Prasa zagraniczna

Gauri
Posty: 313
Rejestracja: 29 lis 2006, 16:49

Post autor: Gauri » 31 sty 2010, 11:41

Bolito pisze:Mam rozumieć, że czynem godnym pochwały byłoby zostawić psa, i wytlumaczyć dzieciakowi "taka jego karma. Nie przejmuj się, mamy jeszcze dwa psy" ? Zgoda, powinna była go lepiej pilnować. Ale jak już wpadł do wody, zrobiła wszystko, zeby go ratować. I za to szacunek.
A po co tyle psów? Nie wiemy, kiedy dołączyła do bhaktów. Może miała je wcześniej i co by wtedy miała zrobić? Wyrzucić je z domu, bo hamują postęp duchowy?
Prosze ,tylko nie to. przejaskrawiasz,na maxa. Byc moze zagrozenie nie było az tak duze by i matce sie cos stało,wiec zrobiła co zrobiła.Doswiadczenie mi mowi ,ze czesto małzenstwa nawet wsrod bhaktow gorzej sie traktują,niz swoje psy,koty i inne.a teraz Twoim tokiem kolorow i przejaskrawien.
jesli chodzi o bhaktow,to kiedys Hrydayananda Swami powiedzial...kiedy bhkta sie zebni jest super,potem kiedy nie jest super ,kupuje komputer.A ja bym dopisał,a potem psa bo jest przeciez najleprzym przyjacielem człowieka. szczegolnie jest im-psom wygodnie w blokowiskach,sąsiedzi robią festival ze szczescia gdy słyszą jak pies sąsiada ujada,a dzieci tarzają sie w ekstazie w psich bobkach na trawniku w parku.Ja rozumie jeden pies,ale 3. Boze zeby mnie to nie spotkało. szkoda gadac.

Bolito
Posty: 839
Rejestracja: 17 lut 2008, 21:06
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bolito » 01 lut 2010, 23:18

No to dobrze, bez przejaskrawień i off-topu "pies a życie rodzinne bhaktów europejskich" :) . Można mieć w domu psa i Bóstwa, a wtedy psa nie wpuszcza się do pokoju z Bóstwami i jakos to się da załatwić.
A tak przy okazji - masz jakieś uprzedzenie do zwierzaków domowych?
Ostatnio zmieniony 03 lut 2010, 23:01 przez Bolito, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie jedz na czczo (grafitti)

Gauri
Posty: 313
Rejestracja: 29 lis 2006, 16:49

Post autor: Gauri » 03 lut 2010, 13:38

nie mam zadnych uprzedzen do zwirzat domowych. sam mam 2 psy duze,tylko ze akurat pilnuja mojego miejsca pracy. maja duza zagrode i uwazam ze wszystko ma swoje miejsce,w naszym zyciu psy tez.ale napewno noie w domku. bo przedewszyskim dla nich to meczarnia,a standardy to inny temat.dziekuje.

Bolito
Posty: 839
Rejestracja: 17 lut 2008, 21:06
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bolito » 03 lut 2010, 23:01

No to wszystko jasne. Myślę, że na tym można zakończyć. Zaraz pójdę uściskać szczura na dobranoc :)
Nie jedz na czczo (grafitti)

Bolito
Posty: 839
Rejestracja: 17 lut 2008, 21:06
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bolito » 08 mar 2010, 23:11

„THE TIMES” 7 XI 2009
Damian Whitworth
Holy cow, what’s Chrissie’s beef?

