Ekspansja czy oryginał?
: 08 gru 2010, 13:10
zwracam się z pokornym pytaniem do starszych stażem wielbicieli o rozwikłanie moich wątpliwości na temat tożsamości Kryszny.
Otóż według tradycyjnego hinduizmu istnieje kanon dziesięciu najważniejszych inkarnacji Pana Vishnu zwany "Dasiavatara". kanon ten wymienia takie inkarnacje jak Matsya, Kurma, Varaha, Nrsimha, Vamana, Parasiurama, Rama, Kryszna, Budha i Kalki.
Inkarnacje te nie są bezpośrednim zejściem Pana do świata materialnego ale wyemanowały z ciała Garbhodakashaji Vishnu który wyekspandował z Karonadakashaji Vishnu, ten jest ekspansja mahasankarshany który jest z kolei ekspansją Mulasankarshany, Mulasankarshana jest ekspansja Pana Baladevy, który dopiero bezpośrednio pochodzi od samego Kryszny
Niedawno odbyłem rozmowę z pewną panią po studiach na kierunku Indologia i właśnie ona mówi, że zachodzi w naukach Hare Kryszna rażaca sprzecznośc miedzy pogladami Hinduistów co do tożsamosci Kryszny który w hinduiźmie zajmuje pozycję pomniejszego pólboga o niewielkim znaczeniu
Zapewne zauważyliście że jednym z dziesięciu avatarów "dasiavatara" jest Pan Kryszna na ósmej pozycji w chronologii, czyli w skrócie można by rzec, że Kryszna pochodzi od Visznu a Visznu pochodzi od Kryszny... Dla mnie istotnym jest tutaj fakt, że Kryszna w Mathurze nie urodził się z pawim piórkiem i fletem w dłoni ale przyszedł na świat jako czteroręka forma Narayana
A najważniejszy w tym wszystkim jest fakt, potwierdzony przez pisma wedyjskie, mówiący, że Oryginalny Kryszna Vrajendra Siamasundara Kryszna nigdy nie opuszcza Vrindavany.
Pytam więc jaka jest tożsamość Kryszny walczącego na arenie w Mathurze i jaka jest tożsamosć Kryszny zasiadającego na tronie w Dvarace, Jaka jest tożsamość Kryszny powożącego rydwanem Arjuny na polach Kuruksetra???
Otóż według tradycyjnego hinduizmu istnieje kanon dziesięciu najważniejszych inkarnacji Pana Vishnu zwany "Dasiavatara". kanon ten wymienia takie inkarnacje jak Matsya, Kurma, Varaha, Nrsimha, Vamana, Parasiurama, Rama, Kryszna, Budha i Kalki.
Inkarnacje te nie są bezpośrednim zejściem Pana do świata materialnego ale wyemanowały z ciała Garbhodakashaji Vishnu który wyekspandował z Karonadakashaji Vishnu, ten jest ekspansja mahasankarshany który jest z kolei ekspansją Mulasankarshany, Mulasankarshana jest ekspansja Pana Baladevy, który dopiero bezpośrednio pochodzi od samego Kryszny
Niedawno odbyłem rozmowę z pewną panią po studiach na kierunku Indologia i właśnie ona mówi, że zachodzi w naukach Hare Kryszna rażaca sprzecznośc miedzy pogladami Hinduistów co do tożsamosci Kryszny który w hinduiźmie zajmuje pozycję pomniejszego pólboga o niewielkim znaczeniu
Zapewne zauważyliście że jednym z dziesięciu avatarów "dasiavatara" jest Pan Kryszna na ósmej pozycji w chronologii, czyli w skrócie można by rzec, że Kryszna pochodzi od Visznu a Visznu pochodzi od Kryszny... Dla mnie istotnym jest tutaj fakt, że Kryszna w Mathurze nie urodził się z pawim piórkiem i fletem w dłoni ale przyszedł na świat jako czteroręka forma Narayana
A najważniejszy w tym wszystkim jest fakt, potwierdzony przez pisma wedyjskie, mówiący, że Oryginalny Kryszna Vrajendra Siamasundara Kryszna nigdy nie opuszcza Vrindavany.
Pytam więc jaka jest tożsamość Kryszny walczącego na arenie w Mathurze i jaka jest tożsamosć Kryszny zasiadającego na tronie w Dvarace, Jaka jest tożsamość Kryszny powożącego rydwanem Arjuny na polach Kuruksetra???