Wytłumacz nam jak mamy rozumieć te wszystkie zapewnienia Śrila Prabhupada że nikt nie upada z Wajkunty? Dlaczego Ty wyciągasz wniosek z tej historii że wszystkie żywe istoty w świecie materialnym to są upadli Bhaktowie, a Śrila Prabhupada pisał że wniosek z tej historii jest taki że nikt nie upada z Wajkunty. Dlaczego Śrila Prabhupada to napisał? Dlaczego jeśli wszystkie uwarunkowane dusze to upadli bhaktowie, on napisał parokrotnie że nikt nie upada z Wajkunty? Wytłumacz mi proszę jaka siła powoduje że Jaya i Vijaya mieli dokonać obrazy, przecież ich ciała były duchowe, ich serca pełne służby oddania i bhaktów tego typu określa się acyuta - nieomylnymi. Wytłumacz mi proszę czemu Maharaja Yudhisthira nie może wyobrazić sobie upadku bhakty z Wajkunty? Wytłumacz mi proszę również jaki sens ma całe nauczanie Śrila Prabhupada o upadających gjanich i joginach osiągających bezosobowe wyzwolenie w opozycji do bhaktów, podczas gdy naprawdę bhaktowie też mieliby upadać?
Kryszna mówi w Bhagavat-Gicie
Kto zna transcendentalną naturę Mojego pojawiania się i Moich czynów, ten, opuściwszy to ciało, nigdy nie rodzi się ponownie w tym świecie materialnym, ale osiąga Moją wieczną siedzibę, o Arjuno.
Bhaktowie z Wajkunt przecież znają tę naturę czynów Bhagavana. Czemu jednak wszyscy oni mogą upaść, pomimo zapewnień Kryszny?
Po przyjęciu Twojego poglądu, zrodzić się może wiele wątpliwości, proszę więc o ich rozwianie.
.
Bg 3.2
Moja inteligencja zwiedziona została przez Twoje dwuznaczne nauki. Proszę zatem, powiedz mi wyraźnie, co jest dla mnie najlepsze.
Zdanie w znaczeniu: Mimo iż wprowadzenie Arjuny w zakłopotanie, poprzez jakąś żonglerkę słowną, nie było intencją Kryszny, niemniej jednak Arjuna nie zrozumiał na czym polega proces świadomości Kryszny
Kryszna - Źródło wiecznej przyjemności
Rozdział 73 – Wyzwolenie Śiśupali
Pogrążenie się duszy Śiśupali w transcendentalnym ciele Kryszny przypomina nam historię Jaya i Vijaya, którzy upadli do tego materialnego świata z planet Vaikuntha, na skutek klątwy rzuconej na nich przez czterech Kumarów.
Historia upadku Jaya i Vijaya z planet Vaikuntha opisana została w siódmym Canto Śrimad-Bhagavatam. Zabicie Śiśupali ma bezpośredni związek z historią Jaya i Vijaya, lecz najważniejszą instrukcją, którą otrzymujemy z tego wydarzenia jest to, że Najwyższy Osobowy Bóg, będąc absolutnym, może przyznać wyzwolenie każdemu, bez względu na to, czy osoba ta działa jako Jego wróg czy przyjaciel.
Kluczem do zrozumienia tego tematu sąSTUDENT: ” Orygenes myślał, że tak jak ludzka wolna wola sprowokowała jego upadek, ludzka wola zdolna jest także przynieść zbawienie. Człowiek może powrócić do Boga praktykując wolność od materialnych przywiązań.”
SRILA PRABHUPADA: ” Tak, to jest także nasza koncepcja.”- Dialektyczny Spirytualizm, Krytyka Orygenesa
” … oryginalnie iskierka duszy przychodzi do materialnego świata ze świata duchowego…istnieje bona fide metoda dla osiągnięcia duchowej doskonałości przez tą duchową iskierkę duszy i o ile jest ona właściwie prowadzona, bez kłopotu wysyłana jest ona z powrotem do domu, z powrotem do Boga, skąd oryginalnie upadła.”-1968, z listu Prabhupada do kanadyjskiego kardiologa Wilfreda G. Bigelow, autora artykułu w Montreal Gazette pt. Chirurg Serca Chce Wiedzieć Czym Jest Dusza
Wprowadzenie (do Bg.As It Is-od.tł.) kontynuuje objaśnianie tych istotnych zagadnień:
“(Sanatana dharma) jest wieczną funkcją wiecznej żywej istoty w relacji z Najwyższym Panem…Sanatana dharma jest wiecznie nieodłączną cechą żywej istoty…sanatana dharma nie ma początku swojej historii, ponieważ wiecznie związana jest z żywymi istotami…svarupa albo konstytucyjna pozycja żywej istoty to oddawanie się służbie dla Najwyższej Osobistości Boga.”
“…Chociaż jest ona z natury wieczna, pełna szczęścia i wiedzy, to z powodu swojej znikomości zapomina o swojej konstytucyjnej pozycji służenia Panu i tak zostaje usidlona przez niewiedzę. Pod wpływem ignorancji żywa istota twierdzi, że to Pan jest odpowiedzialny za jej uwarunkowanie.”-Bhagavad-gita, rozdz. 5, wers 15. Komentarz
Jak potwierdza to Gita, fragmentaryczne części Najwyższego istnieją wiecznie (sanatana) i nazywane są ksara; mają one wszelako skłonność do upadku w naturę materialną. Te fragmentaryczne cząstki są wiecznie takimi i nawet po wyzwoleniu indywidualna dusza pozostaje takąż. Ale raz wyzwolona żyje ona życiem wiecznym w błogości i wiedzy z Osobistością Boga.”- Bhagavad-gita, część 2, wers13, znaczenie.
