Bo z kolei w książce "Doskonałe pytania, doskonałe odpowiedzi" na początku pierwszego rozdziału Prabhupada odpowiada swojemu rozmówcy odnośnie imienia Kryszny, że "Bóg nie ma imienia, ale my nadajemy Mu imiona odpowiednio do Jego cech". Czy nie znaczy to, że imię Kryszna nie było pierwotne, a zostało jednak nadane/ wymyślone przez inną osobę?
Jak pytam innych wielbicieli odnośnie tego cytatu, to również przyznają, że zwrócili na niego uwagę podczas czytania, ale że go nie rozumieją do końca (dokładnie tego co to znaczy, że Bóg jednak nie ma imienia)
Cytat z książki
Doskonałe pytania doskonałe odpowiedzi
A.C. Bhaktivedanta Swami Prabhupad
Śrila Prabhupad: Tak więc Bóg musi być atrakcyjny i to atrakcyjny dla wszystkich. Jeśli więc
Bóg ma jakieś imię, lub jeśli chcesz Mu nadać jakieś imię, możesz wybrać tylko imię "Kryszna".
Bob: Ale dlaczego tylko imię "Kryszna"?
Śrila Prabhupad: Ponieważ jest On wszechatrakcyjny. Kryszna znaczy "wszechatrakcyjny".
Bob: Aha, rozumiem.
Śrila Prabhupad: Właśnie. Bóg nie ma imienia, ale my nadajemy Mu imiona odpowiednio do Jego
cech. Jeśli jakiś człowiek jest piękny, nazywamy go "pięknym". Jeśli jest inteligentny, nazywamy
go "mądrym". Zatem imię nadaje się odpowiednio do cech.
A ponieważ Bóg jest wszechatrakcyjny, tylko Jego można nazwać imieniem Kryszna. Kryszna znaczy wszechatrakcyjny, a to zawiera wszystko.
Bob: A co, jeśli chodzi o imię "wszechmocny"?
Śrila Prabhupad: Cóż... Jeśli nie jesteś potężny, to jak możesz być wszechatrakcyjny?
Śyamasundar (amerykański bhakta, sekretarz Śrila Prabhupada): To zawiera wszystko.
Śrila Prabhupad: Wszystko. Musi być On bardzo piękny, musi być bardzo mądry, bardzo potężny,
bardzo sławny.
W tym dialogu Śrila Prabhupada wyjaśnił dlaczego Boga naywamy Kryszna:
Ponieważ Bóg jest wszechatrakcyjny, tylko Jego można nazwać imieniem Kryszna. Kryszna znaczy wszechatrakcyjny, a to zawiera wszystko.
Kiedyś rodzice nadawali imiona swoim dzieciom ze względu na przejawiane cechy lub okoliczności narodzin.
Teraz jest inaczej, bo raczej matka czy ojciec wybierają imię z uwagi na to, że im się podoba. Dlatego zrozumienie sensu tych wyjaśnień Śrila Prabhupada jest kłopotliwe.
My, jako dusza, też możemy być bezimienni, bo ciągle wcielamy się w jakąś formę jedną z 8.400.000 gatunków. Jakie imię możemy sobie na stałe przypisać? Chyba tylko te, które mamy w świecie duchowym, ale nie wiemy jakie.
Śri Kryszna jest zawsze transcendentalny, wieczny, pełen wiedzy i szczęścia oraz wszechatrakcyjny.
Wszechatrakcyjny oznacza nieograniczenie piękny, mądry, bogaty, silny, sławny, wyrzeczony. Dlatego od zawsze Bóg znany jest jako Kryszna.