Teoria Darwina

Filozofia wedyjska, nauka, wiedza. "Cały świat nauki i technologii opiera się na fałszywej idei, że życie powstało z materii. Nie możemy pozwolić na to, by ta nonsensowna teoria była głoszona bez sprzeciwu. Życie nie pochodzi z materii. Materia została wytworzona z życia. To nie jest teoria; to fakt. Nauka jest oparta na błędnej teorii, toteż wszelkie jej kalkulacje i konkluzje są błędne, a ludzie z tego powodu tylko cierpią. Kiedy więc te wszystkie błędne, współczesne teorie naukowe zostaną skorygowane, ludzie staną się szczęśliwi. Musimy rzucić naukowcom wyzwanie. W przeciwnym razie będą zwodzili całe społeczeństwo." - Śrila Prabhupad - Prawda i Piękno
Vaisnava-Krpa
Posty: 4936
Rejestracja: 23 lis 2006, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Teoria Darwina

Post autor: Vaisnava-Krpa » 28 lut 2016, 10:54

Prahlad Nrsimha das Adhikari
Propaganda teorii ewolucji - prawdziwa ewolucja
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... ywnA4E47C4
Oszust zajmuje miejsce nauczyciela. Z tego powodu cały świat jest zdegradowany. Możesz oszukiwać innych mówiąc: "Jestem przebrany za wielbiciela", ale jaki jest twój charakter, twoja prawdziwa wartość? To powinno być ocenione. - Śrila Prabhupada

Mirek
Posty: 48
Rejestracja: 03 paź 2015, 11:42

Re: Teoria Darwina

Post autor: Mirek » 28 lut 2016, 21:24

Vaisnava-Krpa pisze:Prahlad Nrsimha das Adhikari
Propaganda teorii ewolucji - prawdziwa ewolucja
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... ywnA4E47C4
Prahlad Nrsimha Prabhu wali z grubej rury: "Dla nas to są śmieci" ;) [z tłum. lektora]

W sumie nie musiał aż tak ostro przywalić, bo przecież nie jesteśmy przez samą naukę oficjalnie zobowiązywani do przyjmowania Teorii Ewolucji za coś więcej niż tylko teorię naukową (takie rzeczy to w ZSRR były :x, ale niestety niektórzy mają tę chorobliwą przypadłość nawet współcześnie).

Aniruddha das
Posty: 2455
Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45

Re: Teoria Darwina

Post autor: Aniruddha das » 29 lut 2016, 13:03

Śrimad Bhagavatam Księga 3 — Status Quo

Rozdział 26 – Podstawowe prawa natury materialnej
Tekst 19
daivat ksubhita-dharminyam
svasyam yonau parah puman
adhatta viryam sasuta
mahat-tattvam hiranmayam

Kiedy Najwyższy Osobowy Bóg zapłodni już naturę materialną Swą wewnętrzną mocą, natura ta rodzi ogólną całość inteligencji kosmicznej, znaną jako Hiranmaya. Następuje to wtedy, gdy natura materialna zostaje wzbudzona przez przeznaczenia dusz uwarunkowanych.

ZNACZENIE: Wzmiankowane tu zapłodnienie natury materialnej zostało opisane w trzecim wersecie Czternastego Rozdziału Bhagavad-gity. Pierwotnym czynnikiem natury materialnej jest mahat-tattva, czyli źródło wszelkiej różnorodności. Ta właśnie część natury materialnej; nazywana pradhaną lub Brahmanem, zostaje zapłodniona przez Najwyższą Osobę Boga i wydaje na świat różnego rodzaju żywe istoty. W związku z tym materialna natura jest nazywana Brahmanem, ponieważ jest ona wypaczonym odbiciem natury duchowej.

