nowomowa

Praktyka duchowa a realia życia codziennego. "Wszystko ma pierwotną przyczynę, czyli nasienie. W przypadku każdej koncepcji, programu, planu czy projektu najpierw rozmyśla się nad planem i to nazywane jest bija, czyli nasieniem. Bhakti-lata-bija,czyli nasionko służby oddania stanowią metody, zasady i nakazy, przy pomocy których jesteśmy doskonale szkoleni w służbie oddania. To bhakti-lata-bija otrzymuje się od mistrza duchowego dzięki łasce Kryszny." - Madhya 19.152 Zn.
Awatar użytkownika
bhn Magdalena
Posty: 8
Rejestracja: 24 lis 2006, 10:23
Lokalizacja: Toruń/Madryt
Kontakt:

Re: nowomowa

Post autor: bhn Magdalena » 08 sty 2007, 22:38

naturalbeat pisze: dawno się przył?czyłe? ?", co mi kojarzy sie raczej z przynaleznosci? do jakiejs swieckiej organizacji.
ja lubie sluchac pytan w stylu: gdzie sie mozna zapisac i ile sie placi :wink:

naturalbeat

Post autor: naturalbeat » 08 sty 2007, 23:14

zapisac mozna sie gdzieb?dĽ a płaci się u mnie Obrazek

naturalbeat

Post autor: naturalbeat » 22 sty 2007, 09:47

sympatyk to kolejne slowko w isconowym slowniku jednak jakos nie przypominam sobie abym napotkal je w ktorejs z ksiazek Prabhupada.
nasuwa mi sie tez pytanie czy jest jakas definicja jasno okreslajaca granice pomimedzy bhakt? a sympatykiem ? Obrazek

Vaisnava-Krpa
Posty: 4936
Rejestracja: 23 lis 2006, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Vaisnava-Krpa » 22 sty 2007, 11:41

Jak czytam czasami w internecie komentarze to czasami czytam zarzut, wręcz zbiorowy czasem, że kto? "za?mieca angielszczyzn?" . Nie jest to dobrze widziane.

Awatar użytkownika
RafalJyot
Posty: 976
Rejestracja: 23 lis 2006, 13:55
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: RafalJyot » 22 sty 2007, 16:48

Caitanya C. uzywa terminu: "prawie jak Vaisnava" wobec osob, ktore aspiruja do pozycji vaisnavy. Od vaisnavy w sensie stricte oczekuje sie pelnej wiary w bhakti-marga oraz pozycje minimum niskama-karma-yoga dedykowana Visnu. Kazda nizsza pozycja od tego kwalifikuje sie jako zanieczyszczenie. Czystosc bhakty/procesu oznacza czyste motywacje dlatego kanistha moze byc rowniez czysty- porusza to BVPS w swoich wykladach-dlatego ze nie mozna przeskoczyc swojego adhikari. Sympatyk to termin o szerokim wachlarzu znaczen. Sympatyk w jednej wersji moze oznaczac osobe ktora akceptuje wyzszosc stylu zycia vaisnavy ale z powodu slabej woli (nazywane to jest slaboscia serca/hrdaya w Madhurya Kadambini) lub zanieczyszconej inteligencji/wiedzy nie angazuje sie w sadhana-bhakti. Sympatyk w jeszcze innym zrozumieniu moze po prostu wskazywac osobe ktora akceptuje bhakti-marge Vaisnavizmu ale nie wartosciuje jej z danego powodu. Bycie "prawie-jak-Waisznaw?" oznacza natomiast sytuacje w ktorej adept wkroczyl na sciezke vasnavizmu w sensie sadhana-bhakti per hari-vilasa ale jest zanieczyszcony karma,yoga lub jnana swiadomie badz nieswiadomie i jego inteligencja jest dwukierunkowa (vyayasatmika buddhi - bg)
Takie jest moje zrozumienie tego tematu.
klim krishna klim

[Jyotish] http://rohinaa.com

mantra has changed our lives

Awatar użytkownika
Kula-pavana
Posty: 238
Rejestracja: 27 lis 2006, 17:46

Post autor: Kula-pavana » 23 sty 2007, 15:53

RafalJyot pisze:Caitanya C. uzywa terminu: "prawie jak Vaisnava" wobec osob, ktore aspiruja do pozycji vaisnavy.
a jakie konkretnie jest to slowo w bengali?

