Pytania Wodstockowe.

Pytania i odpowiedzi na różne tematy, forum dla laików i początkujących. " Nie ma nic bardziej wzniosłego i czystego w tym świecie nad wiedzę transcendentalną." - 04.38. Niewiedza jest przyczyną naszej niewoli, a wiedza jest drogą do wyzwolenia. Wiedza ta jest dojrzałym owocem służby oddania. Kto ją posiadł, ten nie musi już nigdzie szukać spokoju, gdyż raduje się pokojem będącym w nim samym. Innymi słowy, wiedza ta i pokój kulminują w świadomości Kryszny. Jest to ostatnie słowo Bhagavad-gity. -04.38 Zn.
ParamatmaDas
Posty: 619
Rejestracja: 16 maja 2012, 04:06

Pytania Wodstockowe.

Post autor: ParamatmaDas » 07 sie 2012, 19:23

Bylem kilkanascie razy w namiocie "Pytania i Odpowiedzi". Generanie jestem pod wrazniem perfekcyjnosci odpowiadania tamtejszych bhaktow. JEdnak 2 rzeczy uwazam nie dokonca dopowiedziane./

1. Pytanie o Homosekuazlizm
2. O Patriotyzm.

ad.1 Ktos pytal co bhaktowie sadza o zwiazkach homoseulanych, i odpowiedz byla jednoznaczna/. Jesli ktos chce robic postep duchwy nie moze byc w takim zwiazku.

ad.2 Ktos pytal czy mozna byc bhakta i patriota jednoczesnie. Odpowiedz byla dosc niejasna/

Co o tym myslicie. Czy napewno nie da sie byc bhakta homosekualista prtykujacym? Czy mozna byc patriota bhakta? (ps zeby nie bylo, ja nie jestem z zadnej z tych grup, ciekawi mnie ostrosc wypowiedzi w pierwszym przadku i niejasnosc w drugim)

Awatar użytkownika
Mathura
Posty: 994
Rejestracja: 15 cze 2007, 12:02
Lokalizacja: Sławno

Re: Pytania Wodstockowe.

Post autor: Mathura » 08 sie 2012, 11:18

ParamatmaDas pisze:ad.1 Ktos pytal co bhaktowie sadza o zwiazkach homoseulanych, i odpowiedz byla jednoznaczna/. Jesli ktos chce robic postep duchwy nie moze byc w takim zwiazku.
Nie ma znaczenia kto kim jest. Każdy może wstąpić na ścieżkę duchowego postępu:

Ś.B. 2.9.36 - znaczenie "... Podobnie, każdy ma prawo pełnienia transcendentalnej służby miłości dla Pana – nawet kobiety, śudrowie, plemiona leśne czy którekolwiek inne żywe istoty narodzone w grzesznych warunkach.

te vai vidanty atitaranti ca deva-mayam
stri-śudra-huna-śabara api papa-jivah
yady adbhuta-krama-parayana-śilaśiksas
tiryag-jana api kimu śruta-dharana ye
(Bhag. 2.7.46)


Jeżeli najniższe żywe istoty są szkolone przez bona fide mistrza duchowego, który dobrze zna transcendentalną służbę miłości dla Pana, to mogą zostać wyniesione do najwyższego stanu życia w oddaniu. Jeżeli najniżsi mogą być tak wyniesionymi, to co powiedzieć o najwyżej postawionych, którzy dobrze znają wiedzę wedyjską? Konkluzja jest taka, że służba oddania dostępna jest dla wszystkich, bez względu na to kim by te osoby nie były. Jest to potwierdzenie tego, że służba ta jest odpowiednia dla wszelkiego rodzaju pełniących ją osób.
Zatem każdemu radzi się podjęcie służby oddania dla Pana, nawet jeśli nie są to istoty ludzkie. Należy to uczynić z doskonałą wiedzą, uzyskaną poprzez nauki bona fide mistrza duchowego; Garuda Purana potwierdza to w następujący sposób:

kita-paksi-mrganam ca
harau sannyasta-cetasam
urdhvam eva gatim manye
kim punar jnaninam nrnam


