Ekspansje pólbogów
-
- Posty: 4935
- Rejestracja: 23 lis 2006, 17:43
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ekspansje pólbogów
Jak to jest, że np. Lakshmi przyjmuje narodziny w postaci dwóch osób na ziemi naraz czy inni pólbogowie, a zarazem s? na swoich pozycjach? Czy Pan Siva, który pojawił się jako Hanuman i byli równocze?nie? Czy Pan Brahma jako Adweita Acarya?
- Kula-pavana
- Posty: 238
- Rejestracja: 27 lis 2006, 17:46
Re: Ekspansje pólbogów
1. Lakszmi nie jest zwyklym polbogiem - to raczej szeroka kategoria istnienia Bogini (wewnetrznej energii Pana) stad tez jej niezliczone ekspansje.Arkadiusz pisze:Jak to jest, że np. Lakshmi przyjmuje narodziny w postaci dwóch osób na ziemi naraz czy inni pólbogowie, a zarazem s? na swoich pozycjach? Czy Pan Siva, który pojawił się jako Hanuman i byli równocze?nie? Czy Pan Brahma jako Adweita Acarya?
2. Czasami polbogowie biora krotki "urlop" ze swoich pozycji zeby wziasc udzial w rozrywkach Pana
3. Pan Sziwa rowniez nie jest zwyklym polbogiem tylko kategoria istnienia Pana i stad jego niezliczone ekspansje.
Sa jeszcze inne przypadki. Np. pojawienie sie dwoch osob zwiazanych z pozycja Indry - Indra to stanowisko, wykonywane przez 14 roznych osob w ciagu jednego dnia Brahmy. Czesto wiec chodzi o kilka roznych osob ktore kiedys sprawowaly to stanowisko. Do bylych prezydentow USA np. wszyscy nadal zwracaja sie per "panie prezydencie" - taki to zwyczaj
-
- Posty: 4935
- Rejestracja: 23 lis 2006, 17:43
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Vrindavana dasa Thakura jest polaczona inkarnacja Vedavyasy i pastuszka Kusumapidy. Dattatreya jest polaczona inkarnacja Brahmy, Wisznu i Siwy. Nara-Narayana to Ardzuna i Kryszna. No i oczywiscie Pan Caitanja jest polaczona inkarnacja Radhy i Kryszny.
Mamy wiec wszelkie mozliwe kombinacje zywych istota i wisznu-tattvy. Nie pytaj mnie o wyjasnienie, bo nie potrafie wyjasnic. Dla mnie najbardziej tajemniczy jest Ramanada Raja, ktory w poprzednim zyciu byl Ardzuna, a uwazany jest tez za inkarnacje Visakhy, a czasami Lality.
Mamy wiec wszelkie mozliwe kombinacje zywych istota i wisznu-tattvy. Nie pytaj mnie o wyjasnienie, bo nie potrafie wyjasnic. Dla mnie najbardziej tajemniczy jest Ramanada Raja, ktory w poprzednim zyciu byl Ardzuna, a uwazany jest tez za inkarnacje Visakhy, a czasami Lality.
Govindanandini
We don't get it, so we fear it. (Bob Geldof)
http://podserve.biggu.com/podcasts/show/iskcon-studies
http://www.flickr.com/photos/12994088@N06/sets/72157601908066950/
We don't get it, so we fear it. (Bob Geldof)
http://podserve.biggu.com/podcasts/show/iskcon-studies
http://www.flickr.com/photos/12994088@N06/sets/72157601908066950/
- Kula-pavana
- Posty: 238
- Rejestracja: 27 lis 2006, 17:46
czasami chodzi o osoby ktore otrzymuja od Kryszny (lub Jego ekspansji) szczegolna moc lub nastroj na potrzeby lila.gndd pisze: Mamy wiec wszelkie mozliwe kombinacje zywych istota i wisznu-tattvy. Nie pytaj mnie o wyjasnienie, bo nie potrafie wyjasnic. Dla mnie najbardziej tajemniczy jest Ramanada Raja, ktory w poprzednim zyciu byl Ardzuna, a uwazany jest tez za inkarnacje Visakhy, a czasami Lality.
