Reinkarnacja

Tylko jedna droga jest prawdziwa - droga do Boga. " Prawdziwym interesem wszystkich żywych stworzeń – w istocie, celem życia – jest powrót do domu, do Boga. Jest to korzystne dla nas samych, naszej żony, dzieci, uczniów, przyjaciół, rodaków i całej ludzkości. Ruch świadomości Kryszny może udzielić wskazówek względem zarządzania, dzięki któremu każdy będzie mógł wziąć udział w czynnościach świadomych Kryszny i osiągnąć ostateczny cel." - 07.15.65 Zn.
Aniruddha das
Posty: 2455
Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45

Reinkarnacja

Post autor: Aniruddha das » 15 gru 2017, 08:09

Reinkarnacja nie jest tematem łatwym i często istnieją wątpliwości.
w śrimad Bhagavatam (4.29.58) można napotkać związku z tym ciekawą dyskusję między Naradą Munim, a królem Pracinabarhi

W następnym życiu żywa istota cieszy się rezultatami działań spełnionych w tym życiu.
Znawcy konkluzji wedyjskiej mówią, że cieszymy się rezultatami naszych przeszłych działań lub cierpimy z ich powodu. Ale praktycznie można zobaczyć, że straciliśmy już ciało, które wykonywało pracę w ostatnim życiu. Jak wiec można cieszyć się reakcjami tego działania spełnianego w innym ciele lub cierpieć z ich powodu?

Na ogół ludzie nie wiedzą, w jaki sposób jedno ciało połączone jest z następnym. Jak to możliwe, żeby ktoś w innym ciele, w następnym życiu cieszył się rezultatami czynów tego ciała lub cierpiał z ich powodu. To jest pytanie, na które król oczekuje odpowiedzi od Narady Muniego. Jak można mieć ciało ludzkie w tym życiu i nie mieć go w następnym. Nawet wielcy filozofowie i naukowcy nie są w stanie wyjaśnić, w jaki sposób karma przekazywana jest z jednego ciała do następnego. Jak tego doświadczamy, każda indywidualna dusza ma indywidualne ciało, i jedna osoba nie cieszy się ani nie cierpi z powodu czynności innej osoby czy innego ciała. Pytanie brzmi, jak na skutek czynności jednego ciała można cierpieć lub cieszyć się w następnym ciele.
Ateiści chcą dowodu na to, że przeszłe czynności mają swoje następstwa. Dlatego pytają: "Jaki jest dowód, że cierpią i doznają radości na skutek następstw przeszłej karmy?" Nie mają pojęcia, jak ciało subtelne przenosi rezultaty działań z obecnego ciała do następnego ciała wulgarnego. Obecne ciało wulgarne może zostać zniszczone; ale ciało subtelne nie ulega zniszczeniu i przenosi ono duszę do ciała następnego. W rzeczywistości ciało wulgarne zależne jest od ciała subtelnego. Dlatego następne ciało wulgarne musi cierpieć i doznawać przyjemności zależnie od ciała subtelnego. Ciało subtelne przenosi nieprzerwanie duszę aż do momentu wyzwolenia z całkowitej niewoli materialnej.

Aniruddha das
Posty: 2455
Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45

Re: Reinkarnacja

Post autor: Aniruddha das » 16 gru 2017, 12:06

Żywa istota działa w tym życiu w ciele wulgarnym. Ciało to zmuszane jest do działania przez ciało subtelne, składające się z umysłu, inteligencji i ego. Gdy tracimy ciało wulgarne, ciało subtelne pozostaje nadal, aby cierpieć lub doznawać radości. Zatem nic się nie zmienia. (4.29.60)
Żywa istota ma dwa rodzaje ciał: ciało subtelne i wulgarne. W rzeczywistości doznaje ona radości poprzez ciało subtelne, które składa się z umysłu, inteligencji i ego. Ciało wulgarne jest okryciem zewnętrznym, będącym narzędziem dla ciała subtelnrgo. Gdy tracimy ciało wulgarne, to prawdziwa podstawa ciała wulgarnego, subtelne ciało składające się z umysłu, inteligencji i fałszywego ego, istnieje nadal. Czynności ciała subtelnego – pobożne czy niepobożne – stwarzają kolejną sytuację, w której żywa istota doznaje przyjemności lub cierpi w następnym ciele wulgarnym. W ten sposób ciało subtelne pozostaje, podczas gdy ciała wulgarne zmieniają się jedno po drugim.

