ŚWIĘTE IMIĘ !

"Przytaczamy wiele cytatów. Świadomość Kryszny to poważna edukacja, a nie zwykła religia." - Śrila Prabhupad - PiP rozdz. 16
"To nie jest mój przekaz; to jest przekaz Kryszny. Nie jest to mój wymysł. Ja mogę być niedoskonały, ale prezentuję doskonały przekaz. To jest moim obowiązkiem. Nie mówię, że jestem doskonały. Jestem jedynie przekazicielem, posłańcem. Kiedy listonosz przekazuje ci pewną sumę pieniędzy, to nie są to jego pieniądze. Po prostu je dostarcza. Moim obowiązkiem jest przedstawienie przekazu Kryszny. To wszystko. Cokolwiek mówiłem, było cytatem z Bhagavad-gity. Ani razu nie powiedziałem: "Moim zdaniem... Ja myślę..." Nie. Nie wprowadziłem nic nowego." - Śrila Prabhupad - Prawda i Piękno rozdz.10
Vaisnava-Krpa
Posty: 4935
Rejestracja: 23 lis 2006, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: ŚWIĘTE IMIĘ !

Post autor: Vaisnava-Krpa » 24 mar 2012, 18:48

Obrazek

06.02.07 Ajamila już odpokutował za wszystkie swoje grzechy – nie tylko popełnione w jednym życiu, ale w przeciągu milionów żywotów – gdyż w bezradności intonował święte imię Narayana. Chociaż nie intonował w sposób czysty, niemniej jednak nie popełnił obrazy. Zatem jest teraz czysty i gotowy do wyzwolenia.

06.02.07 Znaczenie: Yamaduci brali pod uwagę jedynie zewnętrzną sytuację Ajamili. Ponieważ był niezwykle grzeszny poprzez całe swoje życie, sądzili, że powinni zabrać go do Yamarajy. Nie wiedzieli, że uwolnił się od reakcji wszystkich grzechów. Dlatego Visnuduci poinstruowali ich, że ponieważ w chwili śmierci zaintonował on cztery sylaby imienia Narayana, został uwolniony od wszystkich grzesznych reakcji. W związku z tym Śrila Viśvanatha Cakravarti Thakura cytuje następujące wersety ze smrti-śastra:

namno hi yavati śaktih papa-nirharane hareh
tavat kartum na śaknoti patakam pataki narah

"Jedynie dzięki intonowaniu imienia Hari grzeszny człowiek jest w stanie unieważnić reakcje większej ilości grzechów, niż jest w stanie popełnić." (Brhad-visnu Purana)

avaśenapi yan-namni kirtite sarva-patakaih
puman vimucyate sadyah simha-trastair mrgair iva

"Jeśli ktoś intonuje święte imię Pana, nawet jeśli jest w bezradnej sytuacji czy robi to niechcąco, opuszczają go wszystkie reakcje jego grzesznego życia, tak jak na dźwięk ryku lwa wszystkie mniejsze zwierzęta uciekają w strachu." (Garuda Purana)

sakrd uccaritam yena harir ity aksara-dvayam
baddha-parikaras tena moksaya gamanam prati

"Osoba, która raz zaintonowała święte imię Pana składające się z dwóch sylab ha-ri, ma gwarantowaną ścieżkę do wyzwolenia." (Skanda Purana)

Oto niektóre z powodów, dlaczego Visnuduci sprzeciwili się, gdy Yamaduci chcieli zabrać Ajamilę pod sąd Yamarajy.


06.02.08 Visnuduci kontynuowali: Nawet poprzednio – kiedy jadł i przy innych okazjach – Ajamila ten przywoływał swego syna, mówiąc "Mój drogi Narayano, proszę przyjdź tutaj." Mimo iż wołał imię swego syna, niemniej jednak wypowiadał cztery sylaby na-ra-ya-na. I jedynie dzięki temu, że w ten sposób intonował imię Narayana, wystarczająco odpokutował za reakcje grzechów popełnionych w przeciągu milionów żywotów.

