GURU I UCZEŃ

System przekazywania wiedzy - parampara, guru-sadhu-śastra, guru i uczeń. "Jeśli słucha się z właściwego źródła, wtedy proces działa bardzo szybko. Na ogół ludzie jednak słuchają od nieautoryzowanych osób. Takie nieautoryzowane osoby mogą być bardzo uczone, biorąc pod uwagę ich akademickie kwalifikacje, ale ponieważ nie przestrzegają one zasad służby oddania, słuchanie od nich staje się po prostu stratą czasu. Czasami teksty są interpretowane zgodnie z modą, dla zaspokojenia własnych osobistych celów. Zatem, po pierwsze, należy wybrać kompetentnego i bona fide mówcę i wtedy słuchać od niego. Kiedy proces słuchania jest doskonały i kompletny, inne procesy stają się automatycznie doskonałymi w ich własny sposób. - 01.08.36 Zn.
Vaisnava-Krpa
Posty: 4935
Rejestracja: 23 lis 2006, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: GURU I UCZEŃ

Post autor: Vaisnava-Krpa » 02 cze 2012, 20:03

WIARA W MISTRZA DUCHOWEGO


Największą obrazą wobec Świętego Imienia jest uważanie guru za zwykłą osobę:

Siksa guru A.C. Bhaktivedanta Swami Prabhupada 1
http://www.youtube.com/watch?v=fFNwZeax ... plpp_video

Siksa guru A.C. Bhaktivedanta Swami Prabhupada 2
http://www.youtube.com/watch?v=TQhjTMTQ ... plpp_video


Antya 03.10 Gdy chłopiec wstał i odszedł po pewnym czasie, nietolerancyjny Damodara Pandita zaczął mówić.
Antya 03.11 Damodara Pandita zuchwale powiedział Panu: "Z powodu instrukcji, których udzielasz innym, wszyscy mówią, że jesteś wielkim nauczycielem, lecz teraz przekonamy się, jakim nauczycielem jesteś.


Antya 03.11 Znaczenie: Damodara Pandita był wielkim bhaktą Śri Caitanyi Mahaprabhu. Niekiedy jednak pod wpływem energii zewnętrznej i materialnych względów osoba zajmująca taką pozycję staje się zuchwała i tak bhakta mylnie ośmiela się krytykować czynności mistrza duchowego czy Najwyższej Osoby Boga. Wbrew logice, że "żona Cezara musi być ponad wszelkim podejrzeniem", bhakta nie powinien być zaniepokojony z powodu czynności mistrza duchowego ani też próbować krytykować go. Powinien być utwierdzony w konkluzji, że mistrz duchowy nie może być przedmiotem krytyki, i że nigdy nie należy uważać go za równego zwykłemu człowiekowi. Nawet jeśli wydaje się, że zgodnie z niedoskonałą oceną bhakty istnieją jakieś rozbieżności, powinien on mieć niewzruszoną pewność, że nawet gdy mistrz duchowy udaje się do sklepu monopolowego, nie jest pijakiem, lecz musi raczej mieć pewien cel udając się tam. W pewnym bengalskim poemacie jest powiedziane:

yadyapi nityananda sura-badi yaya
tathapio haya nityananda-raya

"Nawet jeśli zobaczę, że Pan Nityananda wszedł do winiarni, nie zmieni to mojego przekonania, że Nityananda Raya jest Najwyższą Osobą Boga."
Oszust zajmuje miejsce nauczyciela. Z tego powodu cały świat jest zdegradowany. Możesz oszukiwać innych mówiąc: "Jestem przebrany za wielbiciela", ale jaki jest twój charakter, twoja prawdziwa wartość? To powinno być ocenione. - Śrila Prabhupada

Awatar użytkownika
trigi
Posty: 2068
Rejestracja: 09 sie 2011, 13:38
Lokalizacja: UK

