Czujesz Bhakti jogę?
-
- Posty: 4936
- Rejestracja: 23 lis 2006, 17:43
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Czujesz Bhakti jogę?
UCZUCIA
Odcięcie węzła wszystkich innych przywiązań nie oznacza bynajmniej zanegowania subtelniejszych aspektów, jak na przykład uczucie do kogoś innego. Nie jest to bowiem możliwe. Żywa istota, kimkolwiek by nie była, musi żywić takie uczucia przywiązania i miłości do innych, ponieważ uczucia takie są symptomem życia. Symptomy życia, takie jak pragnienie, złość, tęsknoty, uczucia miłości, itd., nie mogą być unicestwione. Trzeba tylko zmienić obiekt takich uczuć. Pragnienie nie może być zanegowane, ale w służbie oddania pragnienie zostaje zmienione jedynie na pragnienie służenia Panu, w miejsce pragnienia zadowalania zmysłów. Tak zwane uczucie dla rodziny, społeczeństwa, kraju, itd., zawiera w sobie różne fazy zadowalania zmysłów. Kiedy pragnienie zostaje zmienione na pragnienie zadowolenia Pana, nazywa się to służbą oddania. Ś.B. 01.08.42 Znaczenie
- - -
Kto teraz mądry powie jak przetransformować te uczucia?
Odcięcie węzła wszystkich innych przywiązań nie oznacza bynajmniej zanegowania subtelniejszych aspektów, jak na przykład uczucie do kogoś innego. Nie jest to bowiem możliwe. Żywa istota, kimkolwiek by nie była, musi żywić takie uczucia przywiązania i miłości do innych, ponieważ uczucia takie są symptomem życia. Symptomy życia, takie jak pragnienie, złość, tęsknoty, uczucia miłości, itd., nie mogą być unicestwione. Trzeba tylko zmienić obiekt takich uczuć. Pragnienie nie może być zanegowane, ale w służbie oddania pragnienie zostaje zmienione jedynie na pragnienie służenia Panu, w miejsce pragnienia zadowalania zmysłów. Tak zwane uczucie dla rodziny, społeczeństwa, kraju, itd., zawiera w sobie różne fazy zadowalania zmysłów. Kiedy pragnienie zostaje zmienione na pragnienie zadowolenia Pana, nazywa się to służbą oddania. Ś.B. 01.08.42 Znaczenie
- - -
Kto teraz mądry powie jak przetransformować te uczucia?
Oszust zajmuje miejsce nauczyciela. Z tego powodu cały świat jest zdegradowany. Możesz oszukiwać innych mówiąc: "Jestem przebrany za wielbiciela", ale jaki jest twój charakter, twoja prawdziwa wartość? To powinno być ocenione. - Śrila Prabhupada
Re: Czujesz Bhakti jogę?
Im więcej intonuję i przebywam na tym forum, tym większą transcendentalną odczuwam przyjemność, a to co materialne smakuje inaczej..No to się dziecko wypowiedziało...po swojemu, naiwnie i dziecinnie...
"Wszystko jest Bogiem, Najwyższą Osobą, w różnych energiach"
Re: Czujesz Bhakti jogę?
Zapraszamy na Festiwal Indii. Dziś i jutro Dźwirzyno.
Planujemy też program NH w Stargardzie, a może też w Szczecinie...
Planujemy też program NH w Stargardzie, a może też w Szczecinie...
Re: Czujesz Bhakti jogę?
Byłam wczoraj w Dźwirzynie i bardzo bardzo dziękuję!!!!!Przebywanie z bhaktami daje mi coś czego się nie da opisać i porównać z niczym!Dziękuję!
Hare Krsna!
Hare Krsna!
"Wszystko jest Bogiem, Najwyższą Osobą, w różnych energiach"
Re: Czujesz Bhakti jogę?
Zapraszamy częściej...
-
- Posty: 619
- Rejestracja: 16 maja 2012, 04:06
Re: Czujesz Bhakti jogę?
