CYTATY Z CAITANYA CARITAMRITY
-
- Posty: 4936
- Rejestracja: 23 lis 2006, 17:43
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
CYTATY Z CAITANYA CARITAMRITY
Każdy, kto próbuje stać się w pełni świadomym Kryszny, musi poznać chwały Pana na tyle, na ile są one możliwe do zrozumienia. (CC Adi 2.117)
Najlepszą pracą jest praca, której celem jest zadowolenie Najwyższego Pana, a najlepszym wykształceniem jest to, które wzmaga naszą świadomość Kryszny. (Madhya 8.248)
Najwyższego Pana nie można osiągnąć dzięki doskonałym wyjaśnieniom, bystrej inteligencji czy nawet przez długotrwałe słuchanie. Osiąga Go jedynie ten, kogo On Sam wybiera. Takiej osobie manifestuje Swą własną formę. (Madhya 12.61)
Najlepszą pracą jest praca, której celem jest zadowolenie Najwyższego Pana, a najlepszym wykształceniem jest to, które wzmaga naszą świadomość Kryszny. (Madhya 8.248)
Najwyższego Pana nie można osiągnąć dzięki doskonałym wyjaśnieniom, bystrej inteligencji czy nawet przez długotrwałe słuchanie. Osiąga Go jedynie ten, kogo On Sam wybiera. Takiej osobie manifestuje Swą własną formę. (Madhya 12.61)
Oszust zajmuje miejsce nauczyciela. Z tego powodu cały świat jest zdegradowany. Możesz oszukiwać innych mówiąc: "Jestem przebrany za wielbiciela", ale jaki jest twój charakter, twoja prawdziwa wartość? To powinno być ocenione. - Śrila Prabhupada
Antya 20.21
"Ten, kto myśli, że jest bardziej znikomy niż trawa, kto jest bardziej tolerancyjny niż drzewo i nie oczekuje honoru dla siebie, lecz zawsze gotów jest okazać wszelki szacunek innym, ten z łatwością może bezustannie intonować święte imię Pana.
Antya 20.22
"Takie są symptomy tego, kto intonuje maha-mantrę Hare Krsna. Chociaż jest on bardzo wzniosły, sądzi, że jest bardziej znikomy niż trawa na ziemi i podobnie jak drzewo toleruje wszystko na dwa sposoby.
Antya 20.23
"Drzewo nie protestuje, gdy jest ścinane, i nikogo nie prosi o wodę, nawet gdy usycha.
Antya 20.24
"Drzewo każdemu bez wyjątku daje swoje owoce, kwiaty i wszystko, co ma. Toleruje palący żar i potoki deszczu, mimo to daje innym schronienie.
Antya 20.25
"Chociaż Vaisnava jest osobą najwznioślejszą, wolny jest od dumy i wszystkim okazuje szacunek, wiedząc, że każdy jest miejscem, w którym przebywa Krsna.
Antya 20.26
"Jeśli ktoś w ten sposób intonuje święte imię Pana Krsny, z pewnością rozbudzi swą drzemiącą miłość do Jego lotosowych stóp."
Antya 20.27
Gdy Śri Caitanya Mahaprabhu mówił w ten sposób, wzrosła Jego pokora i zaczął modlić się do Krsny o możliwość pełnienia czystej służby oddania.
Antya 20.28
Gdziekolwiek istnieje jakiś związek miłości do Boga, jego naturalnym symptomem jest to, że bhakta nie myśli o sobie jako bhakcie. Myśli natomiast, że nie ma nawet kropli miłości do Krsny.
"Ten, kto myśli, że jest bardziej znikomy niż trawa, kto jest bardziej tolerancyjny niż drzewo i nie oczekuje honoru dla siebie, lecz zawsze gotów jest okazać wszelki szacunek innym, ten z łatwością może bezustannie intonować święte imię Pana.
Antya 20.22
"Takie są symptomy tego, kto intonuje maha-mantrę Hare Krsna. Chociaż jest on bardzo wzniosły, sądzi, że jest bardziej znikomy niż trawa na ziemi i podobnie jak drzewo toleruje wszystko na dwa sposoby.
Antya 20.23
"Drzewo nie protestuje, gdy jest ścinane, i nikogo nie prosi o wodę, nawet gdy usycha.
Antya 20.24
"Drzewo każdemu bez wyjątku daje swoje owoce, kwiaty i wszystko, co ma. Toleruje palący żar i potoki deszczu, mimo to daje innym schronienie.
Antya 20.25
"Chociaż Vaisnava jest osobą najwznioślejszą, wolny jest od dumy i wszystkim okazuje szacunek, wiedząc, że każdy jest miejscem, w którym przebywa Krsna.
Antya 20.26
"Jeśli ktoś w ten sposób intonuje święte imię Pana Krsny, z pewnością rozbudzi swą drzemiącą miłość do Jego lotosowych stóp."
Antya 20.27
Gdy Śri Caitanya Mahaprabhu mówił w ten sposób, wzrosła Jego pokora i zaczął modlić się do Krsny o możliwość pełnienia czystej służby oddania.
Antya 20.28
Gdziekolwiek istnieje jakiś związek miłości do Boga, jego naturalnym symptomem jest to, że bhakta nie myśli o sobie jako bhakcie. Myśli natomiast, że nie ma nawet kropli miłości do Krsny.
Pragnienie Pana aby się pojawić, zrodziło się z dwóch powodów: Chciał On skosztować słodkiej esencji smaków miłości do Boga oraz pragnął szerzyć służbę oddania w tym świecie na platformie spontanicznej atrakcji. Dzięki temu znany jest jako najbardziej radosny i najbardziej miłosierny ze wszystkich. ( Śri Caitanya-caritamrita Adi-lila 4.15-16)
"Kryszna manifestuje Swą wieczną, podobną ludzkiej formę i spełnia rozrywki, by okazać łaskę bhaktom. Po usłyszeniu o takich rozrywkach, należy zaangażować się w służbę dla Niego." Tutaj użycie czasownika "bhavet", który jest w trybie rozkazującym, mówi nam, że z pewnością należy tak zrobić. Niezastosowanie się do tego byłoby porzuceniem obowiązku. (Śri Caitanya-caritamrita Adi-lila 4.34-35)
Ciało Pana Kryszny jest wieczne [sat], pełne wiedzy [cit] i pełne szczęścia [ananda]. Jego jedna energia duchowa manifestuje trzy formy. Hladini jest Jego aspektem szczęścia; sandhini - wiecznej egzystencji, a samvit - świadomości, która jest również uznawana za wiedzę. (Śri Caitanya-caritamrita Adi-lila 4.61-62)