Amryta Wani

Literatura religijna, naukowa i akademicka. " Osoba która pragnie zrobić postęp w duchowym zrozumieniu, powinna niezwykle starannie unikać czytania zwykłej literatury. Świat pełen jest zwykłej literatury, która wywołuje niepotrzebne poruszenie umysłu. Literatura taka, jak gazety, dramaty nowele i magazyny, w rzeczywistości nie jest przeznaczona dla robienia postępu w wiedzy duchowej. Prawdę powiedziawszy, została ona opisana jako miejsce dla kruków. Ktokolwiek pragnie zrobić postęp w wiedzy duchowej, musi odrzucić taką literaturę. Co więcej, nie powinny nas obchodzić, wnioski różnych logików czy filozofów. Oczywiście ci, którzy nauczają, muszą czasami spierać się z argumentami przeciwników, jednak tak bardzo, jak jest to możliwe, należy unikać takiego spornego nastawienia." - 07.13.07 Zn.
Awatar użytkownika
Yogi Krishnaram
Posty: 223
Rejestracja: 16 cze 2007, 21:39
Lokalizacja: Gdańsk

Amryta Wani

Post autor: Yogi Krishnaram » 27 gru 2008, 15:41

Mam pytania odnośnie Amryta Wani.

Czemu Bhaktisiddhanta MJ pisze, że powinniśmy dawać jałmużnę tylko guru i waisznawom? Dlaczego ISKCON prowadzi zatem dużo pracy charytatywnej skierowanej w dużej mierze do osób nie związanych z waisznawizmem?

Drugie pytanie to czemu Bhaktisiddhanta pisze, że nie powinniśmy czytać Bhaśji do Brahmasutr napisanej przez Śańkaraćarję? Prabhupada nigdy nie krytykował Śańkaracarji, nazwał go wyłącznie "bhaktą w przebraniu".

Awatar użytkownika
Mathura
Posty: 994
Rejestracja: 15 cze 2007, 12:02
Lokalizacja: Sławno

Re: Amryta Wani

Post autor: Mathura » 27 gru 2008, 21:47

Yogi Krishnaram pisze:Mam pytania odnośnie Amryta Wani.

Czemu Bhaktisiddhanta MJ pisze, że powinniśmy dawać jałmużnę tylko guru i waisznawom? Dlaczego ISKCON prowadzi zatem dużo pracy charytatywnej skierowanej w dużej mierze do osób nie związanych z waisznawizmem?

Drugie pytanie to czemu Bhaktisiddhanta pisze, że nie powinniśmy czytać Bhaśji do Brahmasutr napisanej przez Śańkaraćarję? Prabhupada nigdy nie krytykował Śańkaracarji, nazwał go wyłącznie "bhaktą w przebraniu".
W kilku zdaniach.
Działalność charytatywna ISCONu to między innymi dystrybucja prasadam. Jest to posiłek, który ofiarowany został Krysznie. Jest on duchowy i przynosi duchową korzyść wszystkim, którzy go spożywają jak również tym, którzy w jakiś sposób przyczynili się do tego aby zaistniał. Jeśli ofiarujesz bhaktom pieniądze lub bhoga w postaci produktów, a oni użyją tego do ugotowania jakiejś potrawy, ofiarują ją Krysznie, a potem poczęstują nim inne osoby, wtedy odniesiesz korzyść duchową. Czyn ten nie wytworzy materialnej karmy, jak by miało to miejsce w przypadku gdybyś ofiarował datki nie Waisznawom. Osoby takie, choć kierować się mogą w swoich działaniach szlachetnymi pobudkami, raczej nie ofiarowują niczego Krysznie. Ich czyny są zatem mniej lub bardziej materialne, czyli tworzą karmę, którą trzeba będzie odebrać. Nie uwalniają więc z cyklu samsary.

Co do drugiego pytania. Śankaracarya w swoim komentarzu do Vedanta sutr wyjaśniał je w sposób impersonalny. Czyli wypaczony. Niezgodny z filozofią Waisznawów.
Śankara był inkarnacją Pana Sziwy, Największego z Waisznawów, który na polecenie Pana Visznu przybrał maskę impersonalisty i nauczał tej fałszywej filozofii. Pan Sziwa sam twierdził, że tylko poprzez samo jej słuchanie zwiedzionych zostanie wiele osób. Stąd te ostrzeżenia, min. i od Bhaktisiddanty Maharaja, aby jej nie zgłębiać.

To tak pokrótce. Mam nadzieję, że wypowiedzą się też inni, bardziej wyczerpująco.

ODPOWIEDZ