Sądownictwo

Diagnostyka przyczyn cierpienia społeczeństwa. "Istnieje wiele tematów w Bhagavatam o socjologii, polityce, ekonomii, sprawach kulturowych, itd., ale wszystkie z nich są powiązane z Krsną i dlatego wszystkie z nich są warte słuchania. Krsna jest oczyszczającym czynnikiem wszystkich tematów, bez względu na to, jakimi by one nie były. W świecie doczesnym wszystko jest nieczyste, jako że wszystko jest produktem trzech materialnych cech. Jednakże Krsna jest oczyszczającym pośrednikiem." - 01.16.05 Zn.
Aniruddha das
Posty: 2455
Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45

Re: Sądownictwo

Post autor: Aniruddha das » 16 maja 2018, 22:35

Obrazek

Zabrać mienie bramina jest jednym z najcięższych przestępstw.
Ta kwestia wyjaśniona została w związku z historią króla Nrygi opisanej w Źródle wiecznej przyjemności .

"Nawet jeśli król ksatriya jest potężny jak ogień, to nie może on sobie przywłaszczyć własności bramina i użyć jej dla własnego celu. Jeśli tak jest, to jak zwykli królowie, którzy błędnie mniemają, że są najbardziej potężnymi istotami w tym materialnym wszechświecie, mogą przywłaszczyć sobie własność bramina? Nie sądzę, aby nawet branie trucizny było tak niebezpieczne jak zabieranie własności bramina. Od skutków zażycia zwykłej trucizny można się uwolnić zażywając odpowiednie lekarstwo, lecz nie ma lekarstwa dla kogoś, kto wypija truciznę przywłaszczenia sobie własności bramina. Doskonałym przykładem tego jest Król Nrga. Był on bardzo potężny i bardzo pobożny, lecz z powodu drobnej pomyłki, którą popełnił nieświadomie, przywłaszczając sobie krowę należącą do bramina, skazany został na straszne życie w ciele jaszczurki. Zwykła trucizna działa tylko wtedy, kiedy się ją wypije, a zwykły ogień można ugasić lejąc na niego wodę, lecz ogień arani, rozniecony przez siły duchowe bramina, może obrócić w popiół całą rodzinę osoby, która prowokuje tego bramina. (Dawniej bramini zwykli rozpalać ogień ofiarny nie przy pomocy zapałek, czy innego zewnętrznego źródła ognia, lecz używając swych potężnych mantr zwanych arani) "Jeśli ktoś jedynie dotyka własności bramina, jest on zrujnowany przez trzy pokolenia. Kiedy własność bramina zabrana zostaje siłą, rodzina tego, który kradnie, na dziesięć pokoleń przed nim oraz dziesięć pokoleń po nim jest zgubiona. Z drugiej strony, jeśli ktoś staje się Vaisnavą, czyli bhaktą Pana, wówczas jego rodzina – dziesięć pokoleń przed jego narodzinami i dziesięć pokoleń po jego narodzinach – zostanie wyzwolona."

Pan Kryszna kontynuował: "Jeśli jakiś głupi król, dumny ze swojego bogactwa, prestiżu i siły, chce przywłaszczyć sobie własność bramina, to należy przez to rozumieć, że taki król przygotowuje sobie drogę do piekła. Nie wie on, jak bardzo będzie musiał cierpieć za taki niemądry czyn. Jeśli ktoś zabiera własność bardzo tolerancyjnego bramina obarczonego dużą i zależną od niego rodziną, wówczas udaje się on do piekła znanego jako Kumbhipaka. Nie tylko on udaje się do tego piekła, lecz również członkowie jego rodziny zmuszeni są przyjąć te pełne nieszczęść warunki życia. Osoba, która zabiera rzecz przyznaną braminowi tub daną w ofierze przez bramina, zostaje potępiona na 60 000 lat życia tak nieszczęśliwego, jak życie robaka w odchodach. Dlatego pouczam was, wszyscy Moi chłopcy oraz obecni tu krewni, nie bierzcie, nawet przez pomyłkę, własności bramina, i nie plugawcie w ten sposób całej swojej rodziny. Jeśli ktoś tylko pożąda własności bramina, nie mówiąc już o próbach przywłaszczenia jej sobie siłą, długość jego życia zostanie skrócona. Pokonany zostanie przez swych wrogów, a po utracie pozycji w królewskim stanie i po opuszczeniu tego ciała, stanie się wężem. Wąż sprawia kłopoty wszystkim innym żyjącym istotom. Moi drodzy chłopcy i krewni, dlatego radzę wam, że nawet jeśli bramin zezłości się na was i zwyzywa was albo zrani wasze uczucia, nie powinniście się mścić. Wręcz przeciwnie, powinniście śmiać się, tolerować go i składać mu wyrazy szacunku. Dobrze wiecie, że nawet Ja Sam trzy razy dziennie z wielkim szacunkiem składam Swoje pokłony braminom. Dlatego powinniście przestrzegać Moich wskazówek i iść za Moim przykładem. Nie przebaczę nikomu, kto ich nie przestrzega i przykładnie ukaram taką osobę. Powinniście wyciągnąć nauki z przykładu Króla Nrga, że nawet jeśli ktoś nieświadomie przywłaszcza sobie własność bramina, zostaje umieszczony w bardzo nieszczęśliwych warunkach życia."