The Pretenders’ lead singer is back on the milk run, explaining why dairy cattle should be at the centre of all our lives
Sitting on the floor of a cattleshed, at the business end of a cow, Chrissie Hynde is trying to get to grips with a set of udders. “Are there four of them?” she shouts above the Hare Krishna devotional music blaring out of a CD player in the corner. After a few moments of grappling, milk comes squirting into the pail between her feet. “Awesome!” cries the lead singer of the Pretenders. “I bet Jordan can’t do this.”
We are at Bhaktivedanta Manor, near Watford, Hertfordshire, the British headquarters of the Hare Krishna movement, where Hynde is fulfilling a long-held ambition to milk a cow and explain why she thinks that dairy cattle should be at the centre of our lives. Hynde, well known as an outspoken animal-rights campaigner, is promoting a bovine-centric existence as outlined in a new book, Cows and the Earth, by Ranchor Prime, a Hare Krishna. The book, with a preface by Hynde, has a Hindu core, but argues that it is a blueprint for the way society as a whole — not just those who believe in reincarnation and the sacred status of cows — should exist with these animals. The manor was bought by George Harrison in 1973 and given to the Hare Krishna movement. Today it incorporates a temple and school as well as a “cruelty free” 50ha farm. Here cows are allowed to live even when they are no longer useful. Male calves that elsewhere would be slaughtered for meat are castrated and kept on the farm to plough fields. Cows that have stopped producing milk are kept until they die of old age.
According to Prime’s book, “the law of karma says that whatever we take from others we must return”. Cows look after us by producing milk, so we should take care of them. Giving them useful work is seen as a kindness and as more sustainable than using farm machinery.
Hynde regards meat-eating as “like a drug addiction. People like the taste and will defend that, just like I enjoy smoking pot. I am buying into a bloody trade, I know that. I’m a hypocrite. But this is out-and-out slaughter. “I would say that any form of life is sacred,” Hynde says, “but this one is particularly special because the human family can actually benefit. If we look after the cows, we can make our homes, feed our children and have food all year round; they can plough our fields.”
Hynde is not a Hare Krishna. She loves Buddhism, Christianity and Islam, but is also attracted to the Vedas, the ancient Hindu texts, and enjoys meditation. After we have talked she steps into the temple here and spends a few minutes alone. Hynde was born in the US, but has lived mostly in Britain since she moved to London from Ohio, aged 17, and became a journalist on NME and then a singer-songwriter, forming the Pretenders and recording hits such as Brass in Pocket and Back on the Chain Gang. The band’s line-up has changed many times, but she has remained a constant. At 58, she still tours, still has the distinctive dark fringe (flecked with grey) and still wears skinny jeans, though today the kick-ass boots are Hunter wellingtons.
She grew up in the Ohio town of Akron and has always loved the outdoors. “I spent all my childhood running around the woods, and I think that really informed my consciousness. If I found a frozen animal that had been hit by a car, I would put it in a box and take it home and bury it.”
As we walk through the cattlesheds, she coos over the cows: “Oooh, you’re absolutely gorgeous, aren’t you? Look at your lickle horns. Can you imagine! What kind of person would allow one of these to be killed?”
Twenty years ago a McDonald’s restaurant in Milton Keynes was fire-bombed two days after Hynde had been critical of the chain. She hasn’t changed her tune. When I mention that there is a McDonald’s by the turn-off for the farm, she glowers: “I am not going to leave this planet until the last one is burnt to the ground. I promise.”
It is clear that while she enjoys trying to shock — “I’m not non-violent, by the way, that’s where I part company with my brothers and sisters here” — she isn’t really planning to spend the rest of her life touring the globe with a box of matches and a jumbo vat of accelerant. She is quick to bark, but swiftly backs down. She is scathing about the TV chefs Jamie Oliver and Hugh Fearnley-Whittingstall, referring to the latter as “that dickhead” because “he says if we kill it ourselves it’s all right”. But later she acknowledges that their work on better welfare for farm animals has been an important step and pleads: “Can I retract my hateful comments? They are doing great things.”
She doesn’t take herself too seriously. “He looks like he’s backing off already,” she says when one of the oxen edges away from her. “I’m used to that. All my men back off eventually.” (Her relationships have included marriage to Jim Kerr of Simple Minds, by whom she has a daughter, the actress Yasmin Kerr, and a long period with Ray Davies of the Kinks, who fathered her other daughter, Natalie. She describes herself now as a “lone wolf; I’m in a rock band and I tour”). A dog lover, she is preparing to adopt a Staffordshire bull terrier from an animal shelter — a misunderstood breed, she says.
I am puzzled why she supports a dairy farm given that she has said that she is a vegan. She explains that she will consume dairy products that have been produced somewhere such as this, but “won’t buy them from the meat or dairy industry”. She admits that she will eat “a piece of cheese once in a while. A little bit”. Industrial milk production is “a crime that should be punishable by something very severe”. She claims it is distressing for the cows. Are milking machines really that bad? “Ask your wife! Would she rather have a baby or a machine on her?”
The farmers here claim that they bond with the cows in a way that those who slaughter their cattle do not, with the result being that the cows are happier and the milk is “healthier and more nutritious”.
But it is hard to see many farmers going back to the time-consuming business of hand milking. And how would it be possible to meet the country’s milk needs this way? She and Prime argue that we need to be prepared to consume less dairy food and pay three times as much for it.
As we eat delicious vegetarian Indian offerings, Hynde rails about people throwing away food. I can’t help noticing that she has left some of hers. To be fair, it was a large portion, and she repeatedly says that she is a hypocrite. In her less angry moments she concedes that we should praise people for the positive things that they do to enhance animal welfare and protect the environment, and not chastise them for what they fail to do. While she is mostly vegan, she would wear leathers to protect herself on a motorbike.
She owns a vegan restaurant in her home town, but food is clearly not a big part of her life. I ask if she has to be organised to make sure she gets enough nutrients. “I just eat beans on toast and potatoes,” she replies. “I’m not fussy.”
She has a pallor, but there is no denying her energy. She still tours regularly with her band, sleeping in a bunk on the tour bus, and there is nothing lethargic about the way she stalks around the farm and unleashes verbal salvos. “I haven’t eaten meat for 40 years and I don’t take any supplements. I stand on my head every day, I smoke cigarettes, and I’m OK. I’m still breathing.”

Cows and the Earth by Ranchor Prime is published by Fitzrovia Press


Krowie nieba, co z wołowiną, Chrissie?

