Nawiedzenia

Przepowiednie i przewidywania, archeologia, dziwna rzeczywistość
Awatar użytkownika
Yogi Krishnaram
Posty: 223
Rejestracja: 16 cze 2007, 21:39
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Yogi Krishnaram » 11 maja 2008, 14:06

Zgadzam się z Rafałem Jyot'em.

On
Posty: 112
Rejestracja: 30 wrz 2007, 21:21

Post autor: On » 11 maja 2008, 15:44

RafalJyot pisze:przyjmować wszystko co zwiększa bhakti - NOD.
Dokladnie tak.Jednak należy się zastanowić,czy patanjali yoga rzeczywiście zwiększa bhakti czy jedynie sprawia takie wrażenie.Bhakti jest na poziomie ducha,a yoga na poziomie ciala subtelnego i fizycznego.
RafalJyot pisze:Sugeruję poczytać Hatha-Yoga-Pradeepika - tam możesz dowiedzieć się o celu asanów. Sprowadzanie asanów do aspektów zdrowotnych jest wielkim uproszczeniem, które nie wiąże się w ogóle z celem yogi.
Ja to wiem,ale nie mogę przenosić właściwego celu yogi w inną duchowość,dlatego proponuję ją jako aspekt zdrowotny.
RafalJyot pisze:Asany mają na celu wyprostowanie nadi, bez których niemożliwe jest wykonywanie pranayamy. Pranayamę praktykowali nasi Goswami.
Sześciu Goswamich z Vrindawan?W Caitanya caritamricie nic na ten temat nie ma.
RafalJyot pisze:Znam również wielu poważnych bhaktów z Iskconu, którzy praktykują tradycyjna (patanjali) yoge do momentu dhyany.
Bhagawad gita i Śrila Prabhupada piszą coś innego.Ale lepsze to niż nic.
:P

Awatar użytkownika
Yogi Krishnaram
Posty: 223
Rejestracja: 16 cze 2007, 21:39
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Yogi Krishnaram » 11 maja 2008, 16:58

Patańdżali - autor Jogasutr był inkarnacją Adi Śeszy, a jest to jeden z największych waisznawów.

On
Posty: 112
Rejestracja: 30 wrz 2007, 21:21

Post autor: On » 11 maja 2008, 17:09

Jednak system ten byl dobry,jak ludzie żyli 100.000 lat.Wtedy mieli czas "wyrobić się" z materiałem zawartym w tej ścieżce.Teraz nie ma na to szans.Dlatego Pisma zalecają WYŁĄCZNIE bhakti wraz z porzuceniem WSZYSTKIEGO innego.
Być może zdziwię niektorych,ale taki jest sens nauk Jezusa sprzed 2000 lat będących wypelnieniem właściwie rozumianych przekazów Starego Testamentu.
Dlatego Śrila Prabhupada jest mi szczególnie bliski.Dlatego gdy Go ktoś atakuje niezależnie czy chrześcijanin /ze względu na publikowane brednie nie ma się co dziwić takiemu podejściu/ czy osoba uważająca się za bhaktę to "gryzę" :x .
:P

Awatar użytkownika
Yogi Krishnaram
Posty: 223
Rejestracja: 16 cze 2007, 21:39
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Yogi Krishnaram » 11 maja 2008, 17:40

Jakie "publikowane brednie"?

Zobacz proszę rozdział szósty Gity - Gita została objawiona prawie w Kali-judze.

Nie jestem pewien kiedy powstały Jogasutry, ale chyba w Kali-judze. Musiałbym posprawdzać.

Jestem prawie pewien, że dokonujesz nadinterpretacji tego wersetu - Mahabharata zaiwera liczne opisy zaawansowanych praktyk jogi, jadźń itp. Kryszna tego nie potępiał, a nawet do tego zachęcał.