06.02.08 Znaczenie: Poprzednio, kiedy Ajamila spełniał grzeszne czynności w celu utrzymania swej rodziny, wówczas również intonował święte imię Narayana w sposób wolny od obraz. Intonowanie świętego imienia Pana w celu przeciwdziałania swym grzesznym czynnościom czy popełnianie grzesznych czynności na mocy intonowania świętego imienia jest obrazą (namno balad yasya hi papa-buddhih). Ale chociaż Ajamila spełniał grzeszne czyny, nigdy nie intonował świętego imienia Narayana w tym celu, aby im przeciwdziałać; po prostu intonował on imię Narayana, aby przywołać swego syna. Dlatego jego intonowanie odniosło skutek. Dzięki temu, że w ten sposób intonował imię Narayana, już zniszczył on reakcje grzechów nagromadzonych w ciągu wielu, wielu żywotów. Na początku był on czysty i chociaż później dopuścił się wielu grzechów, nie popełnił obrazy, ponieważ nie intonował świętego imienia Narayana w tym celu, aby im przeciwdziałać. Ten, kto zawsze intonuje święte imię Pana w sposób wolny od obraz, jest zawsze czysty. Jak potwierdza to ten werset, Ajamila był już wolny od grzechu, a ponieważ intonował święte imię Narayana, pozostał wolnym od grzechu. Nie miało znaczenia, że przywoływał swego syna; samo imię odniosło skutek.
Oszust zajmuje miejsce nauczyciela. Z tego powodu cały świat jest zdegradowany. Możesz oszukiwać innych mówiąc: "Jestem przebrany za wielbiciela", ale jaki jest twój charakter, twoja prawdziwa wartość? To powinno być ocenione. - Śrila Prabhupada

Vaisnava-Krpa
Posty: 4935
Rejestracja: 23 lis 2006, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: ŚWIĘTE IMIĘ !

Post autor: Vaisnava-Krpa » 24 mar 2012, 18:54

06.02.09-10 Intonowanie świętego imienia Visnu jest najlepszym procesem pokuty dla złodzieja złota czy innych kosztowności, dla pijaka, osoby, która zdradziła przyjaciela czy krewnego, dla zabójcy bramina czy tego, kto podejmuje życie seksualne z żoną swego guru czy innego zwierzchnika. Jest to również najlepszy rodzaj pokuty dla tego, kto morduje kobiety, króla albo swego ojca, dla tego, kto zabija krowy i dla wszystkich innych grzeszników. Po prostu dzięki intonowaniu świętego imienia Pana Visnu takie grzeszne osoby mogą przyciągnąć uwagę Najwyższego Pana, który wskutek tego myśli: "Ponieważ osoba ta intonuje Moje święte imię, mam obowiązek w pełni ją chronić.

06.02.11 Grzeszny człowiek nie może oczyścić się tak bardzo poprzez zachowywanie wedyjskich rytuałów czy poprzez pokuty, jak przez chociaż jednorazowe wypowiedzenie świętego imienia Pana Hari. Chociaż rytualistyczne pokuty mogą uwolnić od reakcji grzechów nie budzą służby oddania, w przeciwieństwie do świętych imion Pana, których intonowanie przywodzi na pamięć sławę, cechy, atrybuty, rozrywki i parafernalia Pana.

06.02.11 Znaczenie: Śrila Viśvanatha Cakravarti Thakura komentuje, że intonowanie świętego imienia Pana ma szczególne znaczenie, które odróżnia go od wedyjskich rytualistycznych ceremonii pokutnych za srogie, bardziej srogie i najsroższe grzeszne czyny. Istnieje 20 typów pism religijnych zwanych dharma-śastrami, począwszy od Manu-samhity i Paraśara-samhity, ale tutaj zostało podkreślone, że chociaż przez przestrzeganie religijnych zasad tych pism można uwolnić się od najbardziej grzesznych czynów, grzesznik nie osiągnie w ten sposób stanu miłosnej służby dla Pana. Z drugiej strony, nawet jednorazowe zaintonowanie świętego imienia Pana nie tylko natychmiast uwalnia daną osobę od reakcji najcięższych grzechów, ale również wznosi ją na platformę pełnienia miłosnej służby dla Najwyższej Osoby Boga, który opisany został jako uttamaśloka, ponieważ słynie ze Swych pełnych chwały czynów. Tak więc służy on Panu poprzez pamiętanie Jego formy, Jego atrybutów i rozrywek. Śrila Viśvanatha Cakravarti Thakura wyjaśnia, że wszystko to – dzięki wszechmocy Pana – możliwe jest po prostu poprzez intonowanie świętego imienia Pana. Poprzez intonowanie świętego imienia Pana można z łatwością osiągnąć to, czego nie można osiągnąć poprzez spełnianie rytuałów wedyjskich. Intonowanie świętego imienia Pana i tańczenie w ekstazie jest tak łatwe i wzniosłe, że jedynie dzięki przestrzeganiu tego procesu można osiągnąć wszystkie korzyści życia duchowego. Dlatego Śri Caitanya Mahaprabhu oznajmia, param vijayate śri-krsna-sankirtanam: "Wszelka chwała Śri Krsna sankirtana!" Ruch sankirtana, który rozpoczęliśmy, oferuje najlepszy proces oczyszczenia z wszelkich grzesznych reakcji i natychmiastowego wzniesienia się na platformę życia duchowego.