"Oczywiście każdy ma szczególną relację z Panem i relacja ta zostaje wywołana poprzez doskonałość służby oddania. W obecnym stanie naszego życia my nie tylko zapomnieliśmy
Najwyższego Pana, ale zapomnieliśmy o naszym wiecznym związku z Panem. Każda żywa istota spośród wielu, wielu bilionów i trylionów żywych istot ma szczególny, wieczny związek z Panem. Nazywany jest on svarupa. Poprzez proces służby oddania ktoś może odnowić tą svarupa i to nazywa się svarupa-siddhi, doskonałość czyjejś konstytucjonalnej pozycji.”-Wprowadzenie. Bhagavad-gita Taka Jaka Jest
“… w tym czasie żywe istoty spoczywają w stanie zwanym suśupti, który jest dokładnie stanem głębokiego snu albo stanem pod narkozą.”
Jednakże, pierwotnie żywa istota była zaangażowana w oryginalną relację z Kryszną, z której to upadła:
” My wszyscy oryginalnie jesteśmy usytuowani na platformie świadomości Kryszny w naszym wiecznym, personalnym związku miłości do Kryszny.”-List z 17 listopada 1970
” Ona już upadła z planety Vaikuntha. Ona upadła do tego materialnego świata i ponownie próbuje uczynić postęp.”- Srimad Bhagavatam - wykład z 15 czerwca 1972
“…Ostatecznie żywa istota upada ze świata duchowego… Jest taka możliwość…nawet kiedy jesteś na Vaikuntha, upadniesz, a co dopiero mówić- w tym materialnym świecie.”-Wykład. Bhagavad-gita. 4 lipca 1974
“…my także upadliśmy z Vaikunthy przed jakimiś milionami i milionami lat temu.”-Wykład. Bhagavad-gita. 6 sierpnia 1973
” Wcześniej byliśmy z Kryszną w Jego lila albo zabawach, ale to przykrycie przez Mayę może być bardzo, bardzo, bardzo, bardzo długie w czasie…Po milionach i milionach lat trzymania się z dala od rozrywek Pana, kiedy ktoś przychodzi do świadomości Kryszny, okres ten staje się błahy, po prostu jak sen. Ponieważ jednak ona upada z brahma sayujya, myśli ona że to źródło jej pochodzenia, nie pamięta ona, że wcześniej, przed tym nawet, była z Kryszną.- “O pochodzeniu jivy” Konwersacja ze Srila Prabhupadem z Australii.
” My przybyliśmy do tego materialnego świata ze świata duchowego. Zapomnieliśmy o naszym Ojcu. Musimy więc odżywić relację z naszym Ojcem…Bogiem albo Kryszną.”- Wykład z 7 października 1975.
“Ale jej relacja z Kryszną nigdy nie ulega zatraceniu. Jest po prostu zapomniana poprzez wpływ Mayi, tak więc może być odzyskana i odnowiona poprzez proces słuchania Świętego Imienia…”-List do Jagadisha das Adhikari z 25 kwietnia 1970.
” Tak więc jest wszelka szansa upadku nawet z personalnej relacji z Bogiem.”
Konwersacje.9 września 1973.
STUDENT: ” Kiedy dusze, które nigdy wcale nie były uwarunkowane…czy one mają niezależność?”
PRABHUPADA: ” Tak, ale nie nadużyły jej .”
Rozmowa z Bhaktijan das Brahmacari
“… my możemy upaść z Vaikunthy w każdym momencie…więc nawet na Vaikuntha, jeśli jest pragnienie, żeby; ‘dlaczegóż ja mam służyć Krysznie? Dlaczego nie stać się Kryszną?’ Natychmiast upadam.”- Wykład. Bhagavad-gita, 4 lipca 1974
” Po prawdzie żywa istota jest oryginalnie duchową częścią i fragmentaryczną cząstką Najwyższego Pana, ale z powodu swojej buntowniczości uwarunkowana jest w tej materialnej naturze. To naprawdę bez różnicy jak te żywe istoty czy też wyższe istoty weszły w kontakt z materialna naturą. Najwyższa Osobistość Boga wie jednakże jak i dlaczego to się wydarzyło.”- Bhagavad-gita, rozdz.13.Znaczenie
Modlitwy Ved uosobionych
O Panie, jesteś w stanie uwolnić ze szponów mayi wszystkie uwarunkowane dusze, gorliwie modlimy się do Ciebie, abyś to uczynił. Wszystkie żywe istoty, będąc Twymi integralnymi cząstkami, są z natury radosne, wieczne i pełne wiedzy, lecz z powodu swych własnych błędów, starają się naśladować Ciebie, pragnąc stać się najwyższym podmiotem radości. W ten sposób naruszają Twoją supremację i obrażają Cię, i z tego powodu Twoja materialna energia bierze ich w swoją opiekę. Tak więc ich transcendentalne cechy, radość, szczęście i mądrość, zostają zakryte przez chmury trzech cech materialnych. Ta manifestacja kosmiczna, składająca się z trzech sił natury materialnej, jest dla uwarunkowanych dusz niczym więzienie.