Jak Ci wykazałem na podst. choćby listów Śrila Prabhupady do ST z pewnością nie jest śastrą, gdyż aprobuje jedzenie mięsa, ofiary ze zwierząt, nietolerancję wobec innych narodów i wair, dyskryminację kobiet i serię innych niemoralnch postępować. A NT się opiera na ST zatem nie jest wzorem dla prawdziwego bhakty.

Kumbha
Posty: 93
Rejestracja: 17 sty 2007, 22:32
Kontakt:

Post autor: Kumbha » 11 maja 2008, 18:37

On, jesteś bardzo radykalny. Nie twierdzę, że to złe, ale dosyć ryzykowne. Przyznaję również, że trudno mi wyczuć w Twoich słowach miłość czy chociażby ciepło, które przecież powinny nieodłącznie wiązać się z tak forsowaną przez Ciebie filozofią bhakti.
Z pewnością nie znam pism tak dobrze jak Ty, ale z tego co zrozumiałem wynika, że zalecany jest stopniowy postęp a nie wskakiwanie na gapę do pociągu z napisem "bhakti". Wskazywałby na to także zdrowy rozsądek. Jeśli komuś pomagają asany czy ćwiczenia oddechowe, to cóż w tym złego? Skoro pomagają, to chyba dobrze. Nie mówiąc już o tym, że lepiej ćwiczyć jogę, niż chodzić do lekarza jak w kręgosłupie łupie. :)
Proces duchowy to nie prosty i uniwersalny, dobry dla każdego przepis. Każdy przypadek jest inny i każdy ma swoją indywidualną ścieżkę. Są ogólne reguły i poszczególne przypadki i nie możesz twierdzić, że czyjaś droga jest zła, bo jest sprzeczna z Twoim zrozumieniem, nawet jeśli znajduje ono, według Ciebie, poparcie w pismach.

Jest jeszcze jeden aspekt namiętnie niezauważany przez niektórych. Otóż dosyć powszechnie uważa się, domyślnie przyjmuje, że mówiąc "porzuć wszelkie rodzaje religii i podporządkuj się mi" Pan Kryszna oczekuje od nas, że będziemy jedynie mantrowali, czytali, słuchali, śpiewali itd. itp.
A już jakaś medytacja, ezoteryka czy ćwiczenia są be. Postawa taka nagminna jest w chrześcijaństwie i , co mnie bardzo dziwi, wśród niektórych bhaktów. A już na przykład handel butami czy produkcja samochodów nie uważane są za czynności naganne. Ciekaw jestem On, jaki masz zawód?
No bo cóż ma począć ktoś, kto np. jest instruktorem jogi? Porzucić to?
Czemu nie łączyć wiedzy ezoterycznej z procesem bhakti. Tu przypomnę, że wiedza ezoteryczna oznacza wiedzę wewnętrzną (w przeciwieństwie do egzoterycznej- zewnętrznej) i w swym najgłębszym wymiarze dotyczy to transcendencji. Owszem, ezoteryka może być mylona z duchowością, ale właściwie rozumiana do duchowości właśnie prowadzi, a nie od niej odwodzi. Nie potrafimy od razu w pełni rozwinąć w sobie miłości do Pana Kryszny, uczymy się tego przechodząc różne etapy. Każdy swoje.
Chciałem na koniec napisać coś uszczypliwego o klapkach na oczach, ale prawie się powstrzymałem. :)

Awatar użytkownika
RafalJyot
Posty: 976
Rejestracja: 23 lis 2006, 13:55
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: RafalJyot » 11 maja 2008, 19:10