Wokalistka The Pretenders ponownie wróciła do mleka i wyjaśnia, dlaczego bydło mleczne powinno być w centrum naszego życia.
Siedząc na podłodze obory, po zakończeniu oporządzania krów, Chrissie Hynde próbuje uchwycić wymiona. „Wszystkie cztery?” woła poprzez religijną muzykę Hare Kryszna dudniącą z odtwarzacza w kącie. po paru chwilach mocowania się mleko strzyka do wiadra między jej stopami. „Niesamowite!” krzyczy wokalistka Pretenders. „Założę się, że Jordan by tego nie zrobił”
Jesteśmy w Bhaktivedanta Manor , koło Watford w Herfordshire, brytyjskiej głównej siedziby ruchu Hare Kryszna gdzie Hynde spełnia długo oczekiwane marzenie wydojenia krowy i wyjaśnienia dlaczego uważa, że bydło mleczne powinno być w centrum naszego życie. Hynde, dobrze znana jako szczera bojowniczka o prawa zwierząt, promuje bydłocentryczne życie zarysowane w nowej książce krysznaity Ranchor Prime’a „Krowy i Ziemia”. Książka, ze wstępem Hynde, ma hinduistyczne korzenie, ale udowadnia, że jest podstawą drogi społeczeństwa jako całości – nie tylko wierzących w reinkarnację i świętość krów – mogącego żyć wspólnie z tymi zwierzętami. George Harrison kupił dwór w 1973 i podarował ruchowi Hare Kryszna. Dziś składa się on ze świątyni, szkoły, a także 50-hektarowej, „wolnej od okrucieństwa” farmy. Tutaj krowy mogą żyć, nawet gdy nie są już użyteczne. Byczki, gdzieindziej zarzynane na mięso, tu są kastrowane i służą na farmie do uprawy ziemi. Krowy, które przestaną dawać mleko, są trzymane aż umrą ze starości.
Według książki Prime’a, „prawo karmy mówi, ze cokolwiek weźmiemy od innych, musimy to zwrócić.” Krowy opiekują się nami dając mleko, więc powinniśmy o nie dbać. Danie im pożytecznego zajęcia jest postrzegane jako dobroć i bardziej znośne niż stosowanie maszyn rolniczych.
Hynde postrzega jedzenie mięsa „jak zażywanie narkotyków. Ludzie lubią smak [mięsa] i będą tego bronić, tak jak ja lubię popielniczkę. Wiem, ze uczestniczę w krwawym handlu (?). Jestem hipokrytką. Ale to wszystko rzeźnia. Powiedziałabym, że każde życie jest święte, - mówi Hynde – ale to jest szczególnie ważne, ponieważ rodzina ludzka ma z niego obecnie korzyść. Jeżeli dbamy o krowy, możemy budować domy, nakarmić dzieci i mieć pożywienie przez cały rok; orzą nasze pola.
Hynde nie jest Krysznaitką. Kocha Chrześcijaństwo, Buddyzm, Islam, ale interesuje się tez Wedami, starożytnymi pismami hinduistycznymi i lubi medytację. Po rozmowie poszła do tutejszej świątyni i spędziła parę minut w samotności.
Hynde urodziła się w USA, ale mieszkała głównie w Anglii, odkąd w wieku 17 lat przeniosła się z Ohio do Londynu, została dziennikarką NME a potem piosenkarką i autorką tekstów, utworzyła The Pretenders i nagrała przeboje jak „Brass in Pocket” , czy „Back on the Chain Gang”. Skład zespołu zmieniał się wielokrotnie, ale ona pozostała sobą. W wieku 58 lat nadal podróżuje, wciąż ma charakterystyczną czarną grzywkę (przyprószoną siwizną) i wciąż nosi obcisłe jeansy, chociaż dziś efektowne buty zamieniła na kalosze Hunter.
Dorastała w Akron w Ohio i zawsze lubiła przebywać na świeżym powietrzu. „Całe dzieciństwo spędziłam biegając po lasach i sądzę, że to naprawdę ukształtowało moją świadomość. Kiedy znajdowałam sztywne (martwe) zwierzęta potrącone przez samochód, wkładałam je do pudełka, przynosiłam do domu i grzebałam”.
Kiedy idziemy wzdłuż zagród, zachwyca się krowami: „ Oooch, jesteście absolutnie wspaniałe, prawda? Spójrz na ich gładkie (?) rogi. Możesz sobie wyobrazić ! Jaki człowiek mógłby pozwolić na zabicie którejś z nich?”
20 lat temu restauracja McDonald’s w Milton Keynes została podpalona dwa dni po tym, jak Hynde skrytykowała sieć. Nie zmieniła nastawienia. Kiedy wspomniałem, że obok farmy jest McDonald’s, zapala się: „ Nie opuszczę tej planety, aż ostatni nie spłonie do fundamentów. Obiecuję”
To oczywiste, że cieszą ją próby szokowania. – „Nie jestem przeciwniczką przemocy, chyba, że w towarzystwie moich braci i sióstr tutaj” – tak naprawdę nie planuje spędzenia reszty życia przemierzając świat z pudełkiem zapałek i wielką beczką substancji łatwopalnych. Jest dość porywcza, ale szybko jej przechodzi. Jest zjadliwa wobec telewizyjnych kucharzy Jamie’go Oliviera i Hugh’a Fearnley – Whittingstalla, określając drugiego z nich jako „palanta”, ponieważ „powiedział, że jeżeli zabijemy je samodzielnie, to jest to w porządku”. Ale później przyznała, że ich działalność na rzecz lepszego traktowania zwierząt gospodarskich będzie ważnym krokiem i broni ich : „Mogę wycofać moją agresywną uwagę? Oni robią wspaniałe rzeczy.”
Nie traktuje siebie zbyt poważnie. „Wygląda, że już całkiem zrezygnował” powiedziała, gdy jeden z wołów odsunął się od niej. „Rozumiem to. Wszyscy moi faceci ostatecznie mnie zostawili.” (Jej związki to małżeństwo z Jimem Kerr’em z Simple Minds, z którym miała córkę, aktorkę Yasmin Kerr, oraz długi czas z Ray’em Davies’em z The Kinks, ojcem jej drugiej córki, Natalie. Teraz opisuje siebie jako „samotnego wilka. Jestem w zespole rockowym i podróżuję”). Miłośniczka psów, szykuje się do adoptowania Stafforfdshire Bulteriera ze schroniska, z nieplanowanego miotu, jak mówi.
Byłem zaintrygowany, dlaczego wspiera mleczną farmę, skoro mówiła, ze jest weganką. Wyjaśniła, ze będzie jeść przetwory mleczne, jeżeli są produkowane w miejscach takich jak to, ale „nie chce kupować wyrobów przemysłu mlecznego czy mięsnego” Dopuszcza możliwość zjedzenia „kawałka sera raz na jakiś czas. Małego kawałka”. Przemysłowa produkcja mleka to „przestępstwo, które należy karać bardzo surowo”. Uważa, że to stresujące dla krów. Czy mechaniczne dojarki są aż tak złe? „Spytaj swoją żonę! Czy chciałaby mieć przy sobie dziecko, czy maszynę?” Według tutejszych rolników obiecanie krowom, że nikt nie zarżnie ich cieląt, skutkuje tym, że krowy są szczęśliwsze, a ich mleko jest „zdrowsze i bardziej odżywcze”.
Ale ciężko spotkać wielu rolników, którzy wracaliby do czasochłonnego, ręcznego dojenia. I jak można w ten sposób zaspokoić krajowe zapotrzebowanie na mleko ? Razem z Prime’m twierdzą, że musimy być gotowi do spożywania mniejszej ilości produktów mlecznych i płacić za nie trzykrotnie więcej.
Podczas gdy jemy wspaniale indyjskie wegetariańskie potrawy (ofiarowania), Hynde krytykuje ludzi wyrzucających jedzenie. Nie mogę nie zauważyć, że sama zostawiła trochę swojego. Prawdę mówiąc, to była spora ilość, a ona powtórnie przyznała, że jest hipokrytką. W swoich mniej gniewnych chwilach przyznaje, że powinniśmy chwalić ludzi za pozytywne rzeczy, które robią dla poprawy życia zwierząt i ochrony środowiska, a nie karać ich za to, czego zaniechali. Chociaż jest raczej weganką, nosi skórzane ubranie dla ochrony podczas jazdy na motocyklu.
Jest właścicielką wegańskiej restauracji w rodzinnym mieście, ale jedzenie najwyraźniej nie jest najważniejsze w jej życiu. pytam, czy gdyby została gdzieś zaproszona, na pewno miałaby się czym nasycić.. " Po prostu jem tosty z fasolką i ziemniaki," odpowiada. "Nie grymaszę”.
Ma bladość [anemię ?], ale to nie odbiera jej energii. Wciąż regularnie podróżuje ze swoim zespołem, śpiąc na składanym łóżku w autobusie, ale jej krok nie jest ospały, gdy chodzi po farmie i wyrzuca potoki słów."Nie jem mięsa od 40 lat i nie biorę żadnych suplementów. Codziennie staję na głowie , palę papierosy, i czuję się dobrze. Wciąż oddycham".

