Bogini

Pytania i odpowiedzi na różne tematy, forum dla laików i początkujących. " Nie ma nic bardziej wzniosłego i czystego w tym świecie nad wiedzę transcendentalną." - 04.38. Niewiedza jest przyczyną naszej niewoli, a wiedza jest drogą do wyzwolenia. Wiedza ta jest dojrzałym owocem służby oddania. Kto ją posiadł, ten nie musi już nigdzie szukać spokoju, gdyż raduje się pokojem będącym w nim samym. Innymi słowy, wiedza ta i pokój kulminują w świadomości Kryszny. Jest to ostatnie słowo Bhagavad-gity. -04.38 Zn.
witcher
Posty: 75
Rejestracja: 27 maja 2009, 20:04

Bogini

Post autor: witcher » 29 maja 2009, 16:29

Chciałbym zapytać jaką rolę w Hare Krishna spełniają hinduskie Devi? Czy oddaje się cześć jakiejś formie Bogini? No i kim jest Radharini, bo gdzieś czytałem, że to forma Śri Krishny. W ogóle jaką rolę pełni kobieta w tej religii?

Awatar użytkownika
Martanda Dasa
Posty: 965
Rejestracja: 15 sty 2008, 11:53
Lokalizacja: Śri Vrindavan Dhama

Radhe ! Radhe !

Post autor: Martanda Dasa » 29 maja 2009, 21:01

Hare Krishna Witcher !

Poniewaz znajduje sie we Vrindavan to badz laskaw wysluchac tej odpowiedzi.
Srimati Radharani jest mula-sakti, czyli jest zrodlem wszystkich sakti (energii). Jest ona zrodlem gopi, wszystkich Lakszmi, Maha-Lakszmi, krolowych w Dvarace i Durga-devi, ktora sprawuje piecze nad swiatem materialnym.

Sri Brahama-samhita 5.44.

sriszti-sthiti-pralaya-sadhana-saktir eka
chayeva yasya bhuvanani bibharti durga
icchanurupam api yasya ca cesztate sa
govindam adi-puruszam tam aham bhajami

The external potency Maya who is of the nature of the shadow of the cit potency, is worshiped by all people as Durga, the creating, preserving and destroying agency of this mundane world. I adore the primeval Lord Govinda in accordance with whose will Durga conducts herself.

Srimati Radharani jest uosobieniem sluzby oddania, jest rowniez uosobieniem hladini-sakti, czyli energii przyjemnosci Sri Kryszny.
Dlatego wszystkie Devi, jakiekolwiek by one nie byly, takie jak Kali, Mahakali, Durga itp., itd., sa emanacjami ze Srimati Radharani.
Najwyzsza Boginia jest Srimati Radharani wiec Jej powinienes oddawac czesc wiedzac, ze jest Ona bardzo droga Sri Krysznie.

Jezeli znasz angielski to prosze Cie bardzo:

Jaiva-dharma napisana przez Srila Bhaktivinoda Thakura, Rozdz. 14

Babaji: Which of Lord Krsna's potencies is Sri Radhika?
Vrajanatha: Lord Krsna is the master of potencies in His perfect, original form. Srimati Radhika is the potency in its perfect, original form. Srimati Radhika is the original manifestation of the Lord's internal, spiritual potency. As musk is not different from its fragrance, and as fire is not different from its power to burn, so Radha and Krsna, who enjoy the nectar of transcendental pastimes together, are eternally different and not different from each other. From the internal potency, Sri Radha, are manifested the three potencies "cit-sakti" (spirit), "jiva-sakti" (the individual souls), and “maya-sakti" (matter). These three are seen to be three different kinds of kriya-sakti (potency of action). The cit-sakti is also called "antaranga-sakti", and the jiva-sakti is also called "tatastha-sakti". The maya-sakti is also called "bahiranga-sakti". Although it is one, the Lord's internal potency assumes these three forms in order to act in these different ways. All the eternal opulences of the internal potency are full manifested in the cit-sakti. An atomic fragment of each of these opulences is present in the jiva-sakti, and a perverted reflection of them is present in the maya-sakti. The internal potency is also manifested a three other ways. These three manifestations are called: 1. hladini, 2. sandhini, and 3. samvit. They are described in these words of the Dasa-mula:


sa vai hladinyayah pranaya-vikriter hladana-ratah
tatha samvic-chakti-prakatita-raho-bhava-rasitah
taya sri-sandhinya kĺta-visada-tad-dhama-nicaye
rasambhodhau magno vraja-rasa-vilasi vijayate


"Glory to Lord Sri Krsna, who enjoys nectar pastimes in Vraja, who is plays in a nectar ocean of transcendental mellows, who enjoys the feelings of ecstatic love brought by the Hladini-sakti, who tastes the nectar of the confidential love brought by the samvit-sakti, and who resides in the pure transcendental abode created by the sandhini-sakti."