06.02.12 Rytualistyczne ceremonie pokutne polecane w pismach religijnych nie są wystarczające do całkowitego oczyszczenia serca, ponieważ po odbyciu takiej pokuty umysł na nowo gna ku materialnym zajęciom. Wskutek tego, jeśli ktoś pragnie wyzwolić się z karmicznych reakcji materialnego działania, powinien intonować mantrę Hare Krsna, czy sławić imię, sławę i rozrywki Pana, gdyż jest to najdoskonalszy proces pokuty. Takie intonowanie całkowicie oczyszcza serce z brudu.

06.02.12 Znaczenie: Oznajmienia tego wersetu zostały poprzedzone w Śrimad-Bhagavatam (1.2.17):

śrnvatam sva-kathah krsnah punya-śravana-kirtanah
hrdy antah-stho hy abhadrani vidhunoti suhrt satam

"Śri Krsna, Osoba Boga, który jest Paramatmą [Duszą Najwyższą] w sercu każdego i dobroczyńcą prawdomównego wielbiciela, oczyszcza z pragnienia materialnej przyjemności serce bhakty, który rozwinął pragnienie do słuchania Jego przekazów, które same w sobie są pełne cnót, kiedy właściwie słuchane i intonowane." Jest to szczególną łaską Najwyższego Pana, że skoro tylko dowiaduje się, iż ktoś gloryfikuje Jego imię, sławę i atrybuty, osobiście pomaga On oczyścić brud z serca takiej osoby. Dlatego po prostu dzięki takiej gloryfikacji osoba ta nie tylko oczyszcza się ale również osiąga rezultaty pobożnych czynów (punya-śravana-kirtana. Punya-śravana-kirtana odnosi się do procesu służby oddania. Nawet jeśli ktoś nie rozumie znaczenia imienia Pana, Jego rozrywek czy atrybutów, zostaje on oczyszczony jedynie dzięki słuchaniu o nich czy intonowaniu o nich. Oczyszczenie takie nazywa się sattva-bhavana.
Głównym celem życia ludzkiego powinno być oczyszczenie egzystencji i osiągnięcie wyzwolenia. Za nieczystych uważani jesteśmy tak długo, dopóki posiadamy materialne ciało. W takim nieczystym, materialnym stanie nie możemy w pełni doznawać prawdziwie radosnego życia, mimo iż każdy go poszukuje. Dlatego Śrimad-Bhagavatam (5.5.1) mówi, tapo divyam putraka yena sattvam śuddhyet: aby wznieść się na platformę duchową, należy oczyścić swą egzystencję poprzez spełnianie tapasyi, wyrzeczenia. Tapasyapolegająca na intonowaniu i gloryfikowaniu imienia, sławy i atrybutów Pana jest bardzo łatwym procesem oczyszczającym, dzięki któremu każdy może osiągnąć szczęście. Dlatego proces ten musi przyjąć każdy, kto pragnie ostatecznego oczyszczenia swego serca. Inne procesy, takie jak karma, jnana i yoga, nie mogą oczyścić serca w pełni.

Obrazek

06.02.13 W chwili śmierci ten Ajamila bezradnie i bardzo głośno intonował święte imię Pana Narayana. I jedynie dzięki temu intonowaniu wyzwolił się już od reakcji całego grzesznego życia. Dlatego, o słudzy Yamarajy, nie zabierajcie go do swego pana, by ukarał go piekłem.

