Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 25 Wrz 2017, 13:26



Odpowiedz  [ 32 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
 "POWROT DO DOMU" 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Lis 2006, 15:23
Posty: 2267
Miejscowość: Helsinki/Warszawa
Post Re: "POWROT DO DOMU"
Widocznie źle to rozumiesz, bo nie podejrzewałbym Śrila Prabhupada i Suhotry Swamiego o robienie takich podstawowych błędów, i jeszcze zaprzeczaniu sobie samym.

_________________
Prasadam blog mojej żony Vairagya-laksmi dd: http://www.purevege.com/
Foto galeria mojej żony: http://www.flickr.com/photos/48823311@N03/
Mój blog: http://purnaprajna.blogspot.com/
Moja muzyka: http://www.acidplanet.com/artist.asp?so ... 069&T=6461


10 Lip 2015, 17:11
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Sie 2011, 13:38
Posty: 2068
Miejscowość: UK
Post Re: "POWROT DO DOMU"
a jak Ty to rozumiesz?
Ja narazie notuje to jako ciekawostkę filozoficzną to całe sukszma.
Wszystko jest energią to jasne, ale dusza nie podlega podziałowi ani zmianie, więc może jedynie przeniknąć materię na podobnej zasadzie jak Paramatma co najwyżej. Energia duszy nie może ulec zmiejszeniu, zmianie czy przekształceniu na energię materialną światło czy dżwięk lub cokolwiek.


10 Lip 2015, 17:23
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Lis 2006, 15:23
Posty: 2267
Miejscowość: Helsinki/Warszawa
Post Re: "POWROT DO DOMU"
Poniżej zamieszczam oryginalny angielski tekst z konferencji "Danda" Suhotry Swamiego na COMie. Sam spróbuj zrozumieć o co chodziło maharadżowi:

"Question by Madhva dasa

Daer Guru Maharaja,
Please accept my humble obeisances, OGTSP !!!
I heard that after the disappearance of Lord Sri Caitanya all
living entities from this universe were liberated. Please,
explain something more about this. Where were we at that time ?
Is there any conection with the conversation between Sri
Caitanya and Vasudeva Datta, in which Vasudeva Datta asked
the Lord for the liberation of all living entities ?
--------
Answer for Madhva dasa:

Your question is answered by Srila Haridasa Thakura (C.c.
Antya-lila 3.78-86). Lord Caitanya delivered all sthavara-
jangama jivas (moving and non-moving living entities), and
promoted the suksma-jivas (undeveloped or unmanifested living
entites) to take their place.

Unless some living entities that were liberated by Lord
Caitanya have fallen back into the material world, we can
understand that the moving and nonmoving living entities now
populating this universe were promoted from the suskma state
by the Lord's mercy.

What is the suskma state? Spirit souls are sarva-gatah (all-
pervading). Actually, everything is spirit. Srila
Prabhupada confirmed in a conversation with Hansadutta that
the material world is constructed of particles of spirit,
just as the spiritual world is. But the spiritual atoms of
the material world have no sense of Krsna consciousness,
therefore they combine to form matter.

These souls merged into the dull material elements are known
as undeveloped (suskma). They exhibit no karmic activity.
They are not within the cycle of samsara; they are totally
ignorant. They can be promoted from that state only by the
mercy of the Lord."

_________________
Prasadam blog mojej żony Vairagya-laksmi dd: http://www.purevege.com/
Foto galeria mojej żony: http://www.flickr.com/photos/48823311@N03/
Mój blog: http://purnaprajna.blogspot.com/
Moja muzyka: http://www.acidplanet.com/artist.asp?so ... 069&T=6461


10 Lip 2015, 17:55
Profil WWW

Rejestracja: 31 Paź 2008, 20:03
Posty: 704
Post Re: "POWROT DO DOMU"
trigi napisał(a):
Purnaprajna napisał(a):
Powiedziałbym, że są to nierozwinięte jeszcze iskry duchowe, będące pogrążone w całkowitej bierności tamo-guny, która cechuje materię.

