ROZMOWY I DYSKUSJE
: 28 lut 2011, 15:32
ROZMOWY I DYSKUSJE
Motto: Mowa - główne źródło nieporozumień.
Komunikacja pośrednia do jakiej należy internet, jest komunikacją niepełną, gdyż emotioikonki nie zawsze nadrobią brak emocjonalnej części przekazu. Z tego powodu próbujemy lingwistycznie rozwiązywać niejasności, co też nie zawsze prowadzi do consensusu. Poniżej wersety dotyczące komunikacji, które zebrałem z Wed:
"Prostota mowy polega na prawdomówności i używaniu słów, które są przyjemne i korzystne, i które nie są przyczyną niepokoju dla innych. Należy również regularnie recytować Vedy." - B.G. 17.15
"Zwięzłe wypowiedzenie zasadniczej prawdy jest prawdziwą elokwencją." - C.C. Adi 01.106
„Z kłótni powstaje niemożliwy do kontrolowania gniew, za którym postępuje ignorancja. Ignorancja szybko opanowuje potężną inteligencję człowieka. O święty Uddhawo, uważa się, że osoba pozbawiona rzeczywistej inteligencji straciła wszystko. Zwiedziona co do prawdziwego celu swojego życia osoba ta staje się tępa niczym trup." - Ś.B. 11.21.20”
„Tak jak nie mający wiedzy pełnią swoje obowiązki, przywiązując się jednakże do ich rezultatów, podobnie może działać człowiek uczony, ale bez tego przywiązania, mając na celu prowadzenie ludzi na właściwą drogę.” - B.G. 03.25
"Jednakże niechaj mędrzec nie niepokoi tych, którzy nie posiadają wiedzy i przywiązani są do rezultatów przypisanych obowiązków. Nie powinien on zachęcać ich do porzucenia pracy, lecz – poprzez działanie w duchu oddania – powinien zaangażować ich w różnego rodzaju czynności (dla stopniowego rozwoju świadomości Krsny)." -B.G. 02.26
„Bóg, Najwyższa Osoba powiedzał: Nie powinno się wychwalać czy krytykować uwarunkowanej natury i czynności innych ludzi. Raczej powinno się widzieć ten świat jako kombinację materialnej natury i cieszącej się duszy w oparciu o Absolutną Prawdę. Ktokolwiek ulega niepotrzebnemu wychwalaniu i krytykowaniu cech i zachowań innych szybko zbacza z właściwej sobie pozycji i uwikłuje się w złudne dualizmy.” - Ś.B. 11.28.2
"Jeśli ktoś osobiście nie praktykuje służby oddania, nie może nauczać jej innych. Konkluzję tę w istocie potwierdza cała Gita i Bhagavatam. - Adi 03.21
„Z trzech cech natury powstała pierwotna sutra razem z mahat-tattwą. Z przemiany mahat-tattwy powstało fałszywe ego, przyczyna dezorientacji żywych istot.” - Ś.B. 11.24.6
„Nieczystość, nieszczerość, złodziejstwo, brak wiary, bezużyteczna kłótnia, pożądanie, gniew i ciągłe pragnienia składają się na niższą naturę ludzi spoza systemu warnaśrama.” - Ś.B. 11.17.20
„Jeśli ktoś rozwija miłość do Krsny przez czynności świadome Krsny, może znać Najwyższą Prawdę Absolutną. Lecz jeśli ktoś usiłuje zrozumieć Boga jedynie poprzez logiczne argumenty, nie odniesie sukcesu, ani też nie rozwinie zamiłowania do czystego oddania. Sekret polega na tym, że należy pokornie słuchać tych, którzy doskonale znają naukę o Bogu, i należy rozpocząć pewien rodzaj służby regulowanej przez nauczyciela. Bhakta, którego już urzeka imię, forma, cechy itd. Najwyższego Pana, może zostać skierowany do swego określonego rodzaju służby oddania;
nie musi tracić czasu, zbliżając się do Pana poprzez logikę.
Mistrz duchowy będący ekspertem doskonale wie, w jaki sposób zaangażować energię swego ucznia w transcendentalną służbę miłości dla Pana, i wskutek tego angażuje bhaktę w określony rodzaj służby oddania zgodny z jego szczególnymi skłonnościami. Bhakta musi mieć tylko jednego inicjującego mistrza duchowego, ponieważ pisma zabraniają przyjęcia więcej niż jednego mistrza duchowego. Nie ma jednakże ograniczenia liczby instruujących mistrzów duchowych, których można przyjąć. Na ogół mistrz duchowy, który bezustannie instruuje ucznia w nauce duchowej, staje się później jego inicjującym mistrzem duchowym.” - C.C. ADI. 01.01.35 Znaczenie
Motto: Mowa - główne źródło nieporozumień.
