no i tak to jest?P pisze:nie istnie Bóg wasz, czy nasz... jest jeden Bóg i nie posiada On konkurenta, więc nie istnieje kwestia rywalizacji w przypadku Osoby Boga...
coraz blizej swieta ;)
Tak jest, to prawda. Prawda jest jednak także to, że istniej? fałszywe przedstawiania kogo? jako Boga. I co wtedy?yogamaya pisze:W słowach ?rila Prabhupada w ?rimad Bhagawatam odnajduję także takie stwierdzenie:no i tak to jest?P pisze:nie istnie Bóg wasz, czy nasz... jest jeden Bóg i nie posiada On konkurenta, więc nie istnieje kwestia rywalizacji w przypadku Osoby Boga...
-
- Posty: 337
- Rejestracja: 23 lis 2006, 21:23
Nie rozumiem za bardzo tego co napisałe?, czy nie należy wielbić Pana Ramy ? Pana Varahadevy? Którzy s? inkarnacj? Pana. Czy Ich wielbiciele popełniaj? jaki? bł?d [jak rozumiem oryginalna Osoba Boga to Kryszna}yogamaya pisze:Jak mówi Szri Iszopaniszad: Bóg posiada niezliczon? ilo?ć inkarnacji i ekspansji...ale....jest tylko jedna oryginalna Osoba, któr? należy wielbić.
"Szri Iszopaniszad":balarama11 pisze:Nie rozumiem za bardzo tego co napisałe?, czy nie należy wielbić Pana Ramy ? Pana Varahadevy? Którzy s? inkarnacj? Pana. Czy Ich wielbiciele popełniaj? jaki? bł?d [jak rozumiem oryginalna Osoba Boga to Kryszna}yogamaya pisze:Jak mówi Szri Iszopaniszad: Bóg posiada niezliczon? ilo?ć inkarnacji i ekspansji...ale....jest tylko jedna oryginalna Osoba, któr? należy wielbić.
(Inwokacja)
"Bóg, Najwyższa Osoba, jest doskonały i pełny sam w sobie....chociaż emanuje z Niego tyle doskonałych pełni - pozostaje On w doskonałej równowadze."
Komentarz Szrila Prabhupada:
"Gdyby Doskonałej Pełni brakowało aspektu obecnego w stworzeniu...nie mogłaby być doskonała"
Dlatego wielbienie Szri Balarama jest doskonałe
Nalezy odwolac sie do sadhu, guru i sastra. Prabhupada zwykl mowic, ze jesli zwykla zywa istota twierdzi, ze jest Bogiem, to jest on tak naprawde psem (gra angielskich slow God/dog). Nalezy zrozumiec kim jest Bog, jakie ma cechy etc. Wowczas uniknie sie zjawisk typu kosciol Diego Maradony. Bycie np. dobrym pilkarzem nie jest wspomniane w sastrach jako jedna z cech Boga, a juz na pewno nie jako decydujaca.pasikonik pisze:Tak jest, to prawda. Prawda jest jednak także to, że istniej? fałszywe przedstawiania kogo? jako Boga. I co wtedy?yogamaya pisze:W słowach ?rila Prabhupada w ?rimad Bhagawatam odnajduję także takie stwierdzenie:no i tak to jest?P pisze:nie istnie Bóg wasz, czy nasz... jest jeden Bóg i nie posiada On konkurenta, więc nie istnieje kwestia rywalizacji w przypadku Osoby Boga...
Cokolwiek chrzescijanie mysla to Prabhupada byl zdania, ze jesli beda faktycznie podazac swa sciezka i postepowac zgodnie z naukami Jezusa, to uczynia postep duchowy. I ja osobiscie tak wlasnie do tego podchodze.pasikonik pisze:My?lałam bardziej o myleniu proroka z wysyłaj?cym go Bogiem i przedstawianiu go jako Boga, a jego dnia urodzin jako Bożego Narodzenia.
Z tego co wiem, sadhu, guru i ?astra nauczaj?, że ?akti-ave?a avatara to 'zwykła', lecz upełnomocniona boż? moc? dusza w kategorii dżiwa tattwy, nie wisznu tattwy.
Całkowicie się z tym mogę zgodzić (pod warunkiem, że to co robi?, jest rzeczywiscie zgodne z duchem i naukami Jezusa). Jednak niezupełenie o tym rozmawiamy, prawda?gndd pisze:Cokolwiek chrzescijanie mysla to Prabhupada byl zdania, ze jesli beda faktycznie podazac swa sciezka i postepowac zgodnie z naukami Jezusa, to uczynia postep duchowy. I ja osobiscie tak wlasnie do tego podchodze.pasikonik pisze:My?lałam bardziej o myleniu proroka z wysyłaj?cym go Bogiem i przedstawianiu go jako Boga, a jego dnia urodzin jako Bożego Narodzenia.
Z tego co wiem, sadhu, guru i ?astra nauczaj?, że ?akti-ave?a avatara to 'zwykła', lecz upełnomocniona boż? moc? dusza w kategorii dżiwa tattwy, nie wisznu tattwy.