Shiva

Tylko jedna droga jest prawdziwa - droga do Boga. " Prawdziwym interesem wszystkich żywych stworzeń – w istocie, celem życia – jest powrót do domu, do Boga. Jest to korzystne dla nas samych, naszej żony, dzieci, uczniów, przyjaciół, rodaków i całej ludzkości. Ruch świadomości Kryszny może udzielić wskazówek względem zarządzania, dzięki któremu każdy będzie mógł wziąć udział w czynnościach świadomych Kryszny i osiągnąć ostateczny cel." - 07.15.65 Zn.
Awatar użytkownika
John
Posty: 511
Rejestracja: 16 maja 2008, 14:09
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: John » 08 lip 2009, 19:23

Po pierwsze witam po krótkich wakacjach. Po drugie najwyższym Panem jest Sri Krsna, to czytał Gitę taką jak jest, ten wie doskonale jaka jest prawda.
Hare Krsna Hare Krsna Krsna Krsna Hare Hare Hare Rama Hare Rama
Rama Rama Hare Hare

Vaisnava-Krpa
Posty: 4935
Rejestracja: 23 lis 2006, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Vaisnava-Krpa » 29 wrz 2009, 18:37

Werset dotyczący Śiwy:

Ś.B. 11.2.53

Lotosowych stópy Pana Kryszny poszukują najwięksi z półbogów, Brahma i Śiwa, którzy przyjęli Go za życie i duszę. Czysty wielbiciel Pana nigdy i w żadnych okolicznosciach nie może zapomnieć lotosowych stóp Pana. Wielbiciel taki nie porzuci schronienia lotosowych stóp Pana nawet na chwilę– co tu mówić, nawet na ułamek chwili – nawet w zamian za pozycję kontrolowania i radowania się bogactwami całego wszechświata. Taki wielbiciel Pana uważany jest za najlepszego sposród waisznawów.
Oszust zajmuje miejsce nauczyciela. Z tego powodu cały świat jest zdegradowany. Możesz oszukiwać innych mówiąc: "Jestem przebrany za wielbiciela", ale jaki jest twój charakter, twoja prawdziwa wartość? To powinno być ocenione. - Śrila Prabhupada

Aniruddha das
Posty: 2455
Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45

Re: Shiva

Post autor: Aniruddha das » 25 lut 2017, 13:06

Pan Śiva będąc najwznioślejszym Vaisnavą i jednym z najbardziej potężnych półbogów, może zrobić wszystko, czego tylko pragnie.
Śbh 6.17.9
W tym wątku można poczyta o chwałach Pana Śivy.

Aniruddha das
Posty: 2455
Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45

Re: Shiva

Post autor: Aniruddha das » 25 lut 2017, 13:08

Pan Śiva obejmuje Naradę Muniego i zaczyna mówić ekstatycznym głosem, a widząc Pana Śivę tańczącego z Naradą, Pan Brahma również się przyłącza, mówiąc, "Wszyscy łaskawie intonujcie 'Hari bol! Hari bol!' " Po chwili z wielkim zadowoleniem przyłącza się również król niebios Indra i zaczyna tańczyć i śpiewać, "Hari bol! Hari bol!" W ten sposób, dzięki oddziaływaniu transcendentalnej wibracji świętego imienia Boga, cały wszechświat przepełnia się ekstazą.
Śbh 6.5.22

Aniruddha das
Posty: 2455
Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45

Re: Shiva

Post autor: Aniruddha das » 25 lut 2017, 15:13

Siedziba Pana Śivy, zwana jest jako wzgórze Kailasa. Kailasa pełna jest rozmaitych ziół, warzyw i uświęcona jest wedyjskimi hymnami oraz praktyką mistycznej yogi. Zatem mieszkańcy tej rezydencji są z urodzenia półbogami i mają wszelkie mistyczne moce. Poza nimi są tam jeszcze inne ludzkie istoty, znane jako Kinnarowie i Gandharvowie, którym towarzyszą piękne żony, znane jako Apsary, czyli anioły.
Kailasa jest pełna gór obfitujących we wszelkie rodzaje cennych klejnotów i minerałów i otoczona wszystkimi odmianami wartościowych drzew oraz roślin. Szczyt tego wzgórza pięknie ozdabiają różne gatunki jeleni. Jest tam wiele kaskad, a w górach wiele urzekających grot, w których można spotkać bardzo piękne żony mistyków. Na wzgórzu Kailasa zawsze rozlegają się rytmiczne dźwięki słodkich wibracji pawi i brzęczenie pszczół. Zawsze śpiewają tam kukułki i szczebioczą ze sobą pozostałe ptaki. Są tam wysokie drzewa o prostych gałęziach, które zdają się przywoływać słodkie ptaki. Kiedy stada słoni przechodzą przez wzgórze, zdawać by się mogło, że porusza się ono wraz z nimi. A gdy odżywają się kaskady, wydaje się, że wzgórze Kailasa odzywa się także.
Całe wzgórze Kailasa zdobią rozmaite rodzaje drzew, z których można wspomnieć o mandara, parijata, sarala, tamala, tala, kovidara, asana, arjuna, amra-jati (mango), kadamba, dhuli-kadamba, naga, punnaga, campaka, patala, aśoka, bakula, kunda i kurabaka. Całe wzgórze jest ozdobione tymi drzewami, które rodzą kwiaty o aromatycznym zapachu. Są również inne drzewa zdobiące to wzgórze, takie jak złoty kwiat lotosu, drzewo cynamonowe, malati, kubja, mallika i madhavi.
Wzgórze Kailasa zdobią również drzewa takie jak kata, panasa, julara, drzewa figowe, plaksa, nyagrodha i drzewa wytwarzające asafetidę. Są tam też drzewa orzechów betel i bhurja-patra, jak również rajapuga, jeżyny, drzewa mangowe, priyala, madhuka i inguda. Poza nimi są drzewa takie jak wiotkie bambusy, kicaka i inne odmiany drzew bambusowych, a wszystkie one zdobią trakt wzgórza Kailasa.

