Źródła i przyczyny chorób

Ayur Weda, medycyna, yoga, naturalne metody leczenia. "Naukowcy mogli zrobić postęp w medycynie, ale czy jest jakieś lekarstwo, które pozwoli nam stwierdzić: "Już nie ma więcej chorób?" Czy jest takie lekarstwo? Nie. Na czym więc polega postęp naukowców? Właściwie ilość chorób jedynie wzrasta. Pojawia się tak wiele nowych." - Śrila Prabhupad - Prawda i Piękno rozdz. 29
Waldemar
Posty: 743
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:03

Źródła i przyczyny chorób

Post autor: Waldemar » 29 lip 2010, 07:19

Czy wiecie coś na ten temat?

Visakha
Posty: 33
Rejestracja: 02 lut 2010, 11:07

Re: Źródła i przyczyny chorób

Post autor: Visakha » 09 lut 2011, 16:22

Nowotwór złośliwy rozwija się z pojedynczej komórki w wielostopniowym procesie. Zwykle zapoczątkowuje go mutacja genetyczna pozwalająca komórce dzielić się w sposób niekontrolowany, ale później pojawiają się kolejne, dzięki którym nowotwór rozpoczyna inwazję na sąsiednie tkanki, a w końcu daje przerzuty do odległych organów. Przerzuty są główną przyczyną zgonów z powodu nowotworów złośliwych.
Choroba nowotworowa może rozwijać się w każdej części naszego organizmu - z komórek nabłonków wywodzą się raki, z tkanki łącznej mięsaki, z komórek barwnikowych skóry wywodzi się czerniak, a białaczki to nowotwory powstałe z komórek układu krwiotwórczego.
Eksperci WHO podkreślają, że ze względu na starzenie się społeczeństw liczba zachorowań na nowotwory złośliwe będzie ciągle rosła. Ryzyko choroby nowotworowej narasta bowiem dramatycznie wraz z wiekiem, głównie z powodu nagromadzenia różnych czynników ryzyka i osłabienia mechanizmów naprawy DNA.
Rozwój nowotworu najczęściej jest inicjowany przez czynniki środowiskowe, rzadziej przyczyną wyjściową jest dziedziczna mutacja w DNA. Do zewnętrznych czynników rakotwórczych zalicza się czynniki fizyczne, jak promieniowanie UV czy jonizujące, chemiczne, jak azbest, składniki dymu tytoniowego, aflatoksyny wytwarzane przez pleśnie obecne w żywności oraz arsen obecny w wodzie pitnej. Istnieją też biologiczne czynniki rakotwórcze, jak infekcje wirusowe, bakteryjne czy pasożytnicze. W krajach biednych i średnio zamożnych niektóre infekcje odpowiadają za 20 proc. zgonów z powodu nowotworów, a w krajach bogatych odsetek ten wynosi 9 proc. Największe znacznie mają tu przewlekłe infekcje wirusem zapalenia wątroby typu B (wirus HBV) i C (HCV), które wywołują raka wątroby oraz niektórymi typami wirusa brodawczaka ludzkiego (HPV), który jest przyczyną raka szyjki macicy. Dlatego bardzo ważne jest szczepienie przeciw tym czynnikom zakaźnym, jeśli tylko szczepionki istnieją, jak w przypadku HPV czy HPV.
Palenie tytoniu jest najważniejszym czynnikiem ryzyka choroby nowotworowej, w dodatku możliwym do uniknięcia. Wśród chorych na raka płuc pacjenci palący - obecnie lub w przeszłości - stanowią 90 proc. Dym papierosowy zwiększa też ryzyko raka pęcherza, raka trzustki i wielu innych nowotworów złośliwych. Wśród innych czynników ryzyka nowotworów, których można unikać lub minimalizować je, są nadwaga i otyłość, niezdrowa dieta, brak aktywności fizycznej, nadużywanie alkoholu, nadmierna ekspozycja na promienie słoneczne, zanieczyszczenie powietrza, czy dym pochodzący z domowych pieców i palenisk opalanych drewnem, węglem oraz ze spalania tworzyw sztucznych.
Wedłud eksperów Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) można zapobiec rozwojowi ponad 30% nowotworów złośliwych dzięki unikaniu lub redukcji takich czynników, jak palenie tytoniu, otyłość, brak ruchu, nadmiar alkoholu.
Nowotwory złośliwe znajdują się w czołówce przyczyn zgonów ludzi na świecie. W 2008 r. z ich powodu zmarło 7,6 mln ludzi, co stanowi ok. 13 proc. wszystkich zgonów. Zgodnie z przewidywaniami, w 2030 r. liczba ta przekroczy 11 mln.n Ponad 70 proc. wszystkich przypadków zgonów z powodu nowotworów złośliwych ma miejsce w krajach o niskim lub średnim dochodzie narodowym (czyli w naszym kraju, gdzie na leczenie onkologiczne czeka się zwykle bardzo długo).
Do najczęstszych nowotworów złośliwych należą: rak płuca (1,4 mln zgonów rocznie), żołądka (740 tys.), okrężnicy (610 tys.), wątroby (700 tys.) i rak piersi (460 tys.).
Oprócz profilaktyki zachorowań niezbędne jest uważne obserwowanie swojego ciała pod kątem niepokojących zmian oraz regularne badania kontrolne pozwalające wykryć nowotwór na wczesnym etapie rozwoju, kiedy szanse na wyleczenie są duże, co może znacznie zredukować śmiertelność z powodu nowotworów.
Źródło: PAP
Informacja z dn. 2011-02-04
V.

