.Purnaprajna pisze:którą w/g Bhakti Vidya Purny Swamiego jest brak chęci przyjęcia przez bhaktów społecznych ról, wraz z przepisanymi tym warnom obowiązkami i odpowiedzialnością
A wiesz dlaczego tak siedzieje Prabhu o tym że jest ten brak przyjęcia tych ról?
Ja mysle że częściowo na to pytanie odpowiada Dhaneśvara Prabhu. Wspomina on o tym że współczesny system ekonomiczny jest tak skonstruowany że kiedyza czynasz działac w jego trybach, to automatycznie wpedza Cię to w takie działanie które sytuuje Cie w gunie pasji i ignorancji. Propozycja zarabiania pieniędzy w celu ich wydawania na określone obiekty zmysłów przedstawianych przez ten system w reklamach wzmaga w ludziach chciwość, pożądanie zazdrość którą w Kali-Yudze i tak już w sobie mają. Jedno napędza drugie.
Poza tym Dhaneśvara pisze w Duchowej Ekonomii o tym że my tak naprawdę działamy pod wpływem mieszanki 3 gun, a szczególnie ta materialna ekonomia jest tak wypaczona, że napędza nas do takiego działania w którym jesteśmy kundlami Varn- troche Siudra, troche vaishią, trochę ksatria, trochę braminem a w rezultacie sami nie wiemy kim jesteśmy w tej machinie. Czasami dominuje ta cecha a czsami inna w zależności od sytuacji, od potrzeby awszystko po to żeby zachować twarz przed dyrektorem a innym razem skarcić kogoś tak żeby nie stracic stanowiska, pracy, kariery staliśmy sie tak naprawdę służalczymi psami współczesnej ekonomii.
Tak jak zmiana towarzystwa może nam pomóc wydostać się z pod złego wpływu ( o czym wspominał sam Pan Caitania ), tak samo zmiana środowiska na pozbawionego silnego wpływu gun pasji i ignorancji pomoże nam pomóc usytuować się w gunie dobroci , co uczyni nas w rezultacie o wiele bardziej szczęśliwymi. Ale zgadzam się z Toba Prabhu żę przede wszystkim decyzja jest ważna. Kim jestem ? Gdzie siebie bardziej widzę ? Jako Bramin, Ksatria, Waishia czy Siudra? A jeśli już wybrałem to dlaczego nadal działam nie w swojej Varnie?
Kiedyś zadałem jedno pytanie Dhaneśvarze Prabhu. Powiedziałem w porządku, teoria to jedno ale jak w praktyce możemy uwolnić się szybko z pod wpływu tej współczesnej machiny ekonomicznej materialnej niewoli ?
Dhaneśvara odpowiedział po prostu wyprowadż sie na wieś - tam znajdziesz gune dobroci.
A co jesli pragne już zacząć stawać się samowystarczalny ale nie mam jeszcze możliwośći wyprowadzenia się na wieś?
W porzadku możęsz zacząc od tkania, szycia, robienia garnków, hodowania warzywek w małym ogródku, możesz robić co kolwiek lubisz według swojej varny np. uczyć jogi, uczyć nauk Bhagavad Gity itd. w stosownym momencie kiedy zaczna tworzyć sie społeczności wiejskie zawsze możesz się przyłączyć i działać tam według swojej varny. Jesli jesteś lekarzem będziesz leczyć ludzi w tej społecznośći a jeśli ochroniarzem to Ok. będziesz chronić a jeśli młynarzem to bedziesz mielić mąke a jeśli politykiem to zacznij działać już teraz i stwórz partię bhaktów - tak Śrila Prabhupada też o tym wspominał. Ważne jest żęby spłacic wszelkie długi i juz więcej nie uwiązywać sie w ten ich demoniczny system, tak jak to mozliwe i powoli stawać się samowystarczalnym a w przyszłości można dołączyć do grupy ludzi o podobnych poglądach i zacząć żyć tak aby jeszcze bardziej kultywować system varna asrama dharma - wolny i samowystarczalny rozwój społeczeństwa wedyjskiego.
Wies jest dużą pomocą uwolnienia się od wpływu rządu cieni i machiny globalizacji. Jeśli będziemy tworzyć wiele takich samowystarczalnych wiejskich społecznośći i gospodarstw domowych opartych na pomaganiu sobie na wzajem, zaczniemy żyć jak wielka rodzina a w ilości tkwi siła.Jak będziemy ukryci i odizolowani w miastach - sami zdani tylko na pracę w tej demonicznej machinie ekonomicznej to rząd cieni w bardzo łatwy sposób bedzie nas mógł zgnieść jak robaczka. Ale w grupie kiedy zaczniemy sie solidaryzować, żyć jak rodzina, tworzyć związki zawodowe, partie polityczne, społeczności wiejskie - współpracowac ze soba, wymieniać się produktami rzemieślniczymi i rolnymi wtedy dopiero zaczniemy stawać się wolni. Wolni od systemu który nas zniewala i wzmaga w nas na codzień coraz bardziej pożądanie, chciwość i zazdrość.
Więc zgadzam się z Toba Prabhu- wpierw powinniśmy okreslić się w jakiej Varnie jesteśmy i w jakim Aśramie.