Szrila Baladeva Vidyabhusana

Rozmowy o Krysznie i jego avatarach. "Świadomość Kryszny nie ma nic wspólnego z religią hinduską czy jakimkolwiek systemem religii. Żaden prawdziwy chrześcijanin nie będzie zainteresowany zmianą swojej wiary na hinduizm. Podobnie, żaden prawdziwy hinduista nie będzie chętny, by przyjąć wiarę chrześcijańską. Takie zmiany są dla ludzi, którzy nie mają żadnego określonego statusu społecznego. Jednak każdy będzie zainteresowany poznaniem filozofii i nauki o Bogu oraz poważnym jej potraktowaniem. Trzeba jasno zrozumieć, że ten ruch świadomości Kryszny nie szerzy po prostu tak zwanej religii hinduskiej. Dajemy kulturę duchową, która może rozwiązać wszelkie problemy życia i dlatego jest ona przyjmowana na całym świecie. - A.C. Bhaktiwedanta Swami Prabhupada - Prawda i Piękno -Rozdział 12 - Świadomość Kryszny – hinduska religia czy kultura duchowa
balarama11
Posty: 337
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:23

Szrila Baladeva Vidyabhusana

Post autor: balarama11 » 16 mar 2007, 12:56

Szrila Baladeva Vidyabhusana urodził się w pierwszej połowie 18 wieku w wiosce w pobliżu miasta Remuna . Choć urodzony w rodzinie wajszjów otrzymał gruntowne wykształcenie ,poznaj?c sanskryt, retorykę , logikę i pisma W młodo?ci przyj?ł sannjasę w linii Madhva-sampradaja i przebywaj?c w Jagannatha Puri szybko stał się sławny w uczonych kręgach . Jego studia nad Sandarbhas , Szrila Jivy Gosvamiego , uczyniły go zwolennikiem Pana Czajatni Mahaprabhu. Odwiedził Navadvip i pozostał? czę?ć życie spędził we Wrindawan, studiuj?c Bhagavatam i inne pisma waisznawa pod kierunkiem Szrila Visvanatha Cakravarti. Dzięki łasce bóstwa Szri Govinda stworzył sławny Govinda-bhasya komentarz Vedanta sutra w odpowiedzi na krytykę ,że zwolennicy Pana Czajatani nie byli prawdziwymi swolennikami Ved ponieważ zaniedbywali komentarz Vedanty

Obrazek
.
Najważniejsze prace Srila Baladeva Vidyabhusana are: 1. Govinda-bhasya, 2. Siddhanta-ratna, 3. Vedanta-syamantaka, 4. Prameya-ratnavali, 5. Siddhanta-darpana, 6. Aisvarya-kadambini, 7. Sahitya-kaumudi, 8. Chandah-kaustubha, 9. Kavya-kau-stubha, 10. Bhagavad-gita-bhasya, 11. Vaisnav-anandini tika (commentary on Srimad-Bhagavatam), as well as commenatries on 12. Tattva sandarbha, 13. Stava-mala, 14. Gopala-tapani Upanisad, 15. Visnu-sahasra-nam, 156. Laghu-bhagavatamrta, 17. Nataka-candrika, and 18. Syamanada-sataka.


Prathama vrsti
Bhagavat-tripada-vibhuti
Pierwszy deszcz duchowego ?wiata
Tekst 1

Ofiarowuję moje pełne szacunku pokłony Najwyższemu Panu , którego forma jest niczym niebieski kwiat lotosu , którego zdobi? złote ornamenty , który posiada mnogo?ć wiecznych transcendentalnych cech i bogactw i który nosi imię- Kryszna

Tekst 2
Pojawiaj?c się w tym ?wiecie wraz z Szrila Santan? Goswamim i Szrila Rup? Goswamim , przynosz?c wielkie pływowe fale transcendentalnego oceanu szczę?cia, oby ten cudowny i wspaniały wschodz?cy księżyc - Pan Szri Czajtania Mahaprabhu - rozproszył ciemno?ć naszych serc .