W Visnu Puranie powiedziane jest, że żywe istoty należą do natury duchowej. Moc Najwyższego Pana jest duchowa i żywe istoty – mimo iż nazywa się je energią marginalną – są również duchowe. Gdyby żywe istoty nie były duchowe, ten opis zapłodnienia przez Najwyższego Pana nie miałby odniesienia. Najwyższy Pan nie umieszcza Swego nasienia w czymś, co nie jest duchowe. Jest tu jednak powiedziane, że Najwyższa Osoba umieszcza Swe nasienie w naturze materialnej. Oznacza to, że żywe istoty są z natury duchowe. Po zapłodnieniu, natura materialna wydaje na świat wszelkie żywe istoty – począwszy od największej, Pana Brahmy, a skończywszy na maleńkiej mrówce – we wszystkich rodzajach form. W Bhagavad-gicie natura materialna została wyraźnie określona jako sarva-yonisu. Oznacza to, że jest ona matką wszystkich gatunków – półbogów, ludzi, zwierząt i ptaków (wszystkiego co przejawione) – podczas gdy Najwyższy Osobowy Bóg jest ojcem dostarczającym nasienia. Zazwyczaj jest tak, że ojciec daje dziecku życie, a matka – ciało; mimo iż nasienie życia pochodzi od ojca, ciało rozwija się w łonie matki. Podobnie jest z duchowymi żywymi istotami: trafiają one do łona natury materialnej, ale ich ciało – dostarczone przez tę naturę – przyjmuje kształt różnorodnych gatunków i form życia Teoria, że symptomy życia pojawiają się na skutek wzajemnych oddziaływań dwudziestu czterech elementów materialnych, nie znajduje tu potwierdzenia. Siła życia pochodzi bezpośrednio od Najwyższego Osobowego Boga. Jest całkowicie duchowa. Postęp materialnej nauki nigdy więc nie umożliwi wytworzenia życia. Siła życia pochodzi ze świata duchowego i nie ma nic wspólnego ze wzajemnym oddziaływaniem elementów materialnych.

Aniruddha das
Posty: 2455
Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45

Re: Teoria Darwina

Post autor: Aniruddha das » 29 lut 2016, 13:07

Caitanya Caritamrita — Madhya-lila
Rozdział 20 – Pan naucza Sanatanę Goswamiego o Prawdzie Absolutnej
Tekst 274
daivat ksubhita-dharminyam svasyam yonau parah puman
adhatta viryam sa 'suta mahat-tattvam hiranmayam

"'Od czasów niepamiętnych, po pobudzeniu natury materialnej, by zamanifestowała trzy cechy, Najwyższy Osobowy Bóg umieszcza w jej łonie nasiona niezliczonych żywych istot. W ten sposób natura materialna daje narodziny totalnej energii materialnej zwanej hiranmaya-mahat-tattvą, oryginalną symboliczną reprezentacją manifestacji kosmicznej.'

Pan Kapila tłumaczy Swojej matce związek pomiędzy Najwyższym Osobowym Bogiem a naturą materialną. Powiadamia ją, że Najwyższy Osobowy Bóg jest oryginalną przyczyną żywych istot, które emanują z natury materialnej. Ponad dwudziestoma ośmioma elementami materialnego stworzenia stoi Najwyższy Osobowy Bóg, przyczyna wszystkich przyczyn. Życie pochodzi nie z materii, lecz z samego życia. Tak wyjaśniają Vedy, nityo nityanam cetanaś cetananam (Katha Upanisad, 2.2.13). Najwyższy Pan jest pierwotnym źródłem życia.

Aniruddha das
Posty: 2455
Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45

Re: Teoria Darwina

Post autor: Aniruddha das » 06 mar 2016, 11:38

Śbh 3.29.28
Żywe istoty są wyższe niż przedmioty nieożywione, o błogosławiona matko, a pomiędzy nimi lepszymi są te, które wykazują symptomy życia. Lepszymi od nich są zwierzęta z rozwiniętą świadomością, a jeszcze lepszymi są te, które rozwinęły percepcję zmysłową.

Musimy traktować niższe żywe istoty ze współczuciem, ale nie oznacza to, że powinniśmy traktować je w ten sam sposób jak inne ludzkie istoty. Musi być tutaj uczucie równości, ale traktowanie powinno być odmienne...
Pierwszy podział został uczyniony pomiędzy martwą, kamienną materią a żywym organizmem. Żywy organizm czasami manifestuje się nawet w kamieniu. Doświadczenie wykazuje, że niektóre wzgórza i góry rosną. Przyczyną tego jest obecność duszy w tym kamieniu. Ponad tą, następną manifestacją życia jest rozwój świadomości, a następną rozwój percepcji zmysłowej. W części Mahabharaty zwanej Moksa-dharma jest powiedziane, że drzewa mają rozwiniętą percepcję zmysłową; mogą widzieć i wąchać. Z doświadczenia wiemy, że drzewo widzi. Czasami rosnąc, ogromne drzewo zmienia swój kierunek wzrostu, aby uniknąć pewnych przeszkód. Oznacza to, że drzewo może widzieć, a według Mahabharaty, drzewo może również wąchać. To wskazuje na rozwój percepcji zmysłowej.

Aniruddha das
Posty: 2455
Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45

Re: Teoria Darwina

Post autor: Aniruddha das » 07 mar 2016, 17:20

Pan Kapila Muni instruuje swą matkę Devahuti jak żywa istota ewoluuje w poszczególnych gatunkach poprzez przyjmowanie ciał z coraz wyżej rozwiniętą świadomością.

