Gajatri Mahima Madhuri - słodkie chwały Gajatri

Literatura religijna, naukowa i akademicka. " Osoba która pragnie zrobić postęp w duchowym zrozumieniu, powinna niezwykle starannie unikać czytania zwykłej literatury. Świat pełen jest zwykłej literatury, która wywołuje niepotrzebne poruszenie umysłu. Literatura taka, jak gazety, dramaty nowele i magazyny, w rzeczywistości nie jest przeznaczona dla robienia postępu w wiedzy duchowej. Prawdę powiedziawszy, została ona opisana jako miejsce dla kruków. Ktokolwiek pragnie zrobić postęp w wiedzy duchowej, musi odrzucić taką literaturę. Co więcej, nie powinny nas obchodzić, wnioski różnych logików czy filozofów. Oczywiście ci, którzy nauczają, muszą czasami spierać się z argumentami przeciwników, jednak tak bardzo, jak jest to możliwe, należy unikać takiego spornego nastawienia." - 07.13.07 Zn.
Vaisnava-Krpa
Posty: 4935
Rejestracja: 23 lis 2006, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Vaisnava-Krpa » 03 kwie 2007, 00:24

„Pewnego razu w Indiach na programie mikrofon wy?lizgn?ł się z popsutego
statywu i zakłócił wykład Prabhupada z Bhagawatam. Widz?c to,
Prabhupada powiedział do ucznia, by ten zdj?ł swoj? nić bramińsk? i użył
jej do przywi?zania mikrofonu do statywu”. (HSI)
W zwykłych warunkach takie użycie nici bramińskiej zostałoby uznane
za wyj?tkowo niewła?ciwe. Użycie przez Prabhupada nici bramińskiej do
pomocy przy wykładzie z Bhagawatam nie jest z pewno?ci? obraĽliwe.
Raczej jego transcendentalna pomysłowo?ć pokazuje, że był doskonałym
sędzi? czasu i okoliczno?ci. W rzeczywisto?ci, użycie nici bramińskiej, by
uczynić aranżacje w rozprzestrzenianiu chwał Najwyższej Osoby Boga
jest celem i esencj? mantry Gajatri, która jest reprezentowana przez nić
bramińsk?. Ponadto, przez takie zachowanie ?rila Prabhupada naucza, że
panćaratrika marga jest zawsze podporz?dkowana i podległa bhagawata-
-widhi."


"?więta nić, która posiada trzy pasma (sutry) spl?tane razem, symbolizuje poł?czenie trzech istot – czit, indywidualnej duszy; aczita, materialnego ciała; i?wara, Najwyższego Pana jako Duszy Najwyższej i zamieszkuj?cego tam ?wiadka. Trzy pasma oznaczaj? także używanie trzech funkcji – my?lenia, mówienia i działania jedynie dla duchowego celu. Główny węzeł znany jest jako brahmagranthi, węzeł Brahmy. Ten węzeł chroni ciało od chorób i złych wibracji. "

Vaisnava-Krpa
Posty: 4935
Rejestracja: 23 lis 2006, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Vaisnava-Krpa » 03 kwie 2007, 12:44

"Intonuj?cy powinien siedzieć idealnie prosto (nie poruszaj?c głow? lub
kołysz?c się), z prostymi plecami, ponieważ wyprostowana postawa utrzymuje
nerwy w spokoju i wspomaga koncentrację."

"Nigdy nie osi?gnie się celu życia dzięki ?wiatowej inteligencji. Poprzez
polepszanie jako?ci intonowania, bhakti wejdzie do serca i zaniesie kogo?
do lotosowych stóp Giridhari. Jedynym celem intonowania tych mantr jest
rozwinięcie czystej miło?ci do Kryszny. Intonowanie Gajatri jest potężn?
form? medytacji, która sprowadza wspaniałe rezultaty, gdy robione jest
szczerze i poważnie."

"Nie powinno się intonować Gajatri w poruszaj?cym się pojeĽdzie, na
łóżku lub plecami do ?wi?tyni, ognia, drzewa peepul lub wody."

"Podczas intonowania nie angażuj
się w inne czynno?ci, takie jak mówienie, spogl?danie tu i tam, kręcenie
głow?, bujanie się do przodu i do tyłu, ziewanie, drzemanie, drapanie się
czy dotykanie nosa. Odwracanie uwagi oznacza brak uwagi; brak uwagi
oznacza popełnianie obraz, a obrazy blokuj? ?cieżkę ku premie."

