Kiedy Waisznawa jest nieszczęśliwy

"Przytaczamy wiele cytatów. Świadomość Kryszny to poważna edukacja, a nie zwykła religia." - Śrila Prabhupad - PiP rozdz. 16
"To nie jest mój przekaz; to jest przekaz Kryszny. Nie jest to mój wymysł. Ja mogę być niedoskonały, ale prezentuję doskonały przekaz. To jest moim obowiązkiem. Nie mówię, że jestem doskonały. Jestem jedynie przekazicielem, posłańcem. Kiedy listonosz przekazuje ci pewną sumę pieniędzy, to nie są to jego pieniądze. Po prostu je dostarcza. Moim obowiązkiem jest przedstawienie przekazu Kryszny. To wszystko. Cokolwiek mówiłem, było cytatem z Bhagavad-gity. Ani razu nie powiedziałem: "Moim zdaniem... Ja myślę..." Nie. Nie wprowadziłem nic nowego." - Śrila Prabhupad - Prawda i Piękno rozdz.10
Vaisnava-Krpa
Posty: 4935
Rejestracja: 23 lis 2006, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Kiedy Waisznawa jest nieszczęśliwy

Post autor: Vaisnava-Krpa » 05 lis 2014, 23:42

Temat zaczynam zainspirowany tym utworem:

Basti - Mam Już Dość (prod. Nestor)
https://www.youtube.com/watch?v=CB7kfQ1_YVA

Mam już dość udawania, że ludzie są tu szczęśliwi...

Choć wcześniej już chciałem to zrobić.

"Vaisnava (czysty wielbiciel Pana) jest nieszczęśliwy, kiedy widzi niedole innych. Dlatego Jezus Chrystus zgodził się na ukrzyżowanie, aby uwolnić od cierpienia wszystkich ludzi. Ale jego zwolennicy są tak wiarołomni, że zdecydowali: "Niech Chrystus za nas cierpi, a my będziemy dalej popełniali grzechy". Tak bardzo kochają Chrystusa, że myślą: "Mój drogi Chryste, jesteśmy bardzo słabi. Nie jesteśmy w stanie porzucić naszego grzesznego życia. Więc prosimy, cierp za nas..."
-Śrila Prabhupada - Prawda i Piękno - Rozdział 25 - Chrystus i chrześcijanie


01.17.08 Znaczenie: Ochrona życia zarówno istot ludzkich, jak i zwierząt, jest zasadniczym obowiązkiem rządu. Rząd nie musi czynić rozróżnienia w takich zasadach. Po prostu jest to straszne dla duszy o czystym sercu, kiedy widzi zorganizowaną przez państwo rzeź zwierząt w tym wieku Kali.


"Wielbiciele są para-duhkha-duhkhi. Symptomem wielbiciela jest to, że są nieszczęśliwi widząc innych w nieszczęściu."
- A.C. Bhaktiwedanta Swami Prabhupada - Ahmadabad, 6 Grudnia, 1972


08.07.39 Ludzie, oszołomieni złudną energią Najwyższej Osoby Boga, są zawsze pełni wzajemnej niechęci. Lecz bhaktowie próbują ich ratować, ryzykując nawet własnym tymczasowym życiem.


01.16.34 Znaczenie: Asury chcą używać życia dla zadowalania zmysłów, nawet na koszt szczęścia innych. Aby spełnić te swoje ambicje, asury, szczególnie ateistyczni królowie albo głowy państwa, gromadzą wszelkiego rodzaju śmiertelne bronie, aby spowodować wojnę w pokojowym społeczeństwie. Nie mają one ambicji innej niż samowywyższenie się, i tym sposobem matka Ziemia czuje się przeciążona przez taki zbytni wzrost siły militarnej. Przez wzrost demonicznej populacji, ci, którzy przestrzegają zasad religii, szczególnie bhaktowie, czyli devy, stają się nieszczęśliwi.