Thus the Lord's internal potency manifests three features: 1. hladini, 2. sandhini, and 3. samvit. The hladiné-sakti, which in its complete form is Sri Radha, the daughter of Vriszabhanu, brings transcendental bliss to Lord Krsna. The form of the highest ecstatic love (maha-bhava), is the very dear and pleasing to Lord Krsna. She expands into many other forms. She expands as the eight principal gopis (aszta-sakhi), the dear gopis (priya-sakhi), the gopis speaking joking words (narma-sakhi), the gopis more dear than life (prana-sakhi), and the most dear gopis (parama-presztha-sakhi). These four kinds of gopis are manifested for different kinds of devotional service. These gopis are eternally-perfect souls who reside in the spiritual world of Vraja. The samvit-sakti manifests the different relationships of the people of Vraja. The sandhini-sakti manifests the land, water, villages, forests, hills like Govardhana Hill, pastime-places of Sri Krsna, Sri Radha, Their gopa and gopi friends, Their servants, the cows, and all the other residents of Vraja, their spiritual forms, and the paraphernalia used in their pastimes. Pushed by the feelings of ecstatic love brought by the hladini-sakti, Lord Krsna is always filled with transcendental bliss. The activities of love are brought by the samvit-sakti, activities like Lord Krsna attracting the gopis by playing on the flute, His herding the cows, and His rasa-dance pastimes. To perform all these activities, Lord Krsna takes shelter of His samvit-sakti. Always swimming in the nectar of transcendental mellows, Lord Krsna enjoys pastimes in the land of Vraja, a land manifested by the sandhini-sakti. Of all spiritual abodes, the land of Vraja is the best.

Amen. To na razie tyle. Prosze powiedz co o tym wszystkim myslisz?
A na pytanie o roli kobiet w naszej reiligii odpowiem w nastepnym poscie, a moze ktos inny napisze.
Zawsze myśl o Śri Vrindavan Dhama i nigdy o Niej nie zapomnij. Nasze wieczne, doskonałe, transcendentalne i słodkie jak nektar przeznaczenie.

http://www.24hourkirtanmayapur.com/
http://mayapur.tv/
http://vrindavan.tv/

witcher
Posty: 75
Rejestracja: 27 maja 2009, 20:04

Post autor: witcher » 30 maja 2009, 08:58

Co myślę? Hm, traktuję Devi jako całość, ale również jako osobne byty, dlatego wolałbym czcić każdą z nich z osobna. Jak na razie czczę tylko Kali i Durgę. Nie wiem czemu, ale nie mogę się przekonać do takich Devi jak Laksmi i Śrimati Radharini, chociaż myślę, że w miarę praktyki ze Śri Vishnu i Śri Krishną to przyjdzie samo. Tak było w przypadku Śri Shivy. W ogóle zauważyłem, że Bóstwa "ciągną" za sobą całe rodziny. Tak więc myślę, że czcząc Śri Vishnu, Śrimati Lakshmi przemówi i do mnie.
Kultura hinduska bardzo mnie interesuje, jednak mam sposób myślenia bardziej pogański, tak więc nie czczę jednego Boga jako esencji wszystkich, jednak Bóstwa hinduistyczne darzę szczególnym szacunkiem i poświęcam im sporo czasu.
Jeśli chodzi o moją religię, Czarostwo, to Bogini spełnia ważną rolę. W niektórych nurtach nawet najważniejszą. Generalnie jest tak, że Bogini rodzi Rogatego Boga, który jest również jej małżonkiem. Kiedy on umiera, Bogini zstępuje do Zaświatów. Tam spotykają się i ona zachodzi w ciążę. W okresie przesilenia zimowego, Bóg rodzi się ponownie. Bóg i Bogini są traktowani jako dwie, uzupełniające się siły Wszechświata i objawiają się nam na różne sposoby. Myślę, że Śri Krishna i Radharini również są symbolem zasady, że "do tanga trzeba dwojga". W Czarostwie jest taka popularna mantra do Bogini, która wyraża to, że wszystkie Bogini są Jednością (co nie znaczy, że każda czarownica wyznaje tę zasadę). Mantra brzmi: "Izis Astarte Diana Hekate Demeter Kali Inanna".