Tak więc Pan Kryszna, który zawsze oczyszcza uwarunkowane żywe istoty, podał wszystkie wskazówki nie tylko dla członków Swojej rodziny i mieszkańców Dvaraki, lecz dla wszystkich członków ludzkiej społeczności.
Kryszna - Źródło wiecznej przyjemności
Rozdział 63 – Historia Króla Nrga

Aniruddha das
Posty: 2455
Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45

Re: Sądownictwo

Post autor: Aniruddha das » 16 maja 2018, 22:37

Obrazek

Aniruddha das
Posty: 2455
Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45

Re: Sądownictwo

Post autor: Aniruddha das » 17 maja 2018, 09:10

W dzisiejszych czasach w sądownictwie nie zwraca się uwagi na własność bramina.
Sędzia bez mrugnięcia oka i z uśmiechem na ustach może zabrać własność bramina
nie wiedząc, że w ten sposób degraduje siebie i całą swoją rodzinę i to na wiele pokoleń przed nim
oraz po nim. Każdy kto zabiera własność bramina staje się wrogiem swojej rodziny, a nie mówiąc
o obciążaniu karmą całego sądownictwa, a również rządzących, którzy odbierają 1/6 grzesznych reakcji
obywateli.
Pan Kryszna dając wskazówki swoim krewnym poucza całe społeczeństwo, które powinno bezwzględnie
ich przestrzegać dla własnej korzyści.

Aniruddha das
Posty: 2455
Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45

Re: Sądownictwo

Post autor: Aniruddha das » 18 maja 2018, 13:38

Musimy wiedzieć, że prawo zawarte w pismach świętych i ustanowione przez Boga Najwyższą Osobę
jest obowiązującym całe ludzkie społeczeństwo. Tzw. prawo tworzone przez demoniczne osoby,
a przynajmniej przez różnego rodzaju mudha. Bg 7.15 stwierdza: Ale ci, którzy są największymi głupcami, najniższymi
spośród rodzaju ludzkiego, ci, których wiedza została skradziona przez iluzję i niegodziwcy o ateistycznej
naturze demonów nigdy Mi się nie podporządkowują.

Te cztery klasy ludzi opanowały świat zajmując wszystkie strategiczne pozycje, wymyślając zasady wbrew instrukcjom
Pana Kryszny, w ten sposób tworząc społeczeństwo oszustów i oszukiwanych. Nie powinno się ulegać wpływom
takich osób z ich ideami. Należy za pomocą ostrej (skupionej) inteligencji studiować takie książki jak Bhagavad gita czy Śrimad Bhagavatam i z nich czerpać wiedzę prawniczą nie ulegając żonglerce słownej różnego rodzaju mudha, których mowa może wabić zdezorientowanych, ale nie obeznanych w pismach świętych.

Aniruddha das
Posty: 2455
Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45

Re: Sądownictwo

Post autor: Aniruddha das » 18 maja 2018, 20:02

Jakie paragrafy z kodeksu karnego są wbrew prawu Najwyższego i dlaczego władza tzw. ustawodawcza,
sądownicza i wykonawcza ponosi odpowiedzialność za skazywanie niewinnych ludzi? Te materialistyczne instytucje w większości tworzą ustawy w oparciu o demoniczną mentalność i w celu kontroli społeczeństw a nie po to, by się dobrze działo. W wielu przypadkach takie działanie odbywa się z premedytacją.
Społeczeństwo powinno nauczyć się czym jest demoniczna mentalność oraz jak ją odróżnić od pobożności. Śrimad Bhagavatam i Bhagavad gita przekazuje nam taką wiedzę dzięki której zrozumiemy czym jest czyn zgodny. a czym czyn niezgodny oraz kiedy mówimy o bezczynie.
Bg 4.17 - 18
Niełatwo zrozumieć jest zawiłości działania. Należy posiąść właściwą wiedzę o tym, czym jest czyn, co to jest czyn zakazany i czym jest bezczyn. Kto widzi bierność w działaniu i działanie w bierności, ten jest inteligentnym pośród ludzi. I chociaż zaangażowany we wszelkiego rodzaju czyny, zajmuje on transcendentalną pozycję.
Karać powinno się tylko za czyn zakazany.
Przestępstwem jest działanie niezgodnie z zaleceniami pism objawionych i za to żywa istota ponosi karę. Jeżeli karę otrzymuje od państwa, wtedy możemy mówić o właściwych przepisach regulujących i ustawodawczych. Jednak kiedy za czyny, które są zgodne, jak również za bezczyn, ktoś otrzymuje kare, to władza ponosi winę i czeka ją kara od praw rządzących karmą. Tak wymierza się sprawiedliwość.

Aniruddha das
Posty: 2455
Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45

Re: Sądownictwo

Post autor: Aniruddha das » 19 maja 2018, 11:23

Np Wedy stwierdzają , że jest sześciu napastników, których można zabić nie ponosząc żadnych reakcji karmicznych.
Bg 1.36
Według wskazówek wedyjskich jest sześć rodzajów napastników: (1) podający truciznę; (2) podpalacz domu; (3) atakujący z bronią śmiertelną; (4) rabujący bogactwa; (5) zajmujący obcy ląd; (6) porywacz żon.
Tacy napastnicy mają być natychmiast zabijani i nie ma za to grzechu.

Osoba, która zabija takiego napastnika nie ponosi reakcji za ów czyn i powinna uchodzić za niewinną; nie może również zostać skazana przez tzw. sąd państwowy. W tym przypadku sędziowie ponoszą odpowiedzialność za bycie adwokatem demonów razem ze swoimi mocodawcami.

Co zatem z osobami, które uwodzą żony innych mężczyzn?
Czy też można określić ich mianem napastnika?

Aniruddha das
Posty: 2455
Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45

Re: Sądownictwo

Post autor: Aniruddha das » 21 maja 2018, 09:25

Podobnie jeśli napastnikiem jest zajmujący obcy ląd, czyli najeźdźca, obywatele danego kraju mają prawo
zabić wroga nie ponosząc żadnych reakcji. Jeśli postępujemy zgodnie z zasadami wedyjskimi, to wszyscy
odnoszą korzyść.

ODPOWIEDZ