Strona 21 z 31

Re: Ochrona krów

: 23 lut 2017, 16:41
autor: Aniruddha das
Nowa Wradża Dhama, to 120 h gospodarstwo ekologiczne ISKCON-u na Węgrzech. Jest największą Eco wioską w Europie. Znajduje się 2 godziny jazdy samochodem na południe od Budapesztu. Została założona w 1993 roku w celu edukowania społeczeństwa w takich wartościach jak: proste życie wzniosłe myślenie, ekologia (życie z naturą), rozwój ekonomiczny i praktyka duchowa.

Heaven On Earth: https://www.youtube.com/watch?v=rBKhWZRbv0w

Re: Ochrona krów

: 21 mar 2017, 10:12
autor: Aniruddha das
Govardhan Eco Village

https://www.youtube.com/watch?v=hn087GU342U

Farm ekologicznych i wspólnot rolniczych na całym świecie w ISKCON jest ponad 40. Niektóre istnieją poza siecią jako niezależne ekosystemy, całkowicie w oparciu o energię naturalną z wody i słońca. Inne po prostu popierają bardziej odpowiedzialne i naturalne życie oparte na zrównoważonej opiece nad ziemią i krowami. W przeciwieństwie do współczesnych agrobiznesów wykorzystujących krowy i inne zwierzęta do ich mleka, mięsa i jaj, gospodarstwa ISKCON chronią nasze krowy przez całe ich życia, pozwalając im żyć spokojnie, nawet po tym, jak skończyły się lata produkcji mleka.

Re: Ochrona krów

: 24 mar 2017, 20:36
autor: Aniruddha das
W dwa jasne tygodnie miesiąca Phalguna [luty i marzec] należy przez dwanaście dni, kończących się Dvadaśi, przestrzegać ślubu pożywiania się jedynie mlekiem i z całkowitym oddaniem należy wielbić lotosookiego Najwyższego Osobowego Boga.
Śbh 4.16.25
Werset ten polecił przestrzeganie ślubu żywienia się jedynie mlekiem. Jest to określane mianem payo-vrata. Tak jak zazwyczaj w Ekadaśi wykonujemy służbę oddania nie jedząc ziaren, tak na ogół poleca się, by w Dvadaśi nie spożywać niczego, z wyjątkiem mleka.

Re: Ochrona krów

: 27 mar 2017, 23:53
autor: Aniruddha das
Śrimad-Bhagavatam jest porównywane do śmietanki z mleka. Literatura wedyjska jest jak mleczny ocean wiedzy. Śmietanka albo masło są najbardziej smakowitymi ekstraktami mleka i podobnie jest w wypadku Śrimad-Bhagavatam, ponieważ zawiera ono wszystkie smakowite, instruktywne i autentyczne wersje czynów Pana i Jego bhaktów.
Śbh 1.3.41

Re: Ochrona krów

: 28 mar 2017, 18:43
autor: Aniruddha das
Śbh 1.17.3
Cielę nie tylko jest piękne, ale również daje zadowolenie krowie, i tym sposobem daje ona tak dużo mleka, jak to tylko możliwe. Ale w Kali-yudze cielęta są oddzielane od krów już bardzo wcześnie, dla celów, które mogą zostać pominięte na tych stronicach Śrimad-Bhagavatam. Krowa stoi ze łzami w oczach, śudra-mleczarz doi z niej mleko sztucznymi metodami, a kiedy krowa przestaje dawać mleko, posyła się ją do rzeźni. Tak wielce grzeszne czyny są przyczyną wszelkich kłopotów we współczesnym społeczeństwie. Ludzie nie wiedzą co czynią w imię rozwoju ekonomicznego. Wpływ Kali utrzymuje ich w ciemnościach ignorancji. Pomimo wszelkich wysiłków osiągnięcia pokoju i pomyślności, muszą oni spróbować dopilnować tego, by krowy i byki były szczęśliwe pod każdym względem. Głupi ludzie nie wiedzą, jak zdobywa się szczęście poprze uszczęśliwienie krów i byków, ale jest to fakt na mocy prawa natury. Przyjmijmy to ze względu na autorytet Śrimad-Bhagavatam i zastosujmy te zasady dla totalnego szczęścia ludzkości.

Re: Ochrona krów

: 30 mar 2017, 20:52
autor: Aniruddha das
Symptomem wieku Kali jest rozpaczliwa sytuacja krowy. Dojenie krowy oznacza czerpanie zasad religii w płynnej postaci. Wielcy risi i muni mogą żyć tylko na mleku. Nikt nie odmawiał sadhu jednej czy dwóch kwaterek mleka, i każdy gospodarz rozdawał mleko jak wodę. Dla Sanatanistów, tj. tych, którzy przestrzegają zasad wedyjskich, jest obowiązkiem każdego gospodarza mieć krowy i byki w swoim gospodarstwie, nie tylko dla picia mleka, ale również dla czerpania religijnych zasad. Sanataniści czczą krowy według zasad religijnych i szanują braminów. Krowie mleko jest wymagane dla ognia ofiarnego, a przez spełnianie ofiar gospodarz może być szczęśliwy.
Śbh 1.17.3

Re: Ochrona krów

: 07 kwie 2017, 16:38
autor: Aniruddha das
Planeta Ziemia, składająca się z siedmiu wysp, rodziła ziarno nie będąc uprawianą. Przypominało to krowy surabhi ze świata duchowego lub niebiańskie krowy kama-dugha. Ziemia dawała wystarczające ilości zboża, krowy obficie dawały mleko, a zewnętrzną przestrzeń wspaniale zdobiły różne zjawiska.
Śbh 7.4.16