Awatar użytkownika
Martanda Dasa
Posty: 965
Rejestracja: 15 sty 2008, 11:53
Lokalizacja: Śri Vrindavan Dhama

guru, sastra, sadhu

Post autor: Martanda Dasa » 30 maja 2009, 19:38

witcher pisze: Jeśli chodzi o moją religię, Czarostwo, to Bogini spełnia ważną rolę. W niektórych nurtach nawet najważniejszą. Generalnie jest tak, że Bogini rodzi Rogatego Boga, który jest również jej małżonkiem. Kiedy on umiera, Bogini zstępuje do Zaświatów. Tam spotykają się i ona zachodzi w ciążę. W okresie przesilenia zimowego, Bóg rodzi się ponownie. Bóg i Bogini są traktowani jako dwie, uzupełniające się siły Wszechświata i objawiają się nam na różne sposoby.
Czy mozesz mi powiedziec Witcher skad wziales ta filozofie? Na jakich pismach sie opierasz? Ten Rogaty Bog i te Zaswiaty sa dla mnie czyms tajemniczym, potem Bog rodzi sie ponownie. Prosze napisz to tak krotko zebym sie nie zagmatwal.
Zawsze myśl o Śri Vrindavan Dhama i nigdy o Niej nie zapomnij. Nasze wieczne, doskonałe, transcendentalne i słodkie jak nektar przeznaczenie.

http://www.24hourkirtanmayapur.com/
http://mayapur.tv/
http://vrindavan.tv/

witcher
Posty: 75
Rejestracja: 27 maja 2009, 20:04

Post autor: witcher » 31 maja 2009, 10:57

Znasz mit o zstąpieniu Inanny do Podziemia? Albo Izydzie i Ozyrysie? W ogóle w większości starożytnych religii istnieje motyw odradzającego się Boga. Rogaty Bóg to Bóstwo pojawiające się w wielu religiach i często kojarzone z czarownicami. Do Rogatych należą m.in. Pan, Cernunnos i Herne. Rogi są symbolem płodności. Rogaty Bóg jest Bogiem Słońca i jego odradzanie się jest ściśle związane z porami roku. Zaświaty to miejsce, do którego wg. mitów trafia się po śmierci. Bóg trafiający tam, wraca, ponieważ dokonuje się akt reinkarnacji. Doświadczenie tego jest misterium.
Czarostwo to religia polegająca na przekazie ustnym. Niektóre czarownice praktykują w kowenach i tu wiedza przechodzi z nauczyciela na ucznia. Większość praktykuje samotnie, więc musi szukać wiedzy w dostępnych sobie materiałach. Istnieją też pisma. Najpopularniejsze to: Pouczenie Bogini, Mit o Zstąpienią (różni się od tego o Inannie) i Wiccańska Porada (z tym, że termin Wicca jest nadużywany w stosunku do czarownic nie mających inicjacji. Generalnie, by być wiccaninem trzeba przejść inicjację).
Podaję linki do najważniejszych tekstów:
Porada
Pouczenie Bogini
Zstąpienie Bogini

Awatar użytkownika
Martanda Dasa
Posty: 965
Rejestracja: 15 sty 2008, 11:53
Lokalizacja: Śri Vrindavan Dhama

no to ciekawe

Post autor: Martanda Dasa » 31 maja 2009, 19:32

Hare Kryszna !

Naprawde jest mi trudno to wszystko zrozumiec, poniewaz w tym w czym ja siedze jest troche inaczej. Przede wszystkim chcialbym Ci zadac pytanie.
Gdzie chcesz zyc? W swiecie materialnym czy swiecie duchowym? Jezeli chcesz zyc tutaj, w tym tymczasowym swiecie materialnym, to taki proces wielbienia napewno Ci w tym pomoze. Jezeli jednak zapragniesz przeniesc sie do swiata duchowego to wtedy proces wielbienia i osoba, ktora wielbisz jest inna. Poniewaz w swiecie duchowym osoba dominujaca i jedynym kontrolerem jest Sri Krysna, to wlasnie Jemu trzeba ofiarowac nasze uwielbienie. Na tym polega proces bhakti-yogi, ktory zaczyna sie od podporzadkowania lotosowym stopom Sri Kryszny.
Wspomniales wczesniej, ze wielbisz Kali i Durge, a to oznacza ze pragniesz pozostac w swiecie materialnym, poniewaz Durga-devi jest kontrolerka tego tymczasowego i pelnego nieszcesc swiata materialnego.
Ja zachecam Cie do przeczytania Krsna Book. Jest to ksiazka napisana przez Srila Prabhupada w ktorej opisuje on rozrywki Kryszny.

