Wegetarianizm - Mięso to morderstwo

"Przytaczamy wiele cytatów. Świadomość Kryszny to poważna edukacja, a nie zwykła religia." - Śrila Prabhupad - PiP rozdz. 16
"To nie jest mój przekaz; to jest przekaz Kryszny. Nie jest to mój wymysł. Ja mogę być niedoskonały, ale prezentuję doskonały przekaz. To jest moim obowiązkiem. Nie mówię, że jestem doskonały. Jestem jedynie przekazicielem, posłańcem. Kiedy listonosz przekazuje ci pewną sumę pieniędzy, to nie są to jego pieniądze. Po prostu je dostarcza. Moim obowiązkiem jest przedstawienie przekazu Kryszny. To wszystko. Cokolwiek mówiłem, było cytatem z Bhagavad-gity. Ani razu nie powiedziałem: "Moim zdaniem... Ja myślę..." Nie. Nie wprowadziłem nic nowego." - Śrila Prabhupad - Prawda i Piękno rozdz.10
Vaisnava-Krpa
Posty: 4935
Rejestracja: 23 lis 2006, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Wegetarianizm - Mięso to morderstwo

Post autor: Vaisnava-Krpa » 16 gru 2011, 13:05

Obrazek


MANU – MIĘSO TO MORDERSTWO

01.07.37 Znaczenie: Według Manu, wielkiego autora prawa cywilnego i zasad religijnych, nawet zabójca zwierzęcia ma być uważany za mordercę, ponieważ mięso zwierząt nigdy nie jest przeznaczone dla cywilizowanego człowieka, którego pierwszym obowiązkiem jest przygotowanie się do powrotu do Boga. Mówi on, że w akcie zabójstwa zwierzęcia regularnie bierze udział konspiracyjna grupa grzeszników, i wszyscy z nich podlegają karze jako mordercy, dokładnie tak jak grupa konspiratorów, która w zmowie zabija istotę ludzką.
Ten, kto daje pozwolenie,
ten, kto zabija zwierzę,
ten, kto sprzedaje mięso zabitego zwierzęcia,
ten, kto gotuje to mięso,
ten, kto rozprowadza tego rodzaju pokarm, i w końcu
ten, kto spożywa takie gotowane zwierzę,
wszyscy z nich są mordercami, i wszyscy z nich podlegają ukaraniu przez prawa natury.
Nikt nie potrafi stworzyć żywej istoty, pomimo całego zaawansowania materialnej wiedzy, i dlatego nikt nie ma prawa własnowolnie zabijać żywej istoty. Dla zjadaczy mięsa pisma zezwalają jedynie ograniczone ofiary zwierzęce, i takie sankcje istnieją jedynie po to, aby ograniczyć otwieranie rzeźni i aby nie popierać zabijania zwierząt. Procedura podana przez pisma, według której spełnia się ofiary zwierzęce, jest dobra zarówno dla poświęcanego zwierzęcia, jak i dla spożywającego potem to mięso. Dla zwierzęcia jest ona korzystna z tego względu, że po złożeniu go w ofierze jest ono natychmiast promowane do ludzkiej formy życia, a zjadacz mięsa zostaje ocalony od cięższego typu grzechów (jak jedzenie mięsa dostarczonego przez zorganizowane rzeźnie, które są upiornymi miejscami, przynoszącymi wszelkiego rodzaju materialne nieszczęścia społeczeństwu, krajowi i ludziom w ogólności). Ten świat materialny jest już sam w sobie miejscem zawsze pełnym wszelkich nieszczęść i niepokoju, a utrzymywanie rzeźni jeszcze bardziej zanieczyszcza atmosferę, doprowadzając do różnego rodzaju wojen, zaraz, głodu i wielu innych niepożądanych klęsk.

01.17.08 Znaczenie: Ochrona życia zarówno istot ludzkich, jak i zwierząt, jest zasadniczym obowiązkiem rządu. Rząd nie musi czynić rozróżnienia w takich zasadach. Po prostu jest to straszne dla duszy o czystym sercu, kiedy widzi zorganizowaną przez państwo rzeź zwierząt w tym wieku Kali.
Oszust zajmuje miejsce nauczyciela. Z tego powodu cały świat jest zdegradowany. Możesz oszukiwać innych mówiąc: "Jestem przebrany za wielbiciela", ale jaki jest twój charakter, twoja prawdziwa wartość? To powinno być ocenione. - Śrila Prabhupada

Vaisnava-Krpa
Posty: 4935
Rejestracja: 23 lis 2006, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Mięso to modrerstwo

Post autor: Vaisnava-Krpa » 16 gru 2011, 13:07

01.17.10-11 O cnotliwy, dobre imię króla, długość życia i dobre przyszłe narodziny, wszystkie znikają, gdy wszelkiego rodzaju żywe istoty w jego królestwie są terroryzowane przez złoczyńców. Niewątpliwie pierwszym obowiązkiem króla jest złagodzić cierpienia tych, którzy cierpią. Dlatego muszę zabić tego niegodziwca, ponieważ stosuje on przemoc wobec innych żywych istot.

01.17.10-11 Znaczenie: Kiedy w wiosce albo mieście mają miejsce zakłócenia spowodowane przez dzikie zwierzęta, policja albo inni podejmują akcję, aby je zabić. Podobnie obowiązkiem rządu jest zgładzić od razu wszystkie takie złe społeczne elementy jak złodzieje, rozbójnicy i mordercy. Ta sama kara jest również dla zabójców zwierząt, ponieważ zwierzęta państwa są również praja. Praja oznacza tego, który rodzi się w państwie, a to obejmuje zarówno ludzi, jak i zwierzęta. Jakakolwiek żywa istota, która rodzi się w państwie, ma zasadnicze prawo, aby żyć pod ochroną króla. Zwierzęta dżungli są również poddanymi króla, i one również mają prawo do życia. A co tu mówić o zwierzętach domowych, jak krowy i byki.