Re: GURU I UCZEŃ

Post autor: trigi » 21 cze 2012, 10:29

AMRYTA WANI - Służenie Panu i Jego wielbicielom
9. W jaki sposób można naprawde służyć Krysznie?
Prawdziwą służbę dla Kryszny pełnimy jedynie służąc mistrzowi duchowemu i wajsznawom. Sahadzijowie tego nie rozumieją. Myślą oni że ten kto wielbi Krysznę jest wielki, dlatego dumnie uważają się za wajsznawów. Przyjmują służbę od innych porzucając guru i wajsznawa-sewe. Jedna ci którzy usłyszeli nauki Śri Caitanjidewy i goswamich dobrze wiedzą że można służyc Krysznie służąc guru i wajsznawom,którzy są drogimi Mu wielbicielami. Gdzie jest kwestia robienia pokazu służenia Krysznie jeżeli odrzucamy Jego wielbicieli? Ci którzy porzucają podporządkowanie mistrzowi duchowemu udając że służą Krysznie i intonują święte imię na każdym kroku popełniają obrazy.Jak długo ktoś będzie popełniał obrazy nie może służyć Krysznie ani czysto intonować Jego świętych imion.Jedynie podporządkowani wielbiciele zaangażowani w guru i wajsznawa sewa osiągają czystą służbę oddania dzięki ich łasce. Śri Caitanjadewa i Goswami wylewają łaskę na tych którzy służą guru i wajsznawom z miłością i oddaniem.
Zwykłem mysleć o sobie jako o wykształconym matematyku i filozofie, lecz na szczęście spotkałem mojego mistrza duchowego. Kiedy on zaszokował mnie,pokazując jak nieznaczne były moje wielkie zalety:moja prawdomówność,moje czyste życie,moja ogromna wiedza zrozumiałem jak wielki on musi być żeby uznawać te cechy za nieznaczące.Dzięki temu mogłem pojąć,że nie było osoby upadłej i niegodziwej jak ja sam.Zrozumiałem moją rzeczywistą pozycję.On był wielką duszą, która nie ceni sobie takich cech jak uczoność i moralny charakter, który ja ceniłem wysoko. Zrozumiałem jak niezwykle wartościowe obiekty musi posiadać taka wielka osoba. Doszedłem do wniosku,że był on albo niesamowicie miłosierny,albo niesamowicie dumny.Dlatego przyjąłem z pokorą schronienie w Najwyższym Panu. Dzięki łasce Pana zrozumiałem że bez łaski takiego akincany i słuzby dla niego nie mogę osiągnąć duchowego sukcesu. Kiedy rozwinąłem taką duchową inteligencję, otzrymałem schronienie i nieograniczoną łaskę mojego mistrza duchowego, a moje zycie napełniło się sukcesem. Mówię tutaj o najbardziej pomyślnej osobistosci, którą zrealizowałem dzięki łasce Najwyższego Pana.O moim mistrzu duchowym.
Szok jaki otrzymałem od mojego guru sprawił,że zrozumiałem ze dopóki ludzie nie przezyją podobnego szoku, nie wróci im rozum.Dlatego oświadczam,że jestem najgłupszą osobą w całym wszechswiecie. Nie stańcie się takimi głupcami jak ja.Nie próbujcie zmierzyc mistrza duchowego lub Kryszny.Omawiajcie kryszna-katha a z pewnością staniecie się wielkimi osobami.
- Śrila Bhaktisiddhanta Saraswati Thakur.

Vaisnava-Krpa
Posty: 4935
Rejestracja: 23 lis 2006, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: GURU I UCZEŃ

Post autor: Vaisnava-Krpa » 16 sty 2014, 01:13

KTO MOŻE ZOSTAĆ GURU

Madhya 04.111 Advaita Acarya błagał Madhavendrę Puri o inicjację. Madhavendra Puri udzielił mu jej, a następnie wyruszył do Południowych Indii.

Madhya 04.111 Znaczenie: W nawiązaniu do tego Śrila Bhaktisiddhanta Sarasvati Thakura komentuje, że Advaita Acarya przyjął inicjację od Madhavendry Puri, który był sannyasinem w sukcesji Madhva-sampradayi. Według Śri Caitanyi Mahaprabhu:

