Guru i duza ilosc uczniów

System przekazywania wiedzy - parampara, guru-sadhu-śastra, guru i uczeń. "Jeśli słucha się z właściwego źródła, wtedy proces działa bardzo szybko. Na ogół ludzie jednak słuchają od nieautoryzowanych osób. Takie nieautoryzowane osoby mogą być bardzo uczone, biorąc pod uwagę ich akademickie kwalifikacje, ale ponieważ nie przestrzegają one zasad służby oddania, słuchanie od nich staje się po prostu stratą czasu. Czasami teksty są interpretowane zgodnie z modą, dla zaspokojenia własnych osobistych celów. Zatem, po pierwsze, należy wybrać kompetentnego i bona fide mówcę i wtedy słuchać od niego. Kiedy proces słuchania jest doskonały i kompletny, inne procesy stają się automatycznie doskonałymi w ich własny sposób. - 01.08.36 Zn.
Awatar użytkownika
trigi
Posty: 2068
Rejestracja: 09 sie 2011, 13:38
Lokalizacja: UK

Guru i duza ilosc uczniów

Post autor: trigi » 06 lut 2012, 07:18

Jest takie zalecenie aby nie przyjmowac za duzo uczniow. Czy guru spala karme uczniow w ogniu słuzby oddania, przekazuje ja dalej czy przyjmuje ja na siebie?
Wybaczcie ze jestem leniwy i nie szukam sam.

Awatar użytkownika
Purnaprajna
Posty: 2267
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:23
Lokalizacja: Helsinki/Warszawa
Kontakt:

Re: Guru i duza ilosc uczniów

Post autor: Purnaprajna » 07 lut 2012, 14:50

W takim razie, ja poszukam... :)

W znaczeniu do Bhagawatam 4.21.31 Śrila Prabhupada pisze: "Dlatego Śri Caitanya Mahaprabhu oznajmił, że mistrz duchowy, który gra rolę reprezentanta Krsny, musi pochłonąć wszystkie grzeszne reakcje czynów ucznia. Czasami mistrz duchowy podejmuje ryzyko bycia przygniecionym przez reakcje grzesznych działań ucznia i z powodu przejęcia ich przechodzi pewnego rodzaju cierpienia. Dlatego Śri Caitanya Mahaprabhu radził, by nie przyjmować zbyt wielu uczniów." W znaczeniu do Bhagawatam 6.7.35 Prabhupada mówi też, że inicjacja i jagja powoduje zmniejszenie się rezultatów pobożnych czynów spełnianych poprzednio przez kapłana czy mistrza duchowego.

bahu-sisya na kariba

"(13) Nie należy przyjmować nieograniczonej liczby uczniów."

Znaczenie: Dla tego, kto nie naucza, przyjmowanie nieograniczonej liczby bhaktów czy uczniów jest wielkim ryzykiem. Według Śrila Jivy Gosvamiego ten, kto naucza, musi przyjmować wielu uczniów, by szerzyć kult Śri Caitanyi Mahaprabhu. Jest to ryzykowne, jako że akceptując ucznia, mistrz duchowy w naturalny sposób akceptuje jego grzeszne działania i ich reakcje. Jeżeli nie jest on bardzo potężny, nie może wchłonąć wszystkich grzesznych reakcji swoich uczniów. Tak więc jeśli nie jest on bardzo potężny, musi ponosić konsekwencje, gdyż przyjmowanie wielu uczniów jest zakazane. (Cc. Madhya 22.118)

Awatar użytkownika
trigi
Posty: 2068
Rejestracja: 09 sie 2011, 13:38
Lokalizacja: UK

Re: Guru i duza ilosc uczniów

Post autor: trigi » 07 lut 2012, 19:40

Dzieki, cos znalazłem:
Letter to Sacisuta -- Tittenhurst 19 September, 1969:
Please accept my blessings. (...)I have seen what you have written about your protection by my humble self, but that is inevitable when a Spiritual Master accepts somebody as disciple. Krishna says in Bhagavad-gita that He takes charge of a surrendered soul; so much so that Lord Krishna protects His devotee from all his sinful activities in the past. Similarly, the Spiritual Master, when He accepts a disciple and the disciple surrenders unto Him, He has got the responsibility of absorbing the sinful reaction of His disciples life. This is a great responsibility of the Spiritual Master. We should therefore be very careful not to overburden our Spiritual Master by further repetition of sinful activities.. Of course, one who has entered into Krishna Consciousness cannot act deliberately anything sinful. Still, we should always be on guard against such activities. Sometimes we hear that people are going to church to confess their sinful actions for being excused, but as soon as he comes out of the church, he begins the same drama again. This is like the bathing of the elephant, who immediately throws dirt again on his body. We should not follow such examples. Lord Caitanya accepted Jagai and Madhai on condition they would not commit further sinful activities. So all our students should be careful in the matter of violating the four principles and at the same time must carry on the chanting process rigidly.


Widziałem to, co napisałeś o swojej ochronie przez moja skromna osobę, ale to jest nieuniknione, kiedy Mistrz Duchowy przyjmuje kogoś na ucznia. Kryszna mówi w Bhagavad-gicie, że On troszczy się o podporzadkowane dusze tak bardzo, że Pan Kryszna chroni Jego wielbiciela ze wszystkich swoich działań grzesznych w przeszłości. Podobnie, mistrz duchowy, kiedy akceptuje ucznia i uczeń podporzadkowuje sie Jemu, On bedac za niego odpowiedzialnym absorbuje grzeszne reakcje z życia ucznia. Jest to wielka odpowiedzialność mistrza duchowego. Musimy więc być bardzo ostrożnym, aby nie nadkładać grzesznych reakcji na swojego mistrza duchowego dalszych grzesznych czynności .. Oczywiście, ten kto zaczął Świadomość Kryszny nie może działać znów celowo grzesznie. Wciąż powinniśmy zawsze mieć się na baczności przed takimi działaniami. Czasami słyszymy, że ludzie idą do kościoła, aby wyznać swoje grzechy, ale jak tylko wyjdzie z kościoła, zaczyna ten sam dramat ponownie. To jest jak kąpiel słonia, który od razu rzuca brud ponownie po kąpieli. Nie powinniśmy podążać za takimi przykładami. Pan Caitanya zaakceptował Jagai i Madhai pod warunkiem że nie będą popełniali dalszych grzesznych czynności. Więc wszyscy nasi studenci powinni być ostrożni w kwestii naruszania czterech zasad i jednocześnie muszą prowadzić proces intonowania ściśle.

ODPOWIEDZ