Swięte Imię

Filozofia wedyjska, nauka, wiedza. "Cały świat nauki i technologii opiera się na fałszywej idei, że życie powstało z materii. Nie możemy pozwolić na to, by ta nonsensowna teoria była głoszona bez sprzeciwu. Życie nie pochodzi z materii. Materia została wytworzona z życia. To nie jest teoria; to fakt. Nauka jest oparta na błędnej teorii, toteż wszelkie jej kalkulacje i konkluzje są błędne, a ludzie z tego powodu tylko cierpią. Kiedy więc te wszystkie błędne, współczesne teorie naukowe zostaną skorygowane, ludzie staną się szczęśliwi. Musimy rzucić naukowcom wyzwanie. W przeciwnym razie będą zwodzili całe społeczeństwo." - Śrila Prabhupad - Prawda i Piękno
balarama11
Posty: 337
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:23

Post autor: balarama11 » 25 lis 2006, 19:35

my?lę ,ze możesz to skopiować i poprawić już teraz :evil: i jako? tam przekazać administratorom-ewentualnie podrzuć mi i ja to wrzucę ,dokonuj?c zmian.

naturalbeat

Post autor: naturalbeat » 25 lis 2006, 19:45

gndd pisze:Jesli tekst mialby leciec na strone glowa, dajcie znac. Moge sprobowac troche poprawic tlumaczenie.
ten txt na 100 % bedzie zamieszczony na portalu , z gory dziekuje za poprawki

Awatar użytkownika
gndd
Posty: 457
Rejestracja: 23 lis 2006, 18:24

Post autor: gndd » 25 lis 2006, 20:42

balarama11 pisze:my?lę ,ze możesz to skopiować i poprawić już teraz :evil: i jako? tam przekazać administratorom-ewentualnie podrzuć mi i ja to wrzucę ,dokonuj?c zmian.
Daj mi adres, na ktory mam Ci przeslac tekst jak bede gotowa.

balarama11
Posty: 337
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:23

Post autor: balarama11 » 25 lis 2006, 22:30

gndd pisze:
balarama11 pisze:my?lę ,ze możesz to skopiować i poprawić już teraz :evil: i jako? tam przekazać administratorom-ewentualnie podrzuć mi i ja to wrzucę ,dokonuj?c zmian.
Daj mi adres, na ktory mam Ci przeslac tekst jak bede gotowa.
daj na pw ; mam nadzieję ,ze jeszcze nie zaczęła? bo teraz dokładniej przejrzałem i trochę zmieniłem;

więc poprawki wnies do tego tekstu
Hare Kryszna

balarama11
Posty: 337
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:23

Post autor: balarama11 » 26 lis 2006, 08:40

''Gopi, Gopi, Gopi!''

Kilka dni przed tym jak Sri Czaitanja Mahaprabhu przyj?ł sannjasę ,intonował „Gopi,gopi,gopi!” . Słysz?c to tantryczny bramin przyszedł, by dać Panu radę. „Pandit”-rzekł-”Jeste? uczonym , znasz pisma .Pomimo to intonujesz imiona 'gopi,gopi' ? Jaki z tego masz pożytek? Pisma mówi? ,że je?li intonujesz imiona Kryszny wtedy osi?gasz korzy?ć. Znajdziesz to na wielu stronach Pism, szczególnie w Puranach. Czemu zatem intonujesz 'gopi,gopi'?”
Rozgniewany ignorancj? bramina, Sri Czaitanja Mahaprabhu,w nastroju zwolnników gopi podniósł kij i zacz?ł karcić go- „ Przybyłe? z wrogiego obozu aby zmienić nas w zwolenników Kryszny?” Podbiegł do bramina, by uderzyć go swym kijem. To jest przykład , gdzie znajdziemy ,że Sri Czaitanja Mahaprabhu intonował „gopi,gopi” ,zaniedbuj?c imiona Kryszny. Najwidoczniej celowo przyj?ł imię 'Kryszna' i stał się zagniewany
–ale jakie intencje za tym stały?