kiba vipra kiba nyasi śudra kene naya,
yei krsna-tattva-vetta, sei 'guru' haya

"Bramin, sannyasin, śudra lub ktokolwiek inny może zostać guru, pod warunkiem, że posiada dobrą znajomość wiedzy o Krsnie." (Cc. Madhya 8.128).
Zdanie to potwierdza Śri Madhavendra Puri. Według zasad pancaratry inicjować może tylko bramin żyjący z rodziną. Inni nie mogą tego robić. Osobę inicjowaną uznaje się za bramina; bez inicjacji otrzymanej od prawdziwego bramina, człowiek nie może stać się braminem. Innymi słowy, tylko bramin może uczynić z innej osoby bramina. Grhastha bramin uczestniczący w systemie varnaśrama-dharmy jest w stanie - poprzez swą uczciwą pracę - zapewnić różne artykuły dla oddawania czci Panu Visnu. W rzeczywistości, ludzie proszą takich braminów grhasthów o inicjację tylko ze względu na chęć osiągnięcia sukcesu w systemie varnaśrama lub uwolnienia się od pragnień materialnych. Mistrz duchowy w grhastha-aśramie musi więc być ścisłym Vaisnavą. Mistrz duchowy będący sannyasinem ma bardzo niewielkie możliwości pełnienia arcana, czyli czczenia Bóstwa. Jednak przyjęcie mistrza duchowego z grupy transcendentalnych sannyasinów wcale nie wiąże się z zaniedbaniem zasady czczenia Bóstwa. Dla uprawomocnienia tej konkluzji Śri Caitanya Mahaprabhu wypowiedział się w wersecie kiba vipra kiba nyasi itd. Oznacza to, że Pan rozumiał słabość społeczeństwa, wynikającą z zasady udzielania inicjacji tylko przez braminów grhasthów. Śri Caitanya Mahaprabhu powiedział, że nie ma znaczenia, czy mistrz duchowy jest grhasthą (głową rodziny), sannyasinem, czy nawet śudrą. Mistrz duchowy musi po prostu dobrze znać istotę śastr; musi rozumieć Najwyższą Osobę Boga. Tylko w takim wypadku może zostać mistrzem duchowym. Diksa jest w rzeczywistości inicjowaniem ucznia transcendentalną wiedzą, dzięki której uwalnia się on od wszelkich zanieczyszczeń materialnych.


Zgodnie z wedyjskim zwyczajem bramin nie powinien pobierać opłat za udzielane nauki. Wolno mu przyjmować jałmużnę dla swego utrzymania lub może też wysyłać swych studentów by żebrali u gospodarzy o jedzenie. Zwyczaj ten umożliwia dostęp do nauczania jedynie osobom zainteresowanym pełnieniem tej służby, jednocześnie zniechęcając osoby niekwalifikowane. Ponieważ studenci nie płacą za naukę, więc pozostają zadłużeni i posłuszni swym nauczycielom. System ten funkcjonował w Indiach nawet 150 lat temu, kiedy to brytyjscy okupanci wprowadzili zmiany. W obecnych warunkach, nie ma dobrych związków pomiędzy uczniami, a nauczycielami, wskutek czego cały system edukacji jest zdegradowany.”
- Śrimad Bhagavata Mahatmya Śrila Vyasadev - Rozdział 1



"Jeśli nawet jakiś bramin jest bardzo uczony w pismach wedyjskich i zna sześć zawodowych obowiązków bramina, nie może zostać guru, czyli mistrzem duchowym, jeśli nie jest bhaktą Najwyższej Osoby Boga. Natomiast mistrzem duchowym może zostać ten, kto narodził się w rodzinie osób żywiących się psim mięsem, ale jest czystym bhaktą Pana." Zatem wniosek jest taki, że nie można być mistrzem duchowym, nie będąc czystym bhaktą Pana. Mistrza duchowego odpowiadającego powyższemu opisowi służby oddania należy uważać za osobiście obecnego Najwyższą Osobę Boga. Zgodnie z użytymi tu słowami (gurur harih), zasięganie rady bona fide mistrza duchowego oznacza zasięganie osobistej rady Najwyższej Osoby Boga. Dlatego należy przyjąć schronienie takiego bona fide mistrza duchowego. Sukces w życiu oznacza przyjęcie mistrza duchowego, którego Krsna jest jedyną, najwyższą; ukochaną osobą. Takiemu zaufanemu bhakcie Pana należy oddawać cześć.
- Ś.B. 04.29.51 Znaczenie



POZNAWANIE PRAWDZIWEGO GURU

Antya 03.143 Każdy był zdumiony widząc wzniosły charakter tej prostytutki. Wszyscy wychwalali wpływ Haridasa Thakury i składali mu pokłony.

Antya 03.143 Znaczenie: Mówi się, phalena pariciyate: daną osobę poznaje się po rezultatach jej działania. W społeczności Vaisnavów jest wiele rodzajów Vaisnavów. Niektórzy z nich są nazywani gosvami, niektórzy svami, inni prabhu, a jeszcze inni prabhupada. Jednakże to, kim ktoś jest, nie zależy od tytułu. Mistrza duchowego uznaje się za prawdziwego guru, gdy wiadomo, że zmienił on charakter swych uczniów. Haridasa Thakura rzeczywiście zmienił charakter zawodowej prostytutki. Ludzie bardzo to docenili i dlatego też wszyscy składali mu pokłony i wychwalali go.



