Jasnowidz
-
- Posty: 2455
- Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45
Jasnowidz
Czy można widzieć przyszłość, przeszłość i teraźniejszość? Czy są osoby, które mają takie zdolności?
Jak zapatruje się na ten temat literatura wedyjska i co mówią nasi acaryowie?
Jak zapatruje się na ten temat literatura wedyjska i co mówią nasi acaryowie?
-
- Posty: 2455
- Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45
Re: Jasnowidz
Najwyższa świadomość jest wszechwiedzą o przeszłości, teraźniejszości i przyszłości.
Bhagavad-gita
Rozdział 2 – Treść Gity w skrócie
Tekst 20
Bhagavad-gita
Rozdział 2 – Treść Gity w skrócie
Tekst 20
-
- Posty: 2455
- Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45
Re: Jasnowidz
Wypowiedź Kryszny jest zatem ostateczną i pełną odpowiedzią na wszystkie wątpliwości, jako że zna On doskonale przeszłość, teraźniejszość i przyszłość – nikt natomiast nie zna Jego. Jedynie Kryszna i wielbiciel świadomy Kryszny mogą znać prawdziwą postać rzeczy.
Bhagavad-gita
Rozdział 6 – Dhyana-yoga
Tekst 39
Bhagavad-gita
Rozdział 6 – Dhyana-yoga
Tekst 39
-
- Posty: 2455
- Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45
Re: Jasnowidz
O Arjuno, jako Najwyższy Osobowy Bóg wiem o wszystkim, co zdarzyło się w przeszłości, co dzieje się obecnie i znam wszystko to, co dopiero nadejdzie. Znam również wszystkie żywe istoty, nikt natomiast nie zna Mnie.
Bhagavad-gita
Rozdział 7 – Wiedza o Absolucie
Tekst 26
W znaczeniu do tego wersetu można przeczytać, że:
Nikt, kto posiada ciało materialne, nie może pamiętać swojego przeszłego życia. Nie może też przepowiadać swojego życia przyszłego ani nawet zdarzeń mających nastąpić w jego życiu obecnym. Dopóki nie jest się wolnym od zanieczyszczeń materialnych, dopóty nie można znać przeszłości, teraźniejszości i przyszłości.
Czyli warunkiem poznania przeszłości, teraźniejszości i przyszłości, jest bycie wolnym od zanieczyszczeń materialnych.
Bhagavad-gita
Rozdział 7 – Wiedza o Absolucie
Tekst 26
W znaczeniu do tego wersetu można przeczytać, że:
Nikt, kto posiada ciało materialne, nie może pamiętać swojego przeszłego życia. Nie może też przepowiadać swojego życia przyszłego ani nawet zdarzeń mających nastąpić w jego życiu obecnym. Dopóki nie jest się wolnym od zanieczyszczeń materialnych, dopóty nie można znać przeszłości, teraźniejszości i przyszłości.
Czyli warunkiem poznania przeszłości, teraźniejszości i przyszłości, jest bycie wolnym od zanieczyszczeń materialnych.
-
- Posty: 2455
- Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45
Re: Jasnowidz
Niezaprzeczalny autorytet Śrimad-Bhagavatam jest bez śladu błędu, złudzenia, oszustwa i niedoskonałości, czyli inaczej mówiąc, czterech wad uwarunkowanej duszy. Dusze wyzwolone są ponad tymi wadami i dlatego mogą one widzieć i przepowiadać rzeczy i wypadki, które mają się zdarzyć w odległej przyszłości.
Śrimad Bhagavatam Księga 1 — Stworzenie
Rozdział 3 – Kryszna jest źródłem wszystkich inkarnacjij
Tekst 24
Śrimad Bhagavatam Księga 1 — Stworzenie
Rozdział 3 – Kryszna jest źródłem wszystkich inkarnacjij
Tekst 24
-
- Posty: 2455
- Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45
Re: Jasnowidz
Ja [Pan Śiva], Sanat-kumara, Narada, najbardziej czczony Pan Brahma, Kapila [syn Devahuti], Apantaratama [Pan Vyasadeva], Devala, Yamaraja, Asuri, Marici i wiele świętych osób, którym przewodzi, jak również wielu innych, którzy osiągnęli doskonałość – wszyscy znamy przeszłość teraźniejszość i przyszłość. Niemniej jednak, ponieważ okrywa nas złudna energia Pana, nie rozumiemy, jak dalece się ona rozciąga Aby doznać ulgi, powinieneś po prostu zbliżyć się do Najwyższego Osobowego Boga, gdyż nawet my nie możemy znieść Sudarśana cakry. Udaj się do Pana Visnu. Z pewnością będzie On na tyle łaskawy, by obdarzyć cię wszelkim szczęściem.