http://biblioteka.nama-hatta.pl/krsna/k_1.htm
http://biblioteka.nama-hatta.pl/Krsna_2/k.htm

Sa tam nie tylko rozrywki, ale rowniez filozofia dzieki ktorej mozemy przekonac nasz uwarunkowany umysl do tego, aby sie tam udac, do swiata duchowego, na Goloka-Vrindavan, do naszego wiecznego, pelnego wiedzy i pelnego szczescia domu. Naszego wspolnego domu. Wszystkie zywe istoty ze wszystkich wszechswiatow sie tam pomieszcza.

Pozdrawiam serdecznie. :lol: :lol:

Radhe ! Radhe !
Zawsze myśl o Śri Vrindavan Dhama i nigdy o Niej nie zapomnij. Nasze wieczne, doskonałe, transcendentalne i słodkie jak nektar przeznaczenie.

http://www.24hourkirtanmayapur.com/
http://mayapur.tv/
http://vrindavan.tv/

witcher
Posty: 75
Rejestracja: 27 maja 2009, 20:04

Post autor: witcher » 31 maja 2009, 20:55

Trudno mi to zaakceptować. Chcę żyć w świecie, w którym żyję, na pograniczu świata materialnego i duchowego. Ten świat jest pełen nieszczęść, ale również pełen piękna i nie wyobrażam sobie jakiegoś lepszego. To dla mnie odległa idea, bo stawiam na praktyczność. Moje wielbienie polega na tym, by funkcjonować pomiędzy światami. Jaźń Bogów to przecież coś duchowego, ale myślę, że Natura to Ich materialna forma. Myślę, że dzięki utrzymywaniu odpowiedniej równowagi mogę się spełnić, ale nie w ostateczności, tylko w tym życiu. W kolejnym zacznę od nowa.
Kali jest czczona w shaktyźmie. Czy uważasz, że wyznawcy Shakti nie osiągną "wyzwolenia"?
O właśnie. Wyzwolenie... Kiedyś miałem na ten temat starcie z moją koleżanką-czarownicą. Ona uważa, że możliwe jest coś takiego jak zakończenie reinkarnacji, ja uważam, że nawet jeśli, to nie to jest naszym celem.

Awatar użytkownika
albert
Posty: 497
Rejestracja: 28 lis 2006, 13:15
Lokalizacja: Dziadoszyce

Post autor: albert » 31 maja 2009, 22:12

Trudno mi to zaakceptować. Chcę żyć w świecie, w którym żyję, na pograniczu świata materialnego i duchowego. Ten świat jest pełen nieszczęść, ale również pełen piękna i nie wyobrażam sobie jakiegoś lepszego. To dla mnie odległa idea, bo stawiam na praktyczność.

Witaj,

Skoro piszesz o pograniczu, zatem masz pewne wyobrażenie świata duchowego. Co to jest duch, dusza, duchowość według ciebie ?
Moje wielbienie polega na tym, by funkcjonować pomiędzy światami. Jaźń Bogów to przecież coś duchowego, ale myślę, że Natura to Ich materialna forma. Myślę, że dzięki utrzymywaniu odpowiedniej równowagi mogę się spełnić, ale nie w ostateczności, tylko w tym życiu. W kolejnym zacznę od nowa.
Piszesz, że jaźń bogów to coś duchowego, a twoja jaźń ? Kim jesteś ? Czy przyjmujesz, że istnieje prawo na straży którego stoją bogowie, prawo karmy ?
Kali jest czczona w shaktyźmie. Czy uważasz, że wyznawcy Shakti nie osiągną "wyzwolenia"?
Zgodnie ze zdaniem mędrców bhakti, mogą osiągnąć, ale na chwilę. Kali to Maja, to Durga, to Ma, czyli Matka, czyli Materia. To wyzwolenie postrzega się jak oddech jakiego nabiera zanurzony w wodzie, tonący w Materii, w Czasie.
O właśnie. Wyzwolenie... Kiedyś miałem na ten temat starcie z moją koleżanką-czarownicą. Ona uważa, że możliwe jest coś takiego jak zakończenie reinkarnacji, ja uważam, że nawet jeśli, to nie to jest naszym celem.
Czy podała jakieś uzasadnienie swojej opinii ? Czy macie jakieś sposoby na weryfikacje swoich mniemań ?