On pisze:
RafalJyot pisze:przyjmować wszystko co zwiększa bhakti - NOD.
Dokladnie tak.Jednak należy się zastanowić,czy patanjali yoga rzeczywiście zwiększa bhakti czy jedynie sprawia takie wrażenie.Bhakti jest na poziomie ducha,a yoga na poziomie ciala subtelnego i fizycznego.
Bhakti wg. definicji aczarjów stoi wyżej niż cel yogi - mukti. Yoga również działa na poziomie ducha, gdyż przekraczasz oba ciała - linga oraz thula.
W mojej wypowiedzi chodziło o to by używać yogi by zwiększyć sadhana-bhakti (praktyka miłości zgodnie z zasadami i dyscypliną) a nie by przejść z bhakti do hatha-yogi.
RafalJyot pisze:Sugeruję poczytać Hatha-Yoga-Pradeepika - tam możesz dowiedzieć się o celu asanów. Sprowadzanie asanów do aspektów zdrowotnych jest wielkim uproszczeniem, które nie wiąże się w ogóle z celem yogi.
Ja to wiem,ale nie mogę przenosić właściwego celu yogi w inną duchowość,dlatego proponuję ją jako aspekt zdrowotny.
Okay. Można rozszerzyć jeszcze jej użyteczność o aspekt kontroli umysłu, prany itd.
RafalJyot pisze:Asany mają na celu wyprostowanie nadi, bez których niemożliwe jest wykonywanie pranayamy. Pranayamę praktykowali nasi Goswami.
Sześciu Goswamich z Vrindawan?W Caitanya caritamricie nic na ten temat nie ma.
:wink: Mam nadzieję, że ktoś poda cytaty.
RafalJyot pisze:Znam również wielu poważnych bhaktów z Iskconu, którzy praktykują tradycyjna (patanjali) yoge do momentu dhyany.
Bhagawad gita i Śrila Prabhupada piszą coś innego.Ale lepsze to niż nic.
:P
:wink:

Tu nie chodzi by przedkładać jedną praktykę nad drugą ale by używać yogi dla bhakti. To jest przydatne, korzystne i przyjemne szczególnie dla osób, które nie mają ciała skonstruowanego z satva-guny.
Ostatnio zmieniony 11 maja 2008, 19:17 przez RafalJyot, łącznie zmieniany 1 raz.
klim krishna klim

[Jyotish] http://rohinaa.com

mantra has changed our lives

Awatar użytkownika
RafalJyot
Posty: 976
Rejestracja: 23 lis 2006, 13:55
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: RafalJyot » 11 maja 2008, 19:16

On pisze:Jednak system ten byl dobry,jak ludzie żyli 100.000 lat.Wtedy mieli czas "wyrobić się" z materiałem zawartym w tej ścieżce.Teraz nie ma na to szans.Dlatego Pisma zalecają WYŁĄCZNIE bhakti wraz z porzuceniem WSZYSTKIEGO innego.
Porzucenie jeśli chodzi o główną praktykę. Punkt jest taki, że sadhana bhakti staje się poważna kiedy jesteś regularnie usytuowany w gunie dobroci. W takim stanie zupełnie inaczej odbieramy bhakti, bhaktów i Kryszne - mniej interesownie i bardziej mistycznie. Jeśli potrafisz dojść do takiego stanu w inny sposób wtedy Yoga nie będzie dla Ciebie tak ważna. Srila Prabhupada zalecał asany - można o tym poczytać w książce Satsvarupy Maharaja - jako dodatkowa pomoc.
klim krishna klim