06.02.13 Znaczenie: Visnuduci, będący wyższymi autorytetami, wydali polecenie Yamadutom, którzy nie wiedzieli, że Ajamila nie podlegał już dłużej cierpieniom piekielnym za swe przeszłe grzechy. Chociaż intonował on święte imię Narayana mając na myśli swego syna, święte imię jest tak transcendentalnie pełne mocy, że automatycznie został uwolniony, ponieważ intonował święte imię w chwili śmierci (ante narayana-smrtih). Jak Krsna potwierdza w Bhagavad-gicie (7.28):

yesam tv anta-gatam papam jananam punya-karmanam
te dvandva-moha-nirmukta bhajante mam drdha-vratah

"Osoby, które działały pobożnie w swoich poprzednich żywotach, jak i w życiu obecnym i które całkowicie wypleniły swoje grzechy, uwolniły się od dualizmów ułudy i z determinacją angażują się w pełnienie służby oddania dla Mojej Osoby." Dopóki ktoś nie uwolni się od wszelkich reakcji grzechów, nie może wznieść się na platformę służby oddania. Gdzie indziej w Bhagavad-gicie (8.5) jest powiedziane:

anta-kale ca mam eva smaran muktva kalevaram
yah prayati sa mad-bhavam yati nasty atra samśayah

Jeśli ktoś w chwili śmierci pamięta Krsne, Narayana, z pewnością może natychmiast powrócić do domu, z powrotem do Boga.
Oszust zajmuje miejsce nauczyciela. Z tego powodu cały świat jest zdegradowany. Możesz oszukiwać innych mówiąc: "Jestem przebrany za wielbiciela", ale jaki jest twój charakter, twoja prawdziwa wartość? To powinno być ocenione. - Śrila Prabhupada

Vaisnava-Krpa
Posty: 4935
Rejestracja: 23 lis 2006, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: ŚWIĘTE IMIĘ !

Post autor: Vaisnava-Krpa » 28 mar 2012, 17:35

06.02.14 Ten, kto intonuje święte imię Pana, natychmiast uwalnia się od reakcji nieograniczonych grzechów, nawet jeśli nie intonuje bezpośrednio [ale mając na myśli coś innego], czy to w żartach, traktując to jako muzyczną rozrywkę, czy nawet lekceważąco. Przyjmują to wszyscy uczeni w pismach objawionych.

06.02.15 Jeśli koś intonuje święte imię Hari, a następnie umiera na skutek przypadkowego nieszczęścia – jak na przykład upadku z dachu, poślizgnięcia się na drodze i złamania kości podczas podróży, ukąszenia żmii, z powodu bólu i wysokiej gorączki czy zranienia bronią – natychmiast darowane jest mu życie w piekle, nawet jeśli jest grzesznikiem.

06.02.15 Znaczenie: Jak oznajmia Bhagavad-gita (8.6):

yam yam vapi smaran bhavam tyajaty ante kalevaram
tam tam evaiti kaunteya sada tad-bhava-bhavitah

"Jaki stan istnienia pamięta ten, kto porzuca swoje ciało, o synu Kunti, taki stan bez wątpienia osiągnie." Jeśli ktoś praktykuje intonowanie mantry Hare Krsna, to naturalnie przypuszcza się, że będzie intonował Hare Krsna, kiedy znajdzie się w wypadku. A nawet jeśli ktoś nie praktykował intonowania świętego imienia Pana (Hare Krsna), ale mimo to zaintonuje imię Pana, kiedy spotyka go jakiś nieszczęśliwy przypadek i umiera, zostanie ocalony od piekielnego życia po śmierci.

06.02.16 Autorytety, będące wielkimi uczonymi i mędrcami, rozważnie stwierdziły, że najcięższe grzechy należy odpokutować poprzez podjęcie ciężkiego procesu pokut, a lżejsze, oddając się lżejszym pokutom. Jednakże intonowanie Hare Krsna, niszczy wszelkie skutki grzesznego działania, bez względu na to, czy grzechy te są ciężkie czy lekkie.