Awatar użytkownika
Ania
Posty: 14
Rejestracja: 02 lut 2007, 15:51
Lokalizacja: gdańsk

Re: Źródła i przyczyny chorób

Post autor: Ania » 09 lut 2011, 17:43

a jakieś wytłumaczenie filozoficzno-duchowe...?
Z Nektaru Oddania : "Śrila Rupa Gosvami mówi, że niedole płynące z grzesznych czynności spowodowane są zarówno przez grzechy popełniane obecnie, jak i przez grzechy popełnione w naszych poprzednich żywotach. Na ogół grzeszne czynności popełnia się na skutek ignorancji. Lecz ignorancja nie stanowi usprawiedliwienia, dzięki któremu można by uniknąć skutków wynikających z naszego grzesznego postępowania. Grzeszne czynności są dwojakiego rodzaju: dojrzałe oraz niedojrzałe. Te grzeszne czynności, za które cierpimy obecnie, nazywane są dojrzałymi. Natomiast wiele grzesznych czynności nagromadzonych w nas, lecz za które jeszcze nie cierpieliśmy, uważanych jest za niedojrzałe. Przykładowo, jakiś człowiek popełnił przestępstwo, lecz nie został jeszcze za nie aresztowany. Jednak gdy tylko zostanie wykryty, natychmiast oczekuje go aresztowanie. W podobny sposób, za niektóre z naszych grzesznych czynności, w przyszłości oczekują nas różne cierpienia, natomiast za inne, za te, które są już dojrzałe, cierpimy teraz.

W taki oto sposób istnieje łańcuch grzesznych reakcji i towarzyszących im cierpień, i na skutek tych grzechów uwarunkowana dusza cierpi narodziny po narodzinach. Cierpiąc w obecnym życiu, odbiera ona reakcje swych grzesznych czynów popełnionych w życiu poprzednim, a w międzyczasie popełnia kolejne grzechy, których reakcje odbierać będzie w życiu następnym. Dojrzałe grzeszne czynności przejawiają się na przykład, jeśli ktoś cierpi na jakąś chroniczną chorobę, jeśli ktoś ma kłopoty natury prawnej, jeśli ktoś rodzi się w niskopostawionej rodzinie, lub też nie posiada wykształcenia albo jest bardzo brzydki.

Obecnie odbieramy reakcje wielu grzesznych czynności, które popełniliśmy w przeszłości, a w przyszłości być może będziemy cierpieć na skutek grzechów, które popełniamy teraz. Wszystkie reakcje płynące z grzesznych czynów zostają natychmiast powstrzymane z chwilą, kiedy podejmujemy proces świadomości Krsny. (...)"

Awatar użytkownika
Mathura
Posty: 994
Rejestracja: 15 cze 2007, 12:02
Lokalizacja: Sławno

Re: Źródła i przyczyny chorób

Post autor: Mathura » 09 lut 2011, 18:51

Każda choroba musi się jakoś zamanifestować. Tzw. eksperci z tzw Światowej Organizacji Zdrowia zarabiają na swoje tłuste pensyjki wypisując tomy książek na temat przyczyn chorób. Tymczasem niczego to nie zmienia zasadniczo. Po prostu sobie piszą, a chorób nie ubywa.
Prawdziwa przyczyna to ta, o której napisała Ania.
Ci tzw. eksperci z WHO w ogóle nie biorą jej pod uwagę. Zatem jaką rzeczywistą wartość ma to co głoszą? Dziś ogłoszą to, jutro tamto. Dzisiaj ogłoszą pandemię, a jutro sobie ją odwołają.
WHO to organizacja tej samej klasy co WTO, MFW, World Bank. Sterują nimi te same kliki. W ich interesie bynajmniej nie leży zdrowie ludzi czy ich dobrobyt.

