Ja najbardziej nie, i dotyczy to zarówno Waisznawów jak i niewielbicieli. Po?ród wielbicieli istnieje pluralizm opinii w oparciu o guru-?astra-sadhu, a po?ród niewielbicieli wył?cznie w oparciu o pratyaksa i anumana. Jednak w obu wypadkach, ta różnorodno?ć opinii i zrozumienia ma różny jako?ciowo wymiar, zależny od jako?ci ?wiadomo?ci, w oparciu o przyjmowane Ľródło wiedzy.Arkadiusz pisze:Czy to się kłóci z posiadaniem własnego zrozumienia?
Te same słowa Kryszny, s? różnie rozumiane w ramach osobistej realizacji duchowej oraz mog? być postrzegane z nieskończonej liczby punktów widzenia, przez różnych wielbicieli. To jest podstaw? personalizmu filozofii Waisznawa. Jeste?my indywidualnymi, niepowtarzalnymi cz?stkami Kryszny, z indywidualnym zrozumieniem, indywidualnymi uczuciami, oraz z różnymi potrzebami i metodami wyrażania, tej naszej jedynej w swoim rodzaju osobowo?ci.
Akceptowanie wspólnego celu jakim jest ?wiadomo?ć Boga, nie oznacza że stajemy się bezmózgimi zombi, ?lepo wykonuj?cymi polecenia ich "mistrza" i chodz?cymi na sztywnych nogach, mamrocz?c w kółko "Me love Kryszna... Me love Kryszna...". Wręcz przeciwnie, piękno czystej ?wiadomo?ci Kryszny leży w nieograniczonej różnorodno?ci i subtelno?ci odcieni zwi?zków z Kryszn? i Jego wielbicielami oraz sposobami sprawiania im przyjemno?ci. Ta transcendentalna różnorodno?ć jest wyrazem wła?nie tej duchowej indywidualno?ci, charakteryzuj?cej nieograniczone bogactwo energii Kryszny. Jest to wyraz wolnej woli i wolno?ci osobistej, która zwiększa się tym bardziej, im bardziej oczyszamy nasz? ?wiadomo?ć z brudów, ograniczaj?cych nasz? osobist? wolno?ć, trzech sił natury materialnej.
W praktyce, dla osób które nie osi?gnęły jeszcze czystej duchowej wizji tego, że wszystko jest Krysznie, i Kryszna jest we wszystkim, w czystej do Niego miło?ci, polecane jest aby czyniły ?cisłe rozróżnienia na bazie instrukcji ich bezpo?rednich duchowych zwierzchników lub nauczycieli. Jest tak wiele opinii, tak wielu bhaktów, że jedynym praktycznym wyj?ciem staje się przyjęcie nauk, zaledwie jednego lub ewentualnie kilku z nich, i staranie się postępowania w ich ?lady. Ta wielorako?ć i różnorodno?ć nauczycieli duchowych z ich różnorodno?ci? opinii, np. na co należy kła?ć nacisk, jest łask? Najwyższego Pana, dla tych z nas, którzy będ?c uwarunkowani natur? materialn?, mog? wybrać przewodnika duchowego, który ich inspiruje. Nawet w ?wiecie duchowym istnieje pluralno?ć opinii i nastrojów, gdzie różnej "ma?ci" wielbiciele grupuj? się pod skrzydłami ich liderów, a wszystko to po to, aby zwiększyć atrakcyjno?ć obcowania i służenia Krysznie.
Dlatego też wydaje mi się, że nie tylko mamy prawo aby tworzyć pewne granice wyznaczaj?ce kr?g pewnego nastroju służby oddania, prezentowanego przez naszych duchowych nauczycieli, ale jest to wręcz nieodzowne w zrobieniu postępu w życiu duchowym, i rozwinięciu duchowej lojalno?ci w stosunku do Waisznawów, w których ?lady pragniemy pod?żać. Innymi słowy my?lę, że jako założyciel tych for, masz Arku jak największe prawo, aby zadecydować w ramach czyich nauk i duchowych poleceń będzie funkcjonował ten portal. Istnieje nieograniczona duchowa różnorodno?ć, ale my jako osobowa indywidualno?ć mamy prawo i obowi?zek, do czynienia szczegółowych wyborów w naszym życiu duchowym, i przyjmowania towarzystwa bhaktów o nastroju najbardziej korzystnym, dla naszego duchowego rozwoju.