Dobrze, ale jak indywidualna dusza może stać się materią?
Jest to niemożliwe. Duchowe ABC - Gita juz na początku mówi że dusza jest niezmienna, wieczna i poza materialnymi zmysłami, więc jak indywidualna dusza może zmienić się w energię zewnętrzą Kryszny i stać się którymś z elementów energii zewnętrznej:
Cytuj:
SB 02.05.14 Znaczenie: Świat zjawiskowy jest bezosobową reprezentacją Vasudevy, ponieważ składniki jego stworzenia, ich wzajemne oddziaływanie i podmiot radości – żywa istota, są produktami zewnętrznej i wewnętrznej energii Pana Krsny. Pogląd ten potwierdzony jest w Bhagavad-gicie (7.4-5). Składniki takie, jak: ziemia, woda, ogień, powietrze i przestrzeń, podobnie jak i koncepcja materialnej tożsamości, inteligencja oraz umysł, są tworem zewnętrznej energii Pana. Żywa istota, która cieszy się wzajemnymi oddziaływaniami wyżej wymienionych składników fizycznych i subtelnych, jest fragmentem energii wewnętrznej – fragmentem posiadającym swobodę pozostawania albo w świecie materialnym albo w świecie duchowym.(...) Żywa istota nazywana jest marginalną energią Pana. W każdej sytuacji jednak, zarówno elementy materialne, jak też i integralne duchowe cząstki zależne są od Osoby Boga, Vasudevy. Jest to spowodowane tym, że wszystko co istnieje – bez względu na to czy jest produktem energii zewnętrznej, wewnętrznej czy marginalnej – jest po prostu przejawem tego samego blasku Pana, zupełnie tak samo jak światło, ciepło i dym są przejawami ognia. Żaden z przejawów ognia nie jest oderwany od ognia – wszystkie one w połączeniu dają to, co nazywane jest ogniem. Analogicznie, blask ciała Vasudevy i wszelkie manifestacje zjawiskowe są bezosobowymi aspektami Pana, podczas gdy On Sam istnieje wiecznie w Swojej transcendentalnej formie nazywanej sac-cid-ananda-vigrahah i nie ma nic wspólnego z jakąkolwiek koncepcją wyżej wymienionych składników materii.

Purnaprajna napisał(a):
Jednak duchowe atomy materialnego świata nie mają poczucia świadomości Kryszny i dlatego łączą się, przybierając formę materii.

Jak to łączą się? I przybierają formę materii? Nie kupuje tego.

A co do wyzwolenia, to najwyrazniej jest diametralna różnica w wyzwoleniu wewnątrz materialnych światów, a mukti na Vaikunthach, z tego drugiego upadek nie jest możliwy.
Koncepcja upadku duszy z Vaikunthy jest stworzona na potrzeby nauczania w kajach zachodnich będących pod wpływem religii abrahamowskich gdzie koncepcja upadku z raju, grzechu pierworodnego i wiecznego potępienia jest mocno zakorzeniona w umysłach ludzi. Bardzo wygodna koncepcja. Ale trzeba się na coś zdecydować, albo upadki z Vaikunth są możliwe (tak jak z raju i grzech pierworodny jest faktem) albo nie jest możliwy i nigdy taki fakt nie zaistniał pośród nitja sidha, nitja bandha i sukszma :D



Śri Caitanya-Caritamrta
Madhya-Lila 10.65

"Teraz, gdy przyprowadziłem go tutaj, proszę, aby odszedł. Może iść, gdzie mu się tylko podoba, gdyż nie jestem już dłużej za niego odpowiedzialny."

ZNACZENIE: Kala Krysznadasa uległ wpływowi włóczęgów, czyli cyganów, którzy go oczarowali. Znęcili go przy pomocy kobiet. Maya jest tak silna, że Kala Krysznadasa opuścił towarzystwo Śri Caitanyi Mahaprabhu, aby przyłączyć się do cyganek. Nawet jeśli ktoś przebywa ze Śri Caitanyą Mahaprabhu, z powodu swej małej niezależności może ulec czarom mayi i opuścić towarzystwo Pana. Tylko osoba całkowicie pogrążona w mayi może być na tyle nieszczęśliwa, by opuścić towarzystwo Śri Caitanyi Mahaprabhu. Lecz jeżeli ktoś nie jest zbyt sumienny, wpływ mayi może go odciągnąć, nawet jeśli jest osobistym sługą Śri Caitanyi Mahaprabhu. Cóż więc mówić o innych? Bhattathari zwykli powiększać swą liczebność wykorzystując kobiety do wabienia ludzi z zewnątrz. Tutaj mamy rzeczywisty dowód pokazujący, że w każdej chwili można upaść z pozycji towarzysza Pana. Wystarczy jedynie, że źle wykorzysta się swą małą niezależność. Raz upadłszy i odłączywszy się od towarzystwa Najwyższej Osoby Boga, jesteśmy kandydatami do cierpienia w materialnym świecie. Choć Śri Caitanya Mahaprabhu odrzucił Kalę Krysznadasa, otrzymał on kolejną szansę, co opowiedzą następne wersety.


