Strona 5 z 5

Re: SEN

: 19 maja 2015, 11:55
autor: Purnaprajna
Waldemarze, a co przytaczane przez Ciebie cytaty mają wspólnego z dyskutowanymi w tym wątku tematami? Osobiście nie widzę żadnego związku, i wygląda to tak, jakbyś grał w ruletkę i wybierał je zupełnie losowo.

Może załóż odrębny wątek i tam je masowo wklejaj? Tutaj robisz tylko bałagan.

Re: SEN

: 19 maja 2015, 12:01
autor: Waldemar
Mi się kojarzą one z pytaniami Mezamira z tego wątku:

Co praktykować? i Jak praktykować?

Re: SEN

: 19 maja 2015, 12:06
autor: Purnaprajna
Waldemar pisze:Mi się kojarzą one z pytaniem Mezamira z tego wątku:

Co praktykować? i Jak praktykować?
W takim razie powinieneś zacytować słowa Mezamira, do których się odnosisz. Nie czytamy w Twoich myślach. :)

Re: SEN

: 19 maja 2015, 12:12
autor: Waldemar
Masz rację. Przepraszam. :)

Re: SEN

: 21 maja 2015, 12:49
autor: Waldemar
Mezamir pisze:
Trzeba zacząć praktykować i tyle.
Co praktykować? Jak praktykować?
Śri Caitanya-Caritamrta
Madhya-Lila 16.69

Jak w poprzednim roku, jeden z mieszkańców Kulina-gramy przedstawił Panu prośbę, mówiąc: "Mój Panie, powiedz mi łaskawie, co jest moim obowiązkiem i jak go spełniać."

Madhya-Lila 16.70

prabhu kahe, - "vaisnava-seva, nama-sankirtana
dui kara, śighra pabe śri-krsna-carana"

prabhu kahe – Pan odpowiedział; vaisnava-seva – służba dla Vaisnavów; nama-sankirtana – intonowanie świętego imienia Pana; dui kara – wykonuj te dwie rzeczy; śighra – bardzo niedługo; pabe – otrzymasz; śri-krsna-carana – schronienie u lotosowych stóp Pana, Śri Krsny.

Pan odpowiedział: "Powinieneś służyć sługom Krsny i zawsze intonować święte imię Krsny. Jeśli będziesz robił te dwie rzeczy, bardzo szybko osiągniesz schronienie u lotosowych stóp Krsny."

Re: SEN

: 21 maja 2015, 14:29
autor: Aniruddha das
Bg 1.14
Gudaka znaczy sen, a ten kto pokonał sen nazywany jest Gudakeszą. Sen jest również oznaką ignorancji. Arjuna dzięki przyjaźni z Kryszną pokonał sen jak i ignorancję jedynie myśląc o Krysznie.
Zajęcia na ścieżce duchowego poznania są niczym sen dla duszy uwarunkowanej. Podobnie zajęcia duszy uwarunkowanej są niczym sen dla duszy wyzwolonej (Bg 2.69). Zatem, który sen chcemy pokonać?
Sen, to też błędne utożsamianie się z ciałem - bycie w koncepcji "Ja" i "Moje", jako odbiorca przyjemności. Zatem oba stany tzw. sen i jawa są wytworami energii iluzorycznej. Cały ten świat powstał przez sen Maha Visznu (yoga - nidra), a my jesteśmy umieszczenie w tej krainie snu.
Chociaż są trzy rodzaje transcendentalistów, to Śrila Prabhupada uważa, że przez obudzenie w ludziach Świadomość Kryszny możemy zakończyć sen o panowaniu nad naturą materialną i odejście z tej materialnej manifestacji, która jest jak senny przebłysk.