Wedy a piekło.

Przepowiednie i przewidywania, archeologia, dziwna rzeczywistość
Aniruddha das
Posty: 2455
Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45

Re: Wedy a piekło.

Post autor: Aniruddha das » 17 sie 2018, 16:56

Pan Kryszna kontynuował: "Jeśli jakiś głupi król, dumny ze swojego bogactwa, prestiżu i siły, chce przywłaszczyć sobie własność bramina, to należy przez to rozumieć, że taki król przygotowuje sobie drogę do piekła. Nie wie on, jak bardzo będzie musiał cierpieć za taki niemądry czyn. Jeśli ktoś zabiera własność bardzo tolerancyjnego bramina obarczonego dużą i zależną od niego rodziną, wówczas udaje się on do piekła znanego jako Kumbhipaka. Nie tylko on udaje się do tego piekła, lecz również członkowie jego rodziny zmuszeni są przyjąć te pełne nieszczęść warunki życia. Osoba, która zabiera rzecz przyznaną braminowi tub daną w ofierze przez bramina, zostaje potępiona na 60 000 lat życia tak nieszczęśliwego, jak życie robaka w odchodach. Dlatego pouczam was, wszyscy Moi chłopcy oraz obecni tu krewni, nie bierzcie, nawet przez pomyłkę, własności bramina, i nie plugawcie w ten sposób całej swojej rodziny. Jeśli ktoś tylko pożąda własności bramina, nie mówiąc już o próbach przywłaszczenia jej sobie siłą, długość jego życia zostanie skrócona. Pokonany zostanie przez swych wrogów, a po utracie pozycji w królewskim stanie i po opuszczeniu tego ciała, stanie się wężem. Wąż sprawia kłopoty wszystkim innym żyjącym istotom. Moi drodzy chłopcy i krewni, dlatego radzę wam, że nawet jeśli bramin zezłości się na was i zwyzywa was albo zrani wasze uczucia, nie powinniście się mścić. Wręcz przeciwnie, powinniście śmiać się, tolerować go i składać mu wyrazy szacunku. Dobrze wiecie, że nawet Ja Sam trzy razy dziennie z wielkim szacunkiem składam Swoje pokłony braminom. Dlatego powinniście przestrzegać Moich wskazówek i iść za Moim przykładem. Nie przebaczę nikomu, kto ich nie przestrzega i przykładnie ukaram taką osobę. Powinniście wyciągnąć nauki z przykładu Króla Nrga, że nawet jeśli ktoś nieświadomie przywłaszcza sobie własność bramina, zostaje umieszczony w bardzo nieszczęśliwych warunkach życia."
Kryszna - Źródło wiecznej przyjemności
Rozdział 63 – Historia Króla Nrga

Aniruddha das
Posty: 2455
Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45

Re: Wedy a piekło.

Post autor: Aniruddha das » 17 sie 2018, 17:02

Z powyższego wynika, iż osoba po odbyciu kary w piekle Kumbhipaka, przyjmuje ciało w tak nędznej egzystencji, jak życie robaka w odchodach.

Aniruddha das
Posty: 2455
Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45

Re: Wedy a piekło.

Post autor: Aniruddha das » 19 sie 2018, 10:46

Caitanya Caritamrita — Adi-lila
Rozdział 17 – Rozrywki Pana Caitanyi Mahaprabhu w młodości
Tekst 307

Jeśli ktoś jest po prostu przywiązany do zwykłych argumentów i nie przyjmuje tego, będzie smażył się w piekle Kumbhipaka. Dla takiej osoby nie ma wyzwolenia.

Kumbhipaka, rodzaj piekła, w którym osoba gotująca żywe ptaki i zwierzęta w celu zadowolenia swego języka, po śmierci przywodzona jest przed Yamaraję i karana.. Tam wrzucona jest do gotującego się oleju zwanego kumbhi-paka, z którego nie ma wybawienia. Kumbhipaka przeznaczone jest dla osób, które są niepotrzebnie zazdrosne. Osoby zazdrosne o czyny Śri Caitanyi Mahaprabhu karane są w tym piekle.

Tak w wersecie jak i w znaczeniu stwierdza się, że z piekła Kumbhipaka nie ma wyzwolenia ani wybawienia. Jednak nie oznacza to w ogóle, ale bardzo długi czas.