Każda żywa istota, jeśli terroryzuje inne żywe istoty, jest najbardziej niegodziwym poddanym, i król powinien od razu zabić taki niepokojący element. Tak jak dzikie zwierzę jest zabijane, kiedy stwarza ono niepokój, podobnie każdy człowiek, który niepotrzebnie zabija albo terroryzuje zwierzęta dżungli, czy inne zwierzęta, musi być od razu ukarany. Przez prawo Najwyższego Pana, wszystkie żywe istoty, bez względu na swoją formę, są synami Pana, i nikt nie ma prawa zabijać innych zwierząt, dopóki nie jest to zarządzone przez kodeksy prawa naturalnego. Tygrys może zabić niższe zwierzę dla swojego utrzymania, ale człowiek nie może zabijać zwierzęcia na pokarm. Takie jest prawo Boga, który ustanowił, że żywa istota utrzymuje się przy życiu przez jedzenie innej żywej istoty. Tak więc wegetarianie również utrzymują się przy życiu przez zjadanie innych żywych istot Dlatego też prawo jest takie, że dla przeżycia powinno się spożywać tylko pewne żywe istoty, tak jak to zostało przykazane przez prawo Boga. Śri Iśopanisad informuje, że należy żyć według wskazówek Pana, a nie według swojej własnej słodkiej woli. Człowiek może żyć na różnych zbożach, owocach i mleku, według nakazu Boga, i nie ma potrzeby spożywania mięsa zwierzęcego, za wyjątkiem szczególnych przypadków.

Złudzony król czy przywódca, nawet chociaż czasami rozreklamowany jako wielki filozof i uczony naukowiec, będzie pozwalał na rzeźnie w państwie, nie wiedząc, że torturowanie biednych zwierząt otwiera drogę do piekła dla takich głupich królów czy przywódców. Przywódcy muszą być zawsze czujni, aby zapewnić bezpieczeństwo dla praja, tak ludzi, jak i zwierząt, i troszczyć się o to, aby dana żywa istota nie była niepokojona przez drugą żywą istotę. Osobnik nękający innych musi zostać od razu schwytany i skazany na śmierć, tak jak pokazał to Maharaja Pariksit.
Rząd ludzi, czyli rząd sprawowany przez ludzi, nie powinien zezwalać na zabijanie niewinnych zwierząt, tylko dlatego, że tak im się podoba. Muszą oni znać kodeksy Boga, tak jak zostały one przedstawione w pismach objawionych. Maharaja Pariksit cytuje tutaj, że według kodeksów Boga, nieodpowiedzialny król albo przywódca wystawia na szwank swoje dobre imię, długość życia, siłę i moc, oraz ostatecznie swój progresywny marsz ku lepszemu życiu i zbawieniu po śmierci. Tacy głupi ludzie nawet nie wierzą w istnienie następnego życia.

Pisząc komentarz do tego szczególnego wersetu, mamy przed sobą stwierdzenie wielkiego współczesnego polityka, który zmarł ostatnio, pozostawiając testament, który objawia jego ubogi zasób wiedzy o kodeksach Boga wspomnianych przez Maharaję Pariksita. Polityk ten był tak nieświadomy kodeksów Boga, że napisał on: "Nie wierzę w żadne takie ceremonie, i poddanie się im, nawet dla formalności, byłoby hipokryzją i próbą oszukania siebie samego i innych...Nie mam religijnych sentymentów w tej sprawie."

Zestawiając te stwierdzenia wielkiego polityka współczesnego wieku z tymi wypowiedzianymi przez Maharaję Pariksita, znajdujemy kolosalną różnicę. Maharaja Pariksit był pobożny według kodeksów pism świętych, podczas gdy współczesny polityk opiera się na osobistej wierze i sentymentach. Każdy wielki człowiek tego materialnego świata jest przede wszystkim uwarunkowaną duszą. Jego ręce i stopy są spętane węzłami materialnej natury, a wciąż jednak głupia uwarunkowana dusza myśli, że posiada wolność działania zgodnie ze swoimi kapryśnymi sentymentami. Konkluzja jest taka, że ludzie w czasach Maharajy Pariksita byli szczęśliwi, a zwierzęta miały zapewnioną właściwą ochronę, ponieważ przywódca nie był kapryśny czy nieświadomy praw Boga. Głupie, bezbożne stworzenia próbują uniknąć egzystencji Pana i ogłaszają się świeckimi na koszt swojego wartościowego ludzkiego życia. Ludzkie życie jest specjalnie przeznaczone dla poznania nauki o Bogu, ale głupie istoty, szczególnie w tym wieku Kali, zamiast poznania Boga w sposób naukowy, robią propagandę przeciwko wierze religijnej, jak również egzystencji Boga, nawet chociaż są oni zawsze spętani przez prawa Boga w postaci symptomów narodzin, śmierci, starości i choroby.

01.17.16 Znaczenie: W pismach świętych jest wzmianka o apad-dharma, czyli zawodowym obowiązku w czasach nadzwyczajnych zdarzeń. Jest powiedziane, że czasami wielki mędrzec Viśvamitra musiał żyć na mięsie psów w pewnych nadzwyczajnie niebezpiecznych sytuacjach. W przypadkach krytycznych pozwala się na spożywanie mięsa zwierzęcego wszelkiego rodzaju, ale to nie znaczy, że powinny być utrzymywane regularne rzeźnie, aby wyżywić zjadaczy zwierząt, i że ten system powinien być popierany przez państwo. Nikt nie powinien próbować żyć na mięsie w zwykłych czasach, tylko dla zadowolenia podniebienia. Jeśli ktoś to czyni, król albo przywódca powinien ukarać go za to wulgarne zadowalanie zmysłów.
Oszust zajmuje miejsce nauczyciela. Z tego powodu cały świat jest zdegradowany. Możesz oszukiwać innych mówiąc: "Jestem przebrany za wielbiciela", ale jaki jest twój charakter, twoja prawdziwa wartość? To powinno być ocenione. - Śrila Prabhupada

V-K
Posty: 160
Rejestracja: 07 gru 2011, 20:02

Re: Mięso to modrerstwo

Post autor: V-K » 16 gru 2011, 21:54

Tak! Obrazek mordowanego zwierzęcia o ludzkiej twarzy i jego oprawcy - człowieka o twarzy bydlęcia jest wielce wymowny. A przestroga na nim wypisana jest godna przemyślenia, gdyż to jak postępujemy względem zwierząt decyduje o tym co stanie się z nami po śmierci tego ciała.
Mądrość i filozofia wedyjska jest głęboka i ponadczasowa. Jest ona boskiego pochodzenia a przekazywana przez wiarygodne autorytety. Jakże przez taką filozofię, nie żywienia się zwierzętami, religia wedyjska jest wznioślejsza od różnych religii chrześcijańskich, i nie tylko chrześcijańskich, zezwalających na zabijanie zwierząt i żywienie się nimi. Bardzo znamienna jest myśl, która mówi o przypadkach wyższej konieczności, gdy zabijane są czasami zwierzęta a nawet spożywane. Lecz są to przypadki sporadyczne i odosobnione i dalekie od reguły. To jest pogląd zdrowy i zrównoważony, gdy nie musimy być bezwzględnymi fanatykami...

