Dwóch Prabhupadów i dwóch Juga Awatarów

Świadomość Kryszny to miłość do Boga. Jeśli nie nauczyłeś się kochać Boga, wówczas jakie znaczenie ma twoja religia? Kiedy rzeczywiście jesteś na platformie miłości do Boga, wtedy rozumiesz swój związek z Bogiem – "jestem integralną cząstką Boga". Wówczas rozszerzasz swoją miłość również na zwierzęta. Jeśli rzeczywiście kochasz Boga, wówczas zawarta w tym jest również miłość do insektów. Rozumiesz, że "ten insekt ma inne ciało, ale również jest integralną cząstką mojego ojca; zatem jest moim bratem". Wówczas nie możesz utrzymywać rzeźni. Jeśli utrzymujesz rzeźnie i sprzeciwiasz się poleceniu Chrystusa: "Nie zabijaj", a przy tym ogłaszasz się chrześcijaninem czy hinduistą, to nie jest to religią. Jest to jedynie strata czasu. Ponieważ nie rozumiesz Boga, nie masz miłości do Boga. Podajesz się za członka jakiejś sekty, ale nie ma w tym prawdziwej religii. Taka sytuacja ma miejsce na całym świecie. - A.C. Bhaktiwedanta Swami Prabhupada - Prawda i Piękno - Rozdział 11 - Wyścigi psów czterokołowych
Awatar użytkownika
RafalJyot
Posty: 976
Rejestracja: 23 lis 2006, 13:55
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: RafalJyot » 21 gru 2008, 14:16

Vaśisztha das pisze:W znaczeniu do Adi Lila 7.150 Czejtanja Czaritamrity Śrila Prabhupada pisze:

Śri Czejtanja Mahaprabhu jest miłosierną inkarnacją Najwyższej Osoby Boga. Śrila Rupa Goswami nazywa Go mahawadanjawatara, czyli najbardziej wspaniałomyślną inkarnacją. Śrila Rupa Goswami mówi również, karunajawatirnah kalau: to tylko dzięki Swej łasce zstąpił On w tym wieku Kali.
Tak, ale nie jest on Yuga-Avatarem, jest Chaya-Avatarem (ukrytym) wg. śloki z 7 Canto Bhagavatam. Są różne grupy Avatarów. Horoskop Sri Caitanii Mahaprabhu potwierdza to. Dla Kali jest tylko jeden Yuga Avatar - Sri Kalki.
klim krishna klim

[Jyotish] http://rohinaa.com

mantra has changed our lives

Waldemar
Posty: 743
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:03

Post autor: Waldemar » 21 gru 2008, 23:13

Zgadzam się z tym co piszesz. Też słyszałem, że Śri Czejtanja Mahaprabhu jest ukrytym Awatarem.
Sądząc po tym co wyprawiają przywódcy świata, myślę, że Śri Kalki mógłby już się pojawić i przerwać Kali - jugę na jakieś 10 tysięcy lat.

Awatar użytkownika
Purnaprajna
Posty: 2267
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:23
Lokalizacja: Helsinki/Warszawa
Kontakt:

Post autor: Purnaprajna » 22 gru 2008, 13:43

Istnieje jeszcze jeden punkt widzenia odnośnie kwestii juga-awatary w Kali-judze. Potwierdza go wiele wersetów i komentarzy, zarówno Śrila Prabhupada jak też i innych aczarjów. Chodzi o to, że Śri Kryszna Caitanya Mahaprabhu jest samym Kryszną. Ten punkt widzenia wspaniale ilustruje werset z Caitanya-caritamrity Adi-lila 2.109:

"Ten sam Pan Krsna, źródło wszystkich inkarnacji, znany jest jako syn króla Vrajy. Osobiście zstąpił On jako Pan Śri Caitanya Mahaprabhu."

Jeżeli więc Śri Caitanya Mahaprabhu jest źródłem wszystkich awatarów, to automatycznie jest też juga-awatarą dla epoki kali.

Dlatego Caitanya-caritamrita Adi-lila 03.35 mówi:

tanra yugavatara jani' garga mahasaya
krsnera nama-karane kariyache nirnaya


"Wiedząc, że jest On [Pan Caitanya] inkarnacją dla Kali-yugi [kali-juga-awatarą], Gargamuni, podczas ceremonii nadawania imienia Krsnie, przepowiedział Jego pojawienie się."

Moim zdaniem, nie ma potrzeby argumentowania przeciwko tym stwierdzeniom, gdyż będzie to tylko czysto "akademicka" dyskusja przypominająca trochę rozmowę Gopinatha Aczarji z Bhattaczarją w CC Madhya, rozdziale 6, w której Bhattaczarja starał się argumentować na podstawie śastr, że Pan Caitanja nie może być awatarem Wisznu, gdyż zgodnie z opinią śastr Wisznu pojawia się tylko w trzech jugach.