06.01.01 Znaczenie: Maharaja Pariksit był zdumiony, że żywe istoty w uwarunkowanym stanie nie przyjmują ścieżki wyzwolenia, służby oddania, lecz zamiast tego cierpią w tak wielu piekielnych warunkach. Jest to symptomem Vaisnavy. Vancha-kalpa-tarubhyaś ca krpa-sindhubhya eva ca: Vaisnava jest oceanem miłosierdzia. Para-duhkha-duhkhi: jest on nieszczęśliwy z powodu nieszczęścia innych.


04.07.39 Znaczenie: Jest to cecha charakteryzująca Vaisnavę. Para-duhkha-duhkhi: Vaisnava jest zawsze nieszczęśliwy widząc, że uwarunkowane dusze są nieszczęśliwe. W przeciwnym razie nie dbałby o to, by uczyć je, jak osiągnąć szczęście. W materialistycznym życiu ludzie bez wątpienia angażują się we wrogie działania. Dlatego też materialistyczne życie porównywane jest do samsara-davanala, gorejącego pożaru leśnego, który wybucha automatycznie. Pan Śiva i jego zwolennicy w systemie parampara próbują wyratować ludzi z tej niebezpiecznej sytuacji materialistycznego życia. Jest to obowiązkiem wielbicieli przestrzegających zasad Pana Śivy i należących do Rudra-sampradayi. Istnieją cztery Vaisnava sampradaye, a Rudra-sampradaya jest jedną z nich, ponieważ Pan Śiva (Rudra) jest pierwszym pomiędzy Vaisnavami (vaisnavanam yatha śambhuh).


Caitanya Caritamrita — Antya-lila 26.9
Gdy król Puranjana polował w ten sposób, wiele zwierząt leśnych – przeszytych ostrymi grotami jego strzał – w wielkim bólu straciło życie. Te dewastujące, ohydne czyny unieszczęśliwiły wszystkich miłosiernych z natury ludzi. Te miłosierne osoby nie mogły znieść widoku całej tej masakry.

Znaczenie: Gdy demoniczne osoby angażują się w zabijanie zwierząt, półbogowie, czyli bhaktowie Pana, bardzo cierpią z powodu tego zabijania. Demoniczne cywilizacje tego współczesnego wieku utrzymują na całym świecie różnego rodzaju rzeźnie. A dranie w przebraniu svamich i yoginów popierają ludzi w ich jedzeniu mięsa i zabijania zwierząt, mówiąc, że jednocześnie mogą praktykować swoją tzw. medytację i procesy mistyczne. Wszystko to jest ohydne i współczujące osoby, mianowicie bhaktowie Pana, są bardzo nieszczęśliwi, obserwując taki stan rzeczy. Jak już wyjaśnialiśmy, również na różne sposoby kontynuowany jest proces polowania. Pogoń za kobietami, picie różnych rodzajów wina, intoksykowanie się, zabijanie zwierząt i czerpanie przyjemności z seksu – wszystko to służy za podstawę nowoczesnej cywilizacji. Vaisnavowie są nieszczęśliwi, widząc taką sytuację w świecie, dlatego bardzo usilnie starają się szerzyć ten ruch świadomości Kryszny.