Awatar użytkownika
trigi
Posty: 2068
Rejestracja: 09 sie 2011, 13:38
Lokalizacja: UK

Re: Mięso to modrerstwo

Post autor: trigi » 16 gru 2011, 22:57

Własnie jestem ciekawy ile ludzi dalej by jadło mieso jakby sami musieli wszystko zrobic, a nie kupic
Załączniki
marsz.jpg
marsz.jpg (75.01 KiB) Przejrzano 2502 razy

Vaisnava-Krpa
Posty: 4935
Rejestracja: 23 lis 2006, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Mięso to modrerstwo

Post autor: Vaisnava-Krpa » 24 gru 2011, 09:46

OCHRONA KRÓW

Obrazek


09.06.07 Następnie syn Iksvaku, Vikuksi, udał się do lasu i zabił wiele zwierząt odpowiednich do tego, by ofiarować je jako obiaty. Ale będąc zmęczonym i głodnym, zapomniał się i zjadł zabitego przez siebie królika.

09.06.07 Znaczenie: Jest rzeczą wiadomą, że ksatriyowie zabijali zwierzęta w lesie, gdyż mięso ich nadawało się do ofiarowania w szczególnego rodzaju yajnach. Ofiarowywanie obiat przodkom w ceremonii znanej jako śraddha jest także pewnego rodzajuyajną. W tej yajni ofiarowuje się mięso zdobyte w lesie na polowaniu. Jednakże w obecnym wieku, w Kali-yudze, tego rodzaju ofiary są zakazane. Powołując się na Brahma-vaivarta Puranę, Śri Caitanya Mahaprabhu powiedział:

aśvamedham gavalambham sannyasam pala-paitrkam
devarena sutotpattim kalau panca vivarjayet

"W tym wieku Kali zakazuje się pięciu czynności:
składania konia w ofierze,
składania krowy w ofierze,
przyjmowania sannyasy,
ofiarowywania przodkom oblacji z mięsa i
płodzenia dzieci w łonie żony brata."

Słowo pala-paitrkam, odnosi się do ofiarowania mięsa jako obiat dla przodków. Niegdyś ofiary takie były dozwolone, ale w tym wieku są zakazane. W tym wieku, w Kali-yudze, każdy jest ekspertem w polowaniu na zwierzęta, lecz większość ludzi jest śudrami,nie ksatriyami. Natomiast zgodnie z nakazami wedyjskimi, tylko ksatriyom wolno polować, podczas gdy śudrowie mogą jeść mięso po uprzednim ofiarowaniu kozy lub innego pomniejszego zwierzęcia przed bóstwem bogini Kali czy podobnych półbogów. Ogólnie rzecz biorąc, jedzenie mięsa nie jest całkowicie zabronione. Określone klasy ludzi mają pozwolenie na jedzenie mięsa, odpowiednio do różnych okoliczności i nakazów. Jednakże wszystkich obowiązuje ścisły zakaz jedzenia wołowiny. W Bhagavad-gicie Krsna osobiście mówi o go-raksyam, ochronie krów. Osoby żywiące się mięsem mają pozwolenie na spożywanie go odpowiednio do swoich różnych pozycji oraz wskazówek śastr. Nigdy jednak nie jest to mięso krowy. Krowy muszą mieć zapewnioną wszelką ochronę.


Obrazek


06.04.09 Znaczenie: Dzięki prawom natury czy aranżacji Najwyższej Osoby Boga, żywa istota jednego rodzaju służy za pokarm innym. Jak wspomniano tutaj, dvi-padam ca catus-padah: czteronożne zwierzęta (catus-padah), jak również pokarm zbożowy są pożywieniem dla istot ludzkich (dvi-padam). Te czteronożne zwierzęta to takie jak sarny i kozy, a nie krowy, które powinny być chronione. Na ogół ludzie wyższych klas społeczeństwa – bramini, ksatriyowie i vaiśyowie – nie jedzą mięsa. Czasami ksatriyowie udają się do lasu, aby zabijać zwierzęta, takie jak jelenie, ponieważ muszą nauczyć się sztuki zabijania i czasami również jedzą takie zwierzęta. Również śudrowie jedzą zwierzęta, takie jak kozy. Jednakże istoty ludzkie nigdy nie powinny zabijać i jeść krów. Wszystkie śastra stanowczo zabraniają zabijania krów. W istocie, ten kto zabija krowę, musi cierpieć przez tyle lat, ile jest włosów na jej ciele. Manu-samhita mówi, pravrttir esa bhutanam nivrttis tu maha-phala: w tym materialnym świecie mamy wiele skłonności, ale człowiek ma obowiązek ograniczyć te skłonności. Osoby pragnące jeść mięso mogą zadowolić żądania swych języków jedząc niższe zwierzęta, ale nigdy nie powinni zabijać krów, które w rzeczywistości uważane są za matki ludzkiego społeczeństwa, ponieważ dostarczają mleko. Śastra szczególnie polecają, krsi-goraksya: grupa vaiśya w społeczeństwie ludzkim powinna zadbać o pożywienie dla całego społeczeństwa poprzez działalność rolniczą i powinna dawać pełną ochronę krowom, które są zwierzętami najbardziej pożytecznymi, ponieważ dostarczają ludzkiemu społeczeństwu mleka.


