Nawadwipa dhama Mahatmja

Rozmowy o Krysznie i jego avatarach. "Świadomość Kryszny nie ma nic wspólnego z religią hinduską czy jakimkolwiek systemem religii. Żaden prawdziwy chrześcijanin nie będzie zainteresowany zmianą swojej wiary na hinduizm. Podobnie, żaden prawdziwy hinduista nie będzie chętny, by przyjąć wiarę chrześcijańską. Takie zmiany są dla ludzi, którzy nie mają żadnego określonego statusu społecznego. Jednak każdy będzie zainteresowany poznaniem filozofii i nauki o Bogu oraz poważnym jej potraktowaniem. Trzeba jasno zrozumieć, że ten ruch świadomości Kryszny nie szerzy po prostu tak zwanej religii hinduskiej. Dajemy kulturę duchową, która może rozwiązać wszelkie problemy życia i dlatego jest ona przyjmowana na całym świecie. - A.C. Bhaktiwedanta Swami Prabhupada - Prawda i Piękno -Rozdział 12 - Świadomość Kryszny – hinduska religia czy kultura duchowa
Awatar użytkownika
Divya
Posty: 258
Rejestracja: 19 sty 2007, 01:51
Lokalizacja: Warszawa

Nawadwipa dhama Mahatmja

Post autor: Divya » 26 sty 2007, 19:25

Szanowni wielbiciele z okazji zblizajacego sie Nawadwip-parikramu przesylam Wam najserdeczniejsze życzenia i poniższy tekst
:)
Nawadwipa dhama Mahatmja