Ciekawe jest w sumie to ze mowa tu o UCZUCIACH/ Zazwczaj bhakki-yoga kojarzy sie z wiedza a wiec ssfera intelektu, sfera rozumu, rozwazan filzoficznych, a tu mamy o zaanagrzwaniu uczuc w zwiazku z Kryszna. Z Aboslutem. Mysle ze to wazne bo same suche wykonywanie jakis obzradkow bez uczucia nie da tego samego co z sercem. Dzisiaj np bylem na Tulasi pudzy i jakos tak milo mi sie spiewalo "tualsi kryszna prejasi" hehe. Moze nie jest to zbyt wielkie uczucie. moze sentyment ale jednak jakos lubie Tulasi.
Re: Czujesz Bhakti jogę?
Co jest złego w sentymentach? Jeśli dotyczą Sri Sri Radha-Kryszny nic, wręcz przeciwnie:ParamatmaDas pisze: Moze nie jest to zbyt wielkie uczucie. moze sentyment ale jednak jakos lubie Tulasi.
Sentymenty to mocna sprawa (z vrindy):Streszczenie 18 rozdz 5 Canto :
(...)Wszystkie informacje zawarte w tym rozdziale może w pełni zrealizować osoba, która obcuje z bhaktami Pana. Dlatego śastry polecają, aby przebywać w towarzystwie bhaktów. Jest to lepsze od mieszkania na brzegach Gangesu. W sercach czystych bhaktów rezydują wszystkie dobre sentymenty, jak również wyższe cechy półbogów. Jednakże w sercach niewielbicieli nie może być żadnych dobrych cech, gdyż tacy ludzie są jedynie oczarowani zewnętrzną złudną energią Pana. Podążając śladami bhaktów, należy wiedzieć, że jedynym godnym uwielbienia Bóstwem jest Najwyższa Osoba Boga. Każdy powinien przyjąć tę propozycję i wielbić Pana. Jak oznajmia Bhagavad-gita (15.15), vedaiś ca sarvair aham eva vedyah: celem studiowania całej literatury wedyjskiej jest wielbienie Najwyższej Osoby Boga, Krsny. Jeśli po przestudiowaniu całej literatury wedyjskiej ktoś nie rozbudzi swej uśpionej miłości do Najwyższego Pana, należy uważać, iż trudził się na marne. Jedynie stracił swój czas. Nie będąc przywiązanym do Najwyższej Osoby Boga, utrzymuje przywiązanie do życia rodzinnego w tym materialnym świecie. Tak więc nauka z tego rozdziału jest taka, że należy uwolnić się od życia rodzinnego i całkowicie przyjąć schronienie lotosowych stóp Pana.
Nava-yauvana
Arieka, Hotori wróciła na łono Kościoła
Dzisiaj o 13:25:09 »
--------------------------------------------------------------------------------
Hari
Jako ciekawostkę Wam powiem, że Arieka, Hotori, Ania wróciła na łono Kościoła.
Re: Czujesz Bhakti jogę?
Pamiętam, jak mnie raz "wnerwiła" cytatami z Biblii, które stosowała w ramach akcji misyjnej na forum. Odniosłam wtedy wrażenie, że ta osoba nigdy z KK nie odeszła a na forum pisała tylko po to, żeby utwierdzić swoje przekonania. Ale może był to jeden z licznych etapów rozwoju duchowego? Zresztą wszystko jedno.trigi pisze: Arieka, Hotori wróciła na łono Kościoła
Dzisiaj o 13:25:09 »
--------------------------------------------------------------------------------
Hari
Jako ciekawostkę Wam powiem, że Arieka, Hotori, Ania wróciła na łono Kościoła.
Najważniejszy jest człowiek, a nie idea.
Re: Czujesz Bhakti jogę?
Nie ma sie co nerwować Arleta, to są pryszcze na tyłku samorealizacji, kto na to paczy?Arleta pisze: Pamiętam, jak mnie raz "wnerwiła" cytatami z Biblii,- Zresztą wszystko jedno.