no i trzeba podkreslic ze niektore okreslenia sa bardziej poetyckie niz prawdziwe w sensie fizycznym. ponadto istnieja rozne wersje pochodzace od roznych Wajsznawow - wszystkie one sa godne szacunku, mimo iz nie wszystkie musza byc zgodne z prawda
-
- Posty: 4935
- Rejestracja: 23 lis 2006, 17:43
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Posty: 2455
- Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45
Twoje pytanie zainspirowało mnie do zalogowania się.
Od razu pomy?lałem o trzech rozrywkach z ksi?żki "Kryszna Ľródło wiecznej przyjemno?ci". Pierwsza , to oszołomienie Brahmy po ujrzeniu jak Kryszna poprzez swoje osobiste ekspansje zamanifestował tych samych chłopców i cielęta wcze?niej schowanych w jaskini i u?pionych. Brahma jest pierwsz? żyw? istot? w tym wszech?wiecie, ale nie mógł przenikn?ć mistycznych mocy Boga, a cóż dopiero mówić o nas.
Druga rozrywka zwi?zana jest z podniesieniem Wzgórza Govardhana, w której to Pan Kryszna ustanowił własn? supremację odrzucaj?c czczenie półbogów poprzez ukrócenie dumy Indry.
W trzeciej nawet sam Narada muni jeden z dwunastu mahadĽanów został oszołomiony odwiedzaj?c 16108 pałaców Pana Kryszny w Dvarace, w których to Najwyższy Pan manifestował swoje ekspansje.
Czytanie o tych dokonaniach oraz zagłębianie się w nie pozwoli bardziej zrozumieć temat, który podj?łe?.
Z tego co wiem, to Pan Brahma zst?pił jako Haridasa Thakura.
Od razu pomy?lałem o trzech rozrywkach z ksi?żki "Kryszna Ľródło wiecznej przyjemno?ci". Pierwsza , to oszołomienie Brahmy po ujrzeniu jak Kryszna poprzez swoje osobiste ekspansje zamanifestował tych samych chłopców i cielęta wcze?niej schowanych w jaskini i u?pionych. Brahma jest pierwsz? żyw? istot? w tym wszech?wiecie, ale nie mógł przenikn?ć mistycznych mocy Boga, a cóż dopiero mówić o nas.
Druga rozrywka zwi?zana jest z podniesieniem Wzgórza Govardhana, w której to Pan Kryszna ustanowił własn? supremację odrzucaj?c czczenie półbogów poprzez ukrócenie dumy Indry.
W trzeciej nawet sam Narada muni jeden z dwunastu mahadĽanów został oszołomiony odwiedzaj?c 16108 pałaców Pana Kryszny w Dvarace, w których to Najwyższy Pan manifestował swoje ekspansje.
Czytanie o tych dokonaniach oraz zagłębianie się w nie pozwoli bardziej zrozumieć temat, który podj?łe?.
Z tego co wiem, to Pan Brahma zst?pił jako Haridasa Thakura.
Hare Kryszna Aniruddho Prabhu
Wspaniale, ze jeste? z nami tu na tym forum. Przyznam, iż czekałem z niecierpliwo?ci? na dzień Twego pojawienia się w cyberprzestrzeni.
Je?li pozwolicie drodzy Wajsznawowie chciałem również podzielić sie pewnym spostrzeżeniem dotycz?cym poruszanego tu tematu.
Co do ekspansji Wisznu tattwa s? one dokładnie opisane przez Pana Gaurangę w instrukcjach do Sanatany Goswamiego.
Je?li chodzi o wyliczanie ekspansji Pana Ananty (ananta – jedno ze znaczeń tego słowa to – niezliczony )
Zachęcasz nas do spisywania inkarnacji Kryszny, ale pozwól, ze przytoczę słowa Pana Gaurangi:
ananta awatara krysznera nahika ganana -
Inkarnacji Krsny jest nieskończenie wiele i nie sposób ich zliczyć.