"Nawet robaki, ptaki i zwierzęta mogą wznieść się do najwyższej doskonałości życia, jeśli całkowicie podporządkują się transcendentalnej służbie miłości dla Pana – więc cóż dopiero mówić o filozofach spośród istot ludzkich?"
Zatem nie ma potrzeby szukania właściwie wykwalifikowanych kandydatów do wykonywania służby oddania dla Pana.
Mogą to być zarówno osoby dobrze, jak i źle wychowane;
mogą. być wykształceni;
jak i głupcy;
mogą mieć wiele przywiązań lub być w wyrzeczonym porządku życia;
mogą być wyzwolonymi duszami lub pragnącymi wyzwolenia;
mogą być niedoświadczeni w pełnieniu służby oddania lub ekspertami w tym względzie –
wszyscy oni mogą wznieść się do najwyższej pozycji dzięki pełnieniu służby oddania pod właściwym kierownictwem. W następujący sposób potwierdza to również Bhagavad-gita:

api cet suduracaro bhajate mam ananya-bhak
sadhur eva sa mantavyah samyag vyavasito hi sah

mam hi partha vyapaśritya ye 'pi syuh papa-yonayah
striyo vaiśyas tatha śudras te 'pi yanti param gatim


Nawet jeśli ktoś jest zatwardziałym grzesznikiem, dopuszczającym się wszelkiego rodzaju karygodnych czynów, to jeśli przypadkiem zaangażuje się w transcendentalną służbę miłości dla Pana i będzie ją spełniał pod właściwym kierownictwem, wówczas powinien być uważany za najdoskonalszego świętego człowieka. A zatem każdy, kimkolwiek on czy ona by nie byli – nawet upadła kobieta, nieinteligentny robotnik, tępy kupiec czy nawet osoba niższa od nich – może osiągnąć najwyższą doskonałość życia powracając do domu, z powrotem do Boga, jeśli tylko z wielką gorliwością przyjmie schronienie lotosowych stóp Pana. Ta szczera gorliwość jest jedyną kwalifikacją, która może poprowadzić do osiągnięcia doskonałego etapu życia...."

Istotą procesu bhakti jest zadowolenie Kryszny. Czy współżycie płciowe mężczyzny z mężczyzną lub kobiety z kobietą zadowala Krysznę? Nic mi o tym nie wiadomo. Kryszna jest życiem seksualnym spełnianym zgodnie z zasadami, a nie spełnianym dla kaprysu i dla zadowolenia własnych zmysłów. Postęp na duchowej ścieżce objawia się stopniowym zanikiem atrakcji do zmysłowych przyjemności.

Ś.B.2.9.37 - znaczenie "... Bona fide mistrz duchowy – poprzez swoje własne działanie – uczy ucznia zasad służby oddania. Bez osobistej służby spekulowalibyśmy życie po życiu, podobnie jak czynią to impersonaliści i jałowi spekulanci, nie będąc w stanie osiągnąć ostatecznej konkluzji. Dzięki przestrzeganiu instrukcji bona fide mistrza duchowego w połączeniu z zasadami pism objawionych, student osiągnie stan całkowitej wiedzy, co zamanifestuje się brakiem przywiązania do świata przyjemności zmysłowych. Światowi awanturnicy są zadziwieni, że można stracić przywiązanie do świata przyjemności zmysłowych, dlatego każda próba umocnienia się w realizacji Boga wydaje się im mistycyzmem. Ten brak przywiązania do świata zmysłowego nazywany jest etapem brahma-bhuta – czyli początkowym etapem transcendentalnego życia w oddaniu (para bhaktih). Ten etap życia brahma-bhuta zwany jest także stanem atmarama, w którym jesteśmy w pełni samozadowoleni i nie tęsknimy za światem przyjemności zmysłowych. Ten etap pełnej satysfakcji jest odpowiednim stanem dla zrozumienia transcendentalnej wiedzy o Osobie Boga. Potwierdza to Śrimad-Bhagavatam (l.2.20):

evam prasanna-manaso bhagavad-bhakti-yogatah
bhagavat-tattva-vijnanam mukta-sangasya jayate


Naukę o Bogu może zrozumieć osoba wyzwolona, która dzięki pełnieniu służby oddania osiągnęła stan pełnego zadowolenia w życiu, charakteryzujący się brakiem przywiązania do przyjemności zmysłowych.
Na tym etapie pełnej satysfakcji i braku przywiązania do świata zmysłowego można poznać misterium nauki Boga ze wszystkimi jej poufnymi zawiłościami. Ale nie jest to możliwe poprzez gramatykę czy też akademickie spekulacje. Pan z przyjemnością objawił całe Śrimad-Bhagavatam, ponieważ Brahma miał kwalifikacje do otrzymania tych nauk. Taką bezpośrednią instrukcję od Pana może otrzymać każdy bhakta, który nie jest przywiązany do świata zadowalania zmysłów...."