„Cows and Earth” Ranchor’a Prime’a, wydało Fitzrovia Press.
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2010, 14:45 przez Bolito, łącznie zmieniany 3 razy.
Nie jedz na czczo (grafitti)

varaha
Posty: 66
Rejestracja: 12 sty 2007, 18:42

Post autor: varaha » 09 mar 2010, 19:22

awesome = niesamowite, fantastyczne. Strzykanie mleka z wymion krowy na pewno nie jest straszne- chyba, ze ma sie jakas fobie;)
fajny artykul, dzieki wielkie Bolito.

Bolito
Posty: 839
Rejestracja: 17 lut 2008, 21:06
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bolito » 09 mar 2010, 22:44

Dziękuję za wskazówkę. Nie wiem, jak umknęło mi to bardziej odpowiednie znaczenie. Wprowadziłem poprawkę.
Nie jedz na czczo (grafitti)

Bolito
Posty: 839
Rejestracja: 17 lut 2008, 21:06
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bolito » 12 lip 2010, 23:02

„THE TIMES OF INDIA” 21 VI 2010

Thousands of pilgrims participate in London Ratha-yatra

LONDON: Thousands of pilgrims and faith leaders from all over the world participated in a Ratha-yatra, festival of chariots, here on Sunday evening as the city was illuminated by wonderful colours and sounds of the annual Hare Krishna Festival.
The devotees pulled three 40-foot high colourful chariots carrying the sacred deities of Lord Jagannatha, Lady Subhadra and Lord Balarama from Hyde Park to Trafalgar Square. The giant chariots were accompanied by a procession of singers, musicians and dancers. At Trafalgar Square, where the procession concluded, thousands of people had gathered to witness cultural and educational displays and exhibitions linked to the Ratha-yatra.
The festival of chariots is a celebration dating back to over 5000 years, annually observed in the ancient holy city of Jagannatha Puri in Orissa, making it the oldest street festival in the world. Devotees believe that if they get the honour of pulling the ropes of the giant chariot, carrying Lord Krishna, known as Jagannatha - Lord of the Universe, then, at the end of this life, they will be granted eternal service to the Lord in the spiritual world.
"Each year, we aim to make the Festival of the Chariots a more vibrant and colourful festival for London. Now over forty years on, it's amazing to see yet another generation of Londoners enjoying the Ratha-Yatra celebration here in our capital," said Titikshu Das, Coordinator of London Carnival of Chariots. This ancient festival was brought to western shores by His Divine Grace AC Bhaktivedanta Swami, founder of the International Society for Krishna Consciousness. The first Ratha-yatra festival outside of India took place in San Francisco in 1967. This festival came to London in 1969, where it has been faithfully observed every year for over 40 years attracting more than 30,000 people throughout the day.