Nad kołowrotem narodzin czuwają bogowie, wśród nich pan śmierci, Jama. Oni nie mogą z niego wyzwolić, bo sami mu podlegają. Zgodnie z orzeczeniem Wed jedynie Wisznu wyzwala, on jest Om, którą kończą się hymny Ryg Wedy. Do niego ostatecznie uciekają się bogowie. On jest świadkiem i tym, który zatwierdza.

W pewnym sensie rozumieli to nasi przodkowie. Do kolebki przychodzą Rodzanice snujące nić życia. W międzyczasie różnej maści bogunowie i boginki darzą lub szkodzą śmiertelnym. Perun strzela piorunem i dmie burze. Słońce oświeca. Matka Ziemia przygarnia. Pogwizd świszcze wiatrem. Dniem i nocą snują się po wodach, lasach i w obejściach rusałki, wodniki, ubożęta, zmory, strzygi no i licho, które nigdy nie śpi. Wiele jest bogów małych i dużych. Ale też przeczuwali przodkowie, że jest bóg bogów, a życie doczesne nie traktowano jako cel sam w sobie. Wierzono w lepsze światy. Czy nie lepiej iść drogą przodków ?
Wierzę w las, wierzę w łąkę i w noc w czasie której rośnie zboże (Thoreau)

Awatar użytkownika
Purnaprajna
Posty: 2267
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:23
Lokalizacja: Helsinki/Warszawa
Kontakt:

Post autor: Purnaprajna » 01 cze 2009, 09:39

witcher pisze:Ten świat jest pełen nieszczęść, ale również pełen piękna i nie wyobrażam sobie jakiegoś lepszego.
No to bracie nieco przereklamowałeś swoją zdolność i upodobanie do fantazjowania. :lol: Przeczytaj "Krsna Book" do której podał Ci już linki Martanda Prabhu, a z pewnością stanie się ona czynnikiem pobudzającym Twoją wyobraźnię. :)
witcher pisze:Czy uważasz, że wyznawcy Shakti nie osiągną "wyzwolenia"?
To zależy od celu i nastroju wielbienia. Śrila Bhaktivinoda Thakura pisze w "Jaiva Dharmie", że maya jest śakti Kryszny poprzez którą Kryszna stworzył materialny kosmos. Śakti Kryszny jest dynamiczną zasadą ponieważ jej celem jest uratowanie krnąbrnych uwarunkowanych dusz (jiv), które z powodu avidyi (niewiedzy) buntują się przeciwko swojej własnej naturze jako słudzy Boga.

Dlatego śakti czy maya posiada dwa aspekty w jej postępowaniu w w relacji z jivami: avidyę (ignorancję) oraz vidyę (duchową wiedzę). Aspekt avidji materialnie warunkuje jivę wrzucając ją do więziennej celi cyklu samsary. Natomiast aspekt vidyi wyzwala jivę z tego niepomyślnego cyklu, przyznając jej mukti.

Zasada vidyi jest aktywowana w pełni tylko wtedy, kiedy uwarunkowana jiva usilnie dąży do zrozumienia i pokochania Kryszny. Tylko tego typu nastawienie gwarantuje pojawienie się pełnej duchowej realizacji.

Jednakże jeżeli jiva nie jest zainteresowana Kryszną i pragnie o Nim zapomnieć, to aspekt avidyi tej potężnej energii Kryszny pomaga spełnić jej pragnienie doświadczania w samotnym zaciszu swego egotyzmu "cudownego smaku lodów truskawkowych" w chwilach przerwy pomiędzy kolejnymi narodzinami, chorobami, starością, śmiercią oraz ciężką oślą pracą umożliwiającą nabycie i skosztowanie tego smaku, który i tak szybko się nam nudzi (a wystarczyłoby po prostu ofiarować z miłością te lody Krysznie, i poprzez spożycie Jego łaski (prasadam) nie tylko uniknąć nieprzyjemnych konsekwencji, ale i zyskać wieczną korzyść).

Takie są konsekwencje iluzorycznego utożsamiania się z materialnym ciałem i szukania w nim, tymczasowej materii wiecznej przyjemności. Jest to słona cena za egoistyczne pragnienie cieszenia się śakti Kryszny, zamiast angażowania jej w służbę i dla przyjemności jej jedynego prawowitego właściciela - Kryszny i w ten sposób doświadczenia pełni własnej wieczności, duchowej tożsamości oraz anandy, czyli duchowego wiecznego szczęścia powstającego na skutek wymiany absolutnej miłości.