Wniosek jest więc taki, że podjąć proces może każdy, nawet homoseksualiści. Jeśli taka osoba będzie przestrzegała instrukcji, oczyści się i porzuci swoje dotychczasowe zwyczaje.

Vaisnava-Krpa
Posty: 4935
Rejestracja: 23 lis 2006, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Pytania Wodstockowe.

Post autor: Vaisnava-Krpa » 08 sie 2012, 13:16

Można być bhaktą partiotą z tym, że my tego nie zauważamy, ponieważ nie jest to naszym celem a staje się to jakby po drodze postępu duchowego. Jako istoty ludzkie rozwijamy przywiązanie najpierw do matki i ojca, kolegów z podwórka, dzielnicy, miasta, okręgu, kraju, kontynentu, świata, wszystkich żywych istot. Naszą zasadą jest: myśl globalnie - działaj lokalnie. Następuje wtedy równowaga pomiędzy interesem ludzkości jako ogółu a rozwojem jej części w ramach której prowadzone są działania. Z tego względu sama przynależność etniczna nie ma znaczenia, ponieważ osoba znająca swój obowiązek może sprawować dobrze swoje obowiązki dla danej społeczności, niezależnie od pochodzenia. Kryszna poleca, że należy wykonywać swoje obowiązki. Natomiast dla pewnej zaawansowanej grupy wyrzeczonych i zaawansowanych osób ta idea będzie realizowana bez obowiązków społecznych, ponieważ takie osoby nie wykonują już żadnych społeczno-gospodarczo-politycznych zadań, a gdziekolwiek się udadzą tam próbują zainspirować ludzi do postępu duchowego. Można powiedzieć, że patriotyzm jest tam gdzie my jesteśmy. Jeżeli będę mieszkał gdziekolwiek to moim marzeniem jest aby to było dobre miejsce. Tutaj bardziej można by zapytać o poszanowanie niż o patriotyzm. Można też rozróżnić na patriotyzm praktyczny i sentymentalny. Patriotyzm sentymentalny jest kwestią mentalną umysłu, i jeżeli staje się celem samym w sobie wtedy może przekształcić się w nacjonalizm, którego definicję i wydźwięk mozna dyskutować a który może przekształcić się w nazizm.

Na Woodstocku byli obecni Prezydenci Polski i Niemiec. Była rozmowa o tym, że w Niemczech z tego powodu, ze nacjonalizm przekształcił się w faszyzm, idea patriotyzmu nie jest popularna, natomiast w Polsce patriotyzm odgrywa pozytywną rolę związaną z wolnością. Prezydent Niemiec porównał, że Niemcy kochają wolność jak starą babcię a Prezydent Polski dodał, że Polacy kochają wolność jak młodą kobietę, która ma dużo seksapilu. Niemcy bardziej kochają bezpieczeństwo a Polacy wolność. Padło pytanie do Prezydenta Komorowskiego czy lepsza jest wolność czy bezpieczeństwo. Odpowiedział poprawnie znaną sentencją: kto bardziej przedkłada bezpieczeństwo nad wolność, ten nie zasługuje ani na jedno ani na drugie. Prezydent Niemiec podkreślił, że naród polski nie tylko w 20 wieku ale na przestrzeni epok zawsze bronił wolności.

Dla pewnej grupy ludzi patriotyzm jest wręcz synonimem słowa katolik. To jest korporacyjne podejście do kwestii partiotyzmu i trudno z tymi interesami pracować dla wspólnego dobra.

Tutaj własnie potrzebny jest duch patriotyzmu, aby dbać o dobro społeczności, w której się żyje aby inna społeczność w imię opieki nie żyła kosztem tej drugiej. Patriotyzm to stan ducha sprawiedliwości społeczno-narodowej.
Oszust zajmuje miejsce nauczyciela. Z tego powodu cały świat jest zdegradowany. Możesz oszukiwać innych mówiąc: "Jestem przebrany za wielbiciela", ale jaki jest twój charakter, twoja prawdziwa wartość? To powinno być ocenione. - Śrila Prabhupada

Arleta
Posty: 514
Rejestracja: 25 lis 2010, 10:05
Lokalizacja: Katowice

Re: Pytania Wodstockowe.

Post autor: Arleta » 08 sie 2012, 15:06

W Polsce patriotyzm często łączy się z szowinizmem i ksenofobią, a najczęściej "polskimi patriotami" nazywają sami siebie różni skrajnie prawicowi (nacjonalistyczno-religijni) fanatycy. To wszystko powoduje, że patriotyzm zaczyna kojarzyć się młodemu pokoleniu z czymś niebezpiecznym i niepotrzebnym.