Parikrama-khanda

Rozdział 1
Gloryfikacja ogólna

Wszelka chwała Panu Ćajtanji, który jest księżycem Nawadwipy i synem matki ?aći! Wszelka chwała Awadhucie, Nitjanandzie Raji! Wszelka chwała Najwyższemu Panu, ?ri Adwajcie Prabhu! Wszelka chwała Gadadharze Pandicie i ?riwasowi Pandicie! Wszelka chwała Nawadwipa-dhama, która jest esencj? wszystkich dhama! I wszelka chwała mieszkańcom Nawadwipy, którzy s? towarzyszami Gaurangi!
Ofiarowuj?c pokłony stopom wszystkim wielbicielom, opiszę teraz pokrótce ?ri Navadvipa-dhama. Nawet półbogowie z Panem Brahm? na czele nie znaj? bezgranicznych chwał Nawadwipa-mandali, więc kto mógłby być w stanie opisać w pełni chwały dhama? Ponieważ ?esza, który posiada tysi?c twarzy nie jest w stanie opisać ich w pełni, jak ja nieznaczna żywa istota będzie w stanie to zrobić? Nawet Pan ?iwa nie jest zdolny doj?ć do końca chwał Nawadwipa-dhama, które s? nieograniczone. Pomimo tego pragnienie ?ri Ćajtanji jest potężne, i zgodnie z Jego wol? wielbiciele dali mi to polecenie. Dlatego, dzięki łasce wielbicieli, niniejszym opiszę chwały Nadii.
Chciałbym wspomnieć o innym temacie. Ponieważ jest on poufny, waham się go wyjawić. Ale z innej strony nie jestem w stanie go nie powiedzieć ponieważ Pan Ćajtanja poinstruował Swoich wielbicieli aby rozpowszechniać chwały Jego rozrywek i siedziby po Jego odej?ciu. Mimo że ?ri Ćajtanja jest najbardziej ukryty ze wszystkich awatarów, ja dobrze wiem że jest On wszystkim. Ale ponieważ Jego poufne czynno?ci s? opisane w pismach w sposób niejednoznaczny, nie-wielbiciele nie s? w stanie ich do?wiadczyć. Przez długi czas Majadewi ukrywała poufne pisma, które opisuj? rozrywki Pana Ćajtanji. Te tematy s? opisane zarówno w pismach które nie s? zamanifestowane i s? porozrzucane, tu i tam, jak i w zamanifestowanych pismach. Zasłaniaj?c oczy uczonym, Maja trzymała te pisma ukryte, z dala od ich widoku. Jakkolwiek, Jego posłuszna służka Majadewi, zrozumiała pragnienie Pana po tym kiedy Gauranga zakończył Swoje rozrywki na ziemi. Zdjęła zasłonę iluzji z oczu żywych istot i odkryła prawdziw? naturę ?ri Gaurangi wewn?trz tego materialnego ?wiata. W ten sposób ukryte znaczenie pism zostało łatwo odkryte i argumenty hamuj?ce zrozumienie Pana Ćajtanję zostały rozwiane. To wszechmiłosierny Nitjananda Prabhu ukazał prawdę o Gaurandze w sercach żywych istot. Na Jego polecenie, Maja odsłoniła okrycie tak aby uczeni czy?ci wielbiciele mogli otrzymać cenny skarb pism.
Osoba, która pozostaje w?tpi?ca pomimo dowodów z pism jest najbardziej nieszczę?liwa i bezużyteczna. Po co by miała kontynuować swe życie? Kiedy Nitjananda Prabhu rozprowadzał łaskę, pomy?lne żywe istoty zaakceptowały i osi?gnęły doskonało?ć szczę?cia. Każdy powinien również poznać symptomy niepomy?lnej żywej istoty; taka osoba jest za bardzo przekonana o mocy własnej inteligencji, odrzuca łaskę Pana i przez siłę fałszywej logiki upada raz za razem w bajoro iluzji.
„PrzyjdĽcie, dusze Kali-jugi! Porzućcie hipokryzję i po prostu przyjmijcie czyst?, ekstatyczn? miło?ć ?ri Gaurangi!”
W ten sposób Nitjananda Prabhu zwykł wołać raz za razem. Ale pomimo tego nieszczę?liwe żywe istoty nie zaakceptowały tego.
Rozważmy teraz uważnie dlaczego ci ludzie nie zaakceptowali tak wspaniałej miło?ci Boga. W pogoni za szczę?ciem, żywe istoty w tym materialnym ?wiecie pod?żaj? za różnymi procesami takimi jak logika lub joga mistyczna. I w poszukiwaniu szczę?cia niektóre z nich porzucaj? ?wiat materialny i udaj? się do lasu, w międzyczasie królowie tocz? zaciekłe wojny pomiędzy sob?. Pragn?c szczę?cia inni uganiaj? się za kobietami i bogactwem, podczas gdy inni zajmuj? się sztuk? i nauk?. W poszukiwaniu szczę?cia niektórzy odrzucaj? szczę?cie i ucz? się tolerować problemy życia, a jeszcze inni po prostu topi? się w oceanie. Wznosz?c w górę Swoje lotosowe dłonie, Pan Nitjananda zawołał:
- PrzyjdĽcie, żywe istoty! Porzućcie kłopoty zwi?zane z karm? i gjan?. I tak szukacie szczę?cia, więc Ja dam wam szczę?cie bez proszenia czegokolwiek w zamian. W tym szczę?ciu nie ma kłopotu, straty czy bólu. Po prostu intonujcie imię Gaurangi i tańczcie bez niepokoju. Nie można porównać tego szczę?cia do czegokolwiek innego. To szczę?cie jest czyst?, wieczn? ekstaz?-poza wszelk? iluzj?.
W ten sposób, Nitjananda Prabhu prosił każdego aby przyj?ł czyst?, ekstatyczn? miło?ć. Pomimo tego, osoby godne pożałowania pod wpływem poprzednich grzesznych czynno?ci nawet nie chciały nawet tego. Kiedy kto? chociaż raz wypowie imiona Gaurangi i Nitjananda, zniszczy efekty nieograniczonych czynno?ci. Posłuchajcie wszyscy jeszcze jednego poufnego tematu. Najbardziej odpowiedni? rzecz? dla dusz Kali-jugi jest ten skarb Gauranga-lila.