Jesli chcemy zrozumieć efekt czyjego? intonowania , musimy przeanalizować jego rzeczywiste cele.Czasem intonowanie może przyniesć efekt ale nie zawsze. Mimo to Jiva Gosvami podaje następuj?cy przykład jako dowód ,że ?więte imię może przynie?ć rezultaty nawet je?li jest kto? jest nie?wiadomy pełnego znaczenia.
Pewnego razu dzik zaatakował Mahometan ,a ci zakrzyczeli,"Harama! Harama!". Harama oznacza „odrażaj?ca ?wina !”. Z drugiej strony , Ha Rama odnosi się do „Pana”, który przyzwala aby zaatakował mnie dzik. Tak czy inaczej , został przywołany Pan Rama, a ?więte imię miało swój boski wpływ na Mahometan, którzy osi?gnęli wyzwolenie.
Inny przykład podany w pismach dotyczy Valmikiego.Przed tym gdy stał się ?więtym, Valmiki był grabieżc?[bandyt?] . Ale wielki ?więty Narada miał plan, by obdarzyć go łask?. Narada pomy?lał „ Ta osoba jest notorycznym i ohydnym rabusiem jakiego nigdy dotychczas nie widziałem. Zrobię z nim eksperymen ukazuj?cy moc ?więtego imienia. Poproszę go by intonował ?więte imię ‘Rama’.
Próbował lecz mimo to Valmikiemu nie udało się wymówić swiętego imienia ‘Rama’.Wtedy Narada powiedział mu , by zamiat tego intonował słowo „mara” [Mara słowo oznaczaj?ce tego kto przynosi ?mierć lub zniszczenie].
Rozbójnik rzekł „Tak, mogę to zrobić. To jest przeciwieństwo imienia- Rama.” Zacz?ł intonować "mara-mara-mara-mara-rama-rama-rama-rama." Tym sposobem po jakim? czasie ‘mara’zmieniło się w ‘rama’. Valmiki zacz?ł intonować imię ‘Rama’ i stopniowo jego ?wiadomo?ć uległa przemianie.
Więc możliwe jest ,by imię przyniosło efekt nawet je?li kto? nie pojmuje jego znaczenia. To jest nazwane namabhasa: cień imienia. Efektem tego może być wyzwolenie. Ale prawdziwy wielbiciel nie jest zainteresowany wyzwoleniem. Pragnie on wej?ć do królestwa boskiej służby.
Dzwięk i jego efekt zależy od postawy, któr? przyjmujemy i naszych cech ponieważ rzeczywiste imię Vaikunthy jest nieskończone.
Na duchowej płaszczyznie boskie imię jest równe substancji imienia.Kiedy dzwięk jest jednym i tym samym co oryginalna postać , któr? prezentuje wtedy jest to imię Vaikunthy.
Ostatnio zmieniony 27 lis 2006, 19:16 przez balarama11, łącznie zmieniany 2 razy.

balarama11
Posty: 337
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:23

Post autor: balarama11 » 26 lis 2006, 21:11

Tutaj w tym ?wiecie , imieniem ?lepej osoby może być Padmalocan-lotosooki-ale w rzeczywisto?ci może być on ?lepcem. Imię i postać mog? być całkowicie różne. Ale na Vaikuncie , boskim ?wiecie, imię i osoba nosz?ca to imię s? jednym i tym samym.Mimo do?wiadczenia imienia Vaikunthy dana osoba musi unikać zarówno nama aparadha, obraz wobec ?więtego imienia jak i namabhasa, cienia ?więtego imienia. Poprzez namabhasa, możemy osi?gn?ć jak?? ulgę od tego ?wiata niewoli, a przez nama aparadha, zostajemy wpl?tani w ten ?wiat maji[iluzji]. Pospolity , fizyczny dĽwięk nie może reprezentować rzeczywistego imienia, które jest ponad-naturalne [transcendentalne].

Powiedziane jest ,ze imię 'Kryszna' moze uwolnic z większej liczby grzechów niż człowiek jest w stanie popełnić. Ale jaka jest jako?ć tego imienia? Możemy intonować fizycznie imię 'Kryszna' wiele,wiele razy bez osi?gnięcia rezultatu wypowiedzenia choćby jeden raz rzeczywistego imienia. Jest olbrzymia różnica pomiędzy pospoliym dzwiękiem imienia , powierzchownym imieniem w maji[iluzji] , a czystym imieniem.Czyste imię jest jednym z Kryszn? i jedynie dzięki Jego łasce schodzi w dół do naszego poziomu. Nie możemy wibrować tego dzwięku jedynie poprzez nasz język,usta i wargi. Czyste imię 'Kryszna' nie pochodzi z głębi ust ale z głębi serca.I ostatecznie wiedzie dalej poza serce do l?du Kryszny. Kiedy Kryszna schodzi w dół , imię Kryszny przychodzi poprzez serce i wędruj?c dalej - porusza wargi i język. Taka wibracja jest ?więtym imieniem Kryszny , krsna nama.

