Jak rozumiem wszelkie formy seksu poza aszramem gryhasta czyli tylko dla płodzenia dzieckaAniruddha das pisze:Trzeba zatem przyznać, że jeżeli ktoś otwarcie deklaruje takie zainteresowania, to budzi pewne wątpliwości. W przyszłości możemy oswoić się z paradą morderców i złodziei, tak jak dzisiaj oceniany jest zawód rzeźnika.
Zycie seksualne dozwolone jest tylko w aśramie gryhasty. Śrimad Bhagavatam mówi o tym jednoznacznie. Za kazde odstępstwo grożą poważne konsekwencje i nie ma co głosic fałszywej propagandy.
Co zatem z osobami , które nie potrafią póki co tak żyć czy uważasz ,ze wszelkie kompromisy są złe ? Czy nie ma dla nich żadnej nadziei ?
Nie wszyscy od razu wskoczą na tą najwyższą półkę - czasami trzeba kompromisu i stopniowo - choćby dlatego ,ze te zasady są dla ludzi - nie po to by ich zgnoić ale by im pomóc - i wydaje mi się ,ze trzeba za tym wszytstkim widzieć drugiego człowieka , który często o zgrozo nie jest doskonały
Ja się zgadzam ,ze pobożne życie seksualne to takie, które ma na celu prokreację i najlepiej byłoby gdyby tak pobożnie zyli ludzie i należy się starac panować nad zmysłami - ale życie jest trochę skomplikowane - niektórzy ludzie muszą mieć szansę na stopniowy rozwój -
Porównywanie tego do kradzieży i morderstwa - jest w porządku jeśli odnosilibyśmy się do kogoś kto siłą , wbrew woli drugiej osoby napastuje kogoś seksualnie - to jest ewidentne przestępstwo
Co zatem z tym wersetem ?Zycie seksualne dozwolone jest tylko w aśramie gryhasty. Śrimad Bhagavatam mówi o tym jednoznacznie. Za kazde odstępstwo grożą poważne konsekwencje
Bhagavatam01.11.19 W tym samym czasie na różnych pojazdach zaczęło podążać ku Panu setki sławnych prostytutek. Były one bardzo spragnione ujrzeć Pana, a ich piękne twarze były udekorowane oślepiającymi kolczykami, które uwydatniły piękno ich czół.
01.11.19 Znaczenie: Z powyższego opisu wynika, że nawet w tamtych dniach, około pięć tysięcy lat temu, istniały prostytutki w mieście takim jak Dvaraka w którym rezydował Pan Krsna. To znaczy, że prostytutki są niezbędnymi obywatelkami w procesie właściwego utrzymania społeczeństwa. Rząd może otwierać winiarnie, ale to nie znaczy, że rząd zaleca picie wina. Jest rzeczą wiadomą, że są ludzie, którzy będą pić wino za każdą cenę. Mamy tego praktyczne doświadczenie, że prohibicja w wielkich miastach sprzyja nielegalnemu przemytowi wina. Podobnie, ludzie, którzy nie są usatysfakcjonowani w domu, potrzebują takich ustępstw, i jeśli nie ma prostytutki, wtedy tacy upadli ludzie będą nakłaniać innych do prostytucji.Lepszym rozwiązaniem jest więc, aby prostytutki były dostępne na targowiskach, tak aby mogła zostać utrzymana czystość społeczeństwa. Lepiej jest utrzymywać klasę prostytutek, niż popierać prostytucję wewnątrz społeczeństwa. Rzeczywistą reformacją jest jednak oświecenie wszystkich ludzi, aby stali się bhaktami Pana, a to powstrzyma wszelkiego rodzaju degenerujące czynniki życia.
W Bhagavad-gicie (9.32) Pan mówi: "O synu Prthy, nawet nisko urodzeni candala i ci, którzy przyszli na świat w rodzinach niewierzących, i nawet prostytutki, mogą osiągnąć doskonałość życia, jeśli przyjmą schronienie czystej służby oddania dla Mnie, ponieważ na ścieżce służby oddania nie istnieją przeszkody takie jak niskie narodziny czy zawód. Ta ścieżka jest otwarta dla każdego, kto zgodzi się nią podążać."
Okazuje się, że wszystkie prostytutki Dvaraki, ożywione teraz gorącym pragnieniem spotkania Pana, były czystymi wielbicielkami Pana, i w ten sposób wszystkie one były na ścieżce zbawienia, zgodnie z wyżej wspomnianą wersją Bhagavad-gity. Zatem, jedyną reformą, która jest konieczna w społeczeństwie, jest uczynić zorganizowany wysiłek, aby przemienić obywateli w bhaktów Krsny, i tym sposobem wszystkie dobre kwalifikacje mieszkańców nieba zamanifestują się w nich na swój własny sposób.