Strona 2 z 2

Re: czy zwierzęta podlagają prawom karmy?

: 17 cze 2017, 00:04
autor: misiek
A czy potrafiłbyś mi wyjaśnić jak się w ogóle z tą karmą zaczęło?
Wyobraźmy sobie sytuację, że dwie świeżo upadłe dusze pojawiają się w materialnym świecie. I o ile dobrze rozumiem muszą wykonać najpierw jakąś czynność, żeby podlegać prawom karmy.

No i teraz wyobraźmy sobie, że stoją sobie obok siebie i nagle pierwsza osoba zabija tę drugą. No i nie potrafię pojąć takiej sytuacji, ponieważ ta druga osoba wynikałoby z tego, że została zabita nie zasługując sobie na to. Ponieważ nie wykonała jeszcze żadnej czynności i nie zasłużyła sobie na taką karmę. I nie potrafię zrozumieć jak to się z tymi złymi reakcjami karmicznym w ogóle zaczęło. Bo jedynie przychodzi mi na myśl, że ktoś musiał w takim razie ponieść karę na którą nie zasłużył, ale to się nie zgadza wtedy z prawem karmy.

Re: czy zwierzęta podlagają prawom karmy?

: 17 cze 2017, 09:30
autor: Aniruddha das
Wyobraźmy sobie sytuację, że dwie świeżo upadłe dusze pojawiają się w materialnym świecie. I o ile dobrze rozumiem muszą wykonać najpierw jakąś czynność, żeby podlegać prawom karmy.
Zrozumieć zawiłości działania jest korzystniej na realnych przykładach niż na wyimaginowanych.
Ta opisana sytuacja nie może się zdarzyć, gdyż wszystko to, co nas spotyka musi być wynikiem naszych działań (karmy), jest sprawiedliwe i pod kontrolą.
W omawianym przykładzie, upadła żywa istota pragnąc kogoś zabić napotka taką osobę, która ma być zabita oraz na to zasługuje.
Dobrym przykładem będzie upadek ze świata duchowego do świata materialnego Jyi i Vijayi, dwóch odźwiernych z Vaikunt. Historia upadku Jayi i Vijayi została opisana w
Śrimad Bhagavatam Księdze 7.

Re: czy zwierzęta podlagają prawom karmy?

: 17 cze 2017, 09:43
autor: Aniruddha das
Często na wykładach wielbiciele są znudzeni kiedy jest mowa o reinkarnacji, jednak temat ten wydaje się być jednym z najtrudniejszych. Inna sprawa, że rzadko kto dogłębnie reinkarnację wytłumaczy, ale dzięki pytaniom "miśka" można być zainspirowanym.
Mam też prośbę do "miśka": czy mógłbyś przeczytać książkę Reinkarnacja, a potem podzielić się swoimi wątpliwościami? Właściwie jest to broszurka i nie zajmie dużo czasu.
Link do tej książeczki: http://nowavedanta.nama-hatta.pl/?reinkarnacja

Re: czy zwierzęta podlagają prawom karmy?

: 18 cze 2017, 08:47
autor: Aniruddha das
Czyny wykonywane zgodnie z zasadami Ved, takie jak zabijanie pewnego rodzaju napastników, nie przynoszą grzesznych reakcji.
Bg 1.36 Według wskazówek wedyjskich jest sześć rodzajów napastników: (1) podający truciznę; (2) podpalacz domu; (3) atakujący z bronią śmiertelną; (4) rabujący bogactwa; (5) zajmujący obcy ląd; (6) porywacz żon.
Tacy napastnicy mają być natychmiast zabijani i nie ma za to grzechu.
Można kogoś zabić i otrzymać pobożny rezultat.

Re: czy zwierzęta podlagają prawom karmy?

: 19 cze 2017, 22:54
autor: Aniruddha das
Ludzka forma życia jest wyjątkowa, bo możemy dociekać swojej duchowej natury. Jednak z powodu czynności karmicznych są osoby, które żyją niczym zwierzęta, albo jeszcze niżej. Podobnie z powodu karmy ta różnorodność występuje wśród zwierząt, roślin czy istot wodnych. Inna jest pozycja lwa, tygrysa oraz krowy od duszy będącej w ciele hiena, świni tudzież elwooda – bardzo starego grzywacza chińskiego, z bielmem na oczach, częściowo bezwładnym językiem, poważnymi brakami w uzębieniu i szeregiem dolegliwości skórnych.
Jest 8 400 000 gatunków żywych istot i w każdym z nich są bardziej, mniej lub całkowicie bezbożne istoty, ale również mniej lub bardziej pobożne.
Zależy to głównie od stanu naszej świadomości i reakcji karmicznych.

Re: czy zwierzęta podlagają prawom karmy?

: 20 cze 2017, 09:01
autor: Aniruddha das
Nasienie przyjemności materialnej, jako przyczyna uwikłania się w reakcje grzesznych czynności .
Począwszy od wielkiego Króla niebios aż do mrówki, każdy odbiera reakcje swoich grzesznych czynów,ponieważ wszystkie żywe istoty należą do marginalnej mocy Pana i każda z nich ma naturalną skłonność, aby stać się świadomą Kryszny, ale jednocześnie znajduje się w niej nasienie materialnej przyjemności. Nasienie przyjemności materialnej, podlewane przez naturalny bieg materialnych wypadków, kiełkuje, by stać się drzewem materialnego uwikłania, które dostarcza żywej istocie wszelkiego rodzaju przyjemności materialnych. Cieszenie się takimi materialnymi udogodnieniami oznacza doświadczanie trzech materialnych niedoli.
W rzeczywistości, wszystkie żywe istoty wewnątrz tego materialnego świata są pod kontrolą mahamayi, której zadaniem jest poddać uwarunkowane dusze wpływowi trojakich niedoli:
adhidaivika-kleśa (cierpienia spowodowane przez półbogów, takie jak susze, trzęsienia ziemi, burze),
adhibhautika-kleśa (cierpienia spowodowane przez inne żywe istoty, jak owady czy wrogowie), iadhyatmika-kleśa (cierpienia spowodowane przez czyjeś własne ciało i umysł, takie jak fizyczne i umysłowe ułomności).
Ta skłonność do materialnej przyjemności zmysłowej oraz konieczność wykonywania pracy w celu utrzymania ciała powoduje nasze uwikłanie się.