Tysiące pielgrzymów uczestniczy w londyńskiej Ratha-Yatrze.

Londyn : Tysiące pielgrzymów i przywódców religijnych z całego świata uczestniczyło w niedzielę wieczorem w Ratha - Yatrze , festiwalu rydwanów, w cudownie kolorowo oświetlonym mieście, rozbrzmiewającym dźwiękami dorocznego Festiwalu Hare Kriszna. Wyznawcy ciągnęli trzy 40- stopowe kolorowe wozy niosące święte bóstwa Pana Jagannatha, Pani Subhadry i Pana Balarama, z Hyde Parku na Trafalgar Square . Wielkim rydwanom towarzyszył orszak śpiewaków, muzyków i tancerzy. Na Trafalgar Square, gdzie zakończyła się procesja, tysiące ludzi zebrało się by zobaczyć kulturalne i edukacyjne pokazy i wystawy związane z Ratha Yatrą.
Festiwal rydwanów jest świętem sięgającym ponad 5000 lat, co roku oglądanym w starożytnym świętym mieście Jagannatha Puri w stanie Orisa , co czyni go najstarszym ulicznym festiwalem na świecie. Wyznawcy uważają, że jeśli dostąpią zaszczytu ciągnięcia lin wielkiego rydwanu, niosącego Krysznę , zwanego Jagannatha - Pana Wszechświata, wtedy po zakończeniu życia, zostaną wynagrodzeni wieczną służbą dla dla Pana w świecie duchowym.
"Co roku staramy się uczynić Festiwal Rydwanów bardziej żywym i kolorowym w Londynie. Teraz po ponad czterdziestu latach, to niesamowite widzieć kolejne pokolenie Londyńczków cieszących się obchodami Ratha - Yatry tutaj, w naszej stolicy ", powiedział Titikshu Das , koordynator Londyńskiego Festiwalu Rydwanów. Ten starożytny festiwal przywiózł na zachód Jego Boska Łaskawość AC Bhaktivedanta Swami , założyciel Międzynarodowego Towarzystwa Świadomości Kryszny. Pierwszy festiwal Ratha - Yatra pierwszy poza Indiami odbył się w San Francisco w 1967. Festiwal przybył do Londynu w 1969, i odtąd co roku przez ponad 40 lat przyciąga wierną ponad trzydziestotysięczną publikę w ciągu dnia.
Nie jedz na czczo (grafitti)

Bolito
Posty: 839
Rejestracja: 17 lut 2008, 21:06
Lokalizacja: Kraków

Re: Prasa zagraniczna

Post autor: Bolito » 18 lip 2010, 23:07

“THE TIMES OF INDIA” 12 VII 2010

Lord Jagannath's rath yatra to be a festival of joy'
TNN, Jul 11, 2010,

VADODARA: Amid chants of Jay Jagannath' and Hare Rama, Hare Krishna', Lord Jagannath along with Lord Balram and Devi Subhadra are set to make their grand journey in the city on their chariot on Tuesday. The International Society for Krishna Consciousness (ISKCON) that has been holding the annual rath yatra for the last 28 years has started the massive preparations to celebrate the 29th annual rath yatra this year as the festival of joy.
The chariot, which has been decorated, will begin its journey from railway station on Tuesday that marks the auspicious day of Aashadh sud bij as per Gujarati calendar. "The rath yatra will begin at railway station at 2.30 pm when mayor of Vadodara Municipal Corporation (VMC) and Vadodara MP Balkrishna Shukla will emulate the ancient ritual enacted yearly by the Gajapati Maharajah of Puri, in which he will symbolically sweep the road in front of the cart of Lord Jagannath to inaugurate this august event," president of ISKCON Vadodara Basu Gosh Das said on Sunday. From the railway station, the procession will move throughout the main roads of Vadodara, first passing through Sayajigunj, then to Kothi, Raopura main road, Nyay Mandir, Sursagar, Dandia Bazaar, Khanderao market, Lal Court, Madan Jhampa, R V Desai Road, Sardar Baug to Kevda Baug and will end at around 9 pm in front of the Baroda High School, opposite Polo Ground.
"Trucks carrying more than 15 tonnes of shira prasad' that will be distributed to lakhs of devotees, who will join the yatra, will follow the rath," added ISKCON Vadodara's vice-president Nityanand Ramdas.
There will be bands, children in traditional dress, bhajan mandalis both on bullock carts, chariots, horses, camels, youth in costumes portraying various scenes from puranic' literature and ISKCON devotees from around the world engaging in continuous harinam sankirtan' in the procession that will move in front of the rath.
Interestingly, the festival of chariots is a rage even in Australia. "All main cities of Australia, be it Melbourne, Sydney or Brisbane, not only house ISKCON temples but thousands of devotees also participate in the rath yatra there," Sabhapati Das from Australia informed mediapersons here, adding that there are 11 pure vegetarian restaurants in Australia as vegetarianism is fast becoming a trend there.