Brahma-jnana, czyli wiedza o Najwyższym Panu jest specyficzną gałęzia zasady vidji. Kiedy wiedza ta stopniowo objawia się w budzącej się do duchowego życia świadomości jivy, vidya ta przechodzi przez dwie fazy. W fazie pierwszej vidya inspiruje do spełniania pobożnych uczynków i pozytywnego duchowego wysiłku, a w drugiej, bardziej dojrzałej fazie, błogosławi wiedzą o Prawdzie Absolutnej.

Innymi słowy, avidya powoduje "zachmurzenie" świadomości jivy, natomiast vidya rozprasza te chmury, a obie te przeciwstawne funkcje spełniane są przez tę samą Śakti Pana Kryszny. Dlatego nastrój oraz dogłębne uświadomienie sobie celu wielbienia bóstwa odgrywa nadrzędną do samego rytuału rolę, gdyż ta sama czynność może przynieść zupełnie odwrotny rezultat w zależności od naszego nastawienia. Dlatego zachęcam Cię, abyś cierpliwie rozważył w swoim umyśle motywacje, które kierują Tobą w Twoich czynnościach wielbienia bóstw.
witcher pisze:O właśnie. Wyzwolenie... Kiedyś miałem na ten temat starcie z moją koleżanką-czarownicą. Ona uważa, że możliwe jest coś takiego jak zakończenie reinkarnacji, ja uważam, że nawet jeśli, to nie to jest naszym celem.
Warto może najpierw powiedzieć czym w ogóle jest wyzwolenie (mukti) i jak ma się ono do inherentnej natury jivy. Wyzwolenie jest stanem w którym jiva odcina się od związku z materią. Jest to jednak jedynie "ujemny biegun" duchowości. "Biegunem dodatnim" jest praktyczna służba oddania dla Boga motywowana czystą do Niego miłością, co jest naturalne dla żywej istoty o czystej świadomości. Dlatego prawdziwe wyzwolenie nigdy nie jest brakiem działania, ale służbą oddania nie skażoną ludzkimi błędami.

Poprzez służbę dla Boga jiva automatycznie osiąga wyzwolenie. Wielbienie Najwyższego Bóstwa w celu uzyskania zaledwie mukti - wyzwolenia z materialnego cierpienia jest niczym dręczenie błagalnymi listami właściciela fabryki Porsche, aby przy zakupie przez nas jego samochodu dołączył do niego koła.

Jak mówi Bilvamangala Thakura, w obecności czystej służby oddania dla Kryszny, mukti stoi ze złożonymi w pokorze dłońmi. Dlatego bhakta nigdy nie prosi iszta-devy o wyzwolenie, bo mukti jest automatycznie osiągane wraz z rozwinięciem czystego oddania dla Bóstwa, a same wyzwolenie z materii pozbawione jest rasy (smaku) miłosnej wymiany z ukochanym Panem.

Dlatego masz rację mówiąc, że mukti kończy reinkarnację, jednakże nie jest ostatecznym celem życia. Tą prayojaną (celem) jest prema - ekstatyczna miłość do Boga.

Awatar użytkownika
Martanda Dasa
Posty: 965
Rejestracja: 15 sty 2008, 11:53
Lokalizacja: Śri Vrindavan Dhama

pokłony

Post autor: Martanda Dasa » 01 cze 2009, 10:33

Hare Kryszna !

Poniewaz jestem plutonowym, a moj starszy brat Purnaprajna Prabhu pułkownikiem to ja sie wycofuje, oddajac szacunek i przekonywanie Witchera Jemu, ktory jest o wiele bardziej kompetentny niz ja, co mozna zauwazyc w poprzednim poscie.

Byc moze ktos sie zaoferuje i odpowie na pytanie, ktore jest w pierwszym poscie Witchera:

"W ogóle jaką rolę pełni kobieta w tej religii?"

Pozdrawiam serdecznie.
Radhe ! Radhe ! :lol: :lol:
Zawsze myśl o Śri Vrindavan Dhama i nigdy o Niej nie zapomnij. Nasze wieczne, doskonałe, transcendentalne i słodkie jak nektar przeznaczenie.

http://www.24hourkirtanmayapur.com/
http://mayapur.tv/
http://vrindavan.tv/

ODPOWIEDZ