Aniruddha das
Posty: 2455
Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45

Re: Wedy a piekło.

Post autor: Aniruddha das » 19 sie 2018, 11:02

W Bhakti-sandarbie (313) znajduje się wypowiedź dotycząca znieważania Pana Visnu.

"Kto krytykuje Pana Visnu i Jego bhaktów, traci wszelkie korzyści zgromadzone podczas stu pobożnych narodzin. Taka osoba gnije w piekle Kumbhipaka i robaki gryzą ją tak długo, jak długo istnieje słońce i księżyc. Dlatego nie należy nawet oglądać twarzy osoby, która znieważa Pana Visnu i Jego bhaktów. Nigdy nie próbuj obcować z takimi osobami."
Caitanya Caritamrita — Madhya-lila
Rozdział 15 – Pan przyjmuje prasada u Sarvabhaumy Bhattacaryi
Tekst 261

Aniruddha das
Posty: 2455
Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45

Re: Wedy a piekło.

Post autor: Aniruddha das » 19 sie 2018, 11:53

Jak można wytrzymać ból i związane z num cierpienie będąc gotowanym w oleju?
To prawie niemożliwe.
Jednak tak, żywa istota otrzymuje odpowiednie ciało, które pozwala odbierać ból.
Oczywiście ból nie do wytrzymania, a jednak dusza pozostaje w tych warunkach.

Trochę informacji na temat oparzeń:
OPARZENIA: rodzaje, stopnie oparzeń i ich charakterystyka. Kiedy oparzenie zagraża życiu?

Oparzenia to uszkodzenia tkanek skóry pod wpływem wysokiej temperatury. Do oparzenia może dojść w wyniku polania wrzątkiem, działania na skórę środków chemicznych, promieni słonecznych czy porażenia prądem lub piorunem. Sprawdź, jakie są rodzaje i stopnie oparzeń ciała. Jak wygląda klasyfikacja oparzeń skóry?
Oparzenia to uszkodzenia tkanek wywołane działaniem wysokiej temperatury. W zależności od wysokości temperatury, jaka działa na organizm człowieka, oraz czasu jej działania, powstają odpowiednio: miejscowe lub ogólnoustrojowe uszkodzenia. Jakie są rodzaje i stopnie oparzeń skóry?
http://www.poradnikzdrowie.pl/zdrowie/u ... 41952.html

Aniruddha das
Posty: 2455
Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45

Re: Wedy a piekło.

Post autor: Aniruddha das » 19 sie 2018, 12:52

Mukunda-mala-stotra (tylko mantry od 1 do 6)
Nie należy go zbawiać z dualizmu materialnej egzystencji ani z ponurych udręk piekła Kumbhipaka.
Mukunda-mala-stotra mantra 4,

O Panie Hari, nie modlę się do Twoich lotosowych stóp o zbawienie od dualizmu materialnej egzystencji czy ponurych udręk piekła Kumbhipaka,
Nie jest też moim celem cieszenie się kobietami o miękkiej skórze, które mieszkają w ogrodach niebieskich. Modlę się do Twoich lotosowych stóp tylko po to, abym pamiętał Ciebie samego w jądrze mego serca, narodziny po narodzinach.

Król mówi również, że powodem, dla którego modli się do Pana, nie jest zbawienie z piekła Kumbhipaka. Robotnicy w gigantycznych hutach żelaza i stali cierpią z powodu udręk podobnych do tych w piekle Kumbhipaka. Kumbhi oznacza "garnek", a paka oznacza "gotowanie". Więc jeśli ktoś został włożony do garnka z oliwą i garnek był gotowy do wrzenia, miałby pewne pojęcie o cierpieniu w piekle Kumbhipaka.

W dzisiejszej tak zwanej cywilizacji istnieje niezliczona piekielna walka, a dzięki łasce iluzorycznej energii Pana ludzie myślą, że te piekielne warunki są wielką fortuą do szczęścia. Nowoczesne fabryki przemysłowe w pełni wyposażone w nowoczesne maszyny to tak wiele piekieł Kumbhipaka, a organizatorzy tych przedsiębiorstw uważają je za niezbędne dla rozwoju dobrobytu gospodarczego. Masa robotników eksploatowanych przez organizatorów bezpośrednio doświadcza warunków "dobrobytu" w tych fabrykach, ale organizatorzy nie wiedzą, że zgodnie z prawem karmy w odpowiednim czasie staną się robotnikami w podobnych piekłach Kumbhipaka.