Aniruddha das
Posty: 2455
Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45

Re: Reinkarnacja

Post autor: Aniruddha das » 02 sty 2018, 19:30

Dlaczego dobrego człowieka spotykają nieszczęścia i musi cierpieć pomimo, że jego działanie jest nienaganne, a bandyta może wieść życie pełne wygód?
W obecnym życiu odbieramy pokłosie własnych czynności z poprzedniego bytowania w innym materialnym ciele.
W następnym życiu żywa istota cieszy się rezultatami działań spełnionych w tym życiu.
Jesteśmy, jako dusza, związani przede wszystkim z ciałem subtelnym, które stanowi wehikuł do przenoszenia naszych pragnień, cech charakteru, i rezultatów czynności z jednego materialnego ciała do drugiego.
Będąc w tym materialnym świecie, żywa istota przenosi swoje różne koncepcje życia z jednego ciała do drugiego, tak jak powietrze przenosi zapachy. Wskutek tego przyjmuje jeden rodzaj ciała, aby ponownie porzucić je i przyjąć następne.
Bg 15.15
Żywa istota opisana została tutaj jako iśvara, kontroler swego własnego ciała. Jeśli chce, może ona zmienić swoje ciało na ciało wyższego rzędu albo też cofnąć się w niższe gatunki. Ma tutaj niewielką niezależność. Zmiany, jakim podlega jej ciało, zależą od niej. Świadomość, którą wytworzyła w tym życiu, przeniesie w chwili śmierci do innego ciała. Jeśli uczyniła swoją świadomość podobną świadomości psów i kotów, z pewnością otrzyma ciało psa albo kota. Jeśli skupiła swoją świadomość na cechach boskich, przyjmie ciało półboga. A jeśli jest świadoma Kryszny, zostanie przeniesiona do świata duchowego, na Krysznalokę, gdzie będzie obcowała z Kryszną. Fałszywym jest twierdzenie, że po unicestwieniu ciała wszystko się kończy. Indywidualna dusza wędruje poprzez różne typy ciał, a jej obecne ciało i obecne czyny są podstawą jej ciała następnego. Otrzymujemy różne ciała odpowiednio do naszej karmy i musimy opuścić te ciała we właściwym czasie. Jest powiedziane tutaj, że ciało subtelne, które przenosi koncepcję ciała następnego, rozwija to inne ciało w przyszłym życiu. Ten proces wędrówki z jednego ciała do innego i walka podczas przebywania w danym ciele jest nazywana karsati, czyli walką o egzystencję.

Aniruddha das
Posty: 2455
Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45