Re: Ochrona krów

: 15 kwie 2017, 14:35
autor: Aniruddha das
W tym materialnym świecie mamy wiele skłonności, ale człowiek ma obowiązek ograniczyć te skłonności. Osoby pragnące jeść mięso mogą zadowolić żądania swych języków jedząc niższe zwierzęta, ale nigdy nie powinni zabijać krów, które w rzeczywistości uważane są za matki ludzkiego społeczeństwa, ponieważ dostarczają mleko. Śastra szczególnie polecają, krsi-goraksya: grupa vaiśya w społeczeństwie ludzkim powinna zadbać o pożywienie dla całego społeczeństwa poprzez działalność rolniczą i powinna dawać pełną ochronę krowom, które są zwierzętami najbardziej pożytecznymi, ponieważ dostarczają ludzkiemu społeczeństwu mleka.
ŚB 6.4.9

Re: Ochrona krów

: 16 kwie 2017, 10:39
autor: Aniruddha das
W Brahma-vaivarta Puranie znajduje się historia mówiąca o tym, że w Pratisthanapurze w Południowych Indiach żył bramin, któremu nie powodziło się najlepiej, lecz który mimo to był usatysfakcjonowany, myśląc, że na skutek swych złych uczynków w przeszłości i zgodnie z pragnieniem Kryszny, nie otrzymał wystarczającej ilości pieniędzy i bogactwa. Tak więc żył on spokojnie i nie ubolewał nad swoim materialnym położeniem. Był on człowiekiem dobrego serca i uczęszczał na wykłady wygłaszane przez wielkie zrealizowane dusze. Podczas jednego z takich wykładów, bardzo uważnie słuchając o czynach Vaisnavów dowiedział się, że czynności Vaisnavów mogą być wykonywane nawet przez medytację. Mówiąc innymi słowy, jeśli dana osoba rzeczywiście nie jest w stanie wykonywać czynności Vaisnavów fizycznie, może ona medytować o czynnościach Vaisnavów i w ten sposób uzyskać ten sam efekt. Ponieważ bramin ten nie był bardzo zamożny, postanowił medytować o wspaniałych, królewskich czynnościach w służbie oddania.
Bramin odprawiał ofiary przez wiele, wiele lat. Pewnego dnia wyobraził on sobie w swojej medytacji, że przyrządził ryż na słodko, z mlekiem i z cukrem, i że ofiarował ryż Bóstwu. Jednak nie był on bardzo zadowolony z tej ofiary, bowiem ryż na słodko był przygotowany przez niego niedawno i w czasie ofiarowania był jeszcze bardzo gorący. (Potrawy tej nie powinno się spożywać na gorąco; im zimniejszy jest ryż na słodko, tym jest on smaczniejszy.) Tak więc, ponieważ bramin przygotował ryż w ostatniej chwili, dlatego, chcąc przekonać się, czy ryż nadaje się do spożycia przez Pana, chciał on sprawdzić dotknięciem palca, czy jest on nadal gorący. Gdy tylko dotknął garnka, natychmiast oparzył się w palec. W ten sposób jego medytacja została przerwana. Kiedy spojrzał na swój palec, zauważył, ku swemu zdumieniu, że palec jest oparzony i zastanawiał się, w jaki sposób mogło się to stać. Nigdy nie myślał, że oparzy się w palec po prostu medytując o tym, że dotyka garnka ze słodkim ryżem.

Kiedy bramin w ten sposób zastanawiał się nad tym, na Vaikuncie Pan Narayana siedział z boginią fortuny, Laksmi, i uśmiechał się, ubawiony tym wydarzeniem. Widząc to, wszystkie boginie fortuny służące Panu zaciekawiły się, i zapytały Pana o przyczynę Jego śmiechu. Pan jednak nie zaspokoił ich ciekawości, lecz natychmiast posłał po bramina. Samolot wysłany z Vaikunthy natychmiast przywiózł bramina do królestwa Pana Narayana. Kiedy bramin stanął przed Panem i boginiami fortuny, Pan wyjaśnił mu całą historię. Bramin otriymał wieczne miejsce na Vaikuncie w towarzystwie Pana i Jego bogiń fortuny. Historia ta ukazuje, że Pan, pomimo tego, że usytuowany jest w Swoim królestwie, jest wszechprzenikający. Choć Pan obecny jest na Vaikuncie, był On również obecny w sercu bramina, w którym bramin medytował o procesie wielbienia. Możemy więc zrozumieć, że rzeczy ofiarowane przez bhaktów nawet w czasie medytacji są przyjmowane przez Pana i pomagają nam osiągnąć pożądany rezultat.
NO R 10

Re: Ochrona krów

: 21 kwie 2017, 21:53
autor: Aniruddha das
Bawoli róg Kryszny

Kryszna używał rogu bawolego jako trąbki. Instrument ten był zawsze wysoko wypolerowany i oprawiony złotymi obręczami, a w środku znajdował się otwór. Odnośnie tego instrumentu jest pewne metaforyczne zdanie o gopi Taravali. Jest powiedziane, że Taravali została ukąszona przez najbardziej jadowitego węża fletu Kryszny. Następnie, aby zneutralizować działanie trucizny, wypiła mleko wyprodukowane z bawolego rogu znajdującego się w rękach Kryszny. Ale zamiast zmniejszyć działanie trucizny; zwiększyła go tysiąckrotnie. W ten sposób gopi uległa najbardziej niebezpiecznemu zatruciu.
NO Rozdział 26 – Czynniki pobudzające ekstatyczną miłość