06.04.45 Pan Brahma, Pan Śiva, Manu wszyscy inni półbogowie na wyższych systemach planetarnych i wy prajapati, którzy zwiększacie populację, działacie dla korzyści wszystkich żywych istot. W ten sposób jesteście – jako ekspansje Mojej marginalnej energii – inkarnacjami Moich różnych cech.
06.04.45 Znaczenie: Są różne typy inkarnacji albo ekspansji Najwyższej Osoby Boga. Jego osobiste ekspansje, czyli visnu-tattvy, są zwane ekspansjami svamśa, podczas gdy żywe istoty, które nie są visnu-tattvami, ale jiva-tattvami, są zwane vibhinnamśa, ekspansjami oddzielonymi. Chociaż Prajapati Daksa nie jest na tym samym poziomie co Pan Brahma i Pan Śiva, jest on do nich porównywany, ponieważ pełni służbę dla Pana. W służbie dla Osoby Boga nie jest tak, aby Pan Brahma był uważany za bardzo wielkiego, podczas gdy zwykła ludzka istota usiłująca głosić chwały Pana za bardzo niską. Nie ma takich rozróżnień. Bez względu na to, czy ktoś ma materialnie wysoką czy niska pozycję, każdy, kto pełni służbę dla Pana, jest Mu bardzo drogi duchowo. W związku z tym Śrila Madhvacarya podaje cytat z Tantra-nirnaya:
viśesa-vyakti-patratvad brahmadyas tu vibhutayah
tad-antaryaminaś caiva matsyadya vibhavah smrtah
Wszystkie żywe istoty – począwszy od Pana Brahmy i idąc w dół – które pełnią służbę oddania dla Pana, są niezwykłe i są zwane vibhuti. Jak Pan mówi w Bhagavad-gicie (10.41):
yad yad vibhutimat sattvam śrimad urjitam eva va
tat tad evavagaccha tvam mama tejo- 'mśa-sambhavam
"Wiedz, że wszystkie te manifestacje, pełne przepychu, piękna i chwały – wypływają zaledwie z iskry Mojego splendoru." Żywa istota szczególnie upełnomocniona, aby działać z ramienia Pana, jest zwana vibhuti, podczas gdy inkarnacje visnu-tattva Pana, takie jak Matsya avatara (keśava dhrta-mina-śarira jaya jagad-iśa hare), są zwane vibhava.