Re: Reinkarnacja

Post autor: Aniruddha das » 03 sty 2018, 19:04

W czasie snu żywa istota porzuca swoje prawdziwe żywe ciało. Poprzez czynności swego umysłu i inteligencji działa w innym ciele, czy to jako półbóg, czy pies. Porzuciwszy obecne ciało wulgarne, wchodzi w ciało zwierzęcia lub w ciało półboga, na tej czy innej planecie. W ten sposób odbiera rezultaty działań ze swego poprzedniego życia.
Chociaż źródłem szczęścia i nieszczęścia jest umysł, inteligencja i ego, to mimo to potrzebne jest ciało wulgarne jako instrument do czerpania przyjemności. Ciało wulgarne może się zmienić, ale ciało subtelne działa dalej. Jeśli żywa istota nie otrzyma następnego ciała wulgarnego, to będzie musiała kontynuować egzystencję w ciele subtelnym, czyli w ciele ducha. Żywa istota staje się duchem, gdy ciało subtelne działa bez pomocy ciała wulgarnego, będącego instrumentem. Jak oświadcza ten werset, śayanam imam utsrjya śvasantam. Ciało wulgarne może leżeć na łóżku i odpoczywać, lecz mimo że mechanizm ciała wulgarnego działa, żywa istota może odejść, wejść w świat snów, i powrócić do ciała wulgarnego. Gdy powraca do ciała zapomina o swoim śnie. Podobnie, gdy żywa istota przyjmuje następne wulgarne ciało, zapomina o obecnym. Wniosek jest taki, że ciało subtelne – umysł, inteligencja i ego – stwarza atmosferę pełną pragnień i ambicji, żeby żywa istota oddawała się przyjemnościom w ciele subtelnym. W rzeczywistości żywa istota przebywa w ciele. subtelnym, mimo że ciało wulgarne najwyraźniej się zmienia i chociaż zamieszkuje w ciele wulgarnym na różnych planetach. Wszystkie czynności, które żywa istota wykonuje w ciele subtelnym, są iluzoryczne, ponieważ nie są wieczne. Wyzwolenie oznacza wydostanie się z pułapki ciała subtelnego. Wyzwolenie się z ciała wulgarnego oznacza po prostu przejście duszy z jednego ciała wulgarnego do innego.
ŚB 4.29.61

Aniruddha das
Posty: 2455
Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45

Re: Reinkarnacja

Post autor: Aniruddha das » 03 sty 2018, 19:05

Obrazek

Aniruddha das
Posty: 2455
Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45

Re: Reinkarnacja

Post autor: Aniruddha das » 22 sty 2018, 20:05

Żywa istota działa pod wpływem cielesnej koncepcji "Jestem tym. Jestem tamtym. To jest moim obowiązkiem i dlatego powinienem to robić" Są to wszystko wrażenia umysłowe i wszystkie te działania są tymczasowe; niemniej jednak, dzięki łasce Najwyższego Osobowego Boga, żywa istota otrzymuje szansę spełniania wszystkich wytworów swojego umysłu. W ten sposób otrzymuje następne ciało.
ŚB 4.29.62
Dopóki ktoś zaabsorbowany jest koncepcją cielesną, jego czynności wykonywane są na tej platformie.
Koncepcja cielesna polega na tym, że siebie przypisujemy ciału, a nie duszy i działamy dla korzyści ciała materialnego zamiast wykonywać te czynności, które są korzystne głównie w odniesieniu do duszy.
Nietrudno jest to zrozumieć. Widzimy, że w tym świecie każdy naród próbuje wyprzedzić inne narody, i że każdy człowiek próbuje wysunąć się przed swego bliźniego. Wszystko to dzieje się w imię postępu cywilizacji. Jest wiele planów, aby zapewnić ciału komfort, i po zniszczeniu ciała wulgarnego plany te są przenoszone w ciele subtelnym. Nieprawdą jest, że żywa istota ginie wraz ze śmiercią ciała wulgarnego. Chociaż wielu wielkich filozofów i nauczycieli tego świata myśli, że wszystko się kończy wraz ze śmiercią ciała, to nie jest faktem. Narada Muni instruuje, że po śmierci zabieramy swoje plany ze sobą, i aby wykonać te plany, otrzymujemy kolejne ciało. Nazywa się to egzystencja materialna. Gdy ciało wulgarne ulega zniszczeniu, umysł zabiera plany żywej istoty i, dzięki łasce Pana, żywa istota otrzymuje szansę nadania im kształtu w następnym życiu. Znane jest to jako prawo karmy. Jeśli umysł jest zaabsorbowany prawem karmy, w następnym życiu będziemy musieli przyjąć odpowiedni rodzaj ciała.