Obrazek

09.15.24 Mędrzec Jamadagni, który oddawał się w lesie wielkim wyrzeczeniom, bardzo dobrze przyjął króla, wraz z jego żołnierzami, ministrami i nosicielami. Dostarczył wszystkiego, co potrzebne do wielbienia takich gości, jako że miał krowę kamadhenu, która była w stanie dostarczyć wszystkiego.

09.15.24 Znaczenie: Brahma-samhita informuje nas, że w świecie duchowym, a zwłaszcza na planecie Goloka Vrndavana, na której przebywa Krsna, pełno jest krów surabhi (surabhir abhipalayantam). Krowa surabhi jest nazywana również kamadhenu.Chociaż Jamadagni miał tylko jedną kamadhenu, mógł otrzymać od niej wszystko, czek pragnął. Mógł zatem przyjąć króla z jego liczną świtą zwolenników, ministrów, żołnierzy, zwierząt i nosicieli lektyk. Gdy mówimy o królu, zdajemy sobie sprawę z tego, że towarzyszy mu wielu stronników. Jamadagni był w stanie odpowiednio przyjąć wszystkich zwolenników króla i nakarmić ich do syta pożywieniem przygotowanym w ghee. Król był zdumiony tym jak bogaty był Jamadagni mając tylko jedną krowę. Dlatego też stał się zazdrosny o tego wielkiego mędrca. To był początek jego obrazy. Paraśurama, inkarnacja Najwyższej Osoby Boga, zabił Kartaviryarjunę, ponieważ był zbyt dumny. Ktoś może mieć niezwykłe bogactwo w tym materialnym świecie, lecz jeśli unosi się dumą i działa kapryśnie, Najwyższa Osoba Boga ukarze go. Taką oto naukę powinniśmy wyciągnąć z tej historii, w której Paraśurama rozgniewał się na Kartaviryarjunę oraz zabił go i dwadzieścia jeden razy uwolnił cały świat od ksatriyów.

09.15.25 Kartaviryarjuna pomyślał, że Jamadagni był potężniejszy i bogatszy od niego, ponieważ miał klejnot w postaci kamadhenu. Dlatego on i jego ludzie Haihayowie nie docenili przyjęcia zgotowanego przez Jamadagniego. Przeciwnie, chcieli posiadać tę kamadhenu, która była pożyteczna przy spełnianiu ofiary agnihotra.

09.15.25 Znaczenie: Dzięki spełnianiu agnihotra-yajni oczyszczonym masłem uzyskanym od kamadhenu, Jamadagni był potężniejszy od Kartaviryarjuny. Nie można spodziewać się, aby każdy posiadał taką krowę. Niemniej jednak zwykły człowiek może mieć zwykłą krowę, chronić ją, otrzymywać od niej wystarczającą ilość mleka i wykorzystywać je do produkcji masła i oczyszczonego ghee, które jest szczególnie przydatne do spełniania agnihotra-yajni. Jest to możliwe dla każdego. Toteż widzimy, że w Bhagavad-gicie Pan Krsna doradza go-raksya, ochronę krów. Jest to istotne, bo gdy właściwie będzie się dbać o krowy, na pewno dostarczą wystarczającej ilości mleka.
W Ameryce mamy praktyczne doświadczenie tego, że na różnych farmach naszego ISKCON-u zapewniamy krowom właściwą ochronę i otrzymujemy aż nadto mleka. Na innych farmach krowy nie dają tak dużo mleka jak na naszych; ponieważ nasze krowy bardzo dobrze wiedzą, że nie zabijemy ich, są szczęśliwe i dają mleko w obfitości. Tak więc ta instrukcja dana przez Pana Krsnę, go-raksya – jest niezwykle znacząca. Cały świat musi uczyć się od Krsny, jak żyć szczęśliwie bez niedostatku, po prostu dzięki produkcji zbóż (annad bhavanti bhutani) i ochronie krów (go-raksya). Krsi-goraksya-vanijyam vaiśya-karma svabhavajam. Ci, którzy należą do trzeciej warstwy społeczeństwa ludzkiego, mianowicie kupcy, muszą mieć ziemię, by produkować zboże i chronić krowy. Jest to zalecenie Bhagavad-gity. Gdy chodzi o ochronę krów, to mięsożercy będą protestować, lecz możemy im odpowiedzieć, że skoro Krsna podkreśla ochronę krów, zatem ci, którzy są skłonni jeść mięso, mogą jeść ciała zwierząt o mniejszym znaczeniu, takich jak wieprze, psy, kozły i owce. Ale nie powinni porywać się na życie krowy, jako że jest to zgubne dla duchowego postępu społeczeństwa ludzkiego.


Obrazek


09.15.26 Znaczenie: W życiu ludzkim trzeba nauczyć się spełniać yajne. Jak zostaliśmy poinformowani w Bhagavad-gicie (3.9), yajnarthat karmano 'nyatra loko 'yam karma-bandhanah: jeśli nie będziemy spełniać yajni, będziemy po prostu bardzo ciężko pracować dla zadowalania zmysłów, niczym psy i wieprze. To nie jest cywilizacja. Istota ludzka powinna być wyszkolona w spełnianiu yajni. Yajnad bhavati parjanyah. Jeśli yajne będą spełniane regularnie, wtedy z nieba spadnie odpowiednia ilość deszczu. A gdy opady deszczu są regularne, ziemia będzie żyzna i zdolna produkować wszystko, co potrzebne jest do życia. Dlatego yajna jest rzeczą podstawową. Przy jej spełnianiu rzeczą zasadniczą jest oczyszczone masło, a po to by je uzyskać; istotna jest ochrona krów.
Jeśli więc odrzucimy wedyjską drogę cywilizacji, z pewnością będziemy cierpieć.
Tzw. uczeni i filozofowie nie znają sekretu sukcesu w życiu, dlatego cierpią w rękach prakrti, natury (prakrteh kriyamanani gunaih karmami sarvaśah). Niemniej jednak, chociaż są zmuszani do cierpienia, myślą, że czynią postęp w cywilizacji (ahankara-vimudhatma kartaham iti manyate).
Dlatego
przeznaczeniem ruchu świadomości Krsny
jest przywrócenie takiej cywilizacji,
w której każdy będzie szczęśliwy.
Taka jest motywacja naszego ruch świadomości Krsny.

Yajne sukhena bhavantu.