POLECENIA GURU

Antya 06.312 Znaczenie: Musimy przestrzegać zasady bardzo ścisłego wykonywania polecenia mistrza duchowego. Różnym osobom mistrz duchowy daje różne polecenia. Na przykład Śri Caitanya Mahaprabhu polecił Jivie Gosvamiemu, Rupie Gosvamiemu i Sanatanie Gosvamiemu, by nauczali. A Raghunacie dasowi Gosvamiemu kazał ściśle przestrzegać zasad i nakazów wyrzeczonego porządku życia. Wszystkich sześciu Gosvamich dokładnie przestrzegało instrukcji Śri Caitanyi Mahaprabhu. Jest to zasada uczynienia postępu w służbie oddania. Po otrzymaniu polecenia od mistrza duchowego trzeba starać się ściśle je wypełnić. To jest sposób na osiągnięcie sukcesu.



UPEŁNOMOCNIENIE GURU

Antya 07.12 "Szerzysz ruch sankirtanu świadomości Krsny. Zatem jest rzeczą oczywistą, że zostałeś upełnomocniony przez Pana Krsnę. Co do tego nie ma wątpliwości.
Antya 07.12 Znaczenie: Śri Madhvacarya zwrócił naszą uwagę na następujący cytat z Narayana-samhity:

dvapariyair janair visnuh pancaratraiś ca kevalaih
kalau tu nama-matrena pujyate bhagavan harih

"W Dvapara-yudze można było zadowolić Krsnę czy Visnu jedynie przez bogate wielbienie zgodne z systemem pancaratriki, lecz w wieku Kali można zadowolić i wielbić Najwyższą Osobę Boga Hari samym intonowaniem Jego świętego imienia." Śrila Bhaktisiddhanta Sarasvati Thakura wyjaśnia, że jeśli ktoś nie jest bezpośrednio upełnomocniony przez bezprzyczynową łaskę Krsny, nie może zostać mistrzem duchowym całego świata (jagad-guru).
Nie można zostać acaryą jedynie dzięki umysłowej spekulacji.
Prawdziwy acarya prezentuje wszystkim Krsnę głosząc na całym świecie święte imię Pana. W ten sposób uwarunkowane dusze - oczyszczone dzięki intonowaniu świętego imienia - zostają wyratowane z pożaru materialnej egzystencji. W ten sposób korzyść duchowa zwiększa się coraz bardziej, niczym przybywający na niebie księżyc. Prawdziwego acaryę, mistrza duchowego całego świata, należy uważać za inkarnację miłosierdzia Krsny. W rzeczywistości on osobiście obejmuje Krsnę. Dlatego jest mistrzem duchowym wszystkich varn,(braminów, ksatriyów, vaiśyów i śudrów) i wszystkich aśramów (brahmacarya, grhastha, vanaprastha i sannyasa). Ponieważ uważa się go za najbardziej zaawansowanego bhaktę, jest zwany paramahamsa-thakurą. Thakura to honorowy tytuł nadawany paramahamsom. Dlatego osoba, która działa jako acarya, bezpośrednio prezentując Pana Krsnę przez głoszenie Jego imienia i sławy, również powinna być nazywana paramahamsa-thakurą.
Oszust zajmuje miejsce nauczyciela. Z tego powodu cały świat jest zdegradowany. Możesz oszukiwać innych mówiąc: "Jestem przebrany za wielbiciela", ale jaki jest twój charakter, twoja prawdziwa wartość? To powinno być ocenione. - Śrila Prabhupada

Vaisnava-Krpa
Posty: 4935
Rejestracja: 23 lis 2006, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: GURU I UCZEŃ

Post autor: Vaisnava-Krpa » 16 sty 2014, 01:51

OBOWIĄZKI UCZNIA

11.3.21

Dlatego też każda rozsądna osoba pragnąca prawdziwego szczęścia musi znaleźć bona fide mistrza duchowego i przyjąć jego schronienie poprzez inicjację. Kwalifikacja bona fide guru polaga na tym, że zrealizował on konkluzję pism świętych i jest w stanie przekonać do niej innych. Wielkie osobistości, które przyjęły schronienie Boga, Najwyższej Osoby, odrzucając wszystkie materialne konkluzje, powinny być rozumiane jako bona fide mistrzowie duchowi.