Śrimad Bhagavatam Księga 9 — Wyzwolenie
Rozdział 4 – Durvasa Muni obraża Ambarisę Maharaję
Tekst 57-59
Śrimad Bhagavatam Księga 9 — Wyzwolenie
Rozdział 4 – Durvasa Muni obraża Ambarisę Maharaję
Tekst 57-59
-
- Posty: 2455
- Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45
Re: Jasnowidz
Proroctwo Narady Muniego:
O Królu, Dhrtarastra opuści swoje ciało najprawdopodobniej pitego dnia, licząc od dzisiaj.
I jego ciało zamieni się w popiół.
Obserwując z zewnątrz swojego męża, który razem ze swoim palmowym domkiem spali się w ogniu mistycznej siły,
jego czysta żona wejdzie w ogień z napiętą uwagą. Vidura, będąc pod wpływem radości i żalu zarazem, opuści to miejsce świętej pielgrzymki.
Śrimad Bhagavatam Księga 1 — Stworzenie
Rozdział 13 – Dhritarastra opuszcza pałac
Tekst 57-59
O Królu, Dhrtarastra opuści swoje ciało najprawdopodobniej pitego dnia, licząc od dzisiaj.
I jego ciało zamieni się w popiół.
Obserwując z zewnątrz swojego męża, który razem ze swoim palmowym domkiem spali się w ogniu mistycznej siły,
jego czysta żona wejdzie w ogień z napiętą uwagą. Vidura, będąc pod wpływem radości i żalu zarazem, opuści to miejsce świętej pielgrzymki.
Śrimad Bhagavatam Księga 1 — Stworzenie
Rozdział 13 – Dhritarastra opuszcza pałac
Tekst 57-59
-
- Posty: 2455
- Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45
Re: Jasnowidz
Dzięki studiowaniu Ved Gargamuni mógł znać wszystko: przeszłość, teraźniejszość i przyszłość.
Śrimad Bhagavatam Księga 10 — Summum Bonum
Rozdział 11 – Dziecięce rozrywki Kryszny
Tekst 57
Śrimad Bhagavatam Księga 10 — Summum Bonum
Rozdział 11 – Dziecięce rozrywki Kryszny
Tekst 57
-
- Posty: 2455
- Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45
Re: Jasnowidz
Tacy wielcy mędrcy jak Vyasadeva są duszami wyzwolonymi i dlatego mogą oni widzieć wyraźnie zarówno przeszłość, jak i przyszłość. Vyasadeva mógł zobaczyć nieprawidłowości, które zdarzą się w nadchodzącym wieku Kali, dlatego też przygotował on niezbędne środki zaradcze, aby dzięki nim ogół ludzi tego ciemnego wieku mógł stopniowo osiągnąć doskonałość życia. Ludzie wieku Kali są zbyt zainteresowani materią, która jest czymś tymczasowym, i z powodu tej ignorancji nie są oni zdolni docenić wartości ludzkiego życia ani też oświecenia płynącego z wiedzy duchowej.
Śrimad Bhagavatam Księga 1 — Stworzenie
Rozdział 4 – Pojawienie się Śri Narady
Tekst 16
Śrimad Bhagavatam Księga 1 — Stworzenie
Rozdział 4 – Pojawienie się Śri Narady
Tekst 16
-
- Posty: 2455
- Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45
Re: Jasnowidz
Wielki mędrzec Vyasadeva mógł zobaczyć to wszystko w swojej transcendentalnej wizji. Tak jak astrolog może przewidzieć przyszłe losy człowieka czy astronom może przepowiedzieć zaćmienie słońca i księżyca, podobnie dusze wyzwolone, które mogą widzieć poprzez święte pisma, są w stanie przepowiedzieć przyszłość całej ludzkości. Mogą oni to zobaczyć, jako że mają oni ostrą wizję duchową.
Śrimad Bhagavatam Księga 1 — Stworzenie
Rozdział 4 – Pojawienie się Śri Narady
Tekst 17-18
Śrimad Bhagavatam Księga 1 — Stworzenie
Rozdział 4 – Pojawienie się Śri Narady
Tekst 17-18