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek
Oszust zajmuje miejsce nauczyciela. Z tego powodu cały świat jest zdegradowany. Możesz oszukiwać innych mówiąc: "Jestem przebrany za wielbiciela", ale jaki jest twój charakter, twoja prawdziwa wartość? To powinno być ocenione. - Śrila Prabhupada

Vaisnava-Krpa
Posty: 4935
Rejestracja: 23 lis 2006, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Mięso to modrerstwo

Post autor: Vaisnava-Krpa » 08 lis 2012, 15:38

07.15.24 Znaczenie:
Poprzez praktykę należy unikać takiego jedzenia, które jest przyczyną niepokoju i cierpienia dla innych żywych istot. Ponieważ sam cierpię, kiedy jestem uciskany czy zabijany przez innych, również nie powinienem próbować uciskać czy zabijać innych żywych istot. Ludzie nie wiedzą, że z powodu zabijania niewinnych zwierząt sami będą musieli cierpieć srogie reakcje ze strony materialnej natury.
Każdy kraj, w którym ludzie oddają się niepotrzebnemu zabijaniu zwierząt, będzie musiał cierpieć z powodu wojen i epidemii zsyłanych przez materialną naturę.
Toteż porównując swe własne cierpienie z cierpieniem innych, należy być łaskawym dla wszystkich żywych istot. Nie można uniknąć cierpień zsyłanych przez opatrzność, więc kiedy cierpienie przychodzi, należy w pełni zaabsorbować się intonowaniem mantry Hare Krsna. Cierpień wynikających z ciała i umysłu można uniknąć poprzez praktykowanie mistycznej hatha-yogi.


Obrazek


01.17.08 Znaczenie:
Ochrona życia zarówno istot ludzkich, jak i zwierząt, jest zasadniczym obowiązkiem rządu.
Rząd nie musi czynić rozróżnienia w takich zasadach.
Po prostu jest to straszne dla duszy o czystym sercu,
kiedy widzi zorganizowaną przez państwo rzeź zwierząt w tym wieku Kali.


Obrazek



Błędem byłoby jednak sądzić, że wystarczy zostać wegetarianinem, by żyć w zgodzie z prawami natury. Rośliny to także żywe stworzenia. Nie wystarcza też świadomość, że zgodnie z prawem natury jedna żywa istota służy za pokarm innej. Dla człowieka sprawą zasadniczą jest poznanie Najwyższego Pana. Sam ścisły wegetarianizm nie jest jeszcze powodem do dumy. Zwierzętom brak rozwiniętej świadomości, która umożliwiłaby im poznanie Pana, natomiast istota ludzka dysponuje wystarczającą inteligencją, by przyswoić sobie nauki pism wedyjskich, dowiedzieć się z nich, jak działają prawa natury i czerpać korzyść z tej wiedzy. Zlekceważenie nauk Wed jest krokiem bardzo ryzykownym, dlatego obowiązkiem istoty ludzkiej jest uznać autorytet Najwyższego Pana i zostać Jego bhaktą. Człowiek musi poświęcić wszystko służbie dla Pana i spożywać tylko resztki pożywienia Mu ofiarowanego. W ten sposób właściwie wywiąże się ze swych obowiązków. W Bhagavad-gicie (9.26) Pan mówi wprost, że przyjmuje pokarm wegetariański z rąk czystego bhakty. Należy zatem nie tylko być ścisłym wegetarianinem, ale także bhaktą Pana, ofiarowywać wszelki przygotowywany pokarm, a następnie przyjmować go jako prasadam, czyli łaskę Pana. Tylko ten, kto tak postępuje; wywiązuje się z obowiązków nałożonych na człowieka. Kto nie ofiarowuje swego pożywienia Panu, ten spożywa tylko grzech i w rezultacie ściga na siebie różnorakie cierpienia (Bg. 3.13). – Sri Isopanisad tekst 1 zn.
Oszust zajmuje miejsce nauczyciela. Z tego powodu cały świat jest zdegradowany. Możesz oszukiwać innych mówiąc: "Jestem przebrany za wielbiciela", ale jaki jest twój charakter, twoja prawdziwa wartość? To powinno być ocenione. - Śrila Prabhupada

Vaisnava-Krpa
Posty: 4935
Rejestracja: 23 lis 2006, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Mięso to modrerstwo

Post autor: Vaisnava-Krpa » 08 lis 2012, 16:52

RELIGIA I MIĘSOŻERCY

Obrazek

Adi 17.153 Pan powiedział: "Pijesz mleko krowie, a zatem krowa jest twą matką.
A byk produkuje zboże dla twego utrzymania; dlatego jest twym ojcem.


Adi 17.154 "Ponieważ byk i krowa są twym ojcem i matką, jak możesz ich zabijać i jeść?
Co to za religijna zasada? Co ośmiela cię do popełniania takich grzesznych czynów?"


Adi 17.154 Znaczenie: Każdy może zrozumieć, że pijemy mleko krów i korzystamy z pomocy byków w produkcji produktów rolniczych. Zatem, ponieważ nasz prawdziwy ojciec daje nam pokarm zbożowy, a matka daje nam mleko, dzięki któremu utrzymujemy się przy życiu, krowa i byk uważane są za ojca i matkę. Zgodnie z cywilizacją wedyjską istnieje siedem matek, a krowa jest jedną spośród nich. Dlatego Śri Caitanya Mahaprabhu wyzwał mahometanina Kazi: "Jakiej zasady religijnej przestrzegasz, kiedy zabijasz swego ojca i matkę i zjadasz ich?" W żadnym cywilizowanym społeczeństwie ludzkim nikt nie śmiałby zabić swego ojca i matki w celu spożycia ich. Dlatego Śri Caitanya Mahaprabhu wyzwał system religii mahometańskiej jako ojcobójstwo i matkobójstwo. W religii chrześcijańskiej również główne przykazanie mówi "Nie zabijaj". (Również przykazanie - czcij ojca swego i matkę swoją - przypis mój)
Niemniej jednak chrześcijanie gwałcą ten przepis. Są ekspertami w zabijaniu i otwieraniu rzeźni. W naszym ruchu świadomości Krsny naszym pierwszym warunkiem jest, że nikt nie może jeść żadnego rodzaju mięsa. Nie ma znaczenia, czy jest to mięso krowy czy kozy, lecz szczególnie kładziemy nacisk na zakaz jedzenia mięsa krowiego, ponieważ według śastr krowa jest naszą matką. W ten sposób Śri Caitanya Mahaprabhu wysunął zarzuty przeciwko zabijaniu krów przez mahometan.