Karma jest sumą działań dla rezultatów, przeprowadzanych, aby dostarczyć ciału wygód czy niewygód.
W następnym życiu Dusza Najwyższa daje nam pamięć i zaczynamy spełniać plany rozpoczęte w życiu ubiegłym.
"Najwyższy Pan przebywa w każdym sercu, o Arjuno, i On kieruje wędrówkami żywych istot, które usadowione są jak gdyby na maszynie zrobionej z energii materialnej." (Bg. 18.61) Gdy żywa istota, usadowiona w pojeździe dostarczonym przez naturę materialną, otrzymuje pamięć z wewnątrz od Duszy Najwyższej, wówczas boryka się w całym wszechświecie, aby spełnić swe plany, myśląc: "Jestem braminem", "Jestem ksatriyą", "Jestem Amerykaninem", "Jestem Hindusem" itd. Istota wszystkich tych określeń jest taka sama. Uważanie, że lepiej jest być braminem niż Amerykaninem lub Amerykaninem niż Murzynem nie ma sensu, gdyż są to wszystko koncepcje cielesne, powstałe pod wpływem sił materialnej natury.
Wszyscy jesteśmy duszą obleczoną w ciało subtelne (skadające sie z umysłu, inteligencji i fałszywej tożsamości), a następnie w ciało wulgarne składające się z pięciu elementów - ziemi, wody, ognia, powietrza i eteru.

Aniruddha das
Posty: 2455
Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45

Re: Reinkarnacja

Post autor: Aniruddha das » 22 sty 2018, 20:06

Obrazek

Aniruddha das
Posty: 2455
Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45

Re: Reinkarnacja

Post autor: Aniruddha das » 22 sty 2018, 21:01

Dlaczego został podjęty temat reinkarnacji?
W Internecie jest mało rzetelnych informacji, a nawet niewyobrażalne stwierdzenia.
Agenci iluzorycznej energii Mayi nie odpuszczają wymyślając nowe sposoby odstraszania i propagowania ateistycznej koncepcji bez prawa karmy, reinkarnacji czy duszy różnej od ciała. Szczytem ignorancji można przytoczyć następujące stwierdzenie: [Reinkarnacja … to genialne kłamstwo szatana! http://www.fronda.pl/a/reinkarnacja-to- ... 67988.html
Informacje zawarte w tym temacie mają być dogłębną analizą reinkarnacji i przekonaniem tych wątpiących.
Obrazek

Aniruddha das
Posty: 2455
Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45

Re: Reinkarnacja

Post autor: Aniruddha das » 25 sty 2018, 16:18

Stan umysłu czy świadomości żywej istoty można zrozumieć przez działanie dwóch rodzajów zmysłów – zmysłów zdobywających wiedzę i zmysłów działających. Podobnie, na podstawie stanu umysłu czy świadomości człowieka można zrozumieć jego pozycję w życiu poprzednim.

Angielskie przysłowie mówi: "Twarz jest zwierciadłem umysłu." Jeśli ktoś jest rozgniewany, natychmiast odbija się to na jego twarzy. Podobnie, inne stany umysłu odzwierciedlają się w działaniach ciała wulgarnego. Innymi słowy, czynności ciała wulgarnego są wynikiem stanu umysłu. Czynnościami umysłu są myślenie, czucie i wyrażanie woli. Wyrażanie woli manifestuje się w czynnościach ciała. Wniosek jest taki, że obserwując działanie ciała i zmysłów, możemy zrozumieć stan umysłu. Na stan umysłu wpływają czynności poprzedniego ciała. Gdy umysł połączy się z określonym zmysłem, natychmiast manifestuje się to w określony sposób. Na przykład, gdy umysł opanowuje gniew, wówczas język wibruje tak wiele przekleństw. Podobnie, gdy gniew umysłu wyraża się przez rękę, dochodzi do walki. Gdy wyraża się przez nogi, wówczas następuje kopanie. Subtelne czynności umysłu wyrażają się przez różne zmysły na tak wiele sposobów.
ŚB 4.29.63

Aniruddha das
Posty: 2455
Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45

Re: Reinkarnacja

Post autor: Aniruddha das » 25 sty 2018, 16:23

Obrazek

ODPOWIEDZ