Siła ujemna[-]

Kiedy Kryszna w formie dzwięku schodzi z transcendentalnego ?wiata do serca , a z serca , kontroluj?c każdy aspekt systemu nerwowego pojawia się na wargach i zaczyna tam tńczyć , wtedy to jest krsna nama. Inicjatywa pochodzi z transcendentalnego ?wiata . Ten dzwięk nie pochodzi z fizycznego planu . Może on zej?ć ale nie możemy go tak łatwo pochwycić. On jest ‘Super-podmiotem’ , my jeste?my Jego dopełnieniem .Nie możemy mieszać się w Jego niezależnosć.
Jedynie sił? ujemn?[-] , moc? podporz?dkowania możemy przyci?gn?ć Najwyższego- Naczeln? Siłę dodatni? [+], aby zszedł do naszego poziomu

Więc ?więte mię nie jest produktem naszych zmysłów . Może być zrealizowane jedynie, gdy przyjmiemy je[Pana w postaci ?wietego imienia] z bardzo intensywnym nastrojem służenia .
Wtedy sam Pan Kryszna może zej?ć dzięki swej łasce czuj?c atrakcję do naszego nastroju służenia . Wtedy może on wpłyn?ć na fizyczne elementy ,tworz?c transcendentalny dĽwięk i tańcz?c wewn?trz materialnego ?wiata. To jest ?więte imię ,vaikuntha nama, rzeczywiete imię „Kryszna”. Nie możemy stworzyć Go poprzez nasze usta[wargi]. Dzwięk , który tworzymy poprzez nasz fizyczny czy mentalny wysiłek nie jest Kryszn?. On jest niezależny od jakiegokolwiek dzwięku , który możemy stworzyć, ale pomimo to , jako,że kontroluje wszystko, może pojawić się wszędzie -gdziekolwiek zechce , w każdej formie , na każdym planie, w każdym dzwięku
Potwierdza to Bhagavad-gita (4.6), gdzie Kryszna mówi –„Kiedy schodzę tutaj poprzez siłę Mej wewnętrznej potęgi , usuwam wpływ zewnętrznej mocy i pojawiam się wszędzie gdziekolwiek zechcę ”
Doczesne fale wymuszaj? cofanie tak jak samolot lec?cy na niebie pchany do tyłu przez powietrze i wiatr jakby pędzony sił?. Poprzez usunięcie wpływu tych materialnych fal, Pan pojawia się wewn?trz tego ?wiata poprzez siłę własnej mocy. Pan mówi „ Mam sw? własn? moc i poprzez siłę tej mocy usuwam t? wulgarn? materialn? energię . W taki sposób przebywam i poruszam się tym ?wiecie”. Prawa materialnej natury nie dotycz? Go. Posiada On szczególn? władzę i dzięki tej szczególnej potędze ujarzmia prawa materialnej natury i przychodzi tutaj. Czyni cokolwiek zechce dzięki Swej własnej sile.Gdziekolwiek się uda , prawa materialnej natury wycofuja się z tego miejsca oddaj?c mu pola dla Jego własnej drogi [sposobu działania] . T? drog? pojawić się On może wewn?trz królestwa dzwięku jako ?więte imię.Prawdziw? wag? imienia nie jest jedynie układ sylab, ale głębokie znaczenie wewn?trz dzwięku.
Niektórzy uczeni utrzymuj? ,że w Kali-santarana Upanisad, Pan Brahma rzekł ,ze Hare Kryszna maha-mantra jest wła?ciwie wymawiana jedynie wtedy ,gdy imię’Rama’poprzedza imię’Kryszna’: "Hare Rama, Hare Rama, Rama Rama, Hare Hare/ Hare Kryszna, Hare Kryszna, Kryszna Kryszna, Hare Hare."
Ostatnio zmieniony 27 lis 2006, 19:22 przez balarama11, łącznie zmieniany 2 razy.