Adi 17.155 Kazi odpowiedział: "Tak jak Ty masz Swoje pisma zwane Vedami i Puranami, my mamy nasze, nazywane świętym Koranem.

Adi 17.155 Znaczenie: Chand Kazi zgodził się rozmawiać ze Śri Caitanyą Mahaprabhu w oparciu o pisma święte. Zgodnie z pismami wedyjskimi jeśli ktoś może poprzeć swoje stanowisko cytując Vedy, jego argument jest doskonały. Podobnie, kiedy mahometanie popierają swe stanowisko cytatami z Koranu, ich argumenty również są autoryzowane. Kiedy Pan Śri Caitanya Mahaprabhu poruszył kwestię zabijania krów i byków przez mahometan, Chand Kazi doszedł do standardu zrozumienia jego pism.

Adi 17.156 "Zgodnie z Koranem są dwa sposoby czynienia postępu - poprzez zwiększanie skłonności do oddawania się przyjemności i zmniejszanie tej skłonności. Na ścieżce zmniejszania przywiązania [nivrtti-marga], zabijanie zwierząt jest zakazane.

Adi 17.157 Na ścieżce czynności materialnych istnieje przepis pozwalający zabijać krowy. Jeśli zabijanie takie ma miejsce pod kierunkiem śastr, nie ma w nim grzechu.

Adi 17.157 Znaczenie: Słowo śastra pochodzi z dhatu, czyli rdzenia czasownikowego, śas. Śas-dhatu odnosi się do kontrolowania czy władania. Władanie rządu za pomocą broni nazywane jest śastra. Tak więc kiedykolwiek ma miejsce władanie, czy to za pomocą broni czy poprzez nakazy, śas-dhatu jest podstawową zasadą. Spośród tych dwóch: śastra (władanie za pomocą broni) i śastra (władanie poprzez nakazy pism świętych), lepszym jest śastra. Nasze pisma wedyjskie nie są zwykłymi księgami prawniczymi prezentującymi ludzki rozsądek; są one stwierdzeniami rzeczywiście wyzwolonych osób nieskażonych niedoskonałością zmysłów.
Śastry zawsze muszą być poprawne. Nie może być tak, że czasami są poprawne, a czasami niepoprawne. W pismach wedyjskich krowa opisana jest jako matka. Zatem jest ona matką cały czas; nie jest tak, jak twierdzą niektórzy dranie, że w czasach wedyjskich była matką, lecz teraz nią nie jest. Jeśli śastra jest autorytetem, krowa jest matką zawsze; była matką w czasach wedyjskich i jest również matką w czasach obecnych.
Jeśli ktoś działa zgodnie z nakazami śastr, wolny jest od reakcji grzesznych czynów. Na przykład, skłonności do jedzenia mięsa, picia wina i oddawania się życiu seksualnemu są naturalne dla uwarunkowanej duszy. Ścieżka takich przyjemności nazywana jest pravrtti-marga. Śastra mówi, pravrttir esam bhutanam nivrttis tu maha-phalam: nie należy dać się zwieść skłonnościom ułomnego, uwarunkowanego życia; trzeba kierować się zasadami śastr. Skłonnością dziecka jest oddawanie się zabawom przez cały dzień, lecz śastry nakazują, aby rodzice zajęli się jego edukacją. Śastry istnieją po to, aby kierować działalnością społeczeństwa ludzkiego. Lecz ponieważ ludzie nie korzystają z instrukcji śastr, które są wolne od wad i niedoskonałości, wskutek tego zwodzeni są przez tzw. wykształconych nauczycieli i przywódców, którzy są pełni niedoskonałości uwarunkowanego życia.

Adi 17.158 Będąc uczonym, Kazi wyzwał Caitanyę Mahaprabhu: "W Twych pismach wedyjskich istnieje nakaz zabijania krów. Na mocy tego zalecenia wielcy mędrcy spełniali ofiary, z którymi łączyło się zabijanie krów."

Adi 17.159 Zbijając twierdzenie Kaziego, Pan odpowiedział: "Vedy wyraźnie oznajmiają, że nie należy zabijać krów. Dlatego żaden Hindus, bez względu na to kim jest, nie zabija krów.

Adi 17.159 Znaczenie: W pismach wedyjskich znajdują się koncesje dla jedzących mięso. Powiedziane jest, że jeśli ktoś chce jeść mięso, powinien zabić kozę przed boginią Kali, i wówczas spożyć jej mięso. Osoby jedzące mięso nie mają pozwolenia na kupno mięsa na targu czy w rzeźni. Nie ma zezwolenia na utrzymywanie regularnych rzeźni, aby zadowolić języki jedzących mięso. Jeśli chodzi o zabijanie krów, to jest ono całkowicie zakazane. Ponieważ krowa uważana jest za matkę, jak Vedy mogłyby pozwalać na zabijanie krów? Śri Caitanya Mahaprabhu wykazał, że stwierdzenie Kaziego było błędne. W Bhagavad-gicie znajduje się wyraźny nakaz, by chronić krowy. Krsi-goraksya-vanijyam vaiśya-karma svabhava-jam: "Obowiązkiem vaiśyów jest produkcja produktów rolniczych, handel i ochrona krów." (Bg. 18.44) Zatem jest to fałszywe stwierdzenie, że pisma wedyjskie zawierają instrukcje pozwalające zabijać krowy.

Adi 17.160 "W Vedach i Puranach znajdują się instrukcje oznajmiające, że jeśli ktoś może przywrócić życie żywej istocie, może zabić ją w celach eksperymentalnych.

Adi 17.161 "Dlatego wielcy mędrcy czasami zabijali stare zwierzęta i poprzez intonowanie hymnów wedyjskich ponownie ożywiali je dla udoskonalenia.

Adi 17.162 "Zabijanie i odmładzanie takich starych i ułomnych zwierząt nie było w rzeczywistości zabijaniem, lecz czynem przynoszącym wielką korzyść.

