Wenezuela: złoto wraca do kraju, euforia na ulicach
POg / PAP
Pierwszy ładunek złotych sztabek dotarł w piątek do Caracas, witany przez rozentuzjazmowane tłumy. Do Wenezueli na rozkaz prezydenta Hugo Chaveza ma wrócić z zachodnich banków złoto wartości ponad 11 mld dolarów.
Przejazd konwoju wiozącego sztabki z lotniska do banku centralnego w Caracas, w eskorcie żołnierzy i opancerzonych samochodów, witały tłumy ludzi z flagami narodowymi.
Eksperci ostrzegali, że cała operacja wycofania rezerw złota z zagranicznych banków - ponad 160 ton złotych sztabek, wartych ponad 11 mld dolarów - może być ryzykowna, powolna i kosztowna.
Na czele konwoju jechał prezes wenezuelskiego banku centralnego Nelson Merente. Nie ujawnił, ile złota wróciło do kraju w piątek; powiedział jedynie, że jest to złoto wycofane z kilku krajów Europy.
Konwojowi towarzyszył dźwięk syren i bębnów, a w tłumach widać było tablice z napisami w rodzaju: "Złoto wraca dzięki Chavezowi!" i
"Niech żyje nasza suwerenność!".
http://wiadomosci.onet.pl/swiat/wenezue ... omosc.html
PROSTYTUCJA EKONOMII PAŃSTWOWEJ - ZŁOTO I KALI
01.17.39
Osoba Kali poprosił o coś więcej, i z powodu jego błagań Król pozwolił mu na przebywanie w miejscach, gdzie jest złoto. Albowiem gdziekolwiek jest złoto, tam jest również fałsz, intoksykacja, pożądanie, zawiść i wrogość.
01.17.39 Znaczenie: Chociaż Maharaja Pariksit dał Kali zezwolenie na przebywanie w czterech miejscach, bardzo trudno było znaleźć takie miejsca, ponieważ nie istniały one w czasie rządów Maharajy Pariksita. Dlatego Kali poprosił Króla, aby dał mu coś praktycznego, co mogłoby być spożytkowane dla nikczemnych celów. Tym sposobem Maharaja Pariksit dał mu pozwolenie na przebywanie w miejscach gdzie jest złoto, ponieważ wszędzie gdzie jest złoto, tam są cztery wyżej wspomniane rzeczy, a ponadto istnieje tam również wrogość. Tak więc osoba Kali stał się złotem standaryzowanym. Według Śrimad-Bhagavatam, złoto niesie ze sobą fałsz, intoksykację, prostytucję, zawiść i wrogość.
Nawet złoto-parytetowa wymiana i waluta jest zła. Oparta na parytecie złota waluta opiera się na kłamstwie, ponieważ nie idzie ona w parze z rezerwami. złota. Podstawową zasadą jest kłamstwo, ponieważ banknoty są wypuszczane w wartości, która przewyższa rzeczywiste rezerwy złota. Ta sztuczna inflacja waluty przez autorytety popiera
prostytucję ekonomii państwowej. Ceny towarów są sztucznie wygórowane z powodu złego pieniądza, czyli sztucznej waluty. Zły pieniądz wypiera dobry pieniądz. Zamiast papierowej waluty, przy wymianie powinno być używane prawdziwe złoto, gdyż to zatrzyma prostytucję złota. Złote ozdoby dla kobiet mogą być dozwolone pod kontrolą, nie przez jakość, ale przez ilość. To powstrzyma pożądanie, zawiść i wrogość.
Kiedy istnieje prawdziwa złota waluta w formie pieniędzy, wówczas automatycznie zostaje powstrzymany wpływ złota na szerzenie się kłamstwa, prostytucji, itd. Nie będzie wtedy potrzeby jakiegoś antykorupcyjnego ministerstwa dla jeszcze jednego rodzaju prostytucji i fałszywości celu.
01.17.40
W taki oto sposób osoba Kali, przez zarządzenie Maharajy Pariksita, syna Uttary, otrzymał pozwolenie na zamieszkanie w tych pięciu miejscach.
01.17.40 Znaczenie:
W taki oto sposób wiek Kali zaczął się od standaryzacji złota i dlatego fałsz, intoksykacja, rzeź zwierząt i prostytucja rozpanoszyły się na całym świecie, a zdrowsze kręgi pragną skończyć z korupcją. Powyżej zasugerowano proces przeciwdziałający, i każdy może skorzystać z tej sugestii.