[Jyotish] http://rohinaa.com

mantra has changed our lives

On
Posty: 112
Rejestracja: 30 wrz 2007, 21:21

Post autor: On » 11 maja 2008, 19:50

Yogi Krishnaram pisze:
Zobacz proszę rozdział szósty Gity - Gita została objawiona prawie w Kali-judze.
Owszem.Jest przeznaczona dla transcendentalistów żyjących w Kali yudze.Opisuje dawniej istniejące systemy yogi i wskazuje bhakti jako ich wypelnienie i jedyny skuteczny system w naszym wieku.
Yogi Krishnaram pisze: Nie jestem pewien kiedy powstały Jogasutry, ale chyba w Kali-judze. Musiałbym posprawdzać.
Mają miliony lat-opisane są w Ś.B.Mogly być spisywane znacznie później niż powstaly.
Yogi Krishnaram pisze: Jestem prawie pewien, że dokonujesz nadinterpretacji tego wersetu - Mahabharata zaiwera liczne opisy zaawansowanych praktyk jogi, jadźń itp. Kryszna tego nie potępiał, a nawet do tego zachęcał.
Nie potępial i nie zachęcal.Polecal coś najlepszego – bhakti.Poczytaj C.c. a zobaczysz pełnię bhakti i zero innych systemow yogi.Śri Caitanya jest inkarnacją dla tego wieku.
Yogi Krishnaram pisze: Jak Ci wykazałem na podst. choćby listów Śrila Prabhupady do ST z pewnością nie jest śastrą, gdyż aprobuje jedzenie mięsa, ofiary ze zwierząt, nietolerancję wobec innych narodów i wair, dyskryminację kobiet i serię innych niemoralnch postępować. A NT się opiera na ST zatem nie jest wzorem dla prawdziwego bhakty.
Naczytałeś się broszurek wrogo nastawionych do chrześcijaństwa osób,które uważają się za bhaktow-na ogół byłych,a książkę jednego z nich o chrześcijaństwie to palono chyba w Mysiadle-takie bzdury że nawet jej nie rozprowadzano.
Wszystko co napisałeś jestem w stanie obalić i podać Ci o co chodzilo Śrila Prabhupadzie,ale to nie ma sensu,bo i tak to po swojemu zinterpretujesz.Pomyśl jedynie:ofiary ze zwierząt i jedzenie tego mięsa były zalecane przez Wedy i wobec nagminnego mordowania zwierząt przeciwstawil się Budda-dlatego odrzucił Wedy.Palenie ż y w c e m wdów-tego nie było nawet w ST.Trzymanie kobiet jedynie dla siebie jakby w więzieniu.Itd. Jednak to trzeba rozumieć a nie patrzeć na to okiem współczesnego człowieka.
:P

Awatar użytkownika
RafalJyot
Posty: 976
Rejestracja: 23 lis 2006, 13:55
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: RafalJyot » 11 maja 2008, 20:31

On pisze:
Yogi Krishnaram pisze:
Zobacz proszę rozdział szósty Gity - Gita została objawiona prawie w Kali-judze.
Owszem.Jest przeznaczona dla transcendentalistów żyjących w Kali yudze.Opisuje dawniej istniejące systemy yogi i wskazuje bhakti jako ich wypelnienie i jedyny skuteczny system w naszym wieku.
Ale są też śloki, które wskazują na inny proces jako jedynie skuteczny w Kali yudze. Najważniejszy jest balans między otwartym umysłem a wiarą we własną ścieżkę. Jest to trudne ale bez tego nie jest możliwe otwarcie się na mistyczny wymiar bhakti. Każde odstępstwo od tej równowagi jest dewiacją umysłu (z duchowego punktu widzenia), która powstrzymuje naturalny rozwój duszy (urdhwagati).
Yogi Krishnaram pisze: Jestem prawie pewien, że dokonujesz nadinterpretacji tego wersetu - Mahabharata zaiwera liczne opisy zaawansowanych praktyk jogi, jadźń itp. Kryszna tego nie potępiał, a nawet do tego zachęcał.
Nie potępial i nie zachęcal.Polecal coś najlepszego – bhakti.Poczytaj C.c. a zobaczysz pełnię bhakti i zero innych systemow yogi.Śri Caitanya jest inkarnacją dla tego wieku.
Poczytaj również Caitanya Bhagavata i Bhakti Sandarbhy. Z tych źródeł można poszerzyć swoją wiedzę o sadhana- i prema- bhakti.
klim krishna klim

[Jyotish] http://rohinaa.com

mantra has changed our lives

ODPOWIEDZ