A może wkrótce polski patriotyzm zostanie zastąpiony szerszym pojęciem "euro-patriotyzmu"?
Najważniejszy jest człowiek, a nie idea.

ParamatmaDas
Posty: 619
Rejestracja: 16 maja 2012, 04:06

Re: Pytania Wodstockowe.

Post autor: ParamatmaDas » 08 sie 2012, 15:54

Osobiscie bylem nawet zdziwiony ostroscia wypowiedzi na pierwsze pytanie. Pierwszy raz sie zetknolem z tym ze homosekualisci nie maja jakby w bhaki szansy. Znaczy oficjnie takie wypowiedzi. Dzieki za Wasze opinie.

Arleta
Posty: 514
Rejestracja: 25 lis 2010, 10:05
Lokalizacja: Katowice

Re: Pytania Wodstockowe.

Post autor: Arleta » 08 sie 2012, 21:36

Na Zachodzie spotkałam kilku bhaktów mieszkających w świątyniach, którzy (jak się domyślam) byli homoseksualistami. Tzn. byli nimi w sensie skłonności, ale nie w sensie realizowania tych skłonności w praktyce. Ci bhaktowie nie żenili się "na siłę" i nie próbowali się zmieniać, ale po prostu stracili upodobanie do realizowania swoich skłonności (tak wynikało z moich, siłą rzeczy, pobieżnych obserwacji).

Czyli bhakti yoga jest na pewno dla każdego bez żadnych wyjątków.
Najważniejszy jest człowiek, a nie idea.

Awatar użytkownika
trigi
Posty: 2068
Rejestracja: 09 sie 2011, 13:38
Lokalizacja: UK

Re: Pytania Wodstockowe.

Post autor: trigi » 09 sie 2012, 08:09

Może 3grosze od siebie i tylko od siebie. Gradacja jest prosta. Hetero, Homo,... Pedofilia, Zoofilia i inne filie.
Jedno nie inkluduje drugiego, ale wskazuje na ilość jednostek pożądania, huci (nazwe je lustpointy).
W bhakti jodze chodzi eliminacje lustpointów na rzecz czystej miłości do Boga, i każdy ma szanse nawet miłośnik owieczek,
czy muzułmanin próbujący zalegalizować nekrofilię. http://narodowcy.net/egipt-zalegalizuje ... 012/04/26/
Lepiej im idzie gra na darbuce: http://www.youtube.com/watch?v=XvkYNO5B ... re=related
Jeśli ktoś czuje się obrazony czas popracować nad fałszywym ego.

Patriotyzm, owszem tylko priorytetem jest Kryszna i zrozumienie ze wszyscy jesteśmy Jego duchową energią.

Awatar użytkownika
Purnaprajna
Posty: 2267
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:23
Lokalizacja: Helsinki/Warszawa
Kontakt:

Re: Pytania Wodstockowe.

Post autor: Purnaprajna » 09 sie 2012, 11:05

ParamatmaDas pisze:Czy napewno nie da sie byc bhakta homosekualista prtykujacym? Czy mozna byc patriota bhakta?
A czym można być bhaktą mając krzywy nos? A czy można być bhaktą będąc grubym murzyńskim żołnierzem? A czy można być bhaktą będąc kobietą, lub mężczyzną? A czy można być bhaktą mając pragnienie seksualne, lubią przy tym smak wina i papierosów? To wszystko sprowadza się do prostego pytania, czy w uwarunkowanych stanie egzystencji, możemy pragnąć i dążyć, aby stać się wielbicielami Boga? Patrząc zarówno na siebie samych, jak i sądząc z przykładu misji nauczania czystych wielbicieli, oraz opinii saśtr, odpowiedź brzmi nie tylko "TAK, ale, stanie się bhaktą jest koniecznością i celem ludzkiego życia.

Należy przy tym wiedzieć, że podążanie procesem duchowych charakteryzuje się dynamizmem i stopniowym pojawianiem się korzystnych zmian w świadomości, poprzez porzucanie anarth, wraz ze zmianą koncepcji życia z materialnej na duchową, z powodu pojawienie się wyższego duchowego smaku. Niekorzystne przywiązania i nawyki związane są z przyjęciem przez nas fałszywej materialnej tożsamości (np. jestem homoseksualistą, lub świętym). Stopniowe przyjęcie duchowej tożsamości, automatycznie i za jednym zamachem rozwiązuje kwestię wszystkich materialnych przywiązań i nawyków opartych na fałszywej tożsamości.