06.02.16 Znaczenie: W związku z tym Śrila Viśvanatha Cakravarti Thakura opisuje wydarzenie, które miało miejsce wówczas, gdy Samba został ocalony od kary Kauravów. Samba zapałał miłością do córki Duryodhany, a ponieważ według zwyczajówksatriyów nie można otrzymać córki ksatriyi, dopóki nie przejawi się rycerskiej dzielności, Samba uprowadził ją. Wskutek tego Kauravowie zaaresztowali go. Później, kiedy Pan Balarama przybył, aby go ocalić, zastanawiano się, czy go oswobodzić. Ponieważ sprawa ta nie została rozsądzona, Balarama ukazał swą moc w taki sposób, że cała Hastinapura zadrżała i niemalże została zniszczona, jak gdyby na skutek wielkiego trzęsienia ziemi. Wówczas doszli do porozumienia i Samba poślubił córkę Duryodhany. Znaczenie tego jest takie, że należy przyjąć schronienie Krsny-Balaramy, Najwyższej Osoby Boga, którego ochronna moc jest tak wielka, że nie ma jej równej w świecie materialnym. Bez względu na to, jak bardzo potężne by były reakcje naszych grzechów, natychmiast zostaną one zniszczone, jeśli intonujemy imię Hari, Krsny, Balaramy albo Narayana.

06.02.17 Chociaż reakcje za grzeszne życie można zneutralizować poprzez wyrzeczenie, dobroczynność, śluby i inne podobne metody, tego typu pobożne czynności nie są w stanie wykorzenić z serca materialnych pragnień. Jednakże, jeśli ktoś służy lotosowym stopom Osoby Boga, natychmiast uwalnia się od wszelkich takich zanieczyszczeń.

06.02.17 Znaczenie: Jak oznajmia Śrimad-Bhagavatam (11.2.42), bhaktih pareśanubhavo viraktir anyatra ca: służba oddania ma tak wielką moc, że osoba, która ją pełni, natychmiast uwalnia się od wszelkich grzesznych pragnień. Wszystkie pragnienia w tym materialnym świecie są grzeszne, ponieważ pragnienie materialne oznacza zadowalanie zmysłów, które zawsze pociąga za sobą działanie, które jest bardziej lub mniej grzeszne. Czysta bhakti jednakże jest anyabhilasita-śunya; innymi słowy, jest ona wola od materialnych pragnień, które są wynikiem karmy i jnany. Osoba usytuowana w służbie oddania nie ma już dłużej materialnych pragnień i dlatego grzeszne życie jej nie dotyczy. Należy całkowicie powstrzymać materialne pragnienia. W przeciwnym razie, chociaż na pewien czas możemy uwolnić się od grzechów przez spełnianie wyrzeczeń, pokut i dobroczynności, to ponieważ serce jest nieczyste, materialne pragnienia pojawią się na nowo i będziemy grzesznie działać i cierpieć.

06.02.18 Tak jak ogień spala suchą trawę na popiół, tak święte imię Pana – intonowane świadomie lub nieświadomie – niezawodnie spala na popiół wszelkie reakcje naszych grzesznych czynności.

06.02.18 Znaczenie: Ogień będzie działał bez względu na to, czy będzie z nim miało do czynienia niewinne dziecko czy ktoś, kto jest dobrze świadomy jego mocy. Na przykład, jeśli pole słomy czy suchej trawy podpali starszy człowiek, który zna moc ognia, czy dziecko, które jej nie zna, trawa zostanie spalona na popiół. Podobnie, ktoś może znać moc intonowania mantry Hare Krsna albo jej nie znać, ale jeśli będzie intonował święte imię, uwolni się od wszelkich grzesznych reakcji.

06.02.19 Jeśli ktoś nieświadomy jest mocy i skuteczności pewnego lekarstwa, które przyjmuje lub zmuszony jest przyjąć, będzie działało ono nawet bez jego wiedzy, gdyż moc tego leku nie zależy od zrozumienia pacjenta. Podobnie, nawet jeśli ktoś nie zna wartości intonowania świętego imienia Pana, a intonuje je – świadomie lub nieświadomie – intonowanie to będzie bardzo skuteczne.