10 Lip 2015, 19:12
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Sie 2011, 13:38
Posty: 2068
Miejscowość: UK
Post Re: "POWROT DO DOMU"
Purnaprajna napisał(a):
Spirit souls are sarva-gatah (all-pervading). Actually, everything is spirit.
Srila Prabhupada confirmed in a conversation with Hansadutta that
the material world is constructed of particles of spirit, just as the spiritual world is.

Dzięki za zródło, ale powyższy cytat nie potwierdza, że dusza sukszma staje się materialnym atomem, jedynie wspomina co pisałem że podbudową materialnej energii jest duchowa energia, w postaci wszechprzenikającej Paramatmy (lub) i jivy, nie ma słowa o tym że dusza zmienia się w materialne atomy, a :
Purnaprajna napisał(a):
These souls merged into the dull material elements are known
as undeveloped (suskma). They exhibit no karmic activity.

Jeżeli słowo merged zrozumieć jako "zmienione" jest to prywatne zrozumienie Madhvy prabhu, gdyz to nie cytat aczarjów czy siastr. Natomiast mówiąc "scalone" nie oznacza to tego że jiva zmienia się w materialny atom.
Purnaprajna napisał(a):
They exhibit no karmic activity.
They are not within the cycle of samsara; they are totally
ignorant. They can be promoted from that state only by the mercy of the Lord."

Ten cytat potwierdza stwierdzenia SP że jivy moga być nieświadome i mogą egzystować wszędzie w kamieniach czy skałach, fizycznych elementach, zawsze zachowując swoją odrębność.
Tak to rozumiem.


10 Lip 2015, 22:59
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Lut 2009, 02:01
Posty: 724
Miejscowość: Birmingham/Milanówek
Post Re: "POWROT DO DOMU"
Purnaprajna napisał(a):
Poniżej zamieszczam oryginalny angielski tekst z konferencji "Danda" Suhotry Swamiego na COMie. Sam spróbuj zrozumieć o co chodziło maharadżowi:

Your question is answered by Srila Haridasa Thakura (C.c.
Antya-lila 3.78-86). Lord Caitanya delivered all sthavara-
jangama jivas (moving and non-moving living entities), and
promoted the suksma-jivas (undeveloped or unmanifested living
entites) to take their place.


*Antya 03.78-79
haridasa bale, --- "tomara yavat martye sthiti
tavat sthavara-jangama, sarva jiva-jati
saba mukta kari' tumi vaikunthe pathaiba
suksma-jive punah karme udbuddha kariba


haridasa bale - Haridasa Thakura powiedział;
tomara - Twoje;
yavat - dopóki;
martye - w tym materialnym świecie;
sthiti - sytuacja;
tavat - przez ten czas;
sthavara-jangama - ruchome i nieruchome;
sarva - wszystkie;
jiva-jati - gatunki żywych istot;
saba - wszystkie;
mukta kari' - wyzwalając;
tumi - Ty;
vaikunthe - do świata duchowego;
pathaiba - wyślesz;
suksma-jive - nierozwinięte żywe istoty;
punah - znowu;
karme - w ich działaniach;
udbuddha kariba - rozbudzisz

Antya 03.77 Śri Caitanya Mahaprabhu odpowiedział: "Gdyby wszystkie żywe istoty zostały wyzwolone, cały wszechświat byłby pozbawiony żywych stworzeń."