11.3.22

Przyjmując bona fide mistrza duchowego jako własne życie i duszę oraz uwielbione bóstwo, uczeń powinien uczyć się od niego procesu czystej służby oddania. Bóg, Najwyższa Osoba, Hari, dusza wszystkich dusz, ma skłonność oddawania Siebie Samego Swoim czystym wielbicielom. Dlatego też, uczeń powinien nauczyć się od mistrza duchowego jak służyć Panu bez dwulicowości, z wiarą i przyjaźnią, tak aby Najwyższy Pan , będąc zadowolonym z postawy ucznia, ofiarował Siebie pełnemu wiary uczniowi.

11.3.23

Szczery uczeń powinien nauczyć się odwiązać swój umysł od wszystkiego co materialne oraz pozytywnie kultywować asystowanie mistrzowi duchowemu i innym świętym wielbicielom. Powinien być łaskawy w stosunku do tych, którzy są na niższej pozycji, zawierać przyjaźń z tymi co są na podobnym poziomie co on i pokornie służyć będącym na wyższej platformie duchowej. W ten sposób uczeń powinien uczyć się jak właściwie postępować ze wszystkimi żywymi istotami.

11.3.24

Aby służyć mistrzowi duchowemu uczeń powinien uczyć się czystości, wyrzeczenia, tolerancji, ciszy, studiowania wiedzy wedyjskiej, prostoty, celibatu, wolności od przemocy oraz równowagi wobec materialnych dualizmów jak zimno, ciepło, szczęście czy nieszczęście.

11.3.25

Uczeń powinien praktykować medytację widzenia siebie jako wiecznie świadomą duszę i widzenia Najwyższego Pana jako ostatecznego kontrolera wszystkiego i wszystkich. W celu polepszenia swojej medytacji uczeń powinien żyć w odosobnionym miejscu oraz porzucić sztuczne przywiązanie do swojego domu i wszystkiego co z nim związane. Odrzucając dekoracje tymczasowego ciała powinien okrywać się kawałkami porzuconej odzieży lub też korą z drzew. W ten sposob uczeń powinien uczyć się bycia zadowolonym w każdej materialnej sytuacji.

11.3.26

Uczeń powinien wierzyć głęboko w osiągnięcie własnego sukcesu w tym życiu przez podążanie według wskazówek pism opisujących chwały Boga, Najwyższej Osoby. Również powinien unikać oczerniania innych pism świętych. Powinien ściśle kontrolować swój umysł, mowę i czynności ciała, zawsze być prawdomównym i ściśle poddać kontroli swój umysł i zmysły.

11.3.27-28

Uczeń powinien słuchać, gloryfikować i medytować o wspaniałych duchowych czynnościach Boga, Najwyższej Osoby. Szczególnie powinien być przyciągnięty do cech i jakości Świętych Imion Boga. Tak zainspirowany, uczeń powinien wykonywać swoje dzienne czynności jako ofiarowanie dla Najwyższego Pana. Powinien spełniać ofiary, rozdawać jałmużnę i oddawać się pokutom w celu zadowolenia Boga. Powinien powtarzać hymny, które opiewają Boga, Najwyższą Osobę oraz spełniać wszystkie religijne czynności jako ofiarę dla Boga. Wszystko co daje mu radość lub przyjemność powinien natychmiast ofiarować Bogu; swoją żonę, dzieci, dom i swoje własne życie, wszystko powinien złożyć w ofierze u stóp Boga, Najwyższej Osoby.



Trivikrama Swami 1.01.2014 r
Dlaczego guru jest potrzebny
http://www.nama-hatta.pl/news.php?readmore=1978


Trivikrama Swami 5.01.2014 r
Inicjacje i wykład o Świętym Imieniu
http://www.nama-hatta.pl/news.php?readmore=1985
Oszust zajmuje miejsce nauczyciela. Z tego powodu cały świat jest zdegradowany. Możesz oszukiwać innych mówiąc: "Jestem przebrany za wielbiciela", ale jaki jest twój charakter, twoja prawdziwa wartość? To powinno być ocenione. - Śrila Prabhupada

Vaisnava-Krpa
Posty: 4935
Rejestracja: 23 lis 2006, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: GURU I UCZEŃ

Post autor: Vaisnava-Krpa » 28 kwie 2015, 22:48

Ciekawe dane statystyczne:

O tym, że ojciec ma duży wpływ na dzieci, poczucie ich własnej wartości, czy pewność siebie wiemy nie od dziś. Czy zdajemy sobie sprawę, jak bardzo istotna jest rola "głowy rodziny" w naszym postrzeganiu Boga?
Inicjatywa Tato.net dysponuje badaniami, z których wynika, że odsetek dzieci, które religijnie wychowała kobieta (mama, babcia, ciocia) przeżywa swoją religię w sposób dojrzały w wieku dorosłym wynosi 32%. Z kolei procent żywo wierzących w wieku dorosłym, a którzy byli wprowadzeni w relację osobistą z Bogiem przez mężczyznę (ojca, dziadka wujka) wynosi 68%.

Mężczyźni, musicie bronić swojego autorytetu! Kobiety, pozwólmy mężczyznom, rzeczywiście nimi być!
http://www.fronda.pl/a/masz-najlepszego ... 50658.html
Oszust zajmuje miejsce nauczyciela. Z tego powodu cały świat jest zdegradowany. Możesz oszukiwać innych mówiąc: "Jestem przebrany za wielbiciela", ale jaki jest twój charakter, twoja prawdziwa wartość? To powinno być ocenione. - Śrila Prabhupada

Vaisnava-Krpa
Posty: 4935
Rejestracja: 23 lis 2006, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: GURU I UCZEŃ

Post autor: Vaisnava-Krpa » 29 lip 2020, 19:59

Jak Arjuna opisywał swoją udrękę?

BG.02.08 Nie mogę znaleźć sposobu na odpędzenie smutku, który wysusza moje zmysły. Nie będę w stanie rozwiać go, nawet gdybym zdobył królestwo niemające sobie równego na ziemi, z władzą podobną mocy niebiańskich półbogów.

BG.02.08 ZNACZENIE: Chociaż Arjuna wysuwał tak wiele argumentów opartych na znajomości zasad religijnych i kodeksu moralności, okazuje się, że bez pomocy mistrza duchowego – Pana Śri Krsny, nie był on w stanie rozwiązać swojego rzeczywistego problemu. Mógł przekonać się, iż tak zwana wiedza okazała się nieprzydatną do rozstrzygnięcia problemów będących przyczyną jego udręki, i że nie jest w stanie rozwiązać tych dylematów sam, bez pomocy mistrza duchowego, takiego jak Pan Krsna.

Czy materialne kwalifikacje wystarczą do rozwiązania życiowych problemów?

BG.02.08 ZNACZENIE-2: Wiedza uniwersytecka, erudycja, wysoka pozycja itd., wszystkie są bezużyteczne, jeśli chodzi o rozwiązanie życiowych problemów; pomoc można otrzymać tylko od mistrza duchowego, takiego jak Pan Krsna. Zatem wniosek jest taki, że bona fide mistrzem duchowym jest ten, kto jest w stu procentach świadomym Krsny, jako że tylko taka osoba może rozwiązać wszystkie problemy życia.


"Mój drogi umyśle... zaczynasz sobie chyba zdawać sprawę, że życiowe problemy nie ograniczają się tylko do braku pieniędzy, koronawirusa, czy nędznych polityków. Twoim prawdziwym problemem jest to, że tak jak ryba wyjęta z wody, znajdujesz się w niewłaściwym dla siebie materialnym środowisku, w niewłaściwym ciele, które nieuchronnie się starzeje, choruje i na pewno umrze. Zapomniawszy o swojej konstytucjonalnej, wiecznej i szczęśliwej pozycji miłującego i umiłowanego sługi Śri Krsny, którego atrakcyjna postać, niczym magnes, przyciąga wszystkie umysły, nie jesteś w stanie w żaden sposób osiągnąć stanu pełni, kompletności i satysfakcji. Po prostu, twój dom nie znajduje się w tym świecie. Musisz przyjąć to do wiadomości i podjąć odpowiednie kroki."

61816580_10156958811328153_4438738620404203520_n.jpg
61816580_10156958811328153_4438738620404203520_n.jpg (100.18 KiB) Przejrzano 3416 razy
Oszust zajmuje miejsce nauczyciela. Z tego powodu cały świat jest zdegradowany. Możesz oszukiwać innych mówiąc: "Jestem przebrany za wielbiciela", ale jaki jest twój charakter, twoja prawdziwa wartość? To powinno być ocenione. - Śrila Prabhupada

ODPOWIEDZ