1. Krishneeyam i Hari Hara podaja w swoich sastrach jak analizuje sie aspekt Laski i Obecnosci (bimba) jesli chodzi o swiatynie, Bostwa, Guru, sluzbe itd. By analizowac te rzeczy nalezy znac podstawy Jyotish i miec podstawowe cechy, zwiazane z zajeciem astologa.drzewo pisze:Czy osoba ktora robi zwczajny choroskop i ten niby opsujacy laske, moze byc to sama osoba? Znaczy czy osoba zaitesowana karma, moze byc to sama osoba ktra jest zaintrswana laska?
I czy od astrolga zajmujacego sie laska wymaga sie rozwoju duchwego>? Tak jak np; Rawana byl braminem -demonem, czy bramin bez zbizenia sie do Kryszny *(np; nie czysty wilbiciel) moze rozpznac mechanicznie za pomca funkcji cial niebieskich co jest laska a co nie?
Inna rzecz. motywacja.
Karma- to dzialnie ktore jest przyczyna powstawnia nowych cial matejnych. Czyli matrjne dzilnia z matrhjnymi pragninimi. Czy np; zrobienie jakiejkowiek czynnosci (np; zrobinie horoskopu, z mysla o zadowalniu siebie) nie przczynia sie do powstania naszej karmy? Czy odratnie kazda czynnosc nie nakierwana na nas ale na Kryszne nie jest transendentalna? czy np; obieranie zimnika dla Kryszny nie mozne nas uwolnic od olbrzym,ij ilosci karmy>?
Przytym nie chodzi mi o tertyczne wyzwolnei, ale o prtyczne wyzwolnie od karmy i rzeczywste emocje i motywacje a nie te deklarowene.
2. By omawiac zagadnienia Laski u klienta, astrolog nie musi byc zainteresowany Laska. Wystarczy, iz jest kompetentny jesli chodzi o temat.
3. Od astrologa, ktory zajmuje sie Laska, wymagana jest podstawowa wiedza dotyczaca Laski (kripa) + jyotish-vidya+cechy.
4. Wykonywanie braminicznej karmy daje satviczne rezultaty czyli obudzenie sie pewnego dnia na planetach bhuva lub swarga. Od karmy uwalnia jedynie yoga w szerokimi i dostepnym znaczeniu. Ukryte znaczenie jest w rodziale 9 Gity.
5. Obieranie ziemniaka z mysla o Krysznie uwalnia nas od karmy i z punktu widzenia bhakti, jest to wyzsza czynnosc niz zajmowanie sie Jyotish bedac inspirowany ciekawoscia (jijnasu). Czyli bhakta o karmie sudry stoi wyzej od karma kandi bramina. To podstawy.