Antya 03.78-79 Haridasa powiedział: "Mój Panie, dopóki będziesz przebywał w tym materialnym świecie, będziesz wysyłał do nieba duchowego wszelkie gatunki rozwiniętych ruchomych i nieruchomych żywych istot. Później znowu obudzisz te żywe istoty, które nie są jeszcze rozwinięte i zaangażujesz je w działanie.

Antya 03.80 "W ten sposób powstaną wszystkie ruchome i nieruchome żywe istoty, a cały wszechświat zapełni się jak poprzednio.

Antya 03.80 Znaczenie: Gdy nauczamy, niekiedy elementy opozycyjne wysuwają argument "Jeśli ruch świadomości Krsny wyzwoliłby wszystkie żywe istoty, cóż stałoby się wtedy? Wszechświat zostałby pozbawiony żywych stworzeń." Możemy na to odpowiedzieć w następujący sposób: w więzieniu może przebywać wielu więźniów, lecz gdy myślimy, że będzie ono puste, jeśli wszyscy więźniowie zaczną się we właściwy sposób zachowywać, jesteśmy w błędzie. Więzienie nigdy nie będzie puste, jako że istnieje wielu potencjalnych kryminalistów, którzy zapełnią więzienne cele, nawet jeśli rząd uwolni obecnych przestępców. Jak potwierdza Bhagavad-gita, karanam guna-sango 'sya sad-asad-yoni-janmasu: "Tak oto żywa istota doświadcza dobra i zła pośród różnych gatunków, a przyczyną tego jest jej obcowanie z naturą materialną". (Bg. 13.22) Istnieje wiele niezamanifestowanych żywych istot, okrytych cechą ignorancji, które stopniowo dojdą do cechy pasji. Większość z nich z powodu swych działań spełnianych dla korzyści zostanie przestępcami i ponownie zapełni więzienia.


11 Lip 2015, 07:30
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Lis 2006, 15:23
Posty: 2267
Miejscowość: Helsinki/Warszawa
Post Re: "POWROT DO DOMU"
trigi napisał(a):
...ale powyższy cytat nie potwierdza, że dusza sukszma staje się materialnym atomem...

I nikt tu, oprócz Ciebie, tak nie twierdzi. Argumentujesz więc ze samym sobą, nadinterpretując, to co zostało tu napisane. W rzeczywistości, wyjaśnienie jest proste, i zostało już podane.
trigi napisał(a):
Ten cytat potwierdza stwierdzenia SP że jivy moga być nieświadome i mogą egzystować wszędzie w kamieniach czy skałach, fizycznych elementach, zawsze zachowując swoją odrębność.

A czy mógłbyś przytoczyć cytat Śrila Prabhupada w którym twierdzi, że dusze mogą być nieświadome, czyli nie posiadać świadomości?

_________________
Prasadam blog mojej żony Vairagya-laksmi dd: http://www.purevege.com/
Foto galeria mojej żony: http://www.flickr.com/photos/48823311@N03/
Mój blog: http://purnaprajna.blogspot.com/
Moja muzyka: http://www.acidplanet.com/artist.asp?so ... 069&T=6461


11 Lip 2015, 08:48
Profil WWW

Rejestracja: 31 Paź 2008, 20:03
Posty: 704
Post Re: "POWROT DO DOMU"
Trigi napisał:

A co do wyzwolenia, to najwyrazniej jest diametralna różnica w wyzwoleniu wewnątrz materialnych światów, a mukti na Vaikunthach, z tego drugiego upadek nie jest możliwy.
Koncepcja upadku duszy z Vaikunthy jest stworzona na potrzeby nauczania w kajach zachodnich będących pod wpływem religii abrahamowskich gdzie koncepcja upadku z raju, grzechu pierworodnego i wiecznego potępienia jest mocno zakorzeniona w umysłach ludzi. Bardzo wygodna koncepcja. Ale trzeba się na coś zdecydować, albo upadki z Vaikunth są możliwe (tak jak z raju i grzech pierworodny jest faktem) albo nie jest możliwy i nigdy taki fakt nie zaistniał pośród nitja sidha, nitja bandha i sukszma :D


Śri Caitanya-Caritamrta
Madhya-Lila 17.14

"Musi to być człowiek nowy i o spokojnym umyśle. Jeśli miałbym taką osobę, zgodziłbym się ją zabrać ze Sobą."