Komunikacja pośrednia do jakiej należy internet, jest komunikacją niepełną, gdyż emotioikonki nie zawsze nadrobią brak emocjonalnej części przekazu. Z tego powodu próbujemy lingwistycznie rozwiązywać niejasności, co też nie zawsze prowadzi do consensusu. Poniżej wersety dotyczące komunikacji, które zebrałem z Wed:
"Prostota mowy polega na prawdomówności i używaniu słów, które są przyjemne i korzystne, i które nie są przyczyną niepokoju dla innych. Należy również regularnie recytować Vedy." - B.G. 17.15
"Zwięzłe wypowiedzenie zasadniczej prawdy jest prawdziwą elokwencją." - C.C. Adi 01.106
„Z kłótni powstaje niemożliwy do kontrolowania gniew, za którym postępuje ignorancja. Ignorancja szybko opanowuje potężną inteligencję człowieka. O święty Uddhawo, uważa się, że osoba pozbawiona rzeczywistej inteligencji straciła wszystko. Zwiedziona co do prawdziwego celu swojego życia osoba ta staje się tępa niczym trup." - Ś.B. 11.21.20”
„Tak jak nie mający wiedzy pełnią swoje obowiązki, przywiązując się jednakże do ich rezultatów, podobnie może działać człowiek uczony, ale bez tego przywiązania, mając na celu prowadzenie ludzi na właściwą drogę.” - B.G. 03.25
"Jednakże niechaj mędrzec nie niepokoi tych, którzy nie posiadają wiedzy i przywiązani są do rezultatów przypisanych obowiązków. Nie powinien on zachęcać ich do porzucenia pracy, lecz – poprzez działanie w duchu oddania – powinien zaangażować ich w różnego rodzaju czynności (dla stopniowego rozwoju świadomości Krsny)." -B.G. 02.26
„Bóg, Najwyższa Osoba powiedzał: Nie powinno się wychwalać czy krytykować uwarunkowanej natury i czynności innych ludzi. Raczej powinno się widzieć ten świat jako kombinację materialnej natury i cieszącej się duszy w oparciu o Absolutną Prawdę. Ktokolwiek ulega niepotrzebnemu wychwalaniu i krytykowaniu cech i zachowań innych szybko zbacza z właściwej sobie pozycji i uwikłuje się w złudne dualizmy.” - Ś.B. 11.28.2
"Jeśli ktoś osobiście nie praktykuje służby oddania, nie może nauczać jej innych. Konkluzję tę w istocie potwierdza cała Gita i Bhagavatam. - Adi 03.21
„Z trzech cech natury powstała pierwotna sutra razem z mahat-tattwą. Z przemiany mahat-tattwy powstało fałszywe ego, przyczyna dezorientacji żywych istot.” - Ś.B. 11.24.6
„Nieczystość, nieszczerość, złodziejstwo, brak wiary, bezużyteczna kłótnia, pożądanie, gniew i ciągłe pragnienia składają się na niższą naturę ludzi spoza systemu warnaśrama.” - Ś.B. 11.17.20
„Jeśli ktoś rozwija miłość do Krsny przez czynności świadome Krsny, może znać Najwyższą Prawdę Absolutną. Lecz jeśli ktoś usiłuje zrozumieć Boga jedynie poprzez logiczne argumenty, nie odniesie sukcesu, ani też nie rozwinie zamiłowania do czystego oddania. Sekret polega na tym, że należy pokornie słuchać tych, którzy doskonale znają naukę o Bogu, i należy rozpocząć pewien rodzaj służby regulowanej przez nauczyciela. Bhakta, którego już urzeka imię, forma, cechy itd. Najwyższego Pana, może zostać skierowany do swego określonego rodzaju służby oddania;
nie musi tracić czasu, zbliżając się do Pana poprzez logikę.
Mistrz duchowy będący ekspertem doskonale wie, w jaki sposób zaangażować energię swego ucznia w transcendentalną służbę miłości dla Pana, i wskutek tego angażuje bhaktę w określony rodzaj służby oddania zgodny z jego szczególnymi skłonnościami. Bhakta musi mieć tylko jednego inicjującego mistrza duchowego, ponieważ pisma zabraniają przyjęcia więcej niż jednego mistrza duchowego. Nie ma jednakże ograniczenia liczby instruujących mistrzów duchowych, których można przyjąć. Na ogół mistrz duchowy, który bezustannie instruuje ucznia w nauce duchowej, staje się później jego inicjującym mistrzem duchowym.” - C.C. ADI. 01.01.35 Znaczenie