Vaisnava-Krpa
Posty: 4935
Rejestracja: 23 lis 2006, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Shiva

Post autor: Vaisnava-Krpa » 25 lut 2017, 15:20

Mahamrityunjay Mantra by Shankar Mahadevan
https://www.youtube.com/watch?v=ZaMsww- ... l7N_BfANd8

Bardzo dobre wykonanie, delikatnie współcześnie aranżowane.
Oszust zajmuje miejsce nauczyciela. Z tego powodu cały świat jest zdegradowany. Możesz oszukiwać innych mówiąc: "Jestem przebrany za wielbiciela", ale jaki jest twój charakter, twoja prawdziwa wartość? To powinno być ocenione. - Śrila Prabhupada

Aniruddha das
Posty: 2455
Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45

Re: Shiva

Post autor: Aniruddha das » 25 lut 2017, 15:21

Są tam rozmaite odmiany kwiatów lotosu, takie jak kumuda, utpala i śatapatra. Las wygląda niczym ozdobny ogród, a małe jeziora pełne są różnych gatunków ptaków, które świergocą bardzo słodko. Jest tam też wiele gatunków innych zwierząt, jak jelenie, małpy, dziki, lwy, rksa, śalyaka, leśne krowy, leśne osły, tygrysy, jelonki, bawoły i wiele innych zwierząt, które w pełni cieszą się życiem. Są tam gatunki jeleni, takie jak karnantra, ekapada, aśvasya, vrka i kasturi, który nosi piżmo. Poza jeleniami jest tam wiele drzew bananowych, które niezwykle urzekająco zdobią jeziorka na stokach wzgórza.
Jest tam małe jezioro nazywane Alakananda, w którym zwykła kąpać się Sati. Jezioro to jest szczególnie pomyślne. Woda, w której Sati zwykła się kąpać, jest wodą Gangesu. Innymi słowy, przez Kailasa-parvata przepływa Ganges. Stwierdzenie to jest zupełnie prawdopodobne, ponieważ wody Gangesu spływają również z włosów Pana Śivy. Skoro wody Gangesu spoczywają na głowie Pana Śivy, a następnie spływają do innych części wszechświata, jest zatem rzeczą zupełnie możliwą, że woda w której kąpała się Sati – i która z pewnością pachnie niezwykle pięknie – jest wodą Gangesu.
Piękno wzgórza Kailasa i jego wielkie bogactwo, każdego może wprawić w zdumienie.
Śbh 4.6

Aniruddha das
Posty: 2455
Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45

Re: Shiva

Post autor: Aniruddha das » 25 lut 2017, 16:05

Na wzgórzu Kailasa rośnie olbrzymie drzewo figowe, które jest wysokie na 800 mil, a jego gałęzie rozciągają się na 600 mil. Rzuca delikatny cień, który bezustannie chłodził powietrze, a jednak nie hałasują tam ptaki. Pod drzewem tym, które jest kompetentne, aby obdarzyć doskonałością yoginów mistyków i wyzwolić wszystkich ludzi, można ujrzeć siedzącego Pana Śivę. Poważny niczym wieczny czas, wygląda, jakby porzucił wszelki gniew. Pan Śiva siedzi tam, otoczony świętymi osobami, jak Kuvera – pan Guhyaków – i czterej Kumarowie, którzy są już duszami wyzwolonymi. Pan Śiva będąc poważnym, usytuowany jest w swej doskonałości, jako pan zmysłów, wiedzy, czynności spełnianych dla korzyści i ścieżki prowadzącej ku doskonałości. Pan Śiva znany jako niezwykle pomyślny, a dzięki swemu pełnemu uczuciu, jest przyjacielem całego świata.
Pokryty popiołem wygląda niczym wieczorna chmura. Siedzi na skórze jelenia i praktykuje wszelkie formy wyrzeczenia. We włosach jego znajduje się reprezentacyjny symbol, znak półksiężyca. Siedzi na słomianym materacu. Lewą nogę trzyma na prawym udzie, a lewą rękę na lewym udzie, a w prawym ręku przesuwa korale rudraksa. Ta postawa siedząca jest nazywana virasana. Pan Śiva przyjmuje postawę virasana i podniósi palec w mudrze argumentu. Pan Śiva, okryty szafranowymi szatami i pogrążony w transie, wygląda niczym pierwszy między wszystkimi mędrcami.