ZNACZENIE: Uprzednio, gdy Śri Caitanya Mahaprabhu wybrał się do Południowych Indii, poszedł z Nim bramin zwany Kala Krysznadasem. Właśnie ów Kala Krysznadasa padł ofiarą kobiety i Śri Caitanya Mahaprabhu musiał podjąć trud uwolnienia go ze szponów cyganek. Dlatego tutaj Pan mówi, że chce nową osobę, która ma spokojny umysł. Kto ma niespokojny umysł, to nawet jeśli przebywa w towarzystwie Caitanyi Mahaprabhu, ulega wzburzeniu zwłaszcza pod wpływem pragnienia seksualnego. Taki człowiek stanie się ofiarą kobiet i upadnie nawet w towarzystwie Najwyższej Osoby Boga. Maya jest tak silna, że jeśli nie mamy determinacji, by nie paść jej ofiarą, nawet Najwyższa Osoba Boga nie może zapewnić nam ochrony. Najwyższy Pan i Jego reprezentant zawsze chcą nas chronić, ale musimy skorzystać z osobistego kontaktu z nimi. Jeśli ktoś myśli, że Najwyższa Osoba Boga lub Jego reprezentant są zwykłymi ludźmi, to z pewnością upadnie. Tak więc Śri Caitanya Mahaprabhu nie chciał, by towarzyszyły Mu osoby pokroju Kala Krysznadasy. Chciał osoby zdeterminowanej, ze spokojnym umysłem i nie wzburzonej z powodu ukrytych motywacji.


11 Lip 2015, 11:05
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Sie 2011, 13:38
Posty: 2068
Miejscowość: UK
Post Re: "POWROT DO DOMU"
Purnaprajna napisał(a):
I nikt tu, oprócz Ciebie, tak nie twierdzi. Argumentujesz więc ze samym sobą, nadinterpretując, to co zostało tu napisane. W rzeczywistości, wyjaśnienie jest proste, i zostało już podane.

Purnaprajna napisał(a):
Jest to stan świadomości całkowitej bierności i ignorancji - materii. Odnośnie tego, jak się to dzieje, Suhotra Swami zgodził się z przytoczoną przez jednego z bhaktów analogią:

"Para wodna może być skondensowana w wodę, a woda może przemienić się w lód, który różni się formą od początkowej pary, chociaż jest to ta sama rzecz różnych stanach: gazu, cieczy i ciała stałego. Poprzez proces cieplny lód może stopniowo być zmieniony w w parę. W podobny sposób duch może być zmieniony w materię i być używaną przez jivy. I ponownie, naturalny stan świadomości może być przywrócony z materii przez duchowy proces."

To rzeczywiście moja nadinterpretacja. Założyłem że zmiana w materię oznacza zmianę duchowego atomu w materialny.
Purnaprajna napisał(a):
A czy mógłbyś przytoczyć cytat Śrila Prabhupada w którym twierdzi, że dusze mogą być nieświadome, czyli nie posiadać świadomości?

A czy materia może być świadoma? Pisząc nieświadoma miałem na mysli tą wspomnianą "całkowitą bierność i ignorancję" sukszmy.


11 Lip 2015, 11:09
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Lis 2006, 15:23
Posty: 2267
Miejscowość: Helsinki/Warszawa
Post Re: "POWROT DO DOMU"
trigi napisał(a):
Pisząc nieświadoma miałem na mysli tą wspomnianą "całkowitą bierność i ignorancję" sukszmy.

Pod "świadomością materii" też można mieć na myśli tą wspomnianą "całkowitą bierność i ignorancję" sukszmy. Czyli rozwiązał się "wielki" problem. Oczywiście, większość z nas od razu zrozumiała, co autorzy cytowanych wypowiedzi mają na myśli, bez rozpoczynania dyskusji od wytykania im robienia podstawowych błędów.

_________________
Prasadam blog mojej żony Vairagya-laksmi dd: http://www.purevege.com/
Foto galeria mojej żony: http://www.flickr.com/photos/48823311@N03/
Mój blog: http://purnaprajna.blogspot.com/
Moja muzyka: http://www.acidplanet.com/artist.asp?so ... 069&T=6461


11 Lip 2015, 11:37
Profil WWW
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 32 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.