balarama11
Posty: 337
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:23

Post autor: balarama11 » 26 lis 2006, 23:02

Kryszna Nama
W Kali-santarana Upaniszad, Hare Kryszna maha-mantra jest podana w ten sposób.Ale twierdzenie ,że imię ‘Rama’ musi poprzedzać imię ‘ Kryszna’ w mantrze jest zrozumieniem powierzchownym.To twierdzenie wywodzi się z Upaniszadów gdzie mantra Hare Kryszna jest przedstawiana jako mantra wedyjska ,a ponieważ pospolici ludzie nie maj? dostępu do wedyjskich mantr, Sri Czaitanja Mahaprabhu przystosował t? mantrę przez odwrócenie porz?dku słów . Powiedziane jest ,że tym sposobem ,obawy ,ze to jest mantra wedyjska zostały usunięte , tak więc Pan Sri Czaitanja Mahaprabhu dał maha-mantrę wszystkim bez wyj?tku bez naruszenia nalkazów Wed. Niektórzy bhaktowie w Uttar Pradesz , którzy darz? wielkim uczuciem Pana Czaitanjadeva również podaj? tak? tezę.
Więc nasza wiara jest taka,ze wypowiadanie „Hare Rama’ na pocz?tku jest powierzchowne .Nasuwa się też kwestia ,ze Pan Rama pojawił się pierwszy , a Kryszna-awatara potem , więc imię Pana Ramaczandry-„Hare Rama” –powinno być pierwsze w maha –mantrze. Jednak rozumuj?cy głębiej stwierdzi ,że kiedy dwa podobne przedmioty s? poł?czone razem, priorytetem nie powinien być porz?dek oparty na bazie historycznego precedensu ale na uznaniu wyżej rozwiniętej koncepcji. Swięte imię 'Kryszna'jest wyższe niż ?więte imię 'Rama'.Jest o tym wzmianka w Puranach :trzy imiona ‘Rama’ s? równe jednemu imieniu ‘Kryszna’. Imię’ Kryszna’ jest wyższe niż imię ‘Rama’. Kiedy obydwa poł?czone s? razem , pierwsza pozycja należy się nadrzędnemu. Dlatego imię ‘Kryszna’ powinno być pierwsze w maha-mantrze
To jest pierwszy punkt .
Inn? kwesti? jest,że wewn?trz wiecznego planu , wszystko porusza się w cyklicznym porz?dku. W tym wiecznym kręgu[cyklu] nie można ustalić co jest pierwsze a co za nim , następne. Tak więc na tym wiecznym planie lila [rozrywek Pana] nie można stwierdzić ,ze Pan Kryszna jest przed Panem Ram? czy Pan Rama przed Panem Kryszn? .
Z tych rozważań również wynikać może -jako, że imiona ‘Kryszna' i 'Rama' s? wieczne i nie możemy ustalić historycznego porz?dku- że możemy zacz?c intonować mantrę z dowolnego miejsca.
Ostatnio zmieniony 27 lis 2006, 19:24 przez balarama11, łącznie zmieniany 1 raz.

naturalbeat

Post autor: naturalbeat » 27 lis 2006, 08:01

dziękujemy bardzo
juz zaaplikowałem http://waisznawa.pl/readarticle.php?article_id=37