Dlatego nie tylko można, ale wręcz trzeba być bhaktą, kiedy ma się skłonności homoseksualne, czy heteroseksualne, starając się przy tym kontrolować niekorzystne dla rozwoju duchowego aspekty naszej materialnej osobowości. Można być też patriotą i służyć swojemu krajowi, szerząc świadomość Boga pośród współmieszkańców naszego kraju, dla zwiększenia ich pomyślności, dobra i szczęścia. Można być też rzeźnikiem, złodziejem, mordercą, pedofilem, prostytutką, a nawet... polskim politykiem i nadal pragnąć czynić wysiłki w osiągnięciu świadomości Boga. Bez takich prób i wysiłków, nie jest w ogóle możliwe trwałe porzucenie grzesznego życia, a następnie, porzucenie materialnie uwarunkowanego stanu naszej egzystencji, uświadamiając sobie naszą prawdziwą duchową tożsamość, jako wiecznego sługi Boga.
Ostatnio zmieniony 09 sie 2012, 11:26 przez Purnaprajna, łącznie zmieniany 3 razy.

ParamatmaDas
Posty: 619
Rejestracja: 16 maja 2012, 04:06

Re: Pytania Wodstockowe.

Post autor: ParamatmaDas » 09 sie 2012, 11:08

CZy wedlog twej gradacji homosekualisci maja wiksze pozadanie niz hetersualisci? A pdofile to juz wogle? hehe. No nie wiem.

Mi sie wydaje ze orginalnie pozadanie, jako podstawowa milosc do Kryszny - jest pierwtna sila - potem dopiero przecdzac poprzez ego i materjane 3 sily staje sie jej odbiciem. POzadanie dotyczy taksamo heterseualistow jak i innych. Pytanie jest raczej co z nim zrobic. Proces duchwy (prznajmij nasz) daje 2 mozliwosci zyc w ceibacie lub uregolowac w malzenstwie. Regulacja zmyslow jest tu bowiem podstawym czynnikiem. Jesli zachecamy by pary hetero regolowly zmysly to czy nie mozmy zachecac par homo?

Mam na mysli to ze zwiazek, traktujemy jako SZANSE dla danej istoty na regolacjie a wiec na postep w Swadomsci Kryszny. CzY mamy prawa odbierac te szanse na postep w swadsci Kryszny innym parom? Moim akurat zdaniem nie. Mozna by powiedziec ze malzestwo jest swiadme kryszny z tego powdu ze celem prreacji jest poczecie dziecka. I tylko wtedy. Ze w innych pzradkach jest to malzenstwo w maji. No ale to znowu by sie zaczol inny temat. Puki co tylko chcialem powiedziec moja opinie.

ps1.
Tigi, cytowanie portali, ktore uwazaja ze nalezy zwalczac kazda religje poza katolicka - jako konkurencjie, jest trozke bez sensu.( SOry jesli urazilem znaczy ze czas popracowac nad ego) Wiedzy sie nie zdobywa z gazet, zwlascza tych uprzedznych.

ps2.
co do patrityzmu dzieki VAisznawa Kripa pomysle jeszcze.

Awatar użytkownika
trigi
Posty: 2068
Rejestracja: 09 sie 2011, 13:38
Lokalizacja: UK

Re: Pytania Wodstockowe.

Post autor: trigi » 09 sie 2012, 11:20

ParamatmaDas pisze:CZy wedlog twej gradacji homosekualisci maja wiksze pozadanie niz hetersualisci? A pdofile to juz wogle? hehe.
No nie wiem.
I nie ma najmniejszego powodu abyś się dowiadywał. To jest moje subiektywne kryterium.
ParamatmaDas pisze: ps1.Tigi, cytowanie portali, ktore uwazaja ze nalezy zwalczac kazda religje poza katolicka - jako konkurencjie, jest trozke bez sensu.
Nic sie nie stało, Prabhu - nie chodzi o zwalczanie chodzi o fakt.
Nie wymyslili sytuacji nawet bedąc przesiakniętymi nienawiścią do islamu.
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... false.html
By Daily Mail Reporter - oni też nienawidzą muzułmanów? No może troche... :wink:
Ale ten komentarz nike zostawia juz wątpliwości:
I'm Egyptian Muslim and I confirm , I'd die fighting against these stupid freaks if this so called weird law is discussed in the parliament
- Mahmoud Hakim, Egyptian , Dubai, 27/4/2012 21:03

ODPOWIEDZ