06.02.19 Znaczenie: W krajach zachodnich, gdzie szerzy się ruch Hare Krsna, uczeni i inni myślący ludzie zaczynają sobie zdawać sprawę z jego skuteczności. Na przykład bardzo urzeczony tym ruchem jest uczony dr J. Stillson Judah, gdyż przekonał się on naocznie, że ruch ten zamienia hipisów- narkomanów w czystych Vaisnavów, którzy dobrowolnie stają się sługami Krsny i ludzkości. Jeszcze kilka lat temu hipisi ci nie znali mantry Hare Krsna, ale teraz intonują ją i stają się czystymi Vaisnavami. W ten sposób uwalniają się od wszelkich grzesznych czynów, takich jak niedozwolony seks, intoksykacja, jedzenie mięsa i hazard. Jest to praktyczny dowód na skuteczność ruchu Hare Krsna, tak jak stwierdza ten werset. Nie ma znaczenia, czy ktoś zna wartość intonowania mantryHare Krsna czy też nie, ale jeśli w taki czy inny sposób intonuje ją, natychmiast oczyści się, tak jak osoba, która zażywa mocne lekarstwo, odczuje jego skutki, bez względu na to, czy zażywa je świadomie czy nieświadomie.

06.02.20 Śri Śukadeva Gosvami kontynuował: Mój drogi królu, osądziwszy w tak doskonały sposób zasady służby oddania, używając do tego logiki i argumentów, wysłannicy Pana Visnu oswobodzili bramina Ajamilę z więzów Yamadutów i ocalili go od grożącej mu śmierci.
Oszust zajmuje miejsce nauczyciela. Z tego powodu cały świat jest zdegradowany. Możesz oszukiwać innych mówiąc: "Jestem przebrany za wielbiciela", ale jaki jest twój charakter, twoja prawdziwa wartość? To powinno być ocenione. - Śrila Prabhupada

Vaisnava-Krpa
Posty: 4935
Rejestracja: 23 lis 2006, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: ŚWIĘTE IMIĘ !

Post autor: Vaisnava-Krpa » 28 mar 2012, 17:57

06.02.38 Jedynie dzięki temu, że intonowałem święte imię Pana w towarzystwie bhaktów, moje serce oczyszcza się teraz. Dlatego nie padnę ponownie ofiarą fałszywych ponęt do przyjemności zmysłowych. Ponieważ umocniłem się teraz w Absolutnej Prawdzie, nie będę już utożsamiał się z ciałem. Porzucę fałszywą koncepcję "ja" i "moje" i skupię umysł na lotosowych stopach Krsny.

06.02.38 Znaczenie: Werset ten wyraźnie objaśnia, w jaki sposób żywa istota staje się ofiarą warunków materialnych. Początkiem tego jest błędne utożsamianie się z ciałem. Dlatego Bhagavad-gita rozpoczyna się duchową instrukcją, że nie jesteśmy tym ciałem, ale jesteśmy wewnątrz niego. Świadomość ta możliwa jest jedynie dla tego, kto intonuje święte imię Krsny, maha-mantrę Hare Krsna i zawsze przebywa w towarzystwie bhaktów. Na tym polega sekret sukcesu. Dlatego podkreślamy, aby intonować święte imię Pana i wystrzegać się zanieczyszczeń tego materialnego świata, szczególnie zanieczyszczenia pożądaniem niedozwolonego seksu, jedzenia mięsa, intoksykacji i hazardu. Należy z determinacją przestrzegać tych zasad i w ten sposób uchronić się od niedoli egzystencji materialnej. Pierwszą potrzebą jest uwolnienie się od cielesnej koncepcji życia.


06.02.39 Dzięki chwili spędzonej w towarzystwie bhaktów [Visnudutów], Ajamila z determinacją uwolnił się od materialnej koncepcji życia. I tak, wolny od wszelkich materialnych ponęt, natychmiast wyruszył do Hardwar.