Osoby inteligentne z pewnością chcą być zbawione z piekła Kumbhipaka i modlą się do Boga o to błogosławieństwo. Ale czysty bhakta nie modli się w ten sposób. Czysty bhakta Narayana w równym stopniu patrzy na szczęście cieszące się w niebie, na transcendentalne szczęście stania się jednym z Panem, jak i na cierpienia doświadczane w piekle Kumbhipaka. Nie zajmuje się żadną z nich, ponieważ zawsze angażuje się w transcendentalną służbę miłości dla Pana. Dzięki łasce Pana, nawet w piekle Kumbhipaka czysty bhakta może dostosować sytuację i przekształcić ją w Vaikuthę.

Bhagavad-gita i wszystkie inne pisma objawione mówią, że Pan towarzyszy każdej żywej istocie w Jego zlokalizowanym aspekcie Paramatmy, Duszy Najwyższej. Dlatego nawet żywej istocie przeznaczonej do przebywania w piekle Kumbhipaka towarzyszy jego wieczny towarzysz, Pan.

Aniruddha das
Posty: 2455
Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45

Re: Wedy a piekło.

Post autor: Aniruddha das » 02 wrz 2018, 11:19

Śrimad Bhagavatam Księga 5 — Impuls stwórczy
Rozdział 26 – Opis planet piekielnych
Tekst 14
Zabójca bramina umieszczany jest w piekle znanym jako Kalasutra, którego obwód wynosi 80 000 mil i które jest całkowicie zrobione z miedzi. Miedziana powierzchnia tej planety jest niezwykle gorąca, jako że od dołu podgrzewana jest przez ogień, a od góry przez palące słońce. W ten sposób cierpi morderca bramina, palony od wewnątrz i na zewnątrz. Wewnętrznie pali go pragnienie i głód, a zewnętrznie – żar słońca i ogień spod miedzianej powierzchni. Dlatego czasami kładzie się, czasami siada, czasami wstaje, a czasami biega tu i tam. W ten sposób musi cierpieć przez tyle tysięcy lat, ile jest włosów na ciele zwierzęcia.

Aniruddha das
Posty: 2455
Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45

Re: Wedy a piekło.

Post autor: Aniruddha das » 02 wrz 2018, 15:04

Kalasutra (nić czasu / śmierci): Bhagavata Purana przypisuje to piekło mordercy braminów, podczas gdy Devi Bhagavata Purana przydziela go dla osoby, która nie szanuje swoich rodziców, starszych, przodków lub braminów. Ta kraina jest w całości wykonana z miedzi i bardzo gorąca, ogrzewana przez ogień z dołu i czerwone gorące słońce z góry. Tutaj grzesznik płonie od wewnątrz przez głód i pragnienie, a na zewnątrz od tlącego się żaru; czy śpi, siada, stoi, czy biegnie.

Aniruddha das
Posty: 2455
Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45

Re: Wedy a piekło.

Post autor: Aniruddha das » 06 lis 2018, 21:34

Kara w piekle zwanym Maharaurava jest wymierzana osobie, która utrzymuje swe własne ciało poprzez ranienie innych. W piekle tym dręczą ją i jedzą jej mięso zwierzęta ruru zwane kravyada.
Nie usprawiedliwia się zwierzęcej osoby, która żyje jedynie w cielesnej koncepcji życia. Zsyłana jest ona do piekła znanego jako Maharaurava, gdzie atakują ją zwierzęta ruru zwane kravyada.
Śrimad Bhagavatam Księga 5 — Impuls stwórczy
Rozdział 26 – Opis planet piekielnych
Tekst 12

Aniruddha das
Posty: 2455
Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45

Re: Wedy a piekło.

Post autor: Aniruddha das » 06 lis 2018, 21:41

Naraka lub piekło to miejsce, w którym zły człowiek idzie po śmierci, by cierpieć z powodu haniebnych zbrodni i grzechów, które popełnił. Purany opisują kilka ich odmian. Liczba waha się od 7 do 32.

W maha-ravarze straszne i bardzo jadowite węże dręczą grzeszników, którzy uzurpowali sobie majątek innych lub ich prawowitych właścicieli.

ODPOWIEDZ