Śbh 3.29.29
Pomiędzy żywymi istotami z rozwiniętą percepcją zmysłową, od tych, które rozwinęły jedynie zmysł dotyku, lepsze są te, które rozwinęły zmysł smaku. Lepsze od nich są te, które rozwinęły zmysł węchu, a jeszcze lepsze są te, które rozwinęły zmysł słuchu.

ZNACZENIE: Chociaż na Zachodzie uważa się, że Darwin pierwszy przedstawił doktrynę ewolucji, nauka antropologii nie jest nowa. Rozwój procesu ewolucji był znany dużo wcześniej z Bhagavatam, które zostało zapisane pięć tysięcy lat temu. A to są zapiski Kapili Muniego, który był tu obecny prawie na początku stworzenia. Wiedza ta istniała od czasów wedyjskich i wszystkie te następstwa zostały ujawnione w literaturze wedyjskiej; teoria stopniowej ewolucji czy antropologia nie jest niczym nowym dla Ved.

Werset ten oznajmia, że proces ewolucyjny istnieje także wśród drzew; różnego rodzaju drzewa mają zmysł dotyku. Jest powiedziane, że lepszymi od drzew są ryby, ponieważ rozwinęły one zmysł smaku. Lepszymi od ryb są pszczoły, które rozwinęły zmysł zapachu, a lepszymi od nich są węże, ponieważ rozwinęły zmysł słuchu. Żmija może znaleźć swój pokarm nawet w ciemnościach nocy, po prostu słuchając przyjemnego skrzeku żab. Żmija może zrozumieć, "tutaj jest żaba", i łapie ją dzięki wydawanej przez nią wibracji dźwiękowej. Przykład ten podaje się czasami osobom, które swoimi dźwiękiem jedynie zapraszają śmierć. Ktoś może mieć bardzo wspaniały język, który może wibrować dźwięki podobne do żabich, ale ten rodzaj wibracji jedynie przywołuje śmierć. Najlepszym użyciem języka i wibracji dźwiękowej jest intonowanie Hare Kryszna, Hare Kryszna, Kryszna Kryszna, Hare Hare / Hare Rama, Hare Rama, Rama Rama, Hare Hare. To ocali nas z rąk okrutnej śmierci.

Aniruddha das
Posty: 2455
Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45

Re: Teoria Darwina

Post autor: Aniruddha das » 08 mar 2016, 17:16

Śbh 3.29.30

Lepszymi od tych żywych istot, które mogą postrzegać dźwięk, są te, które są w stanie rozróżnić jedną formę od drugiej. Lepszymi od nich są te, które mają rozwinięte zęby dolnej i górnej szczęki, a jeszcze lepsze są te, które mają wiele nóg. Lepszymi od nich są istoty czteronożne, a jeszcze lepszymi – istoty ludzkie,

ZNACZENIE: Jest powiedziane, że pewne ptaki, takie jak wrony, mogą rozróżniać jedną formę od drugiej. Żywe istoty, które mają nogi, jak np. osa, są lepsze od roślin i traw, które nie mają nóg. Zwierzęta czteronożne są lepsze od wielonożnych żywych istot, a lepszymi od zwierząt jest istota ludzka, która ma tylko dwie nogi.

Aniruddha das
Posty: 2455
Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45

Re: Teoria Darwina

Post autor: Aniruddha das » 09 mar 2016, 11:51

Śbh 3.29.31
Wśród istot ludzkich najlepsze jest społeczeństwo, które jest podzielone odpowiednio do pracy i cech, a w tym społeczeństwie najlepszymi są ludzie inteligentni, określani jako bramini. Pomiędzy braminami najlepszym jest ten, kto studiował Vedy, a pomiędzy tymi, którzy studiowali Vedy, najlepszy jest bramin, który zna rzeczywiste znaczenie Vedy.