Cały wywód Pana Gaurangi do Sanatany Goswamiego zaczyna się od słów, które wskazuj? na trzy energię tj, I?warę, dżiwę (tatastha ?akti -marginaln?) i prakriti (materialn?), oraz na bhedbheda praka?a jednoczesna jedno?ć (pod względem jako?ciowym) i odmienno?ć (pod względem ilo?ciowym) żywej istoty i Kryszny.
Najważniejsze by w rozważaniach na ten temat nie doszło do postawienia znaku = pomiędzy Kryszn? (lub jego ekspansjami), a dĽiw?, gdyż tu wchodzi juz filozofia mayawada, która w przebrzydły sposób mówi, iż żywa istota jest Bogiem.
Taka filozofia ma tez swoje permutacje w postaci my?lenia, ze jestem np Nand? MaharadĽem lub ?aci Mat?.
Trzeba być ostrożnym - bardzo ostrożnym by nie popełnić tego błędu. Dlatego tak ważne jest pod?żanie za instrukcjami guru, sadhu i pism ?więtych. Pod żadnym pozorem nie można imitować ?więtych wielbicieli, którzy z racji swej ?więto?ci s? upełnomocniani przez Krysznę.
Tak jak wspaniale opisal to Aniruddha Prabhu, Kryszna bezwzględnie karci każd? dumn? osobe nie zaleznie od zajmowanej pozycji.
Je?li chcesz wiedzieć kto był kim w rozrywkach Pana Gaurangi i jaka jest pozycja danego wielbiciela w rozrywkach Kryszny odsyłam cię do Gaura ganodde?a Dipika autorstwa ?rila Kawi-karnapury, ksi?żki, która juz niedługo ukaże się w języku polskim. (jak pomożesz nam ja przetłumaczyć ). Ta ksi?zka zaspokoi Twój głód dotycz?cy wiedzy, kto jest kim i jakie s? ekspansje danych wielbicieli Kryszny.
Wspaniale, ze jeste? z nami tu na tym forum. Przyznam, iż czekałem z niecierpliwo?ci? na dzień Twego pojawienia się w cyberprzestrzeni.
Je?li pozwolicie drodzy Wajsznawowie chciałem również podzielić sie pewnym spostrzeżeniem dotycz?cym poruszanego tu tematu.
Co do ekspansji Wisznu tattwa s? one dokładnie opisane przez Pana Gaurangę w instrukcjach do Sanatany Goswamiego.
Je?li chodzi o wyliczanie ekspansji Pana Ananty (ananta – jedno ze znaczeń tego słowa to – niezliczony )
Zachęcasz nas do spisywania inkarnacji Kryszny, ale pozwól, ze przytoczę słowa Pana Gaurangi:
ananta awatara krysznera nahika ganana -
Inkarnacji Krsny jest nieskończenie wiele i nie sposób ich zliczyć.
Cały wywód Pana Gaurangi do Sanatany Goswamiego zaczyna się od słów, które wskazuj? na trzy energię tj, I?warę, dżiwę (tatastha ?akti -marginaln?) i prakriti (materialn?), oraz na bhedbheda praka?a jednoczesna jedno?ć (pod względem jako?ciowym) i odmienno?ć (pod względem ilo?ciowym) żywej istoty i Kryszny.
Najważniejsze by w rozważaniach na ten temat nie doszło do postawienia znaku = pomiędzy Kryszn? (lub jego ekspansjami), a dĽiw?, gdyż tu wchodzi juz filozofia mayawada, która w przebrzydły sposób mówi, iż żywa istota jest Bogiem.
Taka filozofia ma tez swoje permutacje w postaci my?lenia, ze jestem np Nand? MaharadĽem lub ?aci Mat?.