Gaurahari jest poł?czon? form? Radhy i Kryszny, którzy wraz z sakhi ciesz? się wiecznie rozrywkami we Wryndawan. Prawda na temat wiecznych rozrywek Radhy, Kryszny i chwał WradĽa-dhamy s? znane wszystkim przez pisma ?więte. Nieograniczone chwały ?więtego imienia Kryszny s? znane dzięki pismom ?więtym i każdy w całym wszech?wiecie może się nimi rozkoszować. Pomimo tego osi?gnięcie Kryszna-premy nie jest czym? pospolitym. Zastanówmy się nad pytaniem – dlaczego?
Tutaj znajduje się sekret sekretów, którego nie mog? rozpoznać te żywe istoty które s? zwi?zane przez Maję. Ten kto nie osi?gn?ł miło?ci do Boga pomimo tego, że oddawał cze?ć Krysznie narodziny po narodzinach, z pewno?ci? popełnił wiele obraz. Ponieważ tylko dzięki intonowaniu ?więtego imienia Kryszny bez obraz, osi?gamy bezustann? Kryszna-premę.
Jednakże inkarnacja ?ri Ćajtanji jest najbardziej wyj?tkowa. Dzięki Jego łasce szczera osoba nawet przepełniona obrazami może szybko osi?gn?ć miło?ć do Boga. Kiedy kto? wypowiada imiona Nitaj i Ćajtanja, Kryszna-prema zaczyna rozgl?dać się za nim. Obrazy nie przeszkadzaj? w jego postępie i w krótkim czasie zaczyna płakać powodowany ekstaz? czystej miło?ci do Boga. Dzięki łasce Pana Ćajtanji, wszystkie obrazy szybko uciekaj?, serce staje się czyste i miło?ć do Boga w pełni rozkwita. Ponieważ ludzie w Kali-judze popełniaj? bezgraniczn? ilo?ć obraz, które s? trudne do powstrzymania, nie ma dla nich żadnej nadziei oprócz imienia Gaurangi. Dlatego w Kali-judze nie widzę innej alternatywy poza ?ri Gaurang?. To jest również o?wiadczenie pism ?więtych.
Ponieważ ?ri Gauraćandra pojawił się w Nawadwipie, miejsce to jest najcenniejszym klejnotem ze wszystkich ?więtych miejsc. Osoby, które popełniaj? obrazy podlegaj? karze w innych miejscach pielgrzymek, natomiast w Nawadwip dhama s? oczyszczone. Przykładem s? dwaj bracia DĽagaj i Madhaj, którzy popełnili ogromne obrazy. Pomimo tego otrzymali Nitaja i Gaurangę. Co tu mówić o innych miejscach. We Wryndawan każdy winowajca jest podlega karze, ale osoba która popełniła setki obraz może bardzo łatwo otrzymać łaskę Nitjanandy Prabhu, a potem pokonać te obrazy w Nawadwip dhama. Z tego powodu mędrcy bez końca wychwalaj? Nawadwip, które znajduje się w Gaura-mandala.
Ten kto żyje w Nawadwip dhama jest bardzo szczę?liwy, ponieważ osi?ga atrakcję do Kryszny. Kto? kto udaje się tam uwalnia się od wszelkich obraz. To co osi?ga się przez podróż do wszystkich ?więtych miejsc jest osi?gane po prostu przez pamiętanie Nawadwip. ?piewaj? o tym pisma ?więte. Kto? kto widzi Nawadwip dhama otrzymuje ekstatyczn? miło?ć do Kryszny narodziny po narodzinach. Nawet jeżeli kto? udaje się do Nawadwipy, aby osi?gn?ć materialny komfort poprzez pobożne czynno?ci, nie narodzi się ponownie. ?astra oznajmiaj?, że jeżeli kto? przechadza się po Nawadwip dhama osi?ga rezultat milionów a?wamedha-jagji za każdym krokiem. A ten kto żyje w Nawadwip i intonuje mantry osi?ga dĽwięk „Ćajtanja” jako swoj? mantrę i łatwo uwalnia się od maji. To co osi?gaj? jogini w przeci?gu dziesięciu lat w innych tirtha jest osi?gane w Nawadwipie w trzy noce.
To wyzwolenie, które w innych ?więtych miejscach osi?ga się poprzez realizację Brahmana, można osi?gn?ć w Nawadwipie po prostu przez k?piel w Gangesie. W ten sposób wszystkie rodzaje wyzwolenia takie jak- salokja, sarupja, sarszti, samipja i nirwana- mog? być osi?gnięte w Nawadwipie bez wiedzy opartej na przypuszczeniach. Padaj?c do stóp czystych wielbicieli w Nawadwipie, Bhukti i Mukti ( uosobiona materialna przyjemno?ć i wyzwolenie) pozostaj? tam jako pokorne służki. Nie zważaj?c na ich błogosławieństwa wielbiciele odrzucaj? je daleko. Pomimo tego nie opuszczaj? one stóp wielbicieli. Korzy?ci przebywania w siedmiu różnych ?więtych miastach może być osi?gnięta przez pobyt w Nawadwip dhama przez jedn? noc.
Podsumowuj?c, Nawadwip jest najlepszym ?więtym miejscem (tirtha). Przyjmuj?c w niej schronienie, żywe istoty mog? przekroczyć Kali-jugę. W tym miejscu, Taraka, imię Ramy które daje wyzwolenie i Paraka, imię Kryszny które daje premę zawsze służ? rezydentom dhama.
Aspiruj?c aby otrzymać cień lotosowych stóp Nitaja i DĽahnawy, Bhaktiwinoda ?piewa w szczę?ciu.

Awatar użytkownika
Indulekha
Posty: 360
Rejestracja: 24 lis 2006, 22:00
Lokalizacja: Kraków

;)

Post autor: Indulekha » 27 sty 2007, 13:07

dzięki Prabhu za wspaniały tekst;)

ODPOWIEDZ