ZNACZENIE: System podziału społeczeństwa ludzkiego na cztery grupy, odpowiednio do cech i pracy, jest bardzo naukowy. Ten system braminów, ksatriyów, vaiśyów i śudrów został obecnie wypaczony, i istnieje teraz w Indiach jako system kastowy; ale wygląda na to, że system ten panował przez bardzo długi okres czasu, jako że wspominają o nim Śrimad-Bhagavatam i Bhagavad-gita. Dopóki społeczeństwo ludzkie nie jest podzielone na takie grupy społeczne, mianowicie: grupę inteligencji, grupę wojskową, kupiecką i robotniczą, zawsze istnieje nieporozumienie co do tego, kto powinien pracować dla jakiego celu. Osoba wyszkolona do tego stopnia, że rozumie Absolutną Prawdę, jest braminem, a kiedy taki bramin jest veda-jna, zna on cel Vedy. Celem Vedy jest zrozumienie Absolutu. Ten, kto rozumie Absolutną Prawdę w Jej trzech fazach, mianowicie Brahmana, Paramatmę i Bhagavana, i kto wie, że termin Bhagavan oznacza Najwyższą Osobę Boga, uważany jest za najlepszego spośród braminów, czyli za Vaisnavę.

Aniruddha das
Posty: 2455
Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45

Re: Teoria Darwina

Post autor: Aniruddha das » 10 mar 2016, 11:20

Dalsze instrukcje Pana Kapili odnośnie ewolucji żywych istot, w wyniku której najwyższą formą jest ciało ludzkie. W społeczeństwie ludzkim jiwa przenosząc się z pod wpływu guny ignorancji do guny dobroci osiąga status bramina. Dalej staje się vaisznawą i w końcu czystym wielbicielem Pana Kryszny.

Śbh 3.29.32
Lepszym od bramina, który zna cel Ved, jest ten, kto może rozproszyć wszelkie wątpliwości, a lepszą od niego jest osoba, która ściśle przestrzega zasad bramińskich. Lepszą od niej jest osoba, która jest wyzwolona z wszelkich materialnych zanieczyszczeń, a jeszcze lepszym od niej jest czysty wielbiciel, który pełni służbę oddania bez oczekiwania nagrody.

ZNACZENIE: Artha-jna bramin odnosi się do osoby, który ma za sobą dokładne analityczne studia Absolutnej Prawdy, i która wie, że Absolutna Prawda jest realizowana w trzech różnych fazach, mianowicie jako Brahman, Paramatma i Bhagavan. Za lepszego od niej jest uważany ten, kto nie tylko posiada tę wiedzę, ale jest również w stanie rozproszyć wszelkie wątpliwości względem Absolutnej Prawdy. Ponadto może być też uczony bramin-Vaisnava, który jest w stanie podać dokładne wyjaśnienie i rozproszyć wszelkie wątpliwości, ale jeśli nie przestrzega on zasad Vaisnava, wówczas nie jest usytuowany na najwyższym poziomie. Należy umieć rozproszyć wszelkie wątpliwości i jednocześnie posiadać wszelkie cechy bramińskie. Taka osoba, która zna cel zaleceń wedyjskich, która jest w stanie praktycznie zastosować zasady ustanowione w Vedach, i która w ten sposób naucza swych uczniów, jest zwana acaryą. Acaryę charakteryzuje to, iż spełnia on służbę oddania bez pragnienia wzniesienia się na wyższą pozycję w życiu.

Najdoskonalszym braminem jest Vaisnava. Vaisnava, który zna naukę Absolutnej Prawdy, ale nie jest w stanie przekazać tej wiedzy innym, jest na niższym etapie. Ten, kto nie tyko rozumie zasady nauki o Bogu, ale również jest w stanie ich nauczać, jest na etapie drugim, a ten, kto nie tylko naucza, ale również widzi wszystko w Absolutnej Prawdzie i Absolutną Prawdę we wszystkim, jest najwyższej klasy Vaisnavą. Zostało tutaj powiedziane, że Vaisnava już jest braminem; w rzeczywistości, najwyższy etap doskonałości bramińskiej osiąga osoba, która staje się Vaisnavą.

Aniruddha das
Posty: 2455
Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45

Re: Teoria Darwina

Post autor: Aniruddha das » 15 mar 2016, 13:15

Doskonałość ewolucji
Śbh 3.29.33-35. Dlatego uważam, że nie ma osoby bardziej wzniosłej niż ta, która nie ma interesu własnego poza Moim, i która wskutek tego całkowicie i bezustannie dla Mnie angażuje i Mnie poświęca wszystkie swoje czyny, jak również samo życie – wszystko bez wyjątku dla Mnie.

Taki doskonały bhakta okazuje szacunek wszystkim żywym istotom; jako że jest mocno przekonany, iż Najwyższy Osobowy Bóg przeniknął ciało każdej z nich jako Dusza Najwyższa, czyli kontroler.


Moja droga matko, córko Manu, bhakta, który w ten sposób stosuje naukę służby oddania i yogi mistycznej, może osiągnąć siedzibę Najwyższej Osoby po prostu przez tę służbę oddania.

ODPOWIEDZ