Awatar użytkownika
Purnaprajna
Posty: 2267
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:23
Lokalizacja: Helsinki/Warszawa
Kontakt:

Re: Źródła i przyczyny chorób

Post autor: Purnaprajna » 14 lut 2011, 14:04

Idąc w ślady Ani, pozwolę sobie zacytować następujące wersety ze Śrimad Bhagawatam 1.7.5-7 oraz fragmenty wyjaśnień Śrila Prabhupada odnośnie pierwotnej przyczyny chorób oraz metody ich leczenia, sytuując się na doskonałej pozycji, wolnej od chorób i cierpień.

"To z powodu tej energii zewnętrznej żywa istota, chociaż transcendentalna w stosunku do trzech sił natury materialnej, myśli o sobie jako o produkcie materialnym i wskutek tego doświadcza skutków materialnych niedoli."

Znaczenie: Werset ten wyjaśnia jaka jest fundamentalna przyczyna cierpień żywej istoty uwięzionej w materii, jak również wskazuje na środki zaradcze, które powinny zostać podjęte, oraz na ostateczną doskonałość, która powinna zostać osiągnięta. Żywa istota jest z natury transcendentalna wobec materialnego działania, ale teraz jest ona więziona przez energię zewnętrzną i dlatego myśli o sobie jako o jednym z produktów materialnych. Pod wpływem sił natury materialnej czysta duchowa istota doświadcza materialnych cierpień. Żywa istota błędnie uważa siebie za produkt materii, a to oznacza, że obecny wypaczony sposób myślenia, odczuwania i woli, będący pod wpływem warunków materialnych, nie jest dla niej naturalny. [...]

Obecny uwarunkowany stan jest rezultatem wpływu energii zewnętrznej, co oznacza, że inicjatywę przejęła teraz energia iluzoryczna, podczas gdy Pan jest na uboczu. Bynajmniej nie jest to pragnieniem Pana, aby żywa istota była łudzona przez energię zewnętrzną: Energia zewnętrzna jest świadoma tego faktu, ale pomimo tego przyjmuje ona na siebie to niewdzięczne zadanie trzymania w złudzeniu zapominalskich dusz przez swój zwodniczy wpływ. Pan nie staje na przeszkodzie zadaniu energii iluzorycznej, ponieważ takie działanie tej energii jest również konieczne dla poprawy uwarunkowanej duszy. Kochający ojciec nie chce, aby jego dzieci były karane przez kogoś innego, a jednak daje on swoje nieposłuszne dziecko pod opiekę surowego człowieka po to właśnie, aby przywieść je do porządku. Ale wszechkochający, Wszechmocny Ojciec pragnie równocześnie ulgi dla uwarunkowanej duszy, ulgi od szpon energii iluzorycznej. Król wsadza nieposłusznych obywateli do więzienia, ale czasami ten sam król, pragnąc ulgi dla uwięzionych, osobiście udaje się do więzienia i błaga ich o poprawę, i w rezultacie więźniowie odzyskują wolność. Podobnie, Najwyższy Pan zstępuje ze Swojego królestwa do królestwa energii iluzorycznej i osobiście oferuje uwarunkowanym duszom pomoc w postaci Bhagavad-gity, w której osobiście oznajmia, że chociaż wpływ energii iluzorycznej jest bardzo trudny do pokonania, to jednak ktoś, kto podporządkowuje się lotosowym stopom Pana, zostaje wyzwolony na mocy nakazu Pana. Ten proces podporządkowania jest środkiem na wyzwolenie się spod zwodniczego wpływu energii iluzorycznej. Proces podporządkowania jest kompletny poprzez wpływ towarzystwa. Pan oznajmił, że dzięki wpływowi nawoływań świętych osób, które rzeczywiście zrealizowały Najwyższego, ludzie angażują się w transcendentalną służbę miłości dla Niego. Uwarunkowana dusza nabiera smaku do słuchania o Panu i tylko przez takie słuchanie zostaje ona stopniowo wzniesiona na platformę szacunku, oddania i przywiązania do Pana. Cała sprawa jest dopełniana przez proces podporządkowania. Tutaj ta sama sugestia została wysunięta przez Pana w Jego inkarnacji jako Vyasadeva. Oznacza to, że uwarunkowane dusze są przywoływane przez Pana na dwa sposoby, mianowicie przez proces karania przez energię zewnętrzną Pana, i przez Niego Samego jako mistrza duchowego w aspekcie wewnętrznym i zewnętrznym. Wewnątrz serca każdej żywej istoty Pan osobiście jako Dusza Najwyższa (Paramatma) staje się mistrzem duchowym, a na zewnątrz staje się On mistrzem duchowym w postaci świętych pism objawionych, świętych osób i inicjującego mistrza duchowego. To zostanie wyjaśnione jeszcze dokładniej w następnej śloce.