Bhaktowie cierpią, widząc polowania i zabijanie zwierząt w lesie, masowe uboje zwierząt w rzeźniach i eksploatowanie młodych dziewcząt w domach publicznych, które działają pod różnymi nazwami jako kluby i towarzystwa. Czując wielkie współczucie dla zabijanych w ofiarach zwierząt, wielki mędrzec Narada zaczął pouczać króla Pracinabarhisata. W naukach tych Narada Muni wyjaśnił, że bhaktowie tacy jak on czują wielki smutek z powodu tego zabijania, które praktykuje się w społeczeństwie ludzkim. Jest to bolesne nie tylko dla świętych osób, ale nawet dla Samego Boga, który wskutek tego przychodzi w inkarnacji Pana Buddhy. Dlatego Jayadeva Goswami śpiewa sadaya-hrdaya-darśita-paśu-ghatam. Powodowany litością, Pan Buddha pojawił się po prostu po to, aby zatrzymać zabijanie zwierząt. Pewni dranie wysuwają teorię, że zwierzę nie ma duszy, że jest czymś w rodzaju martwego kamienia. W ten sposób uzasadniają, że zabijanie zwierząt nie jest grzechem. W rzeczywistości zwierzęta nie są martwym kamieniem, ale ci, którzy je zabijają, mają kamienne serca. W konsekwencji nie przemawiają do nich żadne argumenty czy filozofia. W dalszym ciągu utrzymują rzeźnie i kontynuują zabijanie zwierząt w lesie. Wniosek jest taki, że ten kto nie dba o instrukcje świętych osób, takich jak Narada i jego sukcesja uczniów, z pewnością upadnie do kategorii nasta-prajna i w ten sposób pójdzie do piekła.


Antya 08.23: "O mój Panie Kryszno, nie mogłem osiągnąć Ciebie ani Twojej siedziby, Mathury. Umieram pogrążony w nieszczęściu, a teraz jeszcze przyszedł ten drań, by sprawić mi więcej bólu.


________________________________________________________________

Codziennie odbiera sobie życie 16 osób, a 274 podejmuje próbę samobójczą - informuje "Rzeczpospolita". Główną przyczyną jest depresja. - Polska jest wyjątkiem na tle Europy, jeśli chodzi o liczbę samobójstw. Tylko u nas i na Malcie ona rośnie, a wszędzie poza tym spada. Sytuacja jest dramatyczna - mówi Marek Balicki, szef Wolskiego Centrum Zdrowia Psychicznego. http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title, ... &_ticrsn=3


Jak ktoś chce niech mówi, że jest super ekstra.
Oszust zajmuje miejsce nauczyciela. Z tego powodu cały świat jest zdegradowany. Możesz oszukiwać innych mówiąc: "Jestem przebrany za wielbiciela", ale jaki jest twój charakter, twoja prawdziwa wartość? To powinno być ocenione. - Śrila Prabhupada

Vaisnava-Krpa
Posty: 4935
Rejestracja: 23 lis 2006, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kiedy Waisznawa jest nieszczęśliwy

Post autor: Vaisnava-Krpa » 10 kwie 2015, 12:38

09.21.12 Nie modlę się do Najwyższej Osoby Boga o osiem doskonałości mistycznej yogi ani wybawienie od powtarzających się narodzin i śmierci. Pragnę jedynie zostać wśród wszystkich żywych istot i znosić za nie wszelkie nieszczęścia, tak aby uwolnić je od cierpienia.

09.21.12 Znaczenie: Vasudeva Datta podobną rzecz oznajmił Śri Caitanyi Mahaprabhu, prosząc, by Pan wyzwolił w Swej obecności wszystkie żywe istoty. Vasudeva Datta pokornie zaproponował, że jeśli te żywe istoty nie zasługiwały na wyzwolenie, weźmie na siebie wszystkie ich grzeszne reakcje i będzie cierpiał osobiście, by Pan mógł je wybawić. Dlatego Vaisnavę opisuje się jako para-duhkha-duhkhi, bardzo zasmuconego cierpieniem innych. Będąc tego rodzaju osobą, Vaisnava angażuje się w prawdziwie pomyślną działalność dla ludzkiego społeczeństwa.
Oszust zajmuje miejsce nauczyciela. Z tego powodu cały świat jest zdegradowany. Możesz oszukiwać innych mówiąc: "Jestem przebrany za wielbiciela", ale jaki jest twój charakter, twoja prawdziwa wartość? To powinno być ocenione. - Śrila Prabhupada

ODPOWIEDZ