„Bez poruszania ustami lub językiem, kręcenia głow? lub szyj?, czy bez pokazywania zębów, medytuj nad sylabami mantry, znaczeniu każdego słowa oraz nad znaczeniem mantry. Bez znania jej znaczenia, nie osi?gnie się celu zawartego w intonowaniu tej mantry”.

"między 21.30 a 3.30 nie powinno się intonować Gajatri"

Pisma daj? dokładne szczegóły, co do wła?ciwego czasu na intonowanie
mantry Gajatri, ponieważ ten czas jest najlepszym okresem do medytacji.
Poranna sandhja trwa od dwudziestu czterech minut przed wschodem
słońca do dwudziestu czterech minut po wschodzie. Pierwsza Gajatri powinna
być intonowana w tym czasie. Intonowanie wtedy, gdy gwiazdy s?
nadal widoczne, lecz zanim wstanie słońce jest najlepsze; intonowanie gdy
gwiazdy znikn? i zanim wstanie słońce jest drugiej klasy; a intonowanie
gdy słońce jest widoczne jest trzeciej klasy.
Południowa sandhja przypada, gdy słońce osi?ga najwyższy punkt na
niebie, między wschodem słońca, a zachodem. Wieczorna sandhja rozpoczyna
się dwadzie?cia cztery minuty przed zachodem słońca i trwa dwadzie?cia
cztery minuty po jego zachodzie. Intonowanie wieczornej Gajatri
w przeci?gu dwudziestu czterech minut przed zachodem słońca jest najlepsze;
intonowanie po zachodzie, lecz zanim pojawi? się gwiazdy, jest
drugiej klasy; a intonowanie po tym, jak pojawi? się gwiazdy jest trzeciej
klasy. Je?li to wszystko wydaje się zbyt trudne, wtedy prosta sugestia ?rila
Prabhupada powinna być przestrzegana, by intonować Gajatri o szóstej
rano, dwunastej w południe i szóstej po południu. Oczywi?cie główn? zasad?
jest intonowanie mantr Gajatri trzy razy dziennie!

Awatar użytkownika
RafalJyot
Posty: 976
Rejestracja: 23 lis 2006, 13:55
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: RafalJyot » 03 kwie 2007, 22:27

po 22 intonuje się turya gayatri, gdyz jest to idealny czas do moksha-mantr. *nasze* gayatri powinno się intonować kiedy słonce jest w Lagnie czyli wschód słońca (lub przed) i wtedy jest to dharma-gayatri, które nadaje kierunek całemu dniu, można wtedy trzymać jnana-mudre (index finger+kciuk) gdyż kontrolujesz agni tatve-dharme. po tym następuje mahamantra (w tradycji wedyjskiej: ganesh, surya, visnu, sakti, siva).
klim krishna klim

[Jyotish] http://rohinaa.com

mantra has changed our lives

Vaisnava-Krpa
Posty: 4935
Rejestracja: 23 lis 2006, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Vaisnava-Krpa » 03 kwie 2007, 22:41

Czyli OM NAMO BHAGAVATE AKUPARAYA najlepiej intonować po 22?

Awatar użytkownika
RafalJyot
Posty: 976
Rejestracja: 23 lis 2006, 13:55
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: RafalJyot » 03 kwie 2007, 22:53

To jest dwadasakshari-ishtadevata mantra, która prowadzi do wyzwolenia, można j? intonować zawsze..odpowiedĽ zależy od tego na czym Ci zależy.. na pocz?tku lepiej korzystać z satvy, która jest przed wschodem słońca..albo je?li to za trudne, to przed południem. mantry po godzinie 22 powinny być kierowane do form ugra jak podczas zaćmień, albo do Mahavidyi/Durgi/Gouri itd. My jednak nie idziemy t? drog?, dlatego należy wykorzystać poranek, albo przedpołudnie bo wtedy możesz nastroić cały dzień. Najpierw intonuj Guru mantrę, potem mantry, które dostałe? od Guru (jak Hare Krsna), następnie możesz spróbować dwadasakshari-mantre. Rezultat mantry zależy od mudry, nastawienia, czasu zaczęcia, momentu intonowania itd, dlatego mantry, które pomagaj? żyć w celibacie intonuje się w okolicach godziny 17 00 bo wtedy surya jest w asti-bhavie, trzyma się mudre, która działa na warstwie,w której pracuje życie seksualne..oraz intonuje się mantry do osoby, która jest pogromc? Jala Tattwy..wszystko zależy od tego do czego d?żysz i do czego dorosłe?.
klim krishna klim

[Jyotish] http://rohinaa.com

mantra has changed our lives

ODPOWIEDZ