Ratha Yatra Pana Jagannatha ma być świętem radości

Vadodara : Wśród okrzyków Jay Jagannath i Hare Rama, Hare Krishna , Pan Jagannath z Panem Balramą i Devi Subhadra są gotowi do swej wielkiej podróży w mieście ,na wozie we wtorek. Międzynarodowe Towarzystwo Świadomości Kryszny
( ISKCON ), które organizuje Ratha Yatra corocznie od 28 lat rozpoczęło masowe przygotowania do obchodów 29. dorocznej Ratha Yatry, tego roku jako festiwal radości.
Ozdobiony wóz rozpocznie swoją podróż z dworca kolejowego we wtorek, pomyślny dzień Aashadh sud według kalendarza gudżarati . " Rath Yatra rozpocznie się na dworcu kolejowym o 14:30 , kiedy burmistrz Vadodara Municipal Corporation ( VMC ) oraz Vadodara MP Balkrishna Shukla będą konkurować w starożytnym rytuale inscenizowanym corocznie przez Gajapati, maharadżę Puri, w którym symbolicznie zamiata drogę przed wozem Pana Jagannatha rozpoczynając to sierpniowe wydarzenie" powiedział w niedzielę Basu Gosh Das, przewodniczący ISKCON w Vadodara.
Procesja przejdzie od dworca kolejowego przez główne drog Vadodara , najpierw przez Sayajigunj , a następnie do Kothi , głównej ulicy Raopura, Nyay Mandir , Sursagar , Dandia Bazaar, rynek Khanderao , Lal Court, Madan Jhampa , RV Desai Road, Sardar Baug do Kevda Baug i zakończy się ok. 9 wieczorem przed High School Baroda , naprzeciwko Polo Ground.
" Za wozem (rath) będą podążać ciężarówki przewożące ponad 15 ton Prasad Shira " , które zostanie rozdany setkom tysięcy wyznawców, dołączającym do Yatry. ", dodał Nityanand Ramdas, wiceprzewodniczący ISKCON w Vadodara .
Będą zespoły , dzieci w tradycyjnych strojach , mandalis Bhajan zarówno wozy zaprzężone w woły, wozy , konie, wielbłądy , przebrana młodzież przedstawiająca różne sceny z puran i wielbiciele z iSKCON z całego świata, zaangażowani w ciągłym harinam sankirtan w procesji, która ruszy przed wozem(rath) .
Co ciekawe , festiwal wozów jest modny nawet w Australii. " We wszystkich głównych miastach Australii , czy to Melbourne, Sydney i Brisbane nie tylko ośrodki świątynne ISKCON, ale tysiące wielbicieli również uczestniczy tam w Ratha Yatrze" powiedział dziennikarzom Sabhapati Das z Australii, dodając, że w Australii jest 11 czysto wegetariańskich restauracji , ponieważ wegetarianizm szybko staje się tam modny. .


“THE HINDUSTAN TIMES” 14 VII 2010

Jagannath yatra: The Lord’s journey
RL Pathak, Hindustan Times

The Lord Jagannath Rath Yatra started from Puri on Tuesday, and lakhs of devotees from home and abroad thronged the abode of the Lord. Puri steals the limelight because of the history associated with it, as well as for its importance for being one of the four dhams. The Jagannatha temple is impressive and huge. At the entrance, there is ‘Aruna Pillar’ brought over from Konark. One can have the darshana of Lord Jagannatha from this point. A little distance away, there is Vishwanatha Linga. Legend has it that one Brahmin wanted to go to Kashi. Jagannath told him to worship that Linga which would bring him to the desired benediction of Nishannatho.
Though the worship of Lord Jagannath had started much earlier, the main temple was constructed in the 12th century. The construction started during the reign of Anantavarma, the first ruler of Chodagangadeva but was completed by the fourth successor, Anangabhimadeva.
Rath Yatra marks the annual ritual which draws huge crowds from all over the globe to elicit the blessings of Vishnu as Jagannath, the Lord of the Universe – Shapeless, formless like the Universe itself. As part of the celebration of this grand festival, the three images of Lord Jagannatha, Balbhadra and Subhadra are dislodged from the sanctum sanctorum and are brought on to the big chariots and are carried to Gundicha where they are kept for nine days and then are brought back to the main temple with the same pomp and show. The great thing about the Rath Yatra is that in the whole exercise one would not discern any ‘high and low’ kind of discrimination but would instead find the king and the sweeper pulling the chariots with equal rights and faith. The nine-day festival brings new colour and charm to the otherwise sleepy town of Puri which comes agog with colour and life and permeates the spirit of universal fraternity. It is supreme faith unto the ‘unseen’ which lubricates the chariots of our lives on earth and inspire us to lead lives worthy of His blessings.