Tak jak Pan Caitanja jest channa-avatara (ukrytym awatarem), podobnie ukrytym dla większości z nas jest głębsze znaczenie tego kim jest. A jest On nie tylko awatara ale przede wszystkim awatari, czyli źródłem wszystkich awatarów. Jednak znając prawdziwą tożsamość Mahaprabhu, nie powinno być już problemu w zaakceptowaniu Go jako kali-juga-awatary (a jeszcze lepiej kali-juga pavana-awatara), podobnie jak też i Śri Kalki, którego Pan Caitanja jest źródłem. Obaj spełniają też funkcje jugi-awatarów (Bg 4.8 ) z tym, że ustanawiający juga-dharmę Pan Caitanya jest w oczywisty sposób bardziej miłosierny, gdyż zabija tylko demoniczną mentalność, dając przy tym najbardziej drogocenną Kryszna-premę, podczas gdy Pan Kalki... no tego... wiadomo.... :)

Awatar użytkownika
Purnaprajna
Posty: 2267
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:23
Lokalizacja: Helsinki/Warszawa
Kontakt:

Post autor: Purnaprajna » 22 gru 2008, 14:20

Dodatkowe cytaty mówiące o Śri Caitanji Mahaprabhu jako o juga-awatarze epoki Kali.


"W drugim rozdziale Caitanya-bhagavata Śrila Vrindavana dasa Thakura znajdujemy opis narodzin kali-jugi-awatara, Śri Kryszna Caitanji Mahaprabhu..." (Jaiva-dharma - Śrila Bhaktiwinoda Thakury)

"Określenie kali-juga-awatara odnosi się do Śri Caitanji o złotej karnacji skóry, będącego guru całego świata..." (Śri Caitanya Bhagavata Śrila Vrindavana Dasa Thakury)

"Tym kali-juga-awatarem jest Śri Kryszna Caitanja Mahaprabu, który pojawił się w Śri Mayapura-dhama..." (Jaiva-dharma - Wprowadzenie)

"Mędrzec Karabhajana nie wymienia z imienia Kali-juga awatary Pana, nazywając go zaledwie Mahapurusza, największą z osobistości. Zaledwie 500 lat temu, ta największa osobistość pojawiła się w Indiach jako Śri Caitanya Mahaprabhu." (Śrila Suhotra Swami)

"Tą nieczarnawą inkarnacją Pana Kryszny, jest Śri Caitanja Mahaprabhu, juga-awatara." (Atma-tattva Prabhu)

"Słyszeliśmy z śastr o tym, że dziewąty cykl 500 lat epoki Kali przyniesie ze sobą pojawienie się juga-awatary." (Bhakti Raghava Swami)

"...Kali-juga stała się niezwykle chwalebną, kiedy juga-awatara, najbardziej wspaniałomyślny, bhakta-rupa, Śri Caitanja Mahaprabhu pojawił się na świecie." (Purusatraya Swami)

"Pan Caitanja jest juga-awaterem, który przyszedł w celu spełnienia swojej zwycięskiej misji." (Ravindra Svarupa dasa)

"W tej epoce, sukcesja uczniów przychodzi od juga-awatary, Pana Caitanji Mahaprabhu..." (Prahladananda Swami)

"...Śri Caitanja był uważany i czczony jako Kali-juga-awatara, najważniejszy awatara (inkarnacja) w wieku Kali." (Wprowadzenie do Śri Namamrita - Nectaru Świętego Imienia.)

Oraz wiele, wiele innych wypowiedzi Gaudija Wajsznawów.

Gauri
Posty: 313
Rejestracja: 29 lis 2006, 16:49

Post autor: Gauri » 22 gru 2008, 18:08

hari Bolo! Purna'ji
Pieknie to ujełes. Jak zwykle jestesmy zachwyceni :D Dziekuj za te mašdre słowa

Awatar użytkownika
Martanda Dasa
Posty: 965
Rejestracja: 15 sty 2008, 11:53
Lokalizacja: Śri Vrindavan Dhama

Narayana Maharaja

Post autor: Martanda Dasa » 11 sty 2009, 06:43

Haribol !

Drogi autorze tematu, Vasistha Prabhuji. Jezeli masz jakies uczucie wobec naszego wspolnego dziadka duchowego Jego Boskiej Milosci A.C. Bhaktivedanty Swamiego Srila Prabhupada to prosze unikaj osob, ktore go krytykuja.

