"Śrila Jiva Gosvami poucza, że picie przeciwko zasadom pism świętych (jak sautramani-yajna), obcowanie z kobietami poza małżeństwem i
zabijanie zwierząt w niezgodzie z zaleceniami pism świętych, jest bezbożne. W Vedach znajdujemy dwa różne rodzaje zaleceń. Jedne są dla pravrttów, czyli tych, którzy są zaangażowani w uciechy zmysłowe, drugie zaś dla nivrttów, czyli tych, którzy są wyzwoleni z niewoli materialnej. Wedyjskim zaleceniem dla pravrttów jest stopniowe regulowanie czynności ku ścieżce wyzwolenia. Dlatego też dla tych, którzy są w najniższym stadium ignorancji i którzy folgują sobie w winie, kobietach i mięsie, zaleca się czasami picie przez spełnianie sautramani-yajny, obcowanie z kobietami w małżeństwie, i
jedzenie mięsa poświęconego w ofierze. Takie zalecenia w literaturze wedyjskiej są przeznaczone dla szczególnej klasy ludzi, a nie dla wszystkich. Ale ponieważ są one zaleceniami Ved dla szczególnych typów ludzi, czynności takie spełniane przez pravrttów
nie są uważane za adharmę. Pokarm jednego człowieka może być trucizną dla innych; podobnie to, co zostało polecone dla tych w gunie ignorancji, może być trucizną dla tych w gunie dobroci. Dlatego też Śrila Jiva Gosvami Prabhu zapewnia, że
zalecenia pism świętych dla pewnych klas ludzi nie powinny być nigdy uważane za adharmę, czyli za czynności bezbożne.
Ale takie czynności są w rzeczywistości adharmą i nie powinny być one nigdy doradzane.
Zalecenia pism świętych nie mają na celu popieranie takiej adharmy, ale uregulowanie nieuniknionej adharmy i stopniowe skierowanie jej ku ścieżce dharmy.
Podążając śladami Maharajy Pariksita, obowiązkiem wszystkich głów państwa jest dopilnowanie, aby w państwie zapanowały zasady religii, takie jak
wyrzeczenie,
czystość,
miłosierdzie i
prawdomówność, a zasady bezbożności, mianowicie: duma, nielegalne związki z kobietami, czyli inaczej prostytucja, intoksykacja i obłuda, zostały zahamowane wszelkimi środkami. I aby uczynić najlepszy użytek ze złego interesu; osoba-Kali otrzymała pozwolenie przeniesienia się w miejsce hazardu, pijaństwa, prostytucji i rzezi,
jeśli istnieją tego rodzaju miejsca (!!!). Ci, którzy nałogowo oddają się tym bezbożnym zwyczajom, mogą być kierowani (dla uregulowania i w końcu zmniejszenia do minimum tych zwyczajów -przyp. tłum.) przez zalecenia pism świętych.
W żadnych warunkach jednak zwyczaje takie nie powinny być popierane przez żadne państwo.
Innymi słowy, państwo powinno kategorycznie zatrzymać wszelkiego rodzaju hazard, pijaństwo, prostytucję i obłudę."
- 01.17.38 Zn.