Awatar użytkownika
Purnaprajna
Posty: 2267
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:23
Lokalizacja: Helsinki/Warszawa
Kontakt:

Post autor: Purnaprajna » 23 sty 2007, 17:11

Kula-pavana pisze:
RafalJyot pisze:Caitanya C. uzywa terminu: "prawie jak Vaisnava" wobec osob, ktore aspiruja do pozycji vaisnavy.
a jakie konkretnie jest to slowo w bengali?
Vaisnava-praya lub bhakta-praya lub też bhakta-abhasa.

yadyadi brahmanya kare brahmanera sahaya
'suddha-vaisnava' nahe, haye ‘vaisnavera praya'


"Chociaż twój ojciec i wuj s? hojni dla braminów i bardzo im pomagaj?, tym niemniej nie s? czystymi Vaisnavami. S? jednak prawie jak Vaisnavowie. (CC Antya 06.198)

Znaczenie: Jak oznajmił ?rila Bhaktivinoda Thakura w swej Amrta-pravaha-bhasyi, niektórzy ludzie, zwykle osoby bardzo bogate, ubieraj? się jak Vaisnavowie i daj? jałmużnę braminom. S? także przywi?zani do wielbienia Bóstwa, lecz z powodu przywi?zania do materialnej przyjemno?ci nie mog? być czystymi Vaisnavami. Anyabhilasita-?unyam jnana-karmady-anavrtam. Czysty Vaisnava nie pragnie materialnej przyjemno?ci. To jest podstawow? kwalifikacj? czystego Vaisnavy. Istniej? jednak ludzie, szczególnie bogaci ludzie, którzy regularnie wielbi? Bóstwo, daj? jałmużnę braminom i s? pod każdym względem pobożni, lecz nie mog? być czystymi Vaisnavami. Pomimo zewnętrznego pokazu Vaisnavizmu i dobroczynno?ci, ich wewnętrznym pragnieniem jest cieszenie się wyższym standardem materialnego życia. Ojciec Raghunathy dasa, Hiranya dasa, i wuj, Govardhana, byli bardzo hojni dla braminów. V rzeczywisto?ci bramini z okręgu Gaudiya praktycznie byli od nich zależni. Tak więc uznawano ich za bardzo pobożnych dżentelmenów. Jednakże w oczach ogółu ludzi podawali się za Vaisnavów, chociaż z czysto duchowego punktu widzenia byli zwykłymi ludzkimi istotami, a nie czystymi Vaisnavami. Prawdziwi Vaisnavowie uważali ich za prawie Vaisnavów, nie za czystych Vaisnavów. Innymi słowy, byli oni kanistha-adhikari, gdyż nie znali wyższych reguluj?cych zasad Vaisnavy. Niemniej jednak nie można było okre?lić ich mianem visayi, czyli za?lepionych materialistycznych odbiorców przyjemno?ci.


"Prakrta, czyli bhakta materialistyczny, nie studiuje wytrwale ?astr i nie usiłuje zrozumieć rzeczywistego standardu czystej służby oddania. Wskutek tego nie okazuje wła?ciwego szacunku bhaktom zaawansowanym. Może jednak przestrzegać zasad reguluj?cych, których nauczył się od swego mistrza duchowego lub od swej rodziny zaangażowanej w wielbienie Bóstwa. Należy uważać, że jest on na platformie materialnej, chociaż próbuje robić postęp w służbie oddania. Taka osoba jest bhakta-pray? [bhakt? neofit?], czyli bhaktabhas?, gdyż w niewielkim stopniu jest o?wiecona filozofi? Vaisnava." (?B 11.2.47 i CC Madhya 22.74)

Awatar użytkownika
Kula-pavana
Posty: 238
Rejestracja: 27 lis 2006, 17:46

Post autor: Kula-pavana » 23 sty 2007, 18:06

Purnaprajna pisze: yadyadi brahmanya kare brahmanera sahaya
'suddha-vaisnava' nahe, haye ‘vaisnavera praya'


"Chociaż twój ojciec i wuj s? hojni dla braminów i bardzo im pomagaj?, tym niemniej nie s? czystymi Vaisnavami. S? jednak prawie jak Vaisnavowie. (CC Antya 06.198) )
dziekuje. podobnie jest w sanskrycie. praaya w sanskrycie znaczy "prawie ze".

Bengali i sanskryt maja wiele podobienstw. nawet pismo (alfabet) Bengali jest prawie takie samo jak devanagari. czytalem kiedys o tym jak Srila Prabhupada nauczyl sie sanskrytu od swojego pierwszego ucznia (Liga Bhaktow w Jhansi), Acharya Prabhakar. SP i AP mieszkali w tym samym pokoju przez 3 lata. AP zostal pozniej bardzo znanym w
Indiach naukowcem, ale przeszedl na Advaityzm.

Awatar użytkownika
RafalJyot
Posty: 976
Rejestracja: 23 lis 2006, 13:55
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: RafalJyot » 24 sty 2007, 10:47

praya znaczy robic postep, zmierzac w kierunku, spacerowac, wchodzic w pewien stan egzystencji, prowadzic do
klim krishna klim

[Jyotish] http://rohinaa.com

mantra has changed our lives

ODPOWIEDZ