Pozdrawiam
Martanda dasa :evil:
Zawsze myśl o Śri Vrindavan Dhama i nigdy o Niej nie zapomnij. Nasze wieczne, doskonałe, transcendentalne i słodkie jak nektar przeznaczenie.

http://www.24hourkirtanmayapur.com/
http://mayapur.tv/
http://vrindavan.tv/

Waldemar
Posty: 743
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:03

Post autor: Waldemar » 11 sty 2009, 07:15

Hare Kryszna Martanda Prabhu,

Z chęcią zastosuje się do rady mieszkańca świętego dham.

Pozdrawiam,
Vaśisztha das

Caturmukha dasa

Re: Dwóch Prabhupadów i dwóch Juga Awatarów

Post autor: Caturmukha dasa » 22 lut 2009, 01:04

Vaśisztha das pisze: Przypadkowo trafiłem na polskie strony internetowe Goudija Mat.

Dlaczego Narajan Maharadż używa tytułu Śrila Prabhupada i tytułu Bhaktiwedanta?
A co te nazwy oznaczają, drogi Vaśisztho Prabhu ?

Czy myślisz, że tych tytułów, jak to zresztą trafnie zauważyłeś, może używać jedynie "nasz" Prabhupada ??? Tytuł "Bhativedanty" nadała mu przecież Gaudiya Math. Myślisz, że tylko i jedynie jemu ??? :)
Vaśisztha das pisze: Używa też tytułu, czy też jego zwolennicy nazywają go, Juga Awatarem.
Przecież Juga Awatarem jest Śri Czejtanja Mahaprabhu.

Co wy na to?
Z tego co czytałem, to jest napisane Yuga Acarya, a nie Yuga Avatara (np.: http://www.europeanfestival.info/). Z takich przekręceń biorą się tzw. niestworzone historie będące często źródłem wielu obraz, które mogą całkowicie zahamować lub zniszczyć czyjś postęp w życiu.
A co do Yuga Acaryów, to jeśli są autentyczni i kwalifikowani, może być ich wielu. :D

RafalJyot pisze:Yuga Avatarem dla Kali jest Sri Kalki.
Czyżby Rafale? Czy przybędzie na białym rumaku w Kali-yudze, w której przyszło nam żyć ??? :wink:

...about two months ago, on a casual reading of Caitanya Caritamrta, I found it in Madhya Lila chapter six, in the discussions between Sarvabauma Battacarya and Gopinatha Acarya. Srila Prabhupada was quoting Gopinatha Acharya, "in this age of Kali there is no lila avatar of the Supreme Personality of Godhead. Therefore He is triyuga. That is one of His holy names."
In the purport, Kalki is mentioned as the last of the twenty-five Lila Avatars. At the end of the purport, Prabhupada wrote: "Sri Caitanya Mahaprabhu is not mentioned as a lila avatar because he is an incarnation in disguise (channa avatar).
In this age of Kali there are no lila avatars, but there is an incarnation of the Lord manifested in the body of Sri Caitanya Mahaprabhu. This has been explained in Srimad Bhagavatam."

Awatar użytkownika
Divyakisori
Posty: 70
Rejestracja: 02 sty 2007, 13:58

Post autor: Divyakisori » 22 lut 2009, 07:56

Ale można też przeczytać na ten temat np.:

"Thereafter, at the conjunction of two yugas [Kali-yuga and Satya-yuga], the Lord of the creation will take His birth as the Kalki incarnation and become the son of Vishnuyasha. At this time the rulers of the earth will have degenerated into plunderers." (Bhag.1.3.25)

"At the end of Kali-yuga, when there exist no topics on the subject of God, even at the residences of so-called saints and respectable gentlemen of the three higher castes, and when the power of government is transferred to the hands of ministers elected from the lowborn shudra class or those less than them, and when nothing is known of the techniques of sacrifice, even by word, at that time the Lord will appear as the supreme chastiser." (Bhag.2.7.38 )

I jeszcze wiele innych tego typu cytatów można przytoczyć z różnych pism. Czy mółbyś coś napisać na ten temat Caturmukha Prabhu? Z góry dziękuję :)

Waldemar
Posty: 743
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:03

Post autor: Waldemar » 22 lut 2009, 08:47

Hare Kryszna Caturmukha Prabhu.
Już nie pamiętam dokładnie co te nazwy oznaczają.
Prabhupada kojarzy mi się z przywódcą i mistrzem wielu innych Prabhu.
A Bhaktiwedanta ze znawcą esencji Wed w formie bhakti, czyli miłości i oddania do Kryszny.
Sądząc po tym co się dzieje w moim życiu duchowym, w grudniu chyba rzeczywiście popełniałem obrazy.

Pozdrawiam cię i życzę lepszej kondycji duchowej niż moja.

Zablokowany