06.02.39 Znaczenie: Słowo mukta-sarvanubandhanah dowodzi, że po tym wydarzeniu Ajamila – nie dbając o żonę i dzieci – udał się prosto do Hardwar, aby czynić dalszy postęp w życiu duchowym. Nasz ruch świadomości Krsny ma teraz ośrodki we Vrndavanie i Navadvipie, tak aby osoby pragnące żyć w odosobnieniu – bez względu na to, czy są bhaktami czy nie, mogły udać się tam i z determinacją porzucić cielesną koncepcję życia. Można żyć w tych świętych miejscach przez resztę swego życia, aby osiągnąć najwyższy sukces poprzez bardzo prostą metodę intonowani świętego imienia Pana i przyjmowanie prasada. W ten sposób można powrócić do domu, z powrotem do Boga. Nie mamy ośrodka w Hardwar, ale Vrndavana i Śridhama Mayapur są lepsze dla bhaktów niż jakiekolwiek inne miejsce. Świątynia Caitanya Candrodaya daje wspaniałą okazję obcowania z bhaktami. Skorzystajmy więc z tej okazji.

06.02.40 W Hardwar Ajamila przyjął schronienie świątyni Pana Visnu, gdzie spełniał proces bhakti-yogi. Kontrolował zmysły i całkowicie zaabsorbował swój umysł służbą dla Pana.

06.02.41 Ajamila w pełni zaangażował się w służbę oddania. W ten sposób oswobodził swój umysł z procesu zadowalania zmysłów i całkowicie pogrążył się w myślach o formie Pana.

06.02.42 Kiedy jego inteligencja i umysł skupione były na formie Pana, bramin Ajamila ponownie ujrzał przed sobą cztery niebiańskie osoby. Domyślił się, że to ich właśnie widział poprzednio, a zatem ofiarował im pokłony, skłaniając się przed nimi.

06.02.42 Znaczenie: Visnuduci, którzy oswobodzili Ajamilę, pojawili się przed nim ponownie, kiedy jego umysł był mocno skupiony na formie Pana. Odeszli oni na pewien czas, aby dać Ajamili szansę umocnienia się w medytacji o Panu. Teraz, kiedy jego oddanie dojrzało, powrócili, aby go zabrać ze sobą. Ajamila domyślił się, że to powrócili ci sami Visnuduci i ofiarował im wyrazy szacunku, składając im pokłony.

06.02.43 Po ujrzeniu Visnudutów, Ajamila porzucił swe materialne ciało na brzegu Gangesu w Hardwar. Odzyskał swoje oryginalne ciało duchowe które było ciałem odpowiednim do towarzyszenia Panu.

06.02.44 W towarzystwie wysłanników Pana Visnu, Ajamila wspiął się na pokład złotego samolotu. Przemierzając przestworza, udał się bezpośrednio do siedziby Pana Visnu, męża bogini fortuny.

Obrazek

Nota uzupełniająca do tego rozdziału.