Trzeba być ostrożnym - bardzo ostrożnym by nie popełnić tego błędu. Dlatego tak ważne jest pod?żanie za instrukcjami guru, sadhu i pism ?więtych. Pod żadnym pozorem nie można imitować ?więtych wielbicieli, którzy z racji swej ?więto?ci s? upełnomocniani przez Krysznę.
Tak jak wspaniale opisal to Aniruddha Prabhu, Kryszna bezwzględnie karci każd? dumn? osobe nie zaleznie od zajmowanej pozycji.
Je?li chcesz wiedzieć kto był kim w rozrywkach Pana Gaurangi i jaka jest pozycja danego wielbiciela w rozrywkach Kryszny odsyłam cię do Gaura ganodde?a Dipika autorstwa ?rila Kawi-karnapury, ksi?żki, która juz niedługo ukaże się w języku polskim. (jak pomożesz nam ja przetłumaczyć ). Ta ksi?zka zaspokoi Twój głód dotycz?cy wiedzy, kto jest kim i jakie s? ekspansje danych wielbicieli Kryszny.
Niech Pan Śri Ćajtanja, księżyc Nawadwipy, król tancerzy, pojawi się w zakątku mego serca.
-
- Posty: 2455
- Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45
Kiedy zwykli ludzie robi? co? w życiu, czyli wykonuj? jakie? czynno?ci, możemy to zapisać jako ich życiorys. Życie normalnego człowieka jest całkowicie pod kontrol? energii materialnej, ale kiedy sam Pan Kryszna zstępuje do tego ?wiata, czyni to z własnej woli, a okre?lamy to jako rozrywka Boga Najwyższej Osoby. Dlatego czynno?ci wynikaj?ca z pojawienia się Pana znane s? jako rozrywki.
Pewnego razu ?ri Kryszna odwiedził Mithili, stolicę Videhy. Towarzyszyły Mu w tej podróży wielkie ?więte osoby: Narada, Vamadeva, Vyasadeva,Parasiurama, Atri, Asita, Aruna, Bryhaspati, Sikadeva gosvami i inni. Pan Kryszna zapragn?ł odwiedzić dwóch swoich czystych bhaktów: króla Bahulaszvę i ubogiego bramina ?rutadevę. Pan Kryszna wraz z mędrcami pojawił się w domach obu jednocze?nie przejawiaj?c w ten sposób Swoje bogactwo. Jak jest to możliwe?
Pewnego razu ?ri Kryszna odwiedził Mithili, stolicę Videhy. Towarzyszyły Mu w tej podróży wielkie ?więte osoby: Narada, Vamadeva, Vyasadeva,Parasiurama, Atri, Asita, Aruna, Bryhaspati, Sikadeva gosvami i inni. Pan Kryszna zapragn?ł odwiedzić dwóch swoich czystych bhaktów: króla Bahulaszvę i ubogiego bramina ?rutadevę. Pan Kryszna wraz z mędrcami pojawił się w domach obu jednocze?nie przejawiaj?c w ten sposób Swoje bogactwo. Jak jest to możliwe?
Re: Ekspansje pólbogów
Dopiero teraz to zauwazylam. Skad wziales te dwie informacje? Wedlug Visvanathy Cakravartiego Advaita Acarya jest inkarnacja Pana Siwy, i uwaza sie go tez za Maha-Wisznu (Bhakti-ratnakara). Natomiast Brahma pojawil sie w rozrywkach Pana Caitanji jako Haridas Thakur.Arkadiusz pisze:Czy Pan Siva, który pojawił się jako Hanuman i byli równocze?nie? Czy Pan Brahma jako Adweita Acarya?
Jesli zas chodzi o Hanumana to o ile wiem jest on inkarnacja Vayu.
Govindanandini
We don't get it, so we fear it. (Bob Geldof)
http://podserve.biggu.com/podcasts/show/iskcon-studies
http://www.flickr.com/photos/12994088@N06/sets/72157601908066950/
We don't get it, so we fear it. (Bob Geldof)
http://podserve.biggu.com/podcasts/show/iskcon-studies
http://www.flickr.com/photos/12994088@N06/sets/72157601908066950/