Adi 17.163 "Poprzednio istnieli potężni bramini, którzy mogli robić takie eksperymenty wykorzystując hymny wedyjskie, lecz teraz, z powodu Kali-yugi, bramini nie są tak potężni. Zatem zabijanie krów i byków dla odmłodzenia ich jest zakazane.

Adi 17.164 "'W tym wieku Kali zakazanych jest pięć czynów: ofiarowywanie konia w ofierze, ofiarowywanie krowy w ofierze, przyjmowanie porządku sannyasy, ofiarowywanie obiat z mięsa przodkom i płodzenie dzieci w łonie żony swego brata.'

Adi 17.164 Znaczenie: Jest to cytat z Brahma-vaivarta Purany.

Adi 17.165 "Ponieważ wy mahometanie nie jesteście w stanie przywrócić zwierzętom życia, ponosicie odpowiedzialność za ich zabijanie. Dlatego udacie się do piekła; nie ma sposobu na wasze wyzwolenie.

Adi 17.166 "Zabójcy krów skazani są na gnicie w piekielnym życiu przez tak wiele tysięcy lat, jak wiele jest włosów na ciele krowy.

Adi 17.167 "W waszych pismach jest wiele błędów i złudzeń. Ich kompilatorzy, nie znając istoty wiedzy, wydali polecenia, które są wbrew rozsądkowi i rozumowi."

Adi 17.168 Po wysłuchaniu tych stwierdzeń Śri Caitanyi Mahaprabhu zbijających jego argumenty, Kazi nie był w stanie wypowiedzieć ani słowa więcej. Tak więc po odpowiednim zastanowieniu się przyjął porażkę i przemówił w ten sposób.

Adi 17.168 Znaczenie: W naszej praktycznej działalności misyjnej spotykamy wielu chrześcijan, którzy mówią o stwierdzeniach Biblii. Kiedy pytamy, czy Bóg jest ograniczony czy nieograniczony, kapłani chrześcijańscy mówią, że Bóg jest nieograniczony. Lecz kiedy pytamy, dlaczego nieograniczony Bóg miałby mieć tylko jednego syna, a nie nieograniczoną liczbę synów, nie są w stanie na to odpowiedzieć. Podobnie, z naukowego punktu widzenia, odpowiedzi na wiele pytań ze Starego Testamentu, Nowego Testamentu i Koranu zmieniły się. Lecz śastry nie mogą zmieniać się odpowiednio do czyjegoś kaprysu. Wszystkie śastry muszą być wolne od czterech wad natury ludzkiej. Stwierdzenia śastr muszą być zawsze poprawne.

Adi 17.169 "Mój drogi Nimai Pandito, wszystko, co powiedziałeś, jest prawdą. Nasze pisma święte rozwinęły się dopiero niedawno i z pewnością nie są logiczne ani filozoficzne.

Adi 17.169 Znaczenie: Śastry yavanów, czyli osób żywiących się mięsem, nie są pismami wiecznymi. Zostały uformowane nie tak dawno temu i czasami są sprzeczne ze sobą. Są trzy pisma yavanów: Stary Testament, Nowy Testament i Koran. Spisanie ich posiada historię. Nie są one wieczne tak jak wiedza wedyjska. Więc chociaż mają swą argumentację i rozumowanie, nie są zbyt rozsądne i transcendentalne. Wskutek tego osoby zaawansowane w nauce i filozofii uważają te pisma za nie do przyjęcia.

Czasami kapłani chrześcijańscy przychodzą do nas i pytają: "Dlaczego nasi zwolennicy lekceważą nasze pisma i przyjmują wasze?" Lecz kiedy pytamy ich: "Wasza Biblia mówi, 'Nie zabijaj'. Dlaczego codziennie zabijacie tak wiele zwierząt?", to nie są w stanie odpowiedzieć. Niektórzy z nich dają niedoskonałą odpowiedź, że zwierzęta nie mają duszy. Lecz wtedy pytamy: "Skąd wiecie, że zwierzęta nie mają duszy? Zwierzęta i dzieci są tej samej natury. Czy to oznacza, że dzieci w społeczeństwie ludzkim również nie mają duszy?" Według pism wedyjskich w ciele znajduje się właściciel ciała, dusza. Bhagavad-gita mówi:

dehino 'smin yatha dehe kaumaram yauvanam jara
tatha dehantara-praptir dhiras tatra na muhyati

"Tak jak wcielona dusza bezustannie wędruje w tym ciele od wieku chłopięcego, poprzez młodość aż do starości, podobnie przechodzi ona w inne ciało po śmierci. Zmiany takie nie zwodzą osoby zrównoważonej." (Bg. 2.13)

Ponieważ wewnątrz ciała znajduje się dusza, ciało zmienia się poprzez tak wiele form. W ciele każdej żywej istoty znajduje się dusza, bez względu na to, czy jest to ciało zwierzęcia, drzewa, ptaka czy istoty ludzkiej, i dusza przechodzi z jednego typu ciała do innego. Kiedy pisma yavanów - mianowicie Stary Testament, Nowy Testament i Koran nie są w stanie udzielić właściwych odpowiedzi dociekającym zwolennikom, naturalnie ci, którzy są zaawansowani w wiedzy naukowej i filozofii, tracą wiarę w takie pisma. Kazi przyznał to, rozmawiając z Caitanyą Mahaprabhu. Kazi był osobą bardzo inteligentną. Był całkowicie świadomy swej pozycji, jak oznajmia to następny werset.

Adi 17.170 "Wiem, że nasze pisma są pełne wyobrażeń i błędnych idei, jednakże ponieważ jestem mahometaninem, przyjmuję je - pomimo ich niedostatecznego podłoża - ze względu na mą społeczność.