Komentarz Śrila Viśvanathy Cakravartiego Thakury do 9 i 10 tekstu tego rozdziału formuje dialog dotyczący tego, w jaki sposób można uwolnić się od wszelkich grzesznych reakcji jedynie dzięki intonowaniu świętego imienia Pana.
Ktoś może powiedzieć. "Można przyjąć, że dzięki intonowaniu świętego imienia Pana można uwolnić się od wszelkich reakcji grzesznego życia. Lecz jeśli ktoś popełnia grzechy z pełną świadomością, nie tylko raz, ale wiele razy, nie jest w stanie uwolnić się od reakcji takich grzechów, nawet jeśli pokutuje za nie przez 12 lat lub więcej. Jak więc to możliwe, że jedynie dzięki jednorazowemu zaintonowaniu świętego imienia Pana można natychmiast uwolnić się od reakcji takich grzechów?"
Śrila Viśvanatha Cakravarti Thakura odpowiada na to, cytując werset 9 i 10 tego rozdziału: "Intonowanie świętego imienia Pana Visnu jest najlepszym procesem pokuty dla złodzieja złota czy innych kosztowności, dla pijaka, osoby, która zdradziła przyjaciela czy krewnego, dla zabójcy bramina czy dla osoby, która podejmuje życie seksualne z żoną swego guru czy innego zwierzchnika. Jest to również najlepszy rodzaj pokuty dla tego, kto morduje kobiety, króla, albo swego ojca, dla tego, kto zabija krowy i dla wszystkich innych grzeszników. Po prostu intonując święte imię Pana Visnu, takie grzeszne osoby mogą przyciągnąć uwagę Najwyższego Pana, który wskutek tego myśli: "Ponieważ osoba ta intonowała Moje święte imię, mam obowiązek w pełni ją chronić."
Chociaż intonowanie świętego imienia nie można nazwać pokutą, dzięki takiemu intonowaniu można odpokutować za swe grzeszne życie i zniszczyć wszystkie grzeszne reakcje. Zwykła pokuta może na pewien czas chronić grzeszną osobę, ale nie oczyszcza ona jego serca z głęboko zakorzenionego pragnienia do popełniania grzechów. Dlatego pokuta nie ma takiej mocy, jak intonowanie świętego imienia Pana. Śastry mówią, że jeśli ktoś chociaż raz zaintonuje święte imię i całkowicie podporządkuje się lotosowym stopom Pana, Pan natychmiast roztacza nad nim opiekę i zawsze jest skłonny go chronić. Potwierdza to Śridhara Svami. Tak więc, kiedy Ajamila znalazł się w wielkim niebezpieczeństwie i miał zostać zabrany przez wysłanników Yamarajy, Pan natychmiast posłał Swoich osobistych wysłanników, aby go chronili i ponieważ Ajamila uwolnił się od wszystkich grzesznych reakcji, Visnuduci przemówili za nim.
Ajamila nazwał swego syna Narayanem, a ponieważ bardzo kochał tego chłopca, wołał go raz po raz. Chociaż wołał swego syna, samo to imię miało wielką moc, jako że imię Narayana nie jest różne od Najwyższego Pana Narayana. Kiedy Ajamila nazwał swego syna Narayanem, zneutralizowane zostały wszelkie reakcje jego grzesznego życia, a kiedy przywoływał swego syna i w ten sposób tysiące razy intonował święte imię Narayana, w rzeczywistości w nieświadomy sposób czynił postęp w świadomości Krsny.
Ktoś może argumentować, "Jak to możliwe, że chociaż bezustannie intonował imię Narayana, obcował z prostytutką i myślał o winie?" Z powodu swego grzesznego działania raz po raz sprowadzał na siebie cierpienie i dlatego można by powiedzieć, że przyczyną jego wyzwolenia było jego ostatnie intonowanie imienia Narayana. Jednakże w takiej sytuacji jego intonowanie byłoby nama-aparadha. Namno balad yasya hi papa-buddhih:

kto nie przestaje działać grzesznie i usiłuje zneutralizować swe grzechy poprzez intonowanie świętego imienia Pana, jest nama-aparadhi, czyli popełnia obrazy wobec świętego imienia.

W odpowiedzi na to można powiedzieć, że intonowanie Ajamili było wolne od obraz, ponieważ nie intonował on imienia Narayana w tym celu, aby przeciwdziałać swym grzechom. Nie wiedział że popełnia grzeszne czyny, ani też nie wiedział, iż intonowanie imienia Narayana je zneutralizowało
. Zatem nie popełniał nama-aparadha, a jego ciągłe intonowanie świętego imienia Narayana, kiedy przywoływał swego syna, może być nazwane czystym intonowaniem. Dzięki temu czystemu intonowaniu, Ajamila w nieświadomy sposób zgromadził rezultaty bhakti. W rzeczywistości, nawet kiedy wypowiedział święte imię po raz pierwszy, było to wystarczające, aby unieważnić wszelkie grzeszne reakcje jego życia. Podamy logiczny przykład: drzewo figowe nie rodzi owoców natychmiast, ale owoce te są osiągalne po pewnym czasie. Podobnie, służba oddania Ajamili wzrastała stopniowo i dlatego, chociaż popełnił wiele grzesznych czynów, reakcje ich nie miały na niego wpływu. Podamy inny przykład; jeśli usuniemy zęby jadowe żmii, ocali to przyszłe ofiary od działania trucizny, nawet jeśli żmija będzie ciągle kąsała. Podobnie, jeśli bhakta chociaż raz zaintonuje święte imię bez obraz, będzie go to chroniło wiecznie. Musi on jedynie czekać, aby skutek jego intonowania dojrzał w odpowiednim czasie.
Oszust zajmuje miejsce nauczyciela. Z tego powodu cały świat jest zdegradowany. Możesz oszukiwać innych mówiąc: "Jestem przebrany za wielbiciela", ale jaki jest twój charakter, twoja prawdziwa wartość? To powinno być ocenione. - Śrila Prabhupada

ODPOWIEDZ