Yatra Jagannath : podróż Pana

Ratha Yatra Pana Jagannatha rozpoczęła się we wtorek w Puri i setki tysięcy wyznawców z kraju i zagranicy tłoczyło się przed siedzibą Pana. Puri znajduje się w centrum uwagi z powodu wiążącej się z nim historii , jak również znaczenia jako jedno z czterech dham. Świątynia Jagannatha jest imponująca i ogromna. Przy wejściu , znajduje się " Kolumna Aruna " przyniesiona z Konarak . Z tego miejsca można mieć darśana Pana Jagannatha . Trochę daleko, znajduje się Viśvanatha Linga . Legenda głosi, że pewien bramin chciał iść do Kaśi . Jagannath powiedział mu , aby wielbił tą Lingę , co przyniesie mu upragnione błogosławieństwo Nishannatho .
Chociaż kult Pana Jagannath zaczął się dużo wcześniej, główną świątynię zbudowano w XII wieku. Budowę rozpoczęto za panowania Anantavarma , pierwszego władcy dynasti Czodagangadeva ale ukończono za panowania czwartego następcy, Anangabhimadeva .
Ratha Yatra oznacza doroczny rytuał, który przyciąga tłumy z całego świata, aby przywołać błogosławieństwa Wisznu jako Jagannath , Pan Wszechświata - bezkształtny , bezpostaciowego jak Wszechświat .W ramach obchodów tego wielkiego festiwalu, trzy wizerunki Pana Jagannatha , Balbhadry i Subhadry są wynoszone z sanctum sanctorum, umieszczane na dużyc wozach i wiezione do Gundica gdzie są trzymane przez dziewięć dni, a następnie wracają do głównej świątyni z tą samą pompą i widowiskiem. Wspaniałą rzeczą w Ratha Yatrze jest to, że w całym przedsięwzięciu nie dostrzega się żadnych " wysokiego i niskiego " rodzaju rozróżnień [dyskryminacji] ale można zobaczyć króla i zamiatacza ciągnących wozy na równych prawach i [ z równą] wiarą. Dziewięciodniowy festiwal przydaje nowych kolorów i uroku sennemu kiedy indziej Puri , jest pełen napięcia, koloru i życia i przeniknięty duchem powszechnego braterstwa . Jest to najwyższa wiara w " niewidzialne ", która smaruje rydwany naszego życia na ziemi i inspiruje nas do prowadzenia życia godnego Jego błogosławieństwa .
Nie jedz na czczo (grafitti)

Bolito
Posty: 839
Rejestracja: 17 lut 2008, 21:06
Lokalizacja: Kraków

Re: Prasa zagraniczna

Post autor: Bolito » 20 lip 2010, 23:21

„THE TELEGRAPH” 13 VII 2010

Nine days with the holy trinity for foreigners
DEBABRATA MOHAPATRA IN PURI

The year-long wait of non-Hindus and converted-Hindus, mostly foreigners, is over. The presiding deities of Puri Jagannath temple, which is off limits to non-Hindus, will be out in the open on July 13 for devotees, irrespective of caste and class.
But the most elated are the foreign devotees, who embraced Vaisnavism. Even though they have been converted to Hinduism and are followers of Lord Krishna, their entry inside the temple is prohibited.
“But we are happy that we will be able to see the Lord on July 13. We can even touch his chariot,” said Krishna Karunya Das, a devotee of `Gaudiya Sampradaya’ (followers of Sri Chaitanya).
Das, who hails from the Philippines, has been a frequent visitor to Puri. A staunch believer of Lord Jagannath, he claimed to have participated in rath yatra celebrations here since the last 10 years. And he will continue coming to Puri in the coming years as well. “I am a die hard devotee of Lord Jagannath, who is an incarnation of Lord Krishna. Jagannath’s rath yatra holds much significance for me. So I have never missed the lord’s annual sojourn for the last 10 years,” he said.
Jay Chaitanya Das, a foreign devotee from New York, said: “I too have attended rath yatra thrice here. I am not much worried about the bar on our entry into Jagannath temple. Devotion towards the Lord matters a lot for me.”
Giridhari Das from Costa Rica and Prem Pradip Das from the US too corroborated what Chaitanya Das said. All of them reached Puri a few days ago. “By following the path of Lord Krishna and Jagannath, we found a sea change in our lifestyle. We find eternal pleasure by chanting the names of Krishna and Jagannath,” said Giridhari Das.
Since Puri is the real abode of Lord Jagannath, the devotees from abroad feel it a privilege to take part in the rath yatra. “We will sing, dance and chant in front of the chariots,” Prem Das said.
More than 300 foreign devotees, including those from the International society for Krishna Consciousness (Iskcon), are in Puri to witness the rath yatra, according to sources. But some of them are upset over the decree of “only Hindus are allowed into the temple”. The controversial debate whether non-Hindus and converted Hindus should be allowed to the Jagannath temple once again came to fore with the converted Hindus reiterating their appeal to the decision makers for their entry into the 12th century shrine.
“Unlike many Hindus, we do not wear cosy pants or shirts while praying near the god. We have shunned luxury and wealth for the sake of God which very few Hindus can think of doing. Above all, the foreigners in Iskcon have undergone purification ritual and embraced Hindu religion. What else do we need to do to prove our devotion and sincerity to Lord Jagannath,” asked Sadhubalabhadra Das, an Iskcon devotee from the US who embraced Hinduism five years ago.
Two years ago, Puri Gajapati Dibyasingha Deb had urged the Sankaracharya of Puri, Swami Nischalananda Saraswati to iron out the contentious issue, involving “who can enter Jagannath temple” by holding discussions with other religious scholars. But little headway has been made on this. Some devotees argued that the religion of a devotee at Jagannath temple is identified by its “colour complexion”, which is a strange way of tracing someone’s religion.
“A number of Indians, who are Muslims and Christians, might be entering the temple. But since their skin colour and appearance look like Hindus, nobody doubts them,” an Iskcon devotee said.
Youths feel the age-old custom needs a change. “I have seen the passion and devotion of foreign devotees for Lord Jagannath reaching crescendo during the Rath Yatra. Time is changing. There is no harm in allowing them to the temple,” said city-based student, Harish Swain.
But temple priests stick to their ‘traditional’ guns. “There should not be any deviation in the rich tradition of Lord Jagannath. Foreigners will not understand our art and culture,” said Balabhadra Mohapatra, a priest said.