Adi 17.171 "Rozumowanie i argumenty w pismach mięsożerców nie są zbyt rozsądne," zakończył Kazi. Usłyszawszy to stwierdzenie, Śri Caitanya Mahaprabhu uśmiechnął się i zapytał go w ten sposób.
Oszust zajmuje miejsce nauczyciela. Z tego powodu cały świat jest zdegradowany. Możesz oszukiwać innych mówiąc: "Jestem przebrany za wielbiciela", ale jaki jest twój charakter, twoja prawdziwa wartość? To powinno być ocenione. - Śrila Prabhupada

Vaisnava-Krpa
Posty: 4935
Rejestracja: 23 lis 2006, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Mięso to modrerstwo

Post autor: Vaisnava-Krpa » 08 lis 2012, 16:56

WYZWALANIE ZWIERZĄT

03.29.23 Znaczenie: Śivananda Sena, wielki wielbiciel Pana Caitanyi, wyzwolił psa karmiąc go prasada. Dystrybucja prasada (czyli pozostałości pokarmu ofiarowanego Panu) pomiędzy nieoświeconymi masami ludzi, czy nawet wśród zwierząt, daje takim żywym istotom szansę wzniesienia się do świadomości Krsny. W istocie, ten sam pies, spotkany przez Pana Caitanyę w Puri, został wyzwolony z warunków materialnych.

Obrazek
Oszust zajmuje miejsce nauczyciela. Z tego powodu cały świat jest zdegradowany. Możesz oszukiwać innych mówiąc: "Jestem przebrany za wielbiciela", ale jaki jest twój charakter, twoja prawdziwa wartość? To powinno być ocenione. - Śrila Prabhupada

Vaisnava-Krpa
Posty: 4935
Rejestracja: 23 lis 2006, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wegetarianizm - Mięso to morderstwo

Post autor: Vaisnava-Krpa » 24 lis 2012, 21:53

07.14.09 Zwierzęta, takie jak jelenie, wielbłądy, osły, małpy, myszy, węże, ptaki i muchy należy traktować dokładnie tak, jak własnego syna. W rzeczywistości jak niewielka różnica jest pomiędzy dziećmi a tymi niewinnymi zwierzętami.

07.14.09 Znaczenie: Kto jest w świadomości Krsny, ten rozumie, że nie ma różnicy pomiędzy zwierzętami a niewinnymi dziećmi w jego domu. Nawet w zwykłym życiu, mamy praktyczne doświadczenie, że pies domowy lub kot traktowany jest na tym samym poziomie, co własne dzieci, bez żadnej zazdrości. Tak jak dzieci, nieinteligentne zwierzęta również są synami Najwyższej Osoby Boga, a zatem świadoma Krsny osoba, mimo iż jest głową rodziny, nie powinna rozróżniać pomiędzy dziećmi a biednymi zwierzętami. Na nieszczęście, współczesne społeczeństwo wynalazło tak wiele środków, aby zabijać zwierzęta w różnych formach życia. Na przykład, na polach rolniczych może być wiele myszy, much i innych stworzeń, które zakłócają produkcję i czasami są zabijane przez pestycydy. Jednakże werset ten zabrania takiego zabijania. Każdą żywą istotę należy karmić pożywieniem dostarczanym przez Najwyższą Osobę Boga. Społeczeństwo ludzkie nie powinno uważać, iż tylko ono może cieszyć się wszelką własnością Boga, ludzie powinni raczej zrozumieć, że wszystkie inne zwierzęta mają również prawo do własności Boga. Werset ten wspomina nawet o wężu, co wskazuje, że grhastha nie powinien być zazdrosny nawet o węża. Jeżeli każdy jest w pełni usatysfakcjonowany jedząc pożywienie, które jest darem Pana, dlaczego miałaby występować zawiść pomiędzy jedną żywą istotą a drugą? Obecnie ludzie bardzo skłaniają się ku komunistycznej koncepcji społeczeństwa, ale my myślimy, że nie może być lepszych komunistycznych koncepcji od tej którą przedstawia ten werset Śrimad-Bhagavatam. Nawet w komunistycznych krajach bez żadnego namysłu zabijane są biedne zwierzęta, mimo iż one także powinny mieć prawo do korzystania z przeznaczonego im do życia pożywienia.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Oszust zajmuje miejsce nauczyciela. Z tego powodu cały świat jest zdegradowany. Możesz oszukiwać innych mówiąc: "Jestem przebrany za wielbiciela", ale jaki jest twój charakter, twoja prawdziwa wartość? To powinno być ocenione. - Śrila Prabhupada

Adam Katowice
Posty: 177
Rejestracja: 25 lis 2006, 20:11

Re: Wegetarianizm - Mięso to morderstwo

Post autor: Adam Katowice » 25 lis 2012, 13:57

Polska masowa rzeź krów na zamówienie mahometańskich klientów:

"...Natomiast z danych Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej (IERiGŻ) wynika, że w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy br. Polska wyeksportowała do Turcji 31,4 tys. ton wołowiny wobec 46,8 tys. ton w tym samym okresie u.br.

Wartość eksportu do Turcji w pierwszych trzech kw. br. wyniosła 15 proc. wartości eksportu wołowiny ogółem, czyli prawie 84 mln euro, podczas gdy w tym samym okresie 2011 r. uzyskano ponad 139 mln euro (27 proc. wartości całego eksportu wołowiny) - poinformowała PAP Danuta Rycombel z IERiGŻ."

"W jej ocenie w sytuacji, gdy jest mniejsze zapotrzebowanie na wołowinę w krajach Unii, Polska musi szukać innych rynków zbytu, a kraje Bliskiego Wschodu mogą być dobrym odbiorcą tego mięsa, z tym, że trzeba się dostosować do ich wymagań.

Z danych Inspekcji Weterynaryjnej wynika, że w pierwszych trzech kwartałach tego roku do Turcji zostało wysłane orientacyjnie ponad 131 tys. sztuk bydła w postaci mięsa schłodzonego - powiedział PAP Główny Lekarz Weterynarii Janusz Związek. Mięso z uboju rytualnego trafia także do krajów UE.

Ubój zgodnie z muzułmańskimi wymogami religijnymi może w Polsce prowadzić 16 rzeźni, natomiast 2 ubojnie mogą dokonywać uboju zgodnie z żydowską tradycją. Szef weterynarii podkreślił, że Inspekcja Weterynaryjna nie nadzoruje takiego uboju. Nadzór nad ubojem i produkcją mięsa dla społeczności muzułmańskiej i żydowskiej mają związki wyznaniowe."

http://prawo.money.pl/aktualnosci/wiado ... 02319.html

ODPOWIEDZ