"Materialne cierpienia żywej istoty, które nie są jej wcale potrzebne, mogą wkrótce zostać uśmierzone przez łączący proces służby oddania. Ale ogół ludzi nie wie o tym i dlatego Vyasadeva skompilował literaturę wedyjską traktującą o Najwyższej Prawdzie."

Znaczenie: Śrila Vyasadeva zobaczył wszechdoskonałą Osobę Boga. Oznajmienie to sugeruje, że kompletna całość Osoby Boga mieści w sobie również Jego integralne cząstki. Śrila Vyasadeva widział zatem Jego różne energie, mianowicie energię wewnętrzną, energię marginalną i energię zewnętrzną. Zobaczył on również Jego pełne części i części pełnych części, mianowicie Jego różne inkarnacje. W swojej wizji zwrócił szczególną uwagę na niepotrzebne cierpienia uwarunkowanych dusz, zwiedzionych wpływem energii zewnętrznej. A w końcu zobaczył on środki zaradcze dla uwarunkowanych dusz, mianowicie – proces służby oddania. Służba oddania jest wielką nauką transcendentalną i zaczyna się ona wraz z procesem słuchania i intonowania imienia, sławy, chwał, itd. Najwyższej Osoby Boga. Rozbudzenie uśpionej miłości do Boga nie zależy od mechanicznego systemu słuchania i intonowania, ale wyłącznie i jedynie od bezprzyczynowej łaski Pana. Kiedy Pan jest w pełni usatysfakcjonowany szczerymi wysiłkami bhakty, może On go obdarzyć Swoją transcendentalną miłosną służbą. Ale nawet jeśli ktoś przestrzega przepisanych form słuchania i intonowanie, odczuje on od razu złagodzenie niepożądanych cierpień egzystencji materialnej. Takie złagodzenie materialnego wpływu nie czeka na rozwinięcie transcendentalnej wiedzy. Raczej, wiedza zależy od służby oddania, którą podejmuje się w celu realizacji Prawdy Najwyższej.

"Jedynie przez słuchanie tej literatury wedyjskiej od razu wykiełkowuje pragnienie miłosnej służby dla Pana Krsny, Najwyższej Osoby Boga, aby ugasić ogień rozpaczy, złudzenia i lęku."

Znaczenie: Spośród wszystkich zmysłów najbardziej efektywnym jest zmysł słuchu. Działa on nawet wtedy, kiedy człowiek pogrążony jest w głębokim śnie. Na jawie można się obronić przed wrogiem używając rąk, ale w czasie snu jest się zdanym tylko na ucho. Tutaj wspomniano o znaczeniu słuchania w związku z osiągnięciem najwyższej doskonałości życia, mianowicie wyzwolenia się z trojakiego rodzaju materialnych cierpień. W tym świecie każdy i w każdym momencie pełen jest rozpaczy, pożąda on mirażu złudnych rzeczy i zawsze obawia się spodziewanego wroga. Są to podstawowe symptomy materialnej choroby. Tutaj definitywnie oznajmia się, że po prostu przez słuchanie przekazu Śrimad-Bhagavatam osiąga się przywiązanie do Najwyższej Osoby Boga, Śri Krsny, a skoro tylko to ma miejsce, od razu znikają symptomy materialnej choroby. [...]

Miłosna służba oddania zaczyna się wraz ze słuchaniem o Panu. Nie ma różnicy pomiędzy Panem, a tematem, który o Nim traktuje. Pan jest absolutny pod każdy względem i wskutek tego nie ma żadnej różnicy pomiędzy Nim, a tematem, który traktuje o Nim i jest przedmiotem naszego słuchania. Zatem, słuchanie o Nim oznacza natychmiastowy kontakt z Nim poprzez proces wibrowania transcendentalnego dźwięku. A ten transcendentalny dźwięk jest tak skuteczny, że od razu usuwa on wszystkie wspomniane powyżej materialne schorzenia. [...]

Ostateczny wniosek jest więc taki, że po prostu przez słuchanie wedyjskich tematów Śrimad-Bhagavatam można mieć bezpośredni związek z Najwyższą Osobą Boga Śri Krsną i skutkiem tego osiągnąć najwyższą doskonałość życia przez wzniesienie się ponad światowe niedole, złudzenie i lęk. Takie są właśnie praktyczne sprawdziany dla tych, którzy rzeczywiście pokornie słuchają tematów Śrimad-Bhagavatam.

Awatar użytkownika
Draupadi dd
Posty: 100
Rejestracja: 05 cze 2008, 18:25

Re: Źródła i przyczyny chorób

Post autor: Draupadi dd » 16 lut 2011, 12:16

Hare Krishna,
poczytajcie, jakie też mogą być źródła chorób.... http://wolnemedia.net/wiadomosci-ze-swi ... m-talerzu/ :twisted: :evil:
nie zyczę smacznego....

ODPOWIEDZ