Dziewięć dni z Trójcą dla obcokrajowców
Debarata Mohapatra w Puri


Zakończyło się całoroczne oczekiwanie nie-hinduistów i nawróconych hinduistów, głównie obcokrajowców. Naczelne bóstwa świątyni Jagannatha w Puri, niedostępnej dla nie-hinduistów, pojawią się13 lipca dla wyznawców, niezależnie od kasty i klasy.
Ale najbardziej podekscytowani są zagraniczni wyznawcy, którzy przeszli na Wisznuizm . Nawet jeśli nawrócili się na Hinduizm i zostali zwolennikami Pana Kryszny, nie wolno im wejść do świątyni.
" Ale my jesteśmy szczęśliwi , że będziemy mogli zobaczyć Pana w dniu 13 lipca . Możemy nawet dotknąć jego rydwanu ", powiedział Krishna Das Karunya , wielbiciel " Gaudiya Sampradaja " (zwolennicy Sri Caitanyi ). Das , który pochodzi z Filipin, jest częstym gościem Puri. Zagorzały wyznawca Pana Jagannatha, twierdzi, że uczestniczył w tutejszej uroczystości Ratha Yatra od 10 lat . Jak również będzie w dalszym ciągu przybywał do Puri w najbliższych latach .
"Jestem zapamiętałym (nieustępliwym) wielbicielem Pana Jagannatha , który jest wcieleniem Kriszny . Ratha Yatra Jagannatha ma dla mnie duże znaczenie. Więc nigdy nie opuściłem dorocznych odwiedzin Pana w ciągu ostatnich 10 lat, " powiedział.
Jay Caitanya Das , zagraniczny wielbiciel z Nowego Jorku , powiedział: " Ja też trzy razy uczestniczyłem w tutejszej Ratha Yatrze . Nie martwi mnie specjalnie zakaz wejścia dla nas do świątyni Jagannatha . Oddanie blisko Pana dużo dla mnie znaczy."
Giridhari Das z Kostaryki i Prem Pradip Das z USA , również potwierdzają to co powiedział Caitanya Das. Wszyscy dotarli do Puri kilka dni temu . " Podążając ścieżką Kriszny i Jagannatha dokonaliśmy dużych zmian w stylu życia. Znajdujemy wieczną przyjemność w śpiewaniu imion Kryszny i Jagannatha ", powiedział Giridhari Das .
Odkąd Puri jest prawdziwą siedziba Pana Jagannatha , wyznawcy z zagranicy udział w Ratha Yatrze traktują jako przywilej .
"Będziemy śpiewać, tańczyć i intonować przed rydwanami " powiedział Prem Das.
Według źródeł, w Puri ponad 300 zagranicznych wyznawców , w tym ze społeczności Międzynarodowego Towarzystwa Świadomości Kryszny ( ISKCON ), jest świadkami Ratha Yatry. Ale część z nich jest oburzona zarządzeniem "tylko Hindusi są dopuszczeni do świątyni ". Kontrowersyjna debata , czy nie- hinduiści i nawróceni hinduiści powinni mieć prawo wstępu do świątyni Jagannatha po raz kolejny ruszyła , gdy nawróceni hinduiści ponowili swój apel do decydentów w sprawie ich wejścia do XII-wiecznego sanktuarium .
" W przeciwieństwie do wielu Hindusów, nie nosimy wygodnych spodni i koszul podczas modlitwy przed Bogiem. Mamy unikać luksusu i bogactwa w imię Boga, o czym wielu Hindusów nawet nie myśli . Przede wszystkim cudzoziemcy w ISKCON przeszli rytuał oczyszczenia i przeszło na hinduizm. Co jeszcze trzeba zrobić, aby udowodnić naszą szczerość i oddanie dla Pana Jagannatha " zapytał Sadhubalabhadra Das , wielbiciel ISKCON z USA , który przeszedł na hinduizm pięć lat temu.
Dwa lata temu, Puri Gajapati Dibyasingha Deb wezwał Sankaracarya z Puri , Swami Saraswati Nisczalananda do rozwiązania obecnej kwestii spornej, " kto może wejść do świątyni Jagannath" , poprzez dyskusję z uczonymi innych religii. Ale niewiele poczyniono w tej sprawie. Niektórzy twierdzili, że wyznanie religijne czciciela w świątyni Jagannatha określa się po jego "kolor ze cery ", co jest dziwnym sposobem rozpoznawania czyjejś religii.
"A wielu Hindusów , którzy są muzułmanami i chrześcijanami , może wejść do świątyni. Ale z powodu koloru skóry i hinduskiego wyglądu nikt nie ma wątpliwości , " powiedział wielbiciel ISKCON.
Młodzież czuje potrzebę zmian odwiecznych zwyczajów. "Widziałem zapał i oddanie zagranicznych wyznawców Pana Jagannatha, osiągające crescendo w Rath Yatra . Czas się zmienia. Wpuszczenie ich do świątyni nie spowoduje żadnego uszczerbku, "powiedział miejscowy student, Harish Swain . Ale kapłani świątynni trzymają się swoich "tradycyjnych" broni.
" Nie powinno być żadnych odstępstw od bogatej tradycji Pana Jagannatha . Cudzoziemcy nie zrozumieją naszej kultury i sztuki" , powiedział kapłan Balabhadra Mohapatra.
Nie jedz na czczo (grafitti)

ODPOWIEDZ