Z 8 rozdziału Nektaru Oddania.Kula-pavana pisze:Ciekawe skad wzial sie w Iskconie ten oto cytat:gndd pisze:W pismach objawionych jest wiele stwierdzeń opisuj?cych Pana Siwę jako tożsamego z Panem Wisznu. Na przykład Padma purana (Brahma-khanda 25.15) tak mówi, opisuj?c dziesięć obraz wobec ?więtych imion Pana Wisznu:
sivasya sri-visnor ya iha guna-namadi-sakalam
dhiya bhinnam pasyet sa khalu hari-namahita-karah
“Ten, kto widzi różnicę między jakimikolwiek cechami i imionami Pana Siwy a cechami i imionami Sri Wisznu, jest antagonist? hari-nama." Nie ma natomiast podobnych napomnień dotycz?cych tożsamo?ci Brahmy i Wisznu.
"To consider the names of demigods like Lord Shiva or Lord Brahma to be equal to, or independent of, the name of Lord Vishnu. "
(z 10 obraz wobec Swietego Imienia)
Wiem, że jest więcej niż jedna lista 10 obraz i mog? się one nieznacznie różnić. Prabhupada tuż przed wyliczeniem 10 obraz wspomina Padma purane. Nie wiem czy wzi?ł listę stamt?d. Wiem tyle: Rupa Gosvami wspomina w Bhakti-rasamrta-sindhu o obrazach wobec Swiętego Imienia, ale ich nie wymienia. Wymienia je natomiast Dżiwa Gowami w swym komentarzu do pracy Rupy. Dżiwa cytuje tu Hari-bhakti-vilase Gopala Bhatty. Gopala Bhatta podaje listę za Padma puran?.
Listę 10 obraz podaje też Visvanatha Cakravarti w Bhaktirasamrtasindhubindu. Przytoczę tu liste Visvanathy po angielsku:
Ciekawe, że majawadi też maj? swoj? listę bardzo podobn? do listy Visvanathy. Jedna znacz?ca różnica to punkt 2, który w pracy przypisywanej Upanisadbrahmajoginowi (advaityst z 18 wieku, z Kanci) a zatytułowanej Upeya-nama-viveka podaje drug? obrazę jako: "Making a distinction between one name and another (Siva and Visnu)." Za to jego dziesi?ta obraza bliższa jest ISKCONowej niż ta z listy Visvanathy: "10. Trying to impart the Name to the faithless, to the indifferent and the heedless."1. Offending a Vaisnava by scolding etc.
2. Thinking that Visnu and Siva are each Lord.
3, 4, 5. Thinking that the spiritual master is a human being. Reproaching the Vedas, Puranas, and other scriptures. Considering the Name mere eulogy.
6. Speaking or thinking ill of the Name.
7, 8. Committing sins on the strength of the Name. Considering other good works as equal to the chanting of the Name.
9. Teaching the Name to people without faith.
10. Disliking the Name even after being told of its greatness.
PS. Wiadomosci o komentarzu Dżiwy Goswamiego z tłumaczenia BRS Habermana.
Lista Visvanatha i jogina z Kanci z artykułu Klostermaiera, który ukazał się sporo lat temu w JVS.