Tekst 3
Wspaniałe królestwo Pana Wisznu jest zwane Paravjom? . Jest ono niczym wielkie miasto pełne królewskich pałaców . Pełne jest najbardziej egzaltowanej, transcendentalnej wiedzy , a jego ?wiatło?ć rozbłyska daleko poza ciemno?ciom materii

Tekst 4
W tym duchowym ?wiecie Pan Kryszna pojawia się jako Narajana i inne Jego ekspansje catur-vyuha . Jako Pan Nriszimha i inne Jego ekspansje lila. W formach tych ukazuje On swe transcendentalne bogactwa i raduje się rozrywkami ze swymi wielbicielami .

Tekst 5
Pojawiaj?c się w wielu błogosławionych formach pełnych szczę?cia i rado?ci, obdarzonych mnogo?ci? transcendentalnych bogactw, w towarzystwie wielu przyjaciółek, które wszystkie s? tak dobre jak Ona , Najwyższa Bogini Lakszmi, wiecznie czci swego męża Narajana , który również pojawia się w wielu transcendentalnych formach

Tekst 6
Poza t? Paravjoma s? królestwa Dvaraki, Mathury i Vradży . W tych miejscach Pan Kryszna , syn Devaki , cieszy się transcendentalnym szczę?ciem [rozrywkami] wraz ze Swoimi przyjaciółmi i krewnymi

Tekst 7
W Mathurze i bogatym mie?cie Dvaraka- Satjaki , Uddhava i wielu innych wielbi Pana . Boginie fortuny , na czele ze Szrimati Rukminidevi , czcz? Swego męża , osobę Boga - Najwyższego Pana

Tekst 8
W towarzystwie wielu przyjaciół i sług , Pan Hari ,klejnot Vradży, przebywa w pięknym i bogatym królestwie Gokuli . Sri Radhika wraz z przyjaciółkami , które s? tak dobre jak Ona , stale Mu służ? , nie angażuj?c się w inne zajęcia poza tym.

Tekst 9

Gopala-tapani Upaniszad wyja?nia ,że chociaż Pan Kryszna wiecznie pozostaje w ?wiecie duchowym czasami w towarzystwie Swych osobistych ekspansji i zaufanych wielbicieli schodzi do materialnego ?wiata

Tekst 10
Z powodu Jego piękna , słodyczy , czaru i bogactwa , z powodu dĽwięku Jego fletu , dlatego ,że jest pełen miłosci i dlatego ,ze Jego przyjaciele i krewni , wielcy poeci i filozofowie stwierdzaj? to - Pan Kryszna , dziesi?ty syn Nandy Maharadża , jest oryginalnym Bogiem ,Najwyższ? Osob?

Deszcz szósty – dziecięce rozrywki

Tekst 9
Podróżuj?c na powozie wraz ze swym bratem Balaram? , w towarzystwie Swej mamy, która podróżował w palankinie, Pan Hari czasem kierował się do lasu , by służyć wielkim ?więtym wielbicielom w ich jaskiniach w lesie. Kiedy Pan ofiarował im jogurt , modaka słodycze kandyzowane i inne smaczne pożywienie inteligentni ?więci pogr?żali się w rozkoszy

Tekst 10
W przebraniu ptaków, wielcy półbogowie regularnie spożywali pozostało?ci posiłku Kryszny i Balaramy . To jest cudownie zdumiewaj?ce

Tekst 11
W towarzystwie Swych przyjaciół , Kryszna kradł mleczne produkty gopi , niektóre jadł , inne dawał małpom . Choć te psikusy opisywane były Jego mamie, zwiększały jedynie jej miło?ć do Niego. Rozbawiona tymi wszystkimi psotami , nie karała Go

Tekst 18
Kiedy półbogowie ofiarowywali swe modlitwy i taniec , Kryszna nawet nie spojrzał na to k?tem Swego oka , chociaż osobi?cie wychwalał drzewa Vradżabhumi i w wielkim szczę?ciu obejmował je Swymi ramionami

ODPOWIEDZ