Śbh 4.6

Pan Śiva
Obrazek

Aniruddha das
Posty: 2455
Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45

Re: Shiva

Post autor: Aniruddha das » 24 kwie 2021, 00:03

Pan Śiva jest panem energii materialnej. Energia materialna jest reprezentowana przez boginię Durgę, a tak się składa, że Pan Śiva jest jej mężem. Ponieważ bogini Durga jest całkowicie zależna od Pana Śivy, należy rozumieć to w ten sposób, że Pan Śiva jest panem tej energii materialnej. Energia materialna manifestuje się w trzech cechach, mianowicie: dobroci, pasji i ignorancji, a zatem, Pan Śiva jest panem tych trzech cech. Chociaż jest on w kontakcie z tymi trzema cechami dla korzyści dusz uwarunkowanych, on sam kieruje nimi i nie jest nimi skażony. Mimo iż dusza uwarunkowana podlega tym trzem siłom, to jednak Pan Śiva, który jest ich panem, nie ulega im.

Możemy zrozumieć, że rezultaty wielbienia różnych półbogów nie są takie same jak rezultaty wielbienia Pana Visnu, tak jak to przypuszczają niektóre mało inteligentne osoby. Wyraźnie oznajmia on, że rezultat, który otrzymuje się dzięki wielbieniu Pana Śivy, jest zupełnie różny od rezultatu otrzymywanego przez wielbienie Pana Visnu. Stwierdza to również Bhagavad-gita: ci, którzy wielbią różnych półbogów, otrzymują takie rezultaty, którymi określeni półbogowie mogą nagradzać. Podobnie ci, którzy wielbią energię materialną, nagradzani są odpowiednimi skutkami takiego postępowania, a ci, którzy czczą pitów, otrzymują podobny rezultat. Lecz ci, którzy zaangażowani są w służbę oddania, czyli wielbienie Najwyższego Pana Visnu, czyli Kryszny, udają się na planety Vaikuntha albo Krysznalokę. Nie można zbliżyć się do regionu transcendentalnego, czyli paravyoma, nieba duchowego, poprzez wielbienie Pana Śivy, Brahmy, czy też jakiegokolwiek innego półboga.
Kryszna - Źródło wiecznej przyjemności
Rozdział 87 – Wyzwolenie Pana Śivy

Aniruddha das
Posty: 2455
Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45

Re: Shiva

Post autor: Aniruddha das » 24 kwie 2021, 12:43

Obrazek

Wielbiciele Pana Śivy są w stanie osiągnąć wiele materialnych zdobyczy, powinni zdawać sobie sprawę z tego, że gromadzą jedynie produkty wytwarzane przez te trzy cechy. Te trzy cechy dzielą się z kolei na szesnaście, mianowicie: dziesięć zmysłów (pięć zmysłów czynnych i pięć służących do zdobywania wiedzy), umysł oraz pięć elementów (ziemia, woda, powietrze, ogień i eter). Tych szesnaście składników jest dalszymi rozwinięciami tych trzech cech. Szczęście czy bogactwo materialne oznacza zadowalanie zmysłów, szczególnie genitaliów, języka i umysłu. Poprzez wysiłek umysłowy stwarzamy tak wiele przyjemnych rzeczy dla zadowalania genitaliów i umysłu. Bogactwo kogoś z tego materialnego świata ocenia się na podstawie tego jak korzysta on z genitaliów i języka, czyli innymi słowy, jak dobrze jest w stanie wykorzystać swoje możliwości seksualne i jak bardzo może zadowolić swój wybredny smak poprzez jedzenie smacznych dań. Materialny postęp cywilizacji stwarza potrzebę wytwarzania, poprzez wysiłek umysłowy, przedmiotów zadowalania zmysłów, po to tylko, by osiągnąć szczęście oparte na tych dwóch zasadach: przyjemność dla genitaliów i przyjemność dla języka.
Kryszna - Źródło wiecznej przyjemności
Rozdział 87 – Wyzwolenie Pana Śivy

ODPOWIEDZ