balarama11
Posty: 337
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:23

Post autor: balarama11 » 27 lis 2006, 09:49

Rama znaczy Kryszna

Ale ponad tymi rozważaniami nasza sampradaja podaje inne, wyższe obja?nienia. Głębsze zrozumienie odsłania ,że Hare Kryszna –mantra nade wszystko nie dotyczy Rama-lila. W imieniu Rama wewn?trz Hare Kryszna –mantry, Gaudja Waisznawa odnajduj? Radha-ramana Rama. Imię to oznacza "Kryszna ,który sprawia przyjemnosc [raman] Srimati Radharani”.W naszej koncepcji Hare Kryszna-mantra w całosci odnosi się do swiadomosci Kryszny , a nie do ?wiadomo?ci Ramy. Najwyższ? idee? podług Pana Czajtanji jest zawsze svayam bhagavan, krsna lila, radha-govinda lila.To jest prawdziwy cel zst?pienia i nauk Pana Czajtanji. W tym zrozumieniu Hare Kryszna-mantra nie wspomina o Rama-lila z Ajodhji. W tej najwyższej koncepcji, mantra Hare Kryszna nie ma zwi?zku z t? lila. Mantra jest odpowiedzialna za nasze duchowe osi?gnięcia . Kiedy kto? uznaje ,że imię ‘Rama’ oznacza Daszarathi Rama [Pana Ramaczandrę], jego atrakcja zabierze go tam ,do Ajodhji [Jego królestwa], a je?li ma na my?li Pana Paraszuramę będzie przyci?gany do innego miejsca.A je?li Rama oznacza Radha-ramana wtedy pójdzie na Golokę.Wewnętrzna koncepcja wielbiciela prowadzi go do jego przeznaczenia.
Moim oryginalnym imieniem było imię Ramendra Czandra, Szrila Bhaktisiddhanta Saraswati Thakura nadał mi imię Ramendra Sundara.Zapytałem go,”Co oznacza Ramendra?” . Powiedział mi „ W naszym zrozumieniu , Rama nie dotyczy Dasarathi Rama, Pana Ramaczandry ,syna Króla Daszaratha . Wskazuje na Radha-ramana Rama - Krysznę, ukochanego Radharani."
Imię ‘Hare’ w zależno?ci od czyich? koncepcji ma także różne znaczenia. Znaczenie słowa ‘Hare ‘ w mantrze, odnosz?ce się do Radharani jest również zdeterminowane duchowym rozwojem czy kwalifikacjami (adhikara) intonuj?cego. Kiedy kto? jest pewnie usytuowany w ideei przyjęcia Radha-Kryszna jako podstawy wszystkiego-wtedy odnajduje svayam-rupa, oryginaln? formę Boga leż?c? u podstaw wszelkich dobrych rzeczy-wtedy przyjmuje jedynie takie znaczenia i nic innego.
Dla pocz?tkuj?cych , słowo ‘Hare’ w mantrze Hare Kryszna może być wyobrażone w znaczeniu -Hari . To jest jedno znaczenie. Może to oznaczać również Pana Nrsimhadeva.A ‘Rama’ może znaczyc Daszarathi Rama , ‘Kryszna’ może odnosić się do róznych postaci Kryszny . Jest również Kryszna na Vaikuncie jako vaibhavas , ekspansje Pana [dwadzie?cia cztery formy]. Na Vaikuncie pierwszy jest Narayana ,a potem 4 ekspansje- Vasudeva, Sankarsana, Pradyumna i Aniruddha. Każda z tych czterech ma pięć ekspansji co daje razem dwadzie?cia cztery.Potem jest Kryszna Dwaraki i Kryszna Mathury. Tym sposobem jest mnogo?ć koncepcji Kryszny. Ale najwyższ? koncepcj? jest Kryszna we Wrindawanie: Radha-Govinda. Kiedy kto? nie opuszcza tego planu , przyjmuje ideę bosko?ci jedynie jako Hari-Hara.Nie widzi nic innego, jak tylko Radha –Kryszna . Ci,którzy s? doskonale utwierdzeni w madhura-rasa-dla których jest to najwyższy rodzaj boskiej wizji –nie upadaj? z tego planu.
A je?li to uczyni? ,to jedynie aby zadowolić Radha-Govindę . Dla tego celu wielbiciele mog? udać się gdziekolwie ale ich prawdziwy interes jest we Wrindawanie,kluczem jest Wrindawana .Jedynie w imieniu służby dla Radha- Govinda wielbiciel opuszcza Wrindawanę.
Dla tych ,którzy s? zwolennikami linii Wrindawany ,’Hare’ w maha mantrze Hare Kryszna oznacza jedynie Hara- Szrimati Radharani . Hara oznacza „Radha , która może porwać uwagę Kryszny , Hari”. Słowo harana znaczy ‘ukra?ć ‘. Ta która kradnie umysł Tego,który jest największym złodziejem-która może skra?ć nawet umysł Kryszny-Ona jest Hara. Ta największ złodziejska sztuczka jest ukazana przez Radharani . A ’Kryszna’ oznacza „ Ten, który jest najbardzie atrakcyjny w absolutnym odczuciu”Oni oboje reprezentowani s? w maha-mantrze

Rupanuga Nama

Zwolennicy rupanuga sampradaja nigdy nie zbaczaj? z tej ?wadomo?ci intonowania maha-mantry . I z t? koncepcj? pod?żaj? służb? Hari-Hara , Radha Kryszny. Zaabsorbowani s? nastrojem radha dasyam. Nie mog? my?leć o niczym innym jak tylko o tym.I raz osi?gn?wszy ten plan , nigdy nie opuszczaj? tej płaszczyzny,działaj?c jedynie dla zadowolenia Radha –Kryszny. Nie pozwalaj? sobie na bycie poza tym kręgiem.
To jest nasz? najwyższ? aspiracj? i według wielbicieli –adhikara, duchowo zaawansowanych taki rodzaj koncepcji budzi się w czyim? umy?le . To będzie o?wieceniem [przebudzeniem ]odkrywanym przez sadhana. W takim momencie okrycia serca będ? usunięte i boska miło?c spontanicznie wypłynie, wzbijaj?c się z fontanny serca jako wewnętrzna funkcja[dharma] duszy.


Obrazek
Koniec
ufffffffffffff
Ostatnio zmieniony 27 lis 2006, 19:38 przez balarama11, łącznie zmieniany 1 raz.

naturalbeat

Post autor: naturalbeat » 27 lis 2006, 09:53

uzupełmione

ODPOWIEDZ