01.17.41
Dlatego też każdy, kto pragnie progresywnego dobra ogółu, szczególnie więc królowie, ludzie religii, przywódcy społeczni, bramini i sannyasini, nie powinni nigdy wchodzić w kontakt z czterema wyżej wymienionymi, bezbożnymi zasadami.
01.17.42
Następnie Król przywrócił stracone nogi osobie religii (bykowi), a przez czynności dobroczynne wystarczająco poprawił sytuację Ziemi.
01.17.42 Znaczenie: Przez wyznaczenie szczególnych miejsc dla osoby Kali, Maharaja Pariksit praktycznie oszukał Kali. W obecności Kali, Dharmy (pod postacią byka) i Ziemi (pod postacią krowy), mógł on faktycznie ocenić sytuację swojego królestwa i dlatego od razu przedsięwziął on właściwe kroki; aby przywrócić nogi bykowi, mianowicie ascezę, czystość i miłosierdzie. I
dla ogólnej korzyści ludzi świata zrozumiał on, że zapas złota może być użyty do stabilizacji. Złoto jest niewątpliwie źródłem fałszu, intoksykacji, prostytucji, wrogości i przemocy, ale pod przewodnictwem odpowiedniego króla czy przywódcy społecznego, albo bramina czy sannyasina, to samo złoto może zostać właściwie użyte do przywrócenia straconych nóg byka, uosobienia religii.
Dlatego też Maharaja Pariksit, podobnie jak jego dziadek Arjuna, zebrał cale złoto trzymane nielegalnie dla zaspokojenia skłonności Kali, i zaangażował je w sankirtana-yajnę, zgodnie z instrukcjami Śrimad-Bhagavatam. Tak jak sugerowaliśmy poprzednio, czyjeś nagromadzone bogactwo może być podzielone na trzy części, z których pięćdziesiąt procent należy przeznaczyć na służbę Panu, dwadzieścia pięć procent dla członków rodziny, i dwadzieścia pięć procent na osobiste potrzeby. Poświęcenie pięćdziesięciu procent swojego bogactwa na służbę dla Pana czy na propagowanie wiedzy duchowej w społeczeństwie za pomocą sankirtana-yajny jest maksymalnym objawieniem ludzkiego miłosierdzia. Ludzie świata znajdują się w ciemnościach ignorancji, jeśli chodzi o wiedzę duchową, specjalnie odnośnie służby oddania dla Pana, i dlatego propagowanie systematycznej transcendentalnej wiedzy o służbie oddania jest największym miłosierdziem, które ktoś może okazać w tym świecie. Kiedy każdy jest uczony, by przeznaczyć pięćdziesiąt procent swojego bogactwa na służbę dla Pana, wtedy automatycznie rezultatem będzie asceza, czystość i litość, i w ten sposób osoba religii odzyska swoje stracone trzy nogi. Kiedy zaś dostatecznie kwitnie asceza, czystość, litość i prawdomówność, wtedy naturalnie matka Ziemia jest całkowicie zadowolona i istnieje bardzo mała szansa dla Kali, aby przeniknąć strukturę ludzkiego społeczeństwa.
01.19.04 Znaczenie:
Pariksit Maharaja miał szczęście, że otrzymał wieść o swojej śmierci na siedem dni przed samym faktem. Ale zwykły człowiek nie jest świadomy nadejścia tej chwili, chociaż śmierć jest nieuchronna dla wszystkich. Głupi ludzie zapominają o tym oczywistym fakcie i lekceważą obowiązek przygotowania się do powrotu do Boga. Marnują oni swoje życie oddając się zwierzęcym skłonnościom, jak jedzenie, picie, zabawy i przyjemność. Takie nieodpowiedzialne życie jest przyjmowane w wieku Kali z powodu grzesznych pragnień, unicestwiających kulturę braminiczną, świadomość Boga i ochronę krów, a więc rzeczy, za które odpowiedzialne jest państwo. Państwo musi wykorzystywać swoje zasoby dla rozwinięcia tych trzech punktów, i tym sposobem wykształcić populację do przygotowania się do śmierci.
Państwo, które to czyni, jest rzeczywistym państwem dobrobytu. Rząd Indii powinien raczej naśladować przykład Maharajy Pariksita, idealnego władcy, a nie imitować inne materialistyczne państwa, które nie mają pojęcia o królestwie Boga, ostatecznym celu ludzkiego życia. Upadek ideałów cywilizacji indyjskiej spowodował degradację